Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- با سلام من ۳۵ ساله هم.اندومتریوز ۴ سانت در لوله فالوپ راست دارم بعد از سه ماه دارو باردار شدم الان ۷ هفته ام که سومو نشان داد جنین رشد نرده و قلب تشکیل نشده من برا اطمینان بیشتر یک آزمایش بتا دادم مقدار بتا ۲۴۰۰ بود در حالیکه آخرین بتاا۲۰۰ بوده با فاصله ۱۶ روز.پزشک گفتن احتمال ۹۹ درصد جنین مرده.من میخواهم سونو واژینال انجام بدم آیا خوبه؟
- بارداری
سلام پريودم ٧ روز عقب افتاده،بيبي چك و ازمايش خون مثبت بود رفتم سونو گفت ساك بارداري مشاهده نميشه و اندازه رحم ٨٧*۵۶ است،مایع آزاد لگن مشاهده نشد،هر دو تخمدان سایز نرمال دارند،در میومتر و اندومتر ضایعه فضاگیر مشاهده نشد،اینا یعنی چی؟
- مصرف قرص ال دی بعد سقط
با سلام من در 5 هفتگی سقط با قرص انجام دادم .الان دو هفته هست خونریزی و لک دارم .دکترم قرص ال دی داده بهم اما به علت اینکه 38 سالمه و میخوام بعد از سه ماه مجدد اقدام به بارداری کنم ایا مصرف ال دی تخمکهام رو ممکنه ضعیف کنه و اینکه باید حتما مصرف کنم؟
- سلام میشه لطفا کمکم کنید
سلام من سونوم گفتن کیست ۳۳ در ۲۲ داری در تخمدان چپ با جدار نازک و محتویات اکوفری و مایع ازاد لگنی رحمم ۴ سانت افزایش سایز داشت از ۷۶ شده بود ۸۰ همونروز بتا معمولی دادم شد ۱ بیبی چکا منفی بودن دیروز خونریزی داشتم ولی خون خیلی تیرس و دل درد شدید دارم و سبکی سر ایا این همون پریودیه؟ خون بسیار رقیقه اصلا کش نمیاد مثل خون پریودی با وجود بتا ۱ تیتر بدم؟ بارداری خارج از رحم نباشه
- زنان وزایمان
سلام من رژیم غذایی پسر گرفتم بعد دکترم گفت ساعت ۱۲ شب نزدیکی کنم ۱۳روز بعد پریودم یه امپول هم بهم زد ولی من الان پریود شدم .حالا باید چکار کنم ایا مشکل دارم
- قطع خونریزی سقط بعداز۵ روز
بعداز سقط تا۵روز خونریزی ضعیف داشتم وبعداز۵روز قطع شد ایاطبیعیه
- هماتوم بارداری
سلام در سونو گرفته شده در هفته 9متوجه شدم هماتوم با ابعاد 24*12در قسمت فوقانی ساک دارم آیا خطرناکه ؟چکار باید بکنم
- سقط جنین
سلام من الان در هفته هفتم بارداریم میخوام سقطش کنم خیلی اویشن زعفران نبات میخورم ولی هیچ علاعمی ندارم خیلی میترسم ایا اشکلی برام پیش میاید
- بارداری
سلام خسته نباشید ..دوقلو همسان باردارم. ۲۸ هفته هستم طول سرویکس در ۲۵ هفته و ۳ روز ۲۸ میلی متر بود ..و تقریبا استراحت مطلق هستم فقط برای دسشتویی بلند میشم...( از ۱۲ هفتگی طول سرویکس۳۱ بود ) دو روزه شبا دو بار واژنم یه تیر کوچیک میکشه و احساس میکنم حرکات جنین ها زیر شکمم هست ولی بعضی اقات بالای نافمم هستن ...قرص ایزوکسوپرین مصرف میکنم هر ۶ ساعت نصف یه عدد ..اگه مصرف نکنم شکمم سفت میشه ..سرکلاژ نیستم ...میتونم توی این سن بارداری پساری بزارم ؟ خطر سقط نداره؟ با توضیحاتی که دادم شرایطم چطوره؟ ... امپول ریه هم در ۲۶ هفتگی زدم .. بچه ها با چه وزن و چند هفتگی بدنیا بیان زنده میمونن ؟؟؟؟این همه سختی کشیدم خیلی میترسم 😭 من حاملگی قبلیم مریض خوتون بودم بخاطر شهرم که دور بود نتونستم بیام پیش شما
- بارداری
با سلام بنده 2 بار سقط مکرر داشتم ایا برای بارداری سوم نیاز به استراحت یا رژیم خاصی دارم
- پیشگیری از بارداری
باسلام ببخشید من ۱۸ سالمه و در روز ۱۷ام قاعدگی با همسرم رابطه پر خطر داشتم که ۳۰ ساعت بعد اولین قرص اورژانسی لونژیل ۷۵ درصد و بعد ۱۲ ساعت دومین قرص رو خوردم ایا احتمال بارداری هست؟؟؟ ممنون میشم جواب بدید
- سونوگرافی بارداری
سلام تصویرساک حاملگی دفرمه حاوی YolkSacبا GSحدود4w+4dداخل کاویته رحم رویت شده به دلیل سن پایین بارداری شواهدی ازفتال ضربان دار رویت نمی شود سوال اینه آیابایدسقط شود
- بارداری
سلام وقت بخیر ببخشید بنده با نامزدم ۲ روز بعد از اتمام دوره پریودی رابطه لاپایی و بدون دخول داشتیم و ایشون ارضا نشدن آیا احتمال بارداری با پیشاب وجود داره؟ و اینکه ۵ روز بعد از اتمام پریودی ۱ عدد قرص LD مصرف کردم و دیگه ادامه ندادم و ۴روز بعد خونریزی شدیدی دارم آیا بخاطر قرصه یا مشکل دیگه ای وجود داره؟ تست بارداری بدم؟
- سلام خانم دکتر من رحمم دو شاخه و ولی طول سرویکسم36هس هفته 19هستم دکترم میگه نیازی به سرکلاژ نیس خیلی میترسم زایمان زود رس کنم
- بارداری
سلام. اگر خانمی در دوران تخمک گذاری رابطه غیر محافظت شده ای داشته باشد اما دو سه ساعت پس از رابطه قرص اورژانسی مصرف کند امکان بارداری وجود دارد؟
- بارداری خیلی مهم
سلام خانم دکتر . من الان ۱۴ هفته و سه روز باردارم . و غربالکری اول من مشکلی نداشت .آزمایش خون غربالگری را در چند هفتگی انجام بدهم . ۲۹ اسفند ۱۶ هفته ام تمام میشه آیا میتونم ۷ فروردین که ۱۷ هفته تموم میشه انجام بدهم یا دیر میشه . چکار کنم خورده به تعطیلات . کی انجام بدم
- رابطه محافظت نشده
سلام.ببخشید خواهشا بهم جواب بدیدمن تو مهرماه ک ۱۳پریودشدم بعد ۲۶رابطه محافظت نشده بدون دخول داشتم ولی مایع منی روی من ریخته شدوبعدازگذشت ۲۴ساعت دوتاقرص اوسیز۰/۷۵خوردم وآبان ماه هم روزسیزدهم پریودشدم ولی سه روزیاشایدم کمتربودوآذرماه هم ۱۷پریودشدم ولی دقیق مثل ابان ماه بودتعدادروزهاش ودی ماه هم روز۲۲پریودشدم والان ک بهمن ماه هستش ۲۶پریودشدم ولی رنگ خون پریودی خیلی کمرنگ وانگارخلط مانندهستش وسوزش سردل شدید هم دارم اینا میتونه نشونه بارداری باشه ؟ممنونم اگ زودجواب بدید
- تنبلی تخمدان
سلام خانوم دکتروقتتون بخیر من تنبلی تخمدان دارم وکیست کوچکی داخل تخمدان و6ابان پریدشدم هنوزنشدم ودوست دارم یه بچه بیارم وقرص مدروکسی پروژسترون شبی دوعدد خوردم به مدت 10شب ولی پریدنشدم امروز یک روزه قرصه قطع شده وهنوزپریدنشدم میشم بنظرتون مشکل ازچیه ؟؟؟ممنون
- بارداری
سلام من ۳۰ ساله هستم سه ماهه ازدواج کردم و اقدام به بارداری کردم سنو دادم و این نتیجه سنو بود : رحم دارای ابعاد و اکوی صبیعی است ضایعه اکوژن و بیضوی با حدود Well_define به طول ۱۲mm و به قطر ۳.۵mm در Central کاویته آندومتر سگمان فوقانی _ میانی رحم مشاهده میشود که مطرح کننده احتمالی پولیپ آندومتریال می باشد تخمدان چپ بزرگتر از نرمال است دو ضایعه کیستیک ...که مطرح کننده احتمالی کیست هموراژیک می باشد تخمدان راست دارای ابعاد و اکوی طبیعی است فولیکول های تخمدان راست قطر کمتر از ۷mm دارند ( RO=31*14mm) مایع آزاد مختصر در کولدوساک قدامی و اطراف تخمدان چپ مشاهده میشود سوالم اینه آیا باردار میشم ؟
- مشکلات زنانه
سلام من ۵ سال عقد کرده بودم و جلو گیری کردم الان ۷ ماه است اقدام بار داری کردم الان ۴۵ روز است پاک هستم بی بی چک گذاشتم منفی بود چرا یعنی الان باردارم یا ن میشه راهنمای کنید


