Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پریودی
سلاموقتتون بخیر من بعد از مصرف ال دی ب دکتر رفتم اول قرص جستیران دادن کفتن تا ۲۰روز بخورولی بعد از روز ۱۱باز پریود شدم و خونریزی و لکه بینی تا دوهفته بند نیومد. دکترم کفت بعد ۱۴رپز از پریودیت قرص دوفامد۱۰مصرف کن. میخواستم بدونم روزی یکی بخورم تا ده روز یا دوتا؟!
- قرص سیبل
- کیست تخمدان
سلام من الان ۱۵روز لکه بینی دارم و پاک نمیشم قرص ال دی هم ۲شبه خوردم میتونم فرص ترنسید بخورم برا پاکی
- مسافرت در بارداری
سلام من در عید هفته ۱۷ بارداریم میشه تو سونوگرافی هم همه چیز نرمال هست آیا میتوانم به مسافرت برم خونه مادرم با اتوبوس ۷ . ۸ ساعت راهه .
- سنو گرافی رحم و تخمدانها
سلام وقت بخیر در جواب سنوگرافی من زده ضایع اکوژن با ابعاد ۸.۵mm در کاویته آندومتر دیده میشود یعنی چی ؟آیا خطرناکه
- جلوگیری از بارداری
سلام خسته نباشید خانم دکتر الان من قرص شیردهی قطع کردم میخام قرص تری فازیک بخورم پریود نشدم چکار کنم بنظرتون چه جوری بخورم قرص؟قرصای شیردهی سرساعت وبه موقع خوردم
- تبریک
خانم دکتر من میدونم اگر ذکر یا میدونست که با شما در یک روز به دنیا اومده به خودش میبالید، این روز خجسته مبارکتون باشه
- عفونت گوش در بارداری سه ماهه اول
- سقط جنین
سلام من هفته پنجم بارداری هستم از دیروز لکه بینی داشتم امروز درد شدید پایین شکم داشتمربعد هم خونریزی غلیظ بدون لخته آیا جنین سقط شده؟
- وضعیت جنین
با سلام در سنوگرافی هفته ۳۲ بارداری وضعیت جنین به صورت عرضی سر در پهلو چپ با جفت قدامی بود آیا امکان چرخش جنین وجود دارد ؟؟ رحم دوشاخ دارم . و اینکه در سنو آنومالی یک فیبروم ۳۰ میلی داشتم که در سنوگرافی هفته ۳۲ چیزی در موردش ننوشته آیا امکان از بین رفتن فیبروم وجود دارد یا دکتر سنوگراف متوجه نشده است ؟؟؟
- مصرف قرص یاسمین
با سلام همسر بنده الان ۲۳ سالشون هست و کمی خونریزی رقیق داشته و بعد دو روز پریود شدن بعد چند روز ب دکتر مراجعه کرده و قرص یاسمین براش تجویز کرده طبق خونده هام توی نت مثل اینکه ضرر های زیادی داره میخواستم بدونم نظر شما در مورد مصرفش چیه
- پرده بکارت
سلام ببخشید من دو ماه پیش با پتو ازروی شلوار خودارضایی داشتم بعد 3 یا 4 ساعت که دستشویی رفتم یبوست شدید داشتم و از قسمت واژن یه تکه گوشت و چند قطره خون خارج شد (10 روز قبل از پربودیم این اتفاق افتاد) آیا این نشانه پارگی بکارته؟پارگی بکارت همون لحظست یا خیر؟ بعد که به پزشک عمومی خانم مراجعه کردم پس از معاینه گفتند سالم هستش مطمئن مطمئن ولی برای من سوال است که خونریزی به چه دلیل بوده؟ تروخدا کمکم کنید دو ماه روز و شب ندارم
- احساس نبض در شکم
هفته سی وچهار بارداری هستم . یک ماه ونیم هست که هر روز احساس نبض در شکم دارم. حدود پنج الی ده دقیقه طول میکشه. علتش چی هست ؟
- مایع در کاویته اندونتر
رحم آتروفیه با طول ۶۵ م. م مشاهده میشود و دارای شکل نرمال و پوزسیون ر تروورسه است. اکوی میومتریال هتروژن است ضخامت آندومتر به شکل منظم م.م میباشد. حدود ۲ سی سی مایع در کاویته اند و متریال مشاهده میشود و آن را متسع نموده است. سرویکس حاوی کیستهای نوبوتین کوچک و شواهد سرویسیت مزمن میباشد. یافته ها پیشنهاد دهنده سرویکال استنوزیس در بیمار است. تخمدانها دارای ابعاد کوچک هستند تخمدان چپ فاقد ضایعه فضاگیر است در تخمدان راست دو کیست ساده با اقطار ۹ م. م و ۱۰ م.م مشاهده میشود (ORADS US 3) کول دوساک خلفی نمای طبیعی دارد مایع آزاد در لگن مشهود نیست سلام خانم دکتر این سونوگرافی مادرمه آیا چیز خطرناکیه میشه راهنمایی کنید ممنون
- نازایی
سلام من 5سال ازدواج کردم دوسال اقدام به بارداری کردم تو ازمایشات فهمیدم که اسپرم شوهرم صفر واینکه بی تحرک باید چیکار کنم پیش کدوم دکتر بریم
- سنو گرافی
لوپ های روده جنین دیلاته می باشد آیا مشکلی دارد توضیح لطفا
- دخترم پریدی نامنظم داره
سلام خانوم دکتروقتتون بخیر دختر من امسال1399 پریدشده. ترشح هایی زردرنگ میاد ازش همیشه ، آزمایش هورمونی هم انجام داد ببینم چراپریدنمیشه ولی مشکلش الان دوماه فهمیدیم تیروئیدش کم کار بود بعد این سری که بردمش دکتر گفت روبه پرکاری داره میره حالا پریدیش سروقت نمیشه چکارکنم 14سالشه دخترم تنبلی تخمدان هم داره 2بارمدروکسی پروژسترون خورده پریدشده ولی این دفعه قرص مدروکسی براش ننوشته پریدنشده علتش چیه ؟؟ازسال1399این ماه هایی که پرید بوده 8بهمن ،11اسفند،28فروردین،29اردیبهشت اون ماه پریدشده تاالان ترشح های زردرنگ ازش میادعلتش چیه؟؟؟ممنون که جواب میدین
- سلام مایع خفیف در کلدوساک یعنی چی
سلام ام آر آی انجام دادم نوشته مایع خفیف در کلدوساگ یعنی چی؟!
- مفهوم حرف Nدر جلوی RHدر غربالگری مرحله ای اول بارداری چیست؟
سلام وقت بخیر، ببخشید ی سوال داشتم من دیروز رفتم آزمایش غربالگری مرحله اول و امروز جواب آزمایش غربالگری مرحله اول رو گرفتم، دیروز موقع پذیرش در آزمایشگاه گروه خونیمو پرسیدن ولی تو جواب آزمایش غربالگری مرحله ی اول جلوی Rسلام من جواب آزمایش غربالگریمو گرفتم، دیروز موقع پذیرش در آزمایشگاه گروه خونیمو پرسیدن ولی تو جواب آزمایش جلوی RHنوشته N درصورتی که گروه خونی من Aمثبت هستش،پس چرا اینجوری نوشته؟ به نظر شما در نتیجه آزمایش تاثیر دارد؟ در کل معنی و مفهوم حرف Nدر جلوی RHدر جواب آزمایش غربالگری چیه؟ Hنوشته N درصورتی که گروه خونی من Aمثبت هستش،پس چرا اینجوری نوشته؟ به نظر شما در نتیجه آزمایش تاثیر دارد؟ مفهوم Nدر جلوی RHدر جواب آزمایش غربالگری چیه؟
- سقط جنین
خانومدکترشما با اجازه پدر جنین هم سقط میکنید؟


