Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- اندومتریوز
سلام وقتتون بخیر مشکل اندومتریوز دارم و از نفخ شکم خیلی اذیت میشم،راهکاری هست که انجام بدم؟
- خشکی وارژن ودرد شدید هنگام رابطه
سلام خسته نباشید من حدود ۴سال پیش سرطان سینه داشتم و بعد از اون هنگام رابطه مشکل دارم چندین ساله رابطه ندارم یعنی اینقدر درد دارم اصلا نمیتونم رابطه برقرار کنم ایا کیست دارم ک باعث درد میشه حدود ۳ماه پیش ی رابطه مختصر داشتم ک اونم بادرد شدید همراه بود بعدش کلا عفونت و زخم شدم لطفا توروخدا راهنمایی کنید همسرم واقعا در عذابه خودمم همچنان درد شدید و بتازگی هنگام ادرار سوزش ودرد دارم لطفا بگید چیکار کنم ممنون میشم
- دکاپپتیل و گرگرفتگی
سلام من پارسال دماپپتدک سه ماهه زدم و هنوز گرگرفتگی دارم آیا لازمه دارویی مصرف کنم؟ باید چیکار کنم که رفع بشه
- کیست اندومترویوز
من ۳۵ سالمه و یک کیست اندومتریوز ۷سانت و نیم دارم قرص دینوژست هر شب میخورم بعد ۳ماه شد۶سانت ونیم الان سوالم اینه من کلاس شنا میرم پا زدن وشنا برای این نوع کیست خطرناک نیست گاهی درد شکم و پهلو دارم وآیا بنطر شما خوردن این قرص اصلا تاثیری داره
- کمبود وزن
سلام خانوم دکتر من 24سالمه.وزنم 46کیلو.طبق نظر دکتر تغذیه وزن نرمالم باید 58باشه.با این کمبود وزن میتونم باردار بشم؟
- اقدام به بارداری
سلام من خانمی ۳۰ ساله هستم میخوام برای بارداری دومم اقدام کنم ولی یک کیست درمویید تخمدان به اندازه ۳۴ میلی دارم بدون علائم و یک پولیپ آندومتریال رحم هفت میلی بدون علائم. آیا میتوانم با چنین شرایطی باردار بشم . ممنون
- عقب انداختن پریود
سلام وقتتون بخیر، من میخوام که پریودم ۴،۵ روزی عقب بیوفته چون سفر زیارتی درپیش دارم.وحدود ۳،۴ روز دیگه وقت پریودمه و دقیقا زمان سفرم هست،بادکتر صحبت کردم و برام قرص مدروکسی پروژسترون تجویز کردن شبی ۲عدد.. ازالان بخورم جواب میده؟تا ۱۰ روز؟
- با سلام و خسته نباشید . من ۴۲ سالمه و فیبروم به قطر ۵ سانتی متر و ۲ کیست اندومیتریوز در تخمدان چپ دارم آیا لازم است که رحم تخلیه شود یا اینکه میتوان با جراحی فقط فیبروم و کیست ها رو خارج کرد؟ با تشکر
- آمپول لوپرومز
با عرض سلام به علت خونریزی شدید و لکه بینی های مداوم سه مرحله آمپول لوپرومر زدم وسه ماه از آخرین تزریق یایسه موقت بودم الان یک ماه است لکه بینی دارم واصلا خونریزی ندارم امکان دارد یایسه شدم
- دفع تکه بزرگ از رحم زمان پریود
سلام خانم دکتر روزتون بخیر من به خاطر کیستی که توی تخمدان راست داشتم دکتر برام تجویز کرد که سه ماه دزولست بخورم تا ببینیم که این کیست از بین میره یا نه ماه پیش که پریود شدم یک تکه بزرگ خونی به سختی از من دفع شد مثل سقط ولی این ماه با اینکه همون قرص رو استفاده کردم این اتفاق نیفتاد یعنی مشکلی پیش اومده یا نه هر ماه نباید اون اتفاق تکرار بشه دفع اون تکه بزرگ ممکنه به ازبین رفتن کیست کمک کنه؟
- لکه بینی
سلام من نامزد دارم و رابطه جدی با همسرم نداشتم یعنی هایمن دارم و تماس با همسرم در حد پیش آب ایشون بوده ۴ خرداد قرار بود پریود بشم نشدم(تنبلی تخمدان هم دارم) امپول پروژستزون زدم و لکخ بینی و درد پریودی دارم ممکنه باردار باشم؟
- سوال دارم برای باردارشدن
سلام خانوم دکتروقتتون بخیر من تنبلی تخمدان دارم 35سالمه کیست درتخمدان وپریودی های نامنظم که دکترزنان گفت مدروکسی پروژسترون از14پریدبه مدت10شب بخورم تاپریودیهام منظم بشن ولتروزول لتراکس هم دوورق نوشت که دومین ورق روشروع کردم بخوردن گفت اینم ازشون سوم قاعدگی بخورتا5روز که خوردم و گفت مدروکسی پروژسترون روادامه بده تاپریودی های منظم داشته باشی برای حاملگی حالا 12اردیبهشت پریود شدم واز19اردیبهشت اقدام کردم برای بارداری دوشب درمیان حالا من مدروکسی پروژسترون روبخورم ؟؟؟؟تا کی نزدیکی داشته باشم ؟؟و سوال دیگه من اینه دکترتیروییدم برای من این قرص ها رونوشته قرص تیرویید لووکسین لووتیروکسین 50 میخورم ومولتی ویتامین simoDailyهرروزیک عددمیخورم ویتامین B6صبح یک عددمیخورم ،آلپزیل 50 هم برای حافظه م میخورم و ویتامین Eهم روزی یک عدد جویدنی میخورم وحالا دکترزنان به من یدوفولیک هم داده باید اونو بخورم یانه ؟؟؟ممنونم ازجوابتون خانوم دکترعزیزم
- سوال مهم
سلام خانوم دکتر من 1400/2/8پریووم تموم شد و هر دفعه ۲۳ یا ۲۴ از ۲۱ تا ۳۰ روز مریود میشم دیروز 2/23 کنی خون قهوه ای مثل مریود نیس دلی کمه در حدی ک فقط لباس زیر کثیف شد داشتم میخاستم ببینم چه مشکلی هست چیکار کنم شکم درد هم دارم یه کم یکهفته پیش هم نزدیکی با قرص ال دی داشتم که سه تا ال دی خوردم
- بارداری و سرکلاژ
من باوجود سرکلاژ چند روز پیش بچه دفع شد وقتی میخواستن سرکلاژو باز کنن چیزی ندیدن بعد اینکه بچه دفع شد بازم دنبال نخ گشتن اما چیزی نبود حالا اگ نخ مونده اگ برم مطب میکشن برام واینکه درد داره ؟
- بعد جراحی کیست بارتولن
سلام بدنسازی و رابطه جنسی چه زمانی بعد. از جراحی امکانپذیره؟
- عادتماهانه
بعدازعملسزارینچهمدتطولمیکشهعادتبشیم
- سلام خسته نباشید چطوری باید آزمایش اسپرم انجام بده شوهرم میشه راهنمایی کنید
- بارداری
سلام ببخشید من دو روزه بی بی چک زدم مثبت شده و از وقته پریودی سه روز گذشته پریودیم منظم بود اما الان بعضی وقت ها زیر شکمم یا طرف راستم تیرک میکشه آیا طبیعی هست و کمی درد مثل درد پریودی دارم میشه بگید آیا طبعی هست یا ن و تا کی ادامه دارد
- کوچیک شدن تخمدان
سلام من برای چکاب قبل باداری رفتم دکتر بعداز زایمان بهم گفت که تخمدان هاتون کوچیک شدن یعنی خیلی خطر داره؟
- بارداری
باسلام من در ماه هفتم و هفته 30 بارداری ام.دو سه هفته اس که دفع ام به شکل اسهال هستش.میخاستم بدونم مشکلی داره؟باید چیکارکنم؟بعضی مواقع روغن زیتون هم میخورم.با تشکر از شما.


