Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پریودی طولانی
سلام من یک ماهه پریود هستم و در حال حاظر دارم قرص جستیران ۴۰ مصرف میکنم از ۳۰ تا عدد قرص ۱۲ تا رو خوردم اما هیچی تاثیری روی پریودی من نذاشته شما میتونید راهنماییم کنید ؟
- پلیپ
سلام خسته نباشید.خانم دکتر من۵ماه پیش به شما مراجعه کردم پلیپ داخل درحم به اندازه ۸.۳ میل مشاهده کردین و کمی هم لکه بینی حین نزدیکی داشتم. تو این مدت یکی دوبار لکه بینی داشتم که حین نزدیکی دیواره داخلی واژن حالت سوزش داشت.و یکی دوبار هم چند روز مانده به پریودی کمی لکه بینی در حین نزدیکی داشتم.ایا بابت پلیپ باز به شما مراجعه کنم یا اندازه اون مشکلی ایجاد نمیکنه ؟ اونموقع به من گفتین بعد دوهفته به شما مراجعه کنم که چون لکه بینی زیاد نبود و من از شهرستانم دیگه مطب نیومدم اگه برای بررسی بیشتر لازم هست هست بیام.ازمایش تیرویید و پرولاکتین هم نرمال بود .
- معنای افزایش بافت فیبرو گلاندولر 2طرف ودر ربع فوقانی خارجی پستان که حاوی نواحی متعدد توبولار هیپواکو است وبه نفع تغییرات خوش خیم پستان است چیست
- ایا پرده ترمیم شود تا چند مدت طول میکشد که ترمیم نیست و حالت طبیعی نشان دهد؟؟
- کیست اندومتریوما
با سلام و احترام خانم دکتر من 6 ماه است که برای بارداری اقدام کرده ام.پريودهاي منظم و بدون درد دارم. آزمایش اسپرم همسرم و آزمایش هورمون و تیروئید خودم نرمال است. نتیجه سونوگرافی واژینال اندومتریومای 28 م م با چسبندگی خفیف تخمدان راست به رحم, درگیری یوتروساکرال لیگمان راست به همراه ندول 6 م م در مسیر آن و ضخیم شدگی سروز خلف سرویکس با چسبندگی خفیف کلدوساک است. اين ماه قرص کلوميفن و آمپول hcg تزريق کردم و با وجود 3 فوليکول خوب باردار نشدم.میخواستم بدونم برای بارداری مشکلی به وجود می آید و دارویی در این زمینه برای بارداری مفید است و آيا نيازي به عمل هست؟
- تفسیر آندوسکپی معده
لطفا این را تفسیر کنید آیا سرطان معده است؟؟ specimen received in formalin labeled as antrum consists of one fragment of soft creamy tissue measuring 3mm in diameter ts in one block and stained by h&e and giemsa staining methods
- مشکلات ناباروری
ریحانه:
سلام ببخشید من از پارسال تا حالا وقتی پریود میشم دردهای شدید و وحشتناک از زایمان بدتر تا چند روز دارم که همش با نوافن و کترولاک میگذرونم شهریور عکس رنگی رحم گرفتم گفت یه کم لوله هات بسته بوده ولی باز شد دوماهی درد شدید نداشتم ولی این ماه دوباره شروع شده امروزم یه تکه گوشت سفت با پریودیم اومده به نظر تون مشکل چیه وچه کار باید کرد. البته 13 سال هست مشکل ناباروری دارم پریودم به هم ریزه وبا قرص یا دارو گیاهی میشدم ولی دوماهه که بدون دارو هم میشم. چند سال قبل هم با تخمک اهدایی دوبار IVF کردم سقط شده. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید بزرگوار - خونریزی شدید و طولانی
سلام وقت بخیر ببخشید من خونریزی شدید دارم سونوگرافی واژینال انجام دادم و خوشبختانه چیزی نبود دکتر گفت در آستانه ی یائسگی هستی آمپول دیفرلین 3ماهه برام تجویز کرد پنجشنبه گذشته زدم ولی هنوز خونریزی دارم میخواستم ببینم علتش چی هست؟
- پیگیری سوال
سلام وقت بخیر دیروز این سوال رو از شما پرسیدم میخواستم بپرسم حالا باید منتظر بمونم پریود بشم یا اقدام خاصی کنم؟ " دوماهه که نزدیکی نداشتم .ماه قبل پریود شدم ولی این ماه ۴ روز از موعدم گذشته پریود نشدم.قبل از این دوماه هم به مدت ۶ ماه قرص مارولین به همراه کاندوم برای پیشگیری استفاده میکردم.علت پریود نشدنم چیه.؟ روز ۲۰ سیکل ترشحات تخمک گذاری داشتم.نزدیکی هم نداشتمبا اینکه مطمئن بودم ولی باز هم .بی بی چک هم دوبار گذاشتم منفی بود .علت چیه؟،"
- اولین خونریزی بعد از برداشت پولیپ
سلام وقت بخیر ۳ هفته پیش عمل هیستروسکوپی برداشت پولیپ داشت بعد از ۳ هفته پریود شدم ۳ روز خونریزی خیلی شدید و درد دل و کمر خیلی شدید دارم آیا طبیعی است
- نازایی
سلام خدمت خانم دکتر عزیز من 24 ساله هستم سال 93یک سقط داشتم و از اون به بعد دیگ باردار نمیشم الان سه سال هس پیش خانم دکتری در زنجان میرم آبان امسال برام آی وی اف انجام دادن ولی موقع انتقال گفتن دهانه رحمت سفت و بسته اس فقد طوری که دستگاههای ما از اون عبور نمیکنن الان آخرین پریودم 28آبان بوده دیروز که مراجعه کرده بودم قرص دادن و گفتن چون ذخیره تخمدانم کمه بجز اون دو جنینی که فیریز کردن باید دوباره ای وی اف بشم ولی من میترسم و بشدت استرس دارم و میخواسم دکترم رو تغییر بدم که شمارو معرفی کردن ممنون میشم راهنماییم کنم آیا احتمالش هس که بدون آی وی اف هم حامله بشم؟
- سلام
سلام بنده تقریبا پنج روز سقط داشتم با دارو از امروز پاهام و صورتم ورم میکنه آیا اینا عادیه یا من عفونت دارم؟ضمنا کمرم درد میکنه و زیاد نمیتونم پیاده راه برم ممنون میشم راهنماییم کنید
- لخته خون
من ۴۱ سال دارم و متاهلم. بارداری هم نداشتم. ۴ سال قرص ضد بارداری مصرفکردم که اخیرل قرص ضد بارداری روقطع کردم که ۱۲ خرداد پریود شدم والان یک هفته بعد از اتمام پریود لخته قهوهای ازم دفع شد به خاطر قطع داروست؟
- سلام خدا قوت من سزارین شدم یک ماه گذشته دوروز پیش دراز کشیده بودم از جا بد بلند شدم الان سمت راست بخیه ها درد داره و همون روز خون حالت لخته ای میو مد و رنگ تیره تر نسبت ب وند روز پیش داشت الانم موقعه بلند میشم درد داره
سلام خدا قوت من سزارین شدم یک ماه گذشته از سزارین دوروز پیش دراز کشیده بودم از جام بلند شد یعنی بد بلند شدم الان سمت راست بخیه تیر میکشه و همون روز هم خون حالت لخته ای میو مد الان هم موقعه بلند شدم درد داره جای بخیه ها خیلی ممنونم میشم جواب سوال منو بدین
- قرص اوژانسی
سلام.. من حدود سه روز پیش از شما یک سوال پرسیدم ک بعد از رابطه.. قرص اورژانسی خوردم و بعد از 5 روز خونریزی پریود شدم و حدود 5 روز خونریزی داشتم.. آیا بازم احتمال بارداری وجود دارد؟. شما عرض کردید خیر.. احتمال بسیار ناچیز است..میخاستم بدونم آن احتمال ناچیز چیست.. یعنی چجوری میشه انسان پریود بشه و باردار باشه.. پس خوردن قرص اورژانسی بعد رابطه چ سودی دارد؟
- تشخیص دخول
باسلام وخسته نباشید ببخشیداگه امکانش هست وبخاطرخداوثواب تاجایی که اکانش هست منوراهنمایی کنید...میخواستم بدونم چطوری میتونم ازآخرین دخول وربطه زنم باخبربشم توزندگیم یه مشکل جدی دارم که یکسالونیمه زنم بادومادم توپست بانکش کارمیکنه وتواین مدت زندگیم پرآشوب شده وچندتاسوتی ازگرفتم که فهمیدم بادومادم رابطه داره والان ۷ماهه که باهام نزدیکی نمیکنه وهرسری یه بهونه ای میگیره میخواستم راهنماییم کنیدممنون
- کودک
سلام خانم دکتر من یه دختر۶ساله دارم چندماهه که تو نوک سینه چپش یه چیز سفت کوچولوهست اولش یکم بادکرده بود یکمم درد داشت ولی الان اصلادردنداره دیگه بادم نمیکنه ولی من خیلی میترسم از ترس نمیتونم ببرمش دکتر میشه خواهش کنم بگین خطرناکه یانه؟ ممنون
- خارش بعدزایمان و روش جلوگیری
سلام دکتر دوهفتش زایمان طبیعی کردم و خارش گرفتم داخل و خارج و ترشحات کشدار سبز دارم میشه بگیر چی استفاده کنم امکان رفتن به دکتر ندارم.. سوال بعدیم اینکه از چه قرص یا امپولی برای جلوگیری میتونم استفاده کنم و چندوقت بعدزایمان؟
- سلام خسته نباشید من پنج ماه بعد از زایمان دومم پرید شدم الان هفت ماهه در طول این دوماه بیش تر از ده بار خون ریزی شدید کردم دکتر رفتم بهم قرص داد ولی هیچ تاثیری نداشت چیکار کنم
سلام خسته نباشید من پنج ماه بعد از زایمان دومم پرید شدم الان هفت ماهه در طول این دو ماه بیشتر از ده بار خون ریزی کردم دکتر رفتم بهم قرص داد ولی تاثیری نداشت اگه میشه کمکم کنین ممنون میشم
- کیست تخمدان
سلام وقت بخیر یک ضایعه ی کیستیک همراه با رتیکولار انترنال اکو دارم با ابعاد 30*35 در تخمدان راست دارم حدود 5 ماه پیش یه کیست فولیکولی (البته اگه درست گفته باشم) داشتم الانم حدود 40 روز میشه که ریزش شدید مو دارم جوری که موهام نصف شدن لطفا بفرمایید آیا این نوع کیست بدخیم هست و اینکه ممکن است که ریزش مو مربوط به این کیست باشد من تا حالا هیچ وقت ریزش مو نداشتم چندین ساله که تیرویید کم کار دارم اما ریزش مو نداشتم ضمنا 45 سالمه


