Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بقایای بارداری 33 میل
سلام من جمعه ی هفته ی پیش سقط داشتم که امروز میشه ۸ روز .رفتم سونو گفتن ۳۳ میل بقایا وجود داره من تقریبا خونریزیم قطع شده و دیگه درد ندارم و فقط لکه بینی دارم ایا لازمه قرص مصرف کنم یا کوتارتاژ شه ؟یا با پریودی بعدی دفع میشه؟ممنونم
- قرص نرم اسکین و بارداری پس از آن
سلام ، برای جوشهای پوستم دکتر 6 ماه قرص نرم اسکين به من داد ، الان تموم شده ، برای بارداری دومم کی بايد اقدام کنم .ممنون.
- لکه بینی بعد از بارداری
باسلام. سه ماه پیش زایمان سزارین داشتم تا دو ماه خونریزی و لکه بینی مدام داشتم و بعد از آن یکهفته تا ۱۰ روز پاک دوباره چند روز لکه بینی دارم سونوگرافی انجام دادم به این شرح ابعاد رحم ۳۷×۷۷. ضخامت آندومتر ۳mm. مختصر مایع به قطر ۴mm بین دو لایه آندومتر دیده شد. تصویر یه کانون اکوژن به قطر ۶mm در حفره رحم رویت شد که میتواند مطرح کننده پولیپ آندومتر باشد. میوم سابسروز به قطر ۲۴mm در خلف بادی رحم دیده شد. اندازه تخمدان راست ۱۹*۳۸و چپ ۲۱*۴۰. لطف میکنید راهنمایی کنید علت لکه بینی چیه و تا کی ادامه داره و راه درمانش را بفرمایید . با سپاس .
- اقدام به بارداری
سلام من یک ماهه جلوگیری نکردم فک کردم سرماه باردارم وهیچ مشکلی رحمم نداره اماپریود شدم دلیلش چیه
- رنگ در هفته اول
سلام دکتر دو روز پیش رابطه به قصد بارداری داشتم توی نت خوندم در دو هفته اول جنین تشکیل نمیشود خاستم بدونم بنظر شما امروز میتونم برم موهام رو رنگ کنم؟
- بارداری
سلام وقت بخیرخانوم دکترمن۲۵سالمه ودکتربرام قرص مدروکسی پرژسترون تجویزکردن شبی۲عددالان ۳شب هست که مصرف میکنم میشه هم زمان باخوردن قرص اقدام به بار داری انجام دادیاخیر.؟خیلی ممنون که وقت میزارید وپاسخ میدید..
- تنگی نفس بارداری
سلام خانم دکتر بنده هفته29بارداری هستم دوبار هنگام بالا رفتن از پله دچار تنگی نفس شدید شدم که چشمام سیاهی رفت و به زحمت نفس می کشیدم فکر میکردم مرگ فرا رسیده هر دوبار هم خریدهای منزل بهمراهم بود لازم بذکر است در غربالگری هم نوشته بود ابتلا به پره اکلامپسی ریسکش بالاست که دکترم گفت ریسک بالا داری ولی فشارم که هر روز چک میکنم مناسب است آیا این تنگی نفس خطرناکه است؟
- سونوگرافی آنومالی دیررس جنین
سلام ببخشید اینکه در سونوگرافی آنومالی ۲۸ هفته و ۵ روزکه به صورت سیاه و سفید گرفته شده نوشته که در استخوانهای بلند اندامهای فوقانی و تحتانی آنومالی واضحی دیده نمی شود در واقع میتونه بیانگر این باشه که جنین دوتا دست و دو تا پا داره و انگشتان دستها و پاهاش هم وجود دارند و در حالت نرمال هستن؟
- قرص دوپاگولین
سلام، ایا قرص دوپاگولین که دکتر واسه پرولاکتین تجویز کرده برام، اثر قرص ضدبارداری ک الان دارم مصرف میکنم رو مهار میکنه؟ اخه دست نامزدم به پیشاب آغشته شد و زد به واژنم، و من قرص دروسبلین مصرف میکنم ک بارداری ایجاد نشه، و در این شرایط احتمال بارداری چقده؟
- قرص Utrogestan
سلام خسته نباشید دکتر به من قرص utrostan دادن داخل واژینال من تا بحال استفاده نکردم میشه منو راهنمایی کنید...طرز استفادش چطوریه؟ یعنی باید با دست به داخل واژینال بزاریم؟
- یدوفولیک
سلام خانم دکتر🌹🌹 آیا از ماه چهارم بارداری همچنان باید به مصرف قرص یدوفولیک و ویتامینD ادامه داد؟
- انتقاد
سلام و احترام.. خانم دکتر من دوبار از شما یک سوال پرسیدم هر دوبار سوال منا پاک کردید و جواب ندادید.. ک دفعه اول من فکر کردم سوالم فرستاده نشده. دوباره فرستادم.. سوال من این بود.. ((خانم دکتر من در یک سایتی خوندم گفته بود طول بارداری از زمان لقاح 288 روز یا 38 هفته هستش.. میخاسم بدونم درسته؟.. اگه درسته یعنی میشود با تاریخ تولد.. تاریخ لقاح را بدست آورد؟.. ممنون میشم جواب کامل بهم بدید... پیشاپیش بابت جواب سپاسگذارم)).. در این سوال نه بی احترامی کردم و نه بی ادبی شده.. من این سوال را پرسیدم چون میخاستم از یه علمی اطلاع داشته باشم. و این سوال در تخصص شماست.. حالا اگه نمیخواهید جواب بدید.. بگید.. این کار درست نیست که سوال من را پاک کنید این دور از شأن یک دکتر است.. در حال اجباری نیست.. شما خیلی هم لطف میکنید که دارید رایگان جواب مردم را میدید و خدمت به خلق میکنید.. خداوند شما را حفظ کند..
- تفاوت خون لانه گزینی با پریودی
سلام من بعد هیجده روز از رابطع بدون دخول پریود شدم از کجا بدونم خون پریودیع یا لانه گزینی خونریزی من رنگش قرمز لخته ام داره س روز زیاد اومده روز سوم کم شده
- بارداری
با سلام و عرض ادب،
خانم دکتر عزیز در سونوی بنده نوشته یک هماتوم به ابعاد 12*48 میلی متر در مجاورت تحتانی جفت و مقابل int.os دیده می شود که شما فرمودید به این معناست که اطراف جفت خونریزی دارم. دکترم شافت را قطع کرد آیا با عنایت به آنکه فرمودید خونریزی اطراف جفت وجود دارد نباید استفاده کنم؟ خونریزی بیرونی ام قطع شده. ممنون از سعه صدرتان - لک بینی ابتدای بارداری
سلام.من34سالمه.2بارسقط داشتم به دلیل نبودضربان قلب جنین.26و28دی نزدیکی داشتم.امروز19بهمن بتاتیتر دادمجوابش568.6است.لک بینی قهوه ای دارم.شیاف داده دکترم.بتاش خوبه؟وازسقط دوباره میترسم.راهنمایی کنید
- سرکلاژ شکمی
با سلام به شما من میخواستم سرکلاژ شکمی انجام بدم ایرادی نداره که تا 5 6 ماه بعدش اقدام نکنیم برای بارداری یا باید حتما زود باشه ممنونم از شما
- بارداری
هموراژی پری ساک باعث سقط میشه و ربطی به کیست هموراژیک نداره
- حالت تهوع در بارداری
با سلام و خسته نباشيد خدمت شما . خانم دكتر من ٢٢ سالمه الان ١ ساله اقدام واسه بارداري كردم و تو اين يكسال نتيجه نگرفتم تو اين ١ماه اخير ٢ تا امپول زدم يكي گنال بود ٧٥واحد ١٦ مرداد و فونيلوپ ٧٥ زدم ٣ واحد روز اول ٧٥ واحد و ٢ روز بعد ٣٧/٥ ولي چون دكترم يادش رفته بود كه بگه نزديكي نكن تخمكم هم خيلي زياد شده و هم بزرگ الان زير شكمم درد ميكنه .هم دراز كش و هم خوابيده نظر شما چيه چيكار كنم خانوم دكتر
- اقدام به بارداری
سلام میشه وقتی دوز دوم واکسن سینوفارم را زدم یکی دوهفته بعد اقدام کنم برا بارداری .چون چهل روز دیگه نمیتونم صبر کنم
- تشخیص بارداری
سلام.بیست روزازپریودیم گذشته ازمایش خون دادم منفیه..اقدام به بارداری کردم نهم تیرماه...الان چکارکنم سونوگرافی بدم براتشخیص بارداریم


