Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- نزدیکی بعد از برداشتن پولیپ و لاپراسکوپی
سلام خسته نباشید من ۲۰روز پیش عمل لاپراسکوپی و هیستروسکوپی پیش شما شدم میخواستم بدونم چه مدت بعد میتونم نزدیکی داشته باشم؟
- سلام من ابله مرغان شده بودم الان پریودم عقب افتاده
ایا دارو های ابله مرغان روی پریودی تاثیر دارد
- سقط جنین
با سلام خدمت شما من سه بار سقط داستم و میخواهم مجدد اقدام کنم تخمدانم هم ضعیف است پزشکم علاوه بر عکس رنگی و ازمایشات هورمونی گفت که باید شستو شوی رحم که با بیهوشی و انجام سنوگرافی انجام میشود را انجام دهم و بعد بار دار شوم مطالبی که در این باره مطالعه کردم با این روش موافق نبودن لطفا راهنماییمکنید نمیخوام کار اشتباهی انجام دهم که به باردار شدنم اسیب برسانه ایا واقعا این اقدام لازم ممنونم از شما
- لابیاپلاستی
سلام وقت بخیر هزینه عمل لابیاپلاستی چقدر هست؟
- عقب انداختن پریودی
سلام من دختری ۱۳ ساله هستم ۳ ماه پربود نمیشم و کمی از زیر شکمم باد کرده و نفخم دارم و کمر درد هم دارم تو این مدت استرس هم خیلی داشتم اما الان استرسم کم شده الان باید چیکار کنم ؟؟؟
- لابیاپلاستی
سلام خانم دکتر . دختر 20 ساله هستم . متاسفانه اخیرا متوجه حالت بد لب های خارجی آلت تناسلیم شده ام . هم بزرگ هستند هم کبود . وموقع ورزش یا پوشیدن لباس های تنگ باعث درد میشه . و چند سال پیش در همین ناحیه نزدیک کلیتوریس یه جوش بزرگی زده بود که باعث شده بود نتونم راه برم اما بعد از خوابیدن جوش الان تبدیل به گوشت اضافه در اون ناحیه شده . و تحقیقاتی که برای ترمیم این ناحیه انجام دادم با جراحی لابیا پلاستی روبه رو شدم . و فهمیدم خیلی ها همین مشکل رو دارن . میخواستم بدونم میتونم پیش شما این عمل رو انجام بدم ؟ من با مامانم اصلا راحت نیستم روم نمیشه بهش نشون بدم . تو رو خدا جوابم رو بدید . میخوام سریعتر مراجعه کنم :-(
- بارداری بببب
سلام وقتتون بخیر،من اقدام به بارداری دارم شش روز مونده بود به پریودیم ترشح قهوه ای داشتم باز فرداش یعنی پنج روز مونده بود به پریودیم رفتم سرویس بهداشتی مقداری کمی خون اومد باز قطع شد امروز صبح رفتم سرویس بهداشتی که چهار روز مونده به پریودیم ترشح تیره داشتم مثل قهوه ای خیلی تیره یا سیاه بود باز دیگه چیزی نیومده …به نظرتون باردارم یا علت چیز دیگست ؟ میشه کامل توضیح بدید ممنون میشم…
- بارداری
سلام ۲۷ ماه پیش پریود شدم وتمام علایم بارداری رو داشتم سیکل قاعدگی ۲۸ تا ۳۰ روز وامروز یه لک قهوه ای کم رنگ دیدم دیروز صبح آزمایش بتا دادم ۱/۲بود آیا امکان داره باردار باشم الان کمردردم دارم دوماه پیشم یه سقط داشتم
- انقباض در هفته بیست و یکم
سلام درهفته بیست ویکم بارداری هستم الان دو روزه که بعضی وقت ها انقباض چندثانیه ای دارم همراه بادرد نیست مخصوصا زمانی که جنین حرکت میکنه بیشتر در اون زمان اتفاق میوفته انگار یه هوایی وارد واژن میشه به این میگن انقباض؟ جفتم پایینه و در فته ۱۹ هم سرکلاژ انجام دادم
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیز من ۱۸ هفته باردار هستم در سون هفته ۱۳ طول سرویکسم ۳۰ و جفتم خلفی مارژینال بود پس از استراحت و تزریق هفته ای یک آمپول پرلوتون طول سرویکسم در هفته ۱۵ ، ۳۱ شد و جفتم خلفی لولایینگ حال با توجه به اینکه کارمند هستم و باید ۸ ساعت در محیط کار باشم نیاز به سرکلاژ است یا خیر. ممنونم
- پریود
سلام خانوم دکتر قرص ال دی اصلا باهام نمیسازه میخورم سرگیجه و حالت تهو کلا حالم بد میشه پس برای جلوگیری از بارداری و عقب انداختن پریود چیکار کنم؟؟؟
- موعد زایمان
سلام. خسته نباشید من باردار هستم و یک هفته است که متوجه شدم باردارم یعنیذی سری علائم داشتم رفتم آزمایش خون مشخص شد باردارم.. شرایط کاری کن یجوری هستش که از الآن باید برای تاریخ زایمان درخواست مرخصی بدم تا روند اداری طی بشه و تأیید بشه.. انوقت رفتم دکتر که تاریخ زایمان را بدونم دکتر گفت به تاریخ اولین روز آخرین پریود دویست و هشتاد روز اضافه کن میشه تاریخ زایمان.. ولی من نمدونم.. یعنی اصلاً یادم نمیاد آخرین بار کی پریود شدم.. دکتر گفتند باید بری سونوگرافی..نوبت زدم دوهفته دیگ برا سونوگرافی چون نوبت نداشتند زودتر.. منم بخاطر شرایط کاریم و زندگی زودتر نمیتونم زودتر برم.. از طرفی باید تا سه روز دیگه درخواست مرخصی بدم.. حالا میخواستم از شما بپرسم در سونوگرافی چجوری و بر چه اساسی تاریخ زایمان را میگن.. موعد زایمان را براساس همون دویست و هشتاد روز مشخص میکنند یا کمتر؟ .. اصن از کی حساب میکنند؟.. میشه بگید حداکثر چقد طول میکشه بارداری من براساس سونوگرافی.. که من بتونم درخواست مرخصی بدم.. حداقل تقریبی بگم در چه بازه زمانی مرخصی بهم بدید.. ازتون ممنونم.
- دردواژینال
سلام من ۵۰ساله هستم زمانی که نزدیکی می کنم دردشدیدی درناحیه واژینال دارم طوری که ماه ها دوست ندارم نزدیکی کنم علتش چیست؟
- هیستروکتومی
۳۸ ساله هستم ۲ ماه پیش هیستروکتومی کردم تخمدانها دست نخورده دو روزه لک بینی دارم مشکل از کجاست و باید چیکار کنم ممنون میشم جواب بدید خدا خیرتون بده
- سلام من زمان پریودی دل پیچه از معقدم میگیره علتش چیست
- قرص مدروکسی پروژسترون در اقدام به بارداری
سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر. من تنبلی تخمدان دارم کیست کوچکی داخل تخمدان دارم 34 سالمه دکتر زنان بهم قرص مدروکسی پروژسترون شبی 2 عدد به مدت 10 شب میخورم. شما گفتین ازاین ماه نزدیکی داشته باشم بعد از دوروزپاک شدن به مدت 4 شب پشت سرهم نزدیکی داشتیم ولی متاسفانه حالم بد شد. دکتر گفته انفولانزا یا مشکوک به کرونا هستم. احتمال داره باردارهم باشم ؟ این ماه قرص مدروکسی پروژسترونم تمام میشه. 3 ماه شده که قرص مدروکسی رومیخوردم ولی فقط این ماه نزدیکی داشتیم که مریض شدم. حالا میشه ازماه بعد دوباره نزدیکی داشته باشیم اقدام به بارداری کنم قرص مدروکسی پروژسترون از دکتر زنان بگیرم؟ چون فقط اون قرص منظم میکنه پریدی منو؟ مرسی ازاینکه سوالامو جواب میدین تشکر
- پرده بکارت
سلام من ۲۱ سالمه و تو ۱۵ سالگی بکارتم اسیب دیده و خون اومد تو نامه پزشکی قانونی زده ناحیه ساعت ۴ اسیب دیده الان چند سال گذشته تو این هفته دوبار رفتم برای معاینه هر دو دکتر گفتن پایین پرده اسیب دیده سوالم اینه بعد ازدواج تو اولین رابطم خون میاد؟
- بقایای بارداری بعد از سقط 20mm
سلام من ۶هفته و ۴ روز بارداری سونو دادم قلب نداشت بعد از ۵ روز چند لخته خون بزرگ و یک تیکه سفیدصورتی دفع کردم بعدش سونو دادم ضخامت اندومتر 10mm و هتروژن است که در بررسی با کالری داپلر مطرح کننده بقایای بارداری ب طول تقریبی 20mm میباشد پزشک بهم قرص سایتوتک داد گفت هر نیم ساعت زیر زبونی بزار بقایای بارداریت بیوفته اما چیزی دفع نکردم و فقط لکه دارم بهم گفتن کورتاژ نکن چون زایمان نداشتی نباید ب رحمت دست زد بنظرتون چکار کنم
- کیست اکوژن
سلام.یه کیست اکوژن به ابعاد 23در22میلیمتردز تخمدان راستبه به علت کورپوس لوتئوم ویا کیست درموئید میباشد.این چیه و باید چیکار کنم .نازایی دارم ولی این توده رو نداشتم فقط کیست در سمت چپ داشتم الان این چیه سمت راست و باید چیکار کنم
- سوال برای پریدی
سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر من تنبلی تخمدان نامنظمی پرید وکیست درتخمدان دارم مدروکسی پروژسترون میخورم برای تنظیم پریدی م حالا ازماشین حساب تخمکگذاری میخوام استفاده کنم که ببینم کی روز تخمکگذاری هستش که اقدام کنم حالا میزنه اولین روز ازآخرین قاعدگی منظورش چیه ؟ومیزنه دوره چرخش قاعدگیت چقده باید اون روزی هم که میشم وتمام میشم حساب کنم توچرخه قاعدگی ؟؟؟درضمن خانوم دکتر من قرص تیرویید لووکسین 50میخورم لازمه که قرص مدروکسی پروژسترون بخورم الان 6ماه دارم میخورم؟؟؟ واقدام هم دارم وسه دوره بهم قرص لتروزول لتراکس هم داده وامپول گونادوموتروپین


