Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- حجم تخمدان
سلام خانوم دکتر من چند روز پرسیدم که((( توی برگه ی سونو گرافیم نوشته بود ( تخمدان ها با ابعاد حدودی ۲۲*۲۸ م م و اکوی نرمال و حجم تخمدان ها ۶ سی سی )میخواستم بدونم این حجم تخمدان و ابعادش نرمال هست و برای بارداری مشکلی نداره؟)))) بعد شما عرض کردید ابعاد حداقل نرمال ، یعنی الان خانوم دکتر من مشکلی از نظر ابعاد و حجم تخمدان برای بارداری ندارم ؟
- سلام من ۲۸ روز است عادت ماهوار نشدم اما از داروی چاقی استفاده کردم این علت اش چیست
- Ivf
خانم دکتر من پس فردا عمل تخمک کشی دارم امروز تست کرونا دادم مثبت شده ولی هیچ علائمی ندارم .آیا عمل ای وی اف و پانکچر به تعویق میفته ؟
- امپول لوپیرومر۷۵
سلام خسته نباشید ایا با مصرف امپول لومپرومر احتمال بارداری ناخواسته هست ؟من دو دوره زدم روزی ک میخواستم پریود بشم نزدیکی داشتم ولی دیگه پریود نشدم الان خیلی میترسم در ضمن اندومتریوز پیشرفته هم دارم
- خانمی42 ساله ام 5 فرزند دارم جلوگیری طبیعی داشتیم الان آخرین بچه ام
5فرزند دارم آخرین بچه ام سه سال ونیمشه. به زحمت تولدش کردم مشکل هموروئید هم داشتم از ماه چهارم نمیتونستم حتی بشینم. جلوگیری طبیعی داشتم، اما ناخواسته الان25 روزه باردارم. با توجه به شرایط جسمی وسنی معیشتی، که شوهرم یه کارمنده میخواستم سقطش کنم لطفا خانم دکتر ساده ترین وسیعترین وکمم هزینه ترین روش در خانه را راهنمایی بفرمایید. تشکر، در پناه خدا مهربان
- برامدگی متحرک در کنار نقطه جی
سلام خانم دکتر لطفا منو راهنمایی کنید خیلی استرس دارم دو هفته پیش در کنار ناحیه کلیتوریس زیر پوست یه برآمدگی اندازه یه نخود ایجاد شده که با دست اینور اونور میره روز ا ل که دست زدم خیلی درد گرفت ولی فعلا درد نداره چی میتونه باشه این در ضمن در منطقه ای زندگی میکنیم که سرطان خیلی شایع شده
- سقط جنین
سلام وقتتون بخیر ،دوماهه سقط کردم رفتم سونو بقایاداشتم ،الان یه تیکه خیلی بزرگ وضخیم افتاده ازم به نظرتون دفع شده
- ضخامت رحم وکیست
- سندرم راکی تانسکی
خواستم بپرسم که آیا آژنزی واژن وآژنزی سرویکس جز گروه سندرم راکی تانسکی قرار می گیرید یا خیر ؟
- قرص پروژسترون برای تنظیم پریود
با سلامقرص پروژسترون خوردم برای تنظیم ولی پریود نشدم فقط لکه بینی دارم لطفا راهنمایی کنین
- زایمان
باسلام،میخواستم بدونم شما زایمان طبیعی بعداز سزارین رو اگه همه شرایطش باشه قبول میکنین،چون شنیدم هرپزشکی قبول نمیکنه،واینکه این زایمان تو بیمارستانهای خصوصی هم انجام میشه؟ازاین موارد داشتین خانم دکتر؟
- پرده بکارت
سلام من چند وقت پیش با نامزدم رابطه داشتم با اینگه دخول کامل انجام نشد اما فردا صبحش که از خواب بیدار شدم توی لباس زیرم چند قطره خون دیدم من حتی سوزش و درد خیلی شدید هم نداشتم امکان داره که پردم پاره شده باشه یا نه فقط آسیب دیده
- زنان زایمان
سلام من پریود با خونریزی شدید داشتم دکتر مراجعه کردم برام مفنامیک اسید و دو آمپول پروژسترون دادن که استفاده کردم ولی ۵روز بعد دوباره پریود شدید با لخته خون فراوان و بزرگ ازم خارج میشد دکتر برام کپسول ترنسید نوشتن با جستیران که بعد از ۵روز پاک شدم الان نیازی هست جستیران مصرف کنم جواب سونو هم ضخامت رح ۷ و دو فولیکول ۱۵ و ۲۴ در طرف راست و چپ داشتم
- تفسیر عکس رحم
سلام خانم دکتر خدا قوت احتراماً عنایت بفرمائید رحم رتروورسه میباشد. ضایعه پاتولوژیک مشاهده نشد. Filling defect در پروگزیمال لوله فالوپ دیده میشود که میتواند به علت tube blockase باشد. ورود ماده حاجب به هر دو لوله و spillage از هر دولوله دیده شد.کانال سرویکال طبیعی است.کلیشه تخلیه طبیعی است . تشکر
- درد مقعدی هنگام پریود
هنگام پریودی هر چند ماه یکبار همراه با درد شکم و پشت درد مقعدی هم دارم اونم تا چند ساعت علت چیه؟؟؟؟
- قاعدگی
سلام من يک بچه پنج ساله دارم بعد از ب دنيا اومدنش تا يک سال و نيم ماهانه نشدم بعد از اون هم قاعدگي معمولي داشتم يعني درد و خونريزي طبيعي بود اما نزديک ب دوسال ميشه ک قاعدگي منظم اما خيلي دردناک و سنگين ب طوري قادر ب انجام کارهاي روزمره نيستم علاوه بر اون هم تب لرز درد در همه اعضا بدن حالت تهوع و گاهي استفراغ هم دارم خونريزي سه روز اول زياد اما از روز چهارم تا هفتم خيلي کم ميشه چند ماهي هم هست ک درد در مقعد دارم اين درد فقط دوران قاعدگي وبعد از پايان دوره تا يکي دوروز بعد هست اين بين درد شديد کمر شکم زير شکم و بگن و پاهام دارم دفع مدفوع برام خيلي دردناک و غير قابل تحمل ميشه.
- فریز زخم بعد از گذشته ۱۰روز خارش دارم
زخم داشتم و فریز کردم بعد از گذشته ۱۰روز خارش دارم نگران یعنی خوب نشدم و هنوز عفونت دارم
- استفاده از امپول لوپرومر
سلام خسته نباشید دختر من ۱۰ ساله است امپول لوپرومر هر ۲۸ روز میزنه سوال من این است که میتونه این امپول ۲روز زودتر یعنی ۲۶ روز بزنه چون مسافر هستم ممنون از شما
- لابیاپلاستی
با عرض سلام و خسته نباشید خانم دکتر شرف الدین عزیز، میخواستم بدونم در جراحی لابیا پلاستی، فقط لابیا راجراحی می کنید یا چین و چروک بالای کلیتوریس هم جراحی میکنین؟ سپاس
- اولین سونو در بارداری
طبق اولین روز آخرین قاعدگیم باید ۶ هفتم تموم میشد الان دیگه امروز رفتم سونو بهم دکتره گفت ۴ هفته و ۲ روزمه و همه چی نرماله مشکلی نیست اومدم خونه دیدم نوشته ساک حاملگی هست ولی جنین مشخص نیست نگرانم . پس چرا دکتره ۴ بار بهم گفت نرماله و مشکلی نداری اینم عکس سونومه . از چند نفر پرسیدم بهم گفتن توی این هفته که هستم طبیعیه ساک دیده میشه ولی جنین مشخص نیست گفتم تا ۸ هفته هم جنین تشکیل میشه هم قلبش



