Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مصرف قرص گلای وانس
سلام خسته نباشین. بنده ۲۳ روزه که قرص گلای وانس۵۰۰ بخاطر کیست های ریزی که ماه پیش با سونو مشخص شده، مصرف میکنم.و اقدام به بارداری هم کردم. بنده باید ۱۴ این ماه پریود میشدم که الان ۶،۷ روزه که پریود نشدم و ترشحات آبکی دارم.علت عقب افتادن پریودی میتونه مصرف همین قرص باشه؟؟ و علت ترشحاتم چیه؟
- کیست تخمدان
با سلام.من کیست اندومتریوز دارم.ایا باردار میشم؟قرص وروژست مصرف کنم ایا مانع حاملگی میشه؟من الان قصد بارداری دارم.قرص قطع کردم.چه کنم؟
- بارداری
سلام روزتون بخیر میخواستم سوال کنم که ممکنه سونوگرافی بارداری اشتباه کنه چون من فرزند اولم ۱۳ سال سن دارد والان باری بار دوم بار دار شدم گمان میکنم ۷ هفته داشته باشم البته دوران پریوم زیاد منظم نبود امروز اولین سونو رو انجام دادم گفتن کیسه زرد مشاهده نمیشود واندازه رحم بزرگتر از حد نرماله MCD21mmهست ومایع ازاد هم رویت نشد کلی منو ترسوندن که باری پوچه ولی من اصلا نه خونریزی دارم نه حالت تهو واستفراغ تا دوروز دیگه پزشکم رو نمیتونمببینم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم
- امپول واریوپپتیل
باسلام من قصد بارداری دارم اما با تشخیص و تجویز پزشکم ۳ دوز امپول واریوپپتیل ۳و ۷۵ با فاصله زمانی ۲۸روز یکبار تزریق کردم الان بیش از ۳ ماه از تزریق اخرین دوز من میگذره ولی خبری از پریود نیست و همچنین خیلی میل جنسی کم شده و دچارحشکی واژن شدم.از طرفی قرار شد که پریود بشم از روز سوم داروهای بارداری رو شروع کنم.حالا سوال من از شما اینه که بنظرتون میشه امپول پروژسترون تزریق کنم که زودتر پریود بشم ؟ تزریق پروژسترون میتونه کمکم کنه که زودتر پریود بشم؟ وآیا تاثیر بدی توی روال بارداریم داره یا خیر؟ ممنونم
- سرکلاژ
سلام. بابت پاسخگویی به سوالات ممنونم. من سوال زیر رو چند روز پیش پرسیدم. میخوام بدونم که با شرایط زیر شما صلاح به استراحت میدونید یا سرکلاژ؟ من هفته۲۲ بارداری هستم و وزنم هم ۱۱۵ کیلو هست. هفته ی ۲۱ سونوگرافی انومالی انجام دادم و طول سرویکسم ۲۹-۳۰هست.
- زنان وزایمان
سلام من یه سوال دارم من سراریان ۴رومم هست اما به دکترم گفتم میشه سزاریان سومم که بینارستانی که قرار برم زایمان کنم قبولم کنه چون سزاریان ۳وم به بعد رو انجام نمیده میخواستم بدونم من این رو گفتم مشکلی پیش نمیاد تواتاق عمل چون به دکتر گفتم سزاریان ۳ومم میشه ایا مشکلی پیش نمیاد چسبندگی شدید هم دارم
- غربالگری اول
سلام خانم دکتر .در غربالگری تریزومی ۲۱ ۱در۲۹۳ باشه نیاز به آمینوسنتز هست؟ ۲۵ سالمه .عدد NT تو سونو ۱.۶۵ بود
- عقب انداختن پریودی
سلامخانم دکتر من مریض خودتون هستم الان ۶روزه که پریودم عقب افتاده ماه پیش اومدمپیشتون سونوواژینال انجام دادین پلیپ فکرکنم اندازه ۶داشتم بهم پماد واژینال دادین اونسری پریودم دوهفته زودترشروع شده بود...الانم که۶ روزه عقب افتاده درد پریودی دارم ولی خب شروع نمیشه...بنظرتون باردارم یانه واس همون پلیپه؟تست بزنم یابیام پیشتون؟
- بارداری
سلام. ببخشید اگه یه زن باردار باشه و پرولاکتینش روی 44 نانو در میلی لیتر باشد و نمیداند که باردار هست آمپول استروژن تزریق کند. آمپول برای اینکه پریود بشه زده. آیا این آمپول باعث افزایش بیشتر پرولاکتین میشه؟ آیا باعث سقط میشه؟ و اینکه پرولاکتین برای بارداری چقد باید باشه؟
- تصمیم به بارداری
ضمن عرض سلام و خسته نباشید خانم دکتر 35 سال سن دارم و با توجه به سنم تصمیم دارم زود بچه دار بشم با توجه به اینکه فریرز زخم رحم که قبلا انجام دادم یه کم نگرانم که نکنه نتونم بچه دار بشم آیا دارو هست که کمک کنه به زودتر به نتیجه برسم بخدا خانم دکتر تا آخر عمرم مدیونتون میشم
- سلام شما سقط انجام میدین ؟
من هرجوری ک شده باید سقط کنم چون هم مجردم هم شرایط نگهداری بچه و شرایط ازدواجمون نیست
- بارداری
سلام خانم دکتر وقت بخیر من خانمی ۲۲ ساله هستم بعد از بلوغ دوچار هیرسوتیسم شدم و موهای زائد زیادی در زیر چونه و وسط قفسه سینه ام ایجاد شدن ، به تازگی آزمایش هورمونی دادم و همگی نرمال بودن به جز 17هیدروکسی پروژسترون که حدود ۳.۱ نانوگرم بر میلی لیتر بودن و کمی هم پرولاکتینم بالا بود و پزشک هم برام دارو نوشت ولی چیزی نگفت ، در اینترنت مطلبی خوندم که واقعا منو ترسونده اینه که من ممکنه با این نتایج آزمایشات مبتلا به هایپرپلازی فوق کلیه باشم و از این بابت میترسم که آیا بالا بودن این هورمون رو بارداری هم تاثیر گذار هست؟ آیا ممکنه نوزاد من مبتلا به ابهام تناسلی بشه؟ خواهش میکنم پاسخ من رو بدید. متشکرم
- پرولاکتین
سلام. ببخشید برا درمان پرولاکتین باید پیش متخصص زنان و زایمان و نازایی برم یا دکتر فوق تخصص غدد؟ لطفا راهنماییم کنید.
- بارداری
سلام من هفته بیست بارداری هستم احساس میکنم دو روزجنین تکان نمی خوره خیلی ترسیدم تو خدا طبعیه یانه اخه چند وقت پیش اشیای سنگین بلند کردم
- متخصص.
سلام دکتر بانزدیکی نکردن میشه باعث ذخیره تخمک کم بشه
- اسیدفولیک قبل بارداری
سلام قصدبارداری دارم قبلاسقط وزایمان27هفته داشتم دوزمصرفی اسیدفولیک قبل بارداری برای من چقدربايد باشه
- اقدام بارداری
سلام خسته نباشید من حدود ۶ماه اقدام به بارداری کردم ۳۰ سالمه ۴ماه بعد اقدام که باردار نشدن عمل آپاندیس انجام دادم و دوماه بعد عمل باز اقدام کردم تا امروز که ۷ماه میشه،واینکه از زمان اقدام پریود هام بهم ریخته،آیا من مشکلی دارم که باردار نمیشم؟ واینکه من اصلا ترشح ندارم و یا خیلی کم که روز تخمک گذادیمو بفهمم،خودن میگم شاید تخمک ندارم ایا باید سونو انجام برم که ببینم تخمک دارم یانه؟
- سقط جنین
سلام خسته نباشين من ٩هفته اي بارداريم سقط كردم ميخوام بدونم آيا اشكالي نداره قرص آل دي مصرف كنم ١6سالمه
- سلام من کیست تخمدان ریز دارم وزود به زود پریود میشم دکتر قرص استرومارین داده که از روز ۳قاعدگی شبی ۱عددبخورم ومدروکسی پروژسترون داده که از ۱۴قاعدگی شبی ۲تا بخورم اگه بعد قرص استرومارین ۱۰تا که خوردم پریود شدم باید چی کار کنم بعد قرص مدروکسی پروژسترون از کیه بخورم میشه راهنمایی کنید
- میخوام بدونم حامله هستم یا نه؟
نتیجه سونوگرافی من رحم با ابعاد 35*75 است و اکومیومتر طبیعی است،اندومتر لاین با ضخامت 7 میلیمتر است،الان 25 روزه پریود نشدم...نتیجه چیست؟


