Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- خونریزی حین مصرف سیپروترون کامپاند
سلام من قرص سیپروترون کامپاند مصرف میکنم این ماه بخاطر عفونت قرص ایتراژین ۱۰۰ هم باهاش خوردم، و سه روز مانده بود سیپروترون تموم بشه لکه بینی پیدا کردم و لکه بینی ادامه پیدا کرده و یک هفته از آخرین قرص گذشته پریود نشدم،دلیل چیه؟ ممکنه بخاطر مصرف همزمان این دو باشه؟
- تشخیص اولین روز پریودی
سلام خانم دکتر با تجویز پزشک دو ماه هست که از قرص روکین برای تنظیم پریودم استفاده میکنم، تخمدان پلی کیستیک دارم و نامنظمی پریود. مشکلم اینجاست که چند روز آخر مصرف قرص لکه بینی پیدا میکنم و نمیتونم تشخیص بدم روز اول پریودم رو چه روزی بگیرم. سوالم اینه که تا روزی که قرص میخورم که نباید پریود بگیرم، درسته؟
- بارداری دوم
سلام و خسته نباشید تازه تست بارداری دادم و جواب مثبت بوده کاملا شوکه شدم چون به تازگی اقدام به بارداری کردم در بارداری اولم استراحت مطلق بودم و سرکلاژ هم شدم کمی احساس درد زیر شکم و پهلو دارم در واقع منتظر پریود بودم با این دردها... با توجه به سابقه ی استراحت در بارداری اولم بسیار استرس دارم لطفا تا روزی که نوبتم بشه و مطب خدمت برسم راهنمائیم کنید...آیا این دردهای کم عادی هستن یا برای من خطر محسوب میشه؟ بسیار ممنونم
- قرص
سلام. خانم دکتر قرص کلسیفید در دوران شیردهی ضررداره؟؟ و اینکه اگه ضرر داره میشه یه قرص جایگزین بهم معرفی کنید. لطفا. طریقه مصرفشم بگید ممنون میشم. یه سؤال دیگه هم دارم در دوران شیردهی میشه ویتامین دی با چه دزی میشه استفاده کرد؟ ممنون از پاسخوگوییتون
- احتمال بارداری
سلام آیا بعداز مصرف قرص اورژانسی حتما باید خونریزی داشته باشیم،؟؟ اگر نداشته باشیم احتمال بارداری وجود دارد؟؟
- سلام من دو هفته هست باردارم باردارم فقط بدنم مبارزه حس میکنم اعصاب بدنم چون کلا سیستم بدنم لرزش داره چیکار کنم
سلام من 2هفته میشه فهمیدم باردارم قبلاً چند سال قرص اعصاب میخوردم اما دکترم قطع کرده الان که باردارم حس میکنم اعصاب های قلبم زده به کل بدنم لرزش بدن وسرمای بدن دارم همش زیر پتو هستم آیا از بارداری یا از اعصابم چیکار کنم تا بهتر شمد
- زنان وزایمان
سلام خسته نباشید من با لخته های بزرگ و کوچک مراجعه کردم بعد از سونو گفتند رحم بزرگ و دارای چند میوم و یک میو۵۰ × ۷۱ امپول اسفراین 1125تجویز کردند بیست و هفتم مرداد زدم الان بعد از سه روز لک بینی و خونریزی خفیف دارم شبیه پریود ایا طبیعیه و ایا با وجود میوم با 71میلیمتری احتیاج به عمل دارد و قرص تندرویی پروژسترون که گفته از روز چهارده قاعدگی با توجه به شرایطم من کی باید این قرصها را تا ده شب بخورم مرسی ممنون میشوم پاسخ سوالاتم را بدید ترا خدا جواب بدید خیلی نگرانم مچکرم
- بقایای سقط جنین
سلام خسته نباشید من تو هفته ۷ ام بارداری سقط کردم و الان ۴ روز گذشته و رفتم سونوگرافی ۱۱ سی سی بقایا مانده باید چیکارکنم؟
- یک کیست اکوفری با جدار نازک با ابعاد38*39میلی متر در تخمدان چپ و یک ضایعه کیستیک کمپلکس حاوی دبری های ریز شناور فاقد سپتا و جز توپر با ابعاد 40*35 میلی متر در تخمدان راست ک مطرح کننده کیست هموراژیک EP. و ضایعه پاتولوژیک در ادنکسها دیده نمیشود…ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
یک کیست اکوفری با جدار نازک با ابعاد 38*39 میلی متر در تخمدان چپ یک ضایعه کیستیک کمپلکس حاوی دبری های ریز شناور فاقد سوال و جز توپر با ابعاد 40*35میلی متر در تخمدان راست ک می تواند مطرح کننده کیست هموراژیکEP باشد ضایعه پاتولوژی در ادنکسها دیده نمیشود در شکم و لگن مایع آزاد دیده نشد
- تغذیه
هفته نوزده بارداریم ندونسته توبارداری جگرخوردم ایاضرری برای بچه داردوباعث نقص درجنین میشه
- خونریزی ناحیه کلیتوریس
- سیکل ماهانه
سلام من یک ماهه پریودم عقب افتاده یک هفته س به طور غیرطبیعی چاق شدم امپول پروژسترون زدم...دلیل این چاقی چی هست؟وایا ممکنه بعد از عادت ماهانه برگرده
- اختلال قاعدگی
سلام خانم دکتر ۳۷ ساله هستم امروز روز ۷ پریودیم هست خونریزیم رو به پاک شدن بود نَرمِش انجام دادم بعد از دو ساعت دلم درد خفیفی گرفت و خون تازه و یه چیز کوچیکی مثل پوست ازم دفع شد. قبلا دو سالی این مشکل رو داشتم ولی مدتی بود که خوب شده بودم.ولی دوباره اینجوری شدم. نمیدونم برای چی؟به خاطر خوابی که شب قبل از شروع پریودم دیدم خیلی تحریک شدم از خواب بیدار شدم رحمم به شدت درد گرفته بود.یا به خاطر ۶جلسه رفتن به باشگاه هست؟من وزنه بیشتر از ۵کیلو برنمیدارم. لطفا راهنماییم کنید که چه آزمایش و سونوگرافی بگیرم و در روز چندم سیکل قاعدگی انجام بدم؟
- خودارضایی
سلام خانم دکتر عزیز وقت شما بخیر. من دختری ۲۰ ساله هستم ۱_آیا خودارضایی در روز سوم پریود برای یه بار و روز آخر پریود برای دوبار فقط با مالش کلیتوریس و بدون وارد کردن چیزی به داخل واژن به پرده بکارت آسیب میزند؟ و سوال دوم اینکه ۲-خانم دکتر من در روز آخر بعد از خودارضایی اول و دومم دقیقا بعدش خون ریزی لزج مانندی داشتم در هر دو خودارضایی در حالی که روز آخر تقریبا پریودم تموم شده بود آیا پرده بکارت من سالم هست ؟ خانم دکتر خودارضایی من در تمام گفته هام بهصورت مالش کلیتوریس و فشار دادن پاها بهم بود و ورود هیچ چیزی به واژن نبود . ممنون خانم دکتر اگر میشه این دوسوال من رو لطفا جواب بدین . ❤
- مصرف آسپرین در بارداری
سلام قبل بارداری برایم اسپرین ۸۰ تجویز کردین ۳ ماه مصرف کردم والان باردارم در۵ هفته بارداری هستم .مصرف اسپرین ضرری ندارد؟همچنان به مصرف اسپرین ادامه دهم؟
- زنبور زدگی در بارداری
سلام من در هفته ۱۷ بارداری هستم انگشت دستم رو زنبور نیش زده البته در ۶ هفتگی هم پایم رو نیش زده میخواستم بپرسم برای بچه ام مشکلی نداره در ضمن حالم خوبه مشکلی ندارم
- سلام من۴۸سالمه فیبروم بزرگ دارم باخونریزی شدید سنینم کیستیک دکتر امپول فیبرلین ۱۱/۲۵ برای قطع پریودیم نوشته تایایسه بشم تزریق این امپول باتوجه به اینکه سینم کیست زیاد دارد ضرر ندار دتزریق کنم ممنون میشم پاسخ دهید باید روز سوم پریدیم تزریق کنم
- هزینه عمل واژن
سلام خسته نباشید
من 32 سال دارم و 2 زایمان طبیعی داشتم. الان به ماما مراجعه کردم که گفتن پارگی شدید دارم. خواستم ببینم هزینه دوخت واژن چقدر میشه
- پولیپ رحم۱۷ میل دارن آیا باید عمل بشم بشم
یکی دو هفته پیش سونو واژینال دادم گفتن پولیپ رحم به ابعاد۱۷میل دارم آیا باید عمل بشم
- سوال در مورد پریود
سلام من بواسیر دارم و در سال یکی الی ۲ بار وقتی پریود میشم مقعدم به شدت درد میگیره.دلیلش بواسیره یا آندومتریوز ؟ ضمنا من ۶ ماهه در اقدامم ولی باردار نشدم. جواب بدین ممنون میشم.


