Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- نازایی
سلام خانم دکتر من تنبلی تخمدان دارم ،دوره هام ۳۰ روزه است،این دوره لتروزول مصرف کردم،روز ۱۲ سیکل یه فولیکول ۲۰ داشتم ودوتاhcg زدم،علایم خاصی ندارم فقط بعضی وقتا کمرم درد میکنه،چن روز بعدتزریق hcg تست بارداری بدم درسته، یا اگه باردار نباشم کی پریود میشم؟؟
- هماتوم محل اسکار سزارین
سلام خانم دکتر من ۴۲ روز سزارین شدم خونریزیم قطع نشد سونو دادم تشخیص وجود هماتوم و بافت گرانولاسیون به ابعاد ۱۸ در ۲۰ میلی در محل اسکار سزارین قبلی دادن ک با آندومتر در ارتباط است آیا مشکل حاد هست ممکنه دوباره عمل بشم؟
- بارداری
سلام وقت بخیر یک ساله نامزدم وحالا ناگهانی متوجه شدم باردارم سونو دادم وازمایش هفته ۶ بارداریمه وباید سقط کنم چون ابرومون میره وامکان عروسی نداریم چون عزاداریم ونمیتونیم نگهش داریم راهنمایی میفرمایین برای سقط جنین؟واین که دور نافم درد دارم
- آمپول واریو پپتیل
سلام ببخشید دختر من ۹سال وده ماه دارد والان یکبار پریود شده ودکتر غدد براش آمپولواریوپپتیل تجویز کرده آیا برای بارداری در آینده ضرر ندارد عوارضش چیهپ
- اکوژن بطن چپ 18هفته
- سلام خسته نباشید ببخشید من ۲۹سالمه ودوتابچه دارم بچه کوچکم ۷سالشه ومن ازآمپول ضدبارداری استفاده کردم الان دو ساله که نمیزنم وهیچ پیشگیری نداشتم وپریود نامنظم دارم دکتر بهم قرص مدروکسی نوشتن از شب ۸قاعدگی روزی دوتابه مدت دوهفته حالا من نمیدونم تو اینترنت معمولا ازشب ۱۴ نوشته مصرف شود زود مصرف کنم ضرری ندارد ممنون
- عمومی
سلام خانم دکتر خسته نباشید من دختری ۲۳ ساله هستم و در نواحی کل شکم و باسن و شانه و سینه و کمر موهای کرکی فراوانی دارم و در ناحیه ی دور ناف و گردن و دور سینه موی سیاه زبر ولی پریودام کاملا منظمه می خواستم بدونم وجود این موها ی کرکی در نواحی مذکور در بدن دختر خانم ها طبیعیه ؟ سپاس از شما
- سلام .میخاستم بدونم در سنو زده ضخامت رحم 5میلیمتر با توچه ب خونریزی مختصر در خط وسط میباشد ینی چی .روز سوم پریودیمه
- عمونی
سلام خانم دکتر خسته نباشید خیلی استرس دارم ۲۳ سالمه ومتاسفانه دچار خودارضایی شدم و الان خیلی پشیمونم آیا کوباندن محکم واژن از جلو به زمین و تکان دادن محکم باسن به طوری که به واژن فشار بیاره باعث آسیب به بکارت میشه ؟ بعدش درد و خون ریزی نداشتم ممنون
- بارداری ***
سلام خانم دکتر اگر در حال اقدام بارداری باشیم قرص دوفاستود یا دوفمد را میتونیم مصرف کنیم یا نه باید قطع کنیم
- درد مقعدی
سلام من هنگام پریودی چند روز اول به شدت درد مقعد دارم حتی به شکلی که اصلا نمی تونم خوب بشینم حتی نزدیکا یکسال هست که یبوست شدید داشتم یکم بهتر شدن ولی این درد اصلا خب نمیشه
- لکه بینی
باسلام خانوم دکتر من حدود چهار هفته چهار روز هستم الان کله بینی خفیف دارم جای نکرانی نیست ودلیلش چی میتونه باشه
- جایگزین داروی استروژن کونژوگه
آیا جایگزینی برای داروی استروژن کونژوگه هست چون هرچی گشتم پیدا نکردم ؟
- سلام من در ام آر آی شکم وتخمدانم نوشته ندول ۷میلیمتری در آدنوکس که به نفع آوارین کیست آدنومای سروزی ۴۶در۳۴ یعنی چی خانم دکترعزیز
من در ام آر آی لگن وشکمم نوشته مورالس ندول ۷میلیمتری بنفع آوارین نیوپلاسم آدنوما سروزی سنم ۴۹ساله سه ساله یایسه شدم تکلیف چیه خانم دکتر لطف کنین راهنمایی بفرمایین
- کیست تخمدان
سلام، سونوگرافی انجام دادم ودرسمت چپ کیست تخمدان شدیدا اکوزن به قطر37 میلیمتر ودرتشخیص اندومتریا.نظرتون چیست؟
- هورمون fsh
سلام خانوم دکتر عزیز دختری 18 ساله و مجردم ماه پیش در روز سوم پریود ازمایش خون دادم که بدین صورت بود fsh=9.9 که نرمالش در بازه فولیکولار از 3.5 تا 9.2 هست lh=5.0 که نرمالش در فاز فولیکولار 1.9 تا 9.2 هست و استرادیولم هم بود estradiol=17.5 همشون نرماله به جز اف اس اچ که یکم زیاده تا اونجایی که میدونم بالا بودن این هورمون به معنی کاهش ذخیره تخم دانی هست ولی من هنوز 18 سالمه و این هورمون از رنج نرمالش زیاده خیلی نگرانم یعنی من در اینده باید از طریق تخمک اهدایی باردار شم؟؟؟ ایا این عدد بازم افزایش پیدا میکنه؟ چیکار باید بکنم؟
- فاویسم
ایا ایپوپوروفین برای نوزاد دارای فاویسم ضرر دارد یا نه
- زایمان
سلام. خسته نباشيد خانم دكتر. من ٤١ روزه كه زايمان كردم.تو تمام اين روزاا صداتون توي اتاق عمل تو گوشمه. و جزء بهترين خاطرات زندگيمه كه هرروز يادم مياد و لذت مييرم. انشالله كه هميشه سالم و تندرست و در پناه خدا باشين. روزاي بسيار خوبي بود ٩ ماه بارداري در كنار شما و روز زايمانم. ممنونم❤️
- کیست اندومترویما
سلام ببخشید من کیست اندومترویما دارم و برا درمان دکتر قرص ورژست برام تجویز کردن،الان هفتاد روز دارم این قرص مصرف میکنم وشصت روز ک مرتب لکی بینی وخونریزی پراکنده دارم ب دکترم هیچ دسترسی ندارم ،آیا طبیعی هست شصت روز لکه بینی در بیشتر مواقع بیشتر از،لکه بینی هست وکمتر از پریودی
- احتمال باردای
آمپول hcg تزریق کردم امروز موعد پریودم هستش درد سمت راست و زیر دل دارم امکان بارداری رحمی یا خارج از رحمی هستش با این همه درد؟


