Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دکتر ببخشید تو گزارش زده که لوله سمت چپم برداشته شده الان ۹ روز مونده به پریودم دلم درد میکنه کمرمم حالت تهوع دارم آیا ممکنه دوباره خارج رحمی باشه بخدا میترسم خیلی
- سونو واژینال
سلام خانوم دکتر من هفته۶ بارواریم..دکترم برام سونو واژینال نوشته...ازبعضیا پرسیدم گفتن که انجام نده خطرناکه امکان سقط هست صبرکن ۸هفته به بعدبرو...بنظرتون چیکارکنم؟زوده هنوز؟
- خونریزی زیاد قاعدگی
سلام خانم دکتر دخترم حدود سیزده سالشه دو ماهه که پریود میشه خیلی زیاد و طولانی هست در حدی که فعالیتهای روزانش مختل شده و هر دو ساعت نیاز به تعویص داره یا حتی یک ساعت هم بوده. آزمایش و سونو هم داده مشکلی نداشته آیاطبیعیه
- بارداری
سلام خانم دکتر خسته نباشید من ۳۱ سالمه و قرص مدروکسی پروژسترون مصرف کردم واقدام به بارداری هم کردم الان ۵ روز از موعد پریودیم و مصرف قرصم گذشت و دوروز پیش دردی مثل درد پریودی داشتم ولی پریود نشدم آیا احتمال بارداری هست و هیچ گونه علائم بارداری ندارم ممنون
- میزان هورمون
سلام و ادب.. در همه سایت های پزشکی نوشته شده در هفته سوم بارداری میزان هورمون hcg باید 5 الی 50 باشد. میخاستم بدونم این سه هفته از لقاح شروع میشه یا از آخرین پریود.. یعنی سه هفته از لقاح یا پریود.. و آیا این حرف درست است؟
- عفونت ادراری مادر شیرده
سلام سوزش ادرای شدید دارم و به دختر ۴ماهه ام شیر میدم چه دارویی مناسبه
- ال دی
سلام وقت بخیر ۶ ماه پیش هیستروسکوپی بقایا داشتم بعد از دو دوره پریود برای پیشگیری از بارداری از ال دی استفاده کردم اوایل پریودهایم شدید بود ولی بعد کم شد قبلا پریودهام تا ۷ روز نهایت ۸ روز طول میکشید بعد مصرف ال دی معمولا تا۳ روز پریود معمولی دارم بعد تا روز ۱۰ پریود لکه بینی دارم خصوصا موقع اجابت مزاج خون غلیظ دفع میکنم .بعد از ۱۰ روز رفع میشه علت چیه؟ گاهی هم چند روز رفع میشه و هنگامی که مدفوع سفت باشه با ترشح کمی لکه میاد قبلا اینطور نبودم دو دوره بعد از هستروسکوپی هم پریودم طبیعی بود. ایا از عوارض قرص ال دی هستش و باید تغییرش بدم؟ چه قرصی جایگزین کنم
- اقدام بارداری
سلام ببخشید من کیت تخمک گذاری انجام دادم دو خط یکی پر رنگ یکی کم رنگ بو بعد از اون کیت دو بار نزدیکی داشتیم آیا احتمال بارداری هست
- چاقی حاملگی
سلام خدمت شما می خواستم بدونم اگر بعد از اینکه بچه ام به دنیا اومد بهش شیر ندم سینه هام افتادگی پیدا میکنه؟ چون شنیده بودم که با شیر دادن فقط بد فرم میشه اگه ممکنه راهنماییم کنید که چی کاری بکنم
- نزدیکی در بارداری
سلام خانم دکتر،وقتتون بخیر،در سه ماه دوم بارداری هستم و تا اینجا روند خوبی طی شده است ،تا الان نزدیکی نداشتم،آیا می توانم نزدیکی داشته باشم ؟در ماه پنجم هستم ،ممنونم
- زمان سونوگرافی برای آزمایش ژنتیک
با سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر عزیز من هفته پیش یعنی 14 دی ماه به شما مراجعه کردم و پس از سونوگرافی فرمودید که هفته ی چهارم بارداری هستم. متاسفانه من یادم رفت تا زمان مراجعه ی بعدی را از شما سوال کنم. با توجه به این که اولین روز آخرین پریود من 9 آذر بوده و از آنجا که من و همسرم جفت مینور هستیم در هفته ی هشتم باید برای سونوگرافی به مطب بیام و برای گرفتن وقت آزمایش ژنتیک اقدام کنم. البته از منشی محترمتان براساس سونوگرافی که انجام داده بودید برای هفته ی هشتم یعنی 13 بهمن وقت گرفتم و حالا این نگرانی برای من ایجاد شده که آیا امکانش هست که سونوگرافی بعدی باز هم بر اساس رشد جنین این زمان رو علی رغم محاسبات عقب یا جلوتر نشان دهد یا خیر؟ که اگر زمان را بیشتر نشان دهد زمان آزمایش ژنتیک به تاخیر خواهد افتاد. آیا نیاز نمی بینید که یک هفته زودتر از زمان تعیین شده خدمت برسم؟ از این که برای جوابگویی به سوالات بیماران وقت می گذارید و نگرانی ما رو درک می کنید ممنون و سپاسگذارم.
- من امروز سونویntدادم وکاملاسالم بود ولی چندساعت بعدش خونریزی زیاددارم علت ان چیست
- طولانی شدن پریودی
باسلام وخسته نباشید.من خانمی ۴۰ ساله هستم حدود دوماه پیش نزدیکی مشکوک داشتم و بعداز تقریبا ۱۲ ساعت قرص اورژانسی مصرف کردم به فاصله ۱۲ ساعت الان دوماه پریود نشدم چندباربی بی چک زدم منفی شده الان دوهفته پیش لکه بینی وافتادن لخته داشتم الان سمت چپ زیر شکمم حالت نبض و حباب میزنه به نظر شما باردار هستم یا مشکل دیگه دارم البته من هفته پیش دوتا امپول پروژسترون هم زدم
- قرص جلوگیری
اگه یه دوره قرص جلوگیری دروسبلین استفاده کنم و یک بار مایع منی داخل ریخته شود احتمال بارداری هست یا خیر ؟
- سینوزیت
شلام من شوهرم سینوزیت داره خواستم بدونم چه دوایی استفاده کنه تا خوب بشه بخاطر این وضعیت نمیخوایم بریم بیرون ازخونه اگه میشه راهنمایی کنین ممنون
- مصرف اسید فولیک قبل از بارداری
سلام خانم دکتر۰من برای قبل از بارداری اسید فولیک یک میلی گرم استفاده میکنم روزی یک عدد ۰آیا همین میزان کافیه؟
- آمپول دکاپپتیل
سلام خسته نباشید من بیمار خودتون هستم یه سوال داشتم.این ماه تصمیم دارمiui انجام بدم شما برام آمپول دکاپپتیل رو تجویز کردین که روز ۲۱پریود ۱/۲ رو تزریق کنم از داروخانه پایین مطب گرفتم ولی با یه اسم دیگه هستش واریوپپتیل آیا این با اونی که شما نوشتین فرق داره؟
- انتقاد
سلام و احترام.. خانم دکتر من دوبار از شما یک سوال پرسیدم هر دوبار سوال منا پاک کردید و جواب ندادید.. ک دفعه اول من فکر کردم سوالم فرستاده نشده. دوباره فرستادم.. سوال من این بود.. ((خانم دکتر من در یک سایتی خوندم گفته بود طول بارداری از زمان لقاح 288 روز یا 38 هفته هستش.. میخاسم بدونم درسته؟.. اگه درسته یعنی میشود با تاریخ تولد.. تاریخ لقاح را بدست آورد؟.. ممنون میشم جواب کامل بهم بدید... پیشاپیش بابت جواب سپاسگذارم)).. در این سوال نه بی احترامی کردم و نه بی ادبی شده.. من این سوال را پرسیدم چون میخاستم از یه علمی اطلاع داشته باشم. و این سوال در تخصص شماست.. حالا اگه نمیخواهید جواب بدید.. بگید.. این کار درست نیست که سوال من را پاک کنید این دور از شأن یک دکتر است.. در حال اجباری نیست.. شما خیلی هم لطف میکنید که دارید رایگان جواب مردم را میدید و خدمت به خلق میکنید.. خداوند شما را حفظ کند..
- مهم
سلام خانوم دکتر من هفته ۱۸ بارداری رفتم سونو بهم گف پسره ایا امکان داره اشتباه شده باشه یا قطعی هس؟؟
- کاهش ذخیره تخمدان
سلام خسته نباشیدمن خانومی 31ساله هستم ازمایش قبل بارداری دارم amh3.6که رنج نرمالش 0.14تا10.40هست وf.s.h6.10روز11سیگلم دادم فولیکول18یازده پریودداشتم بدون قرص..ایاازمایشات من نرمال یاذخیره تخمدان کمه..نرمالش واسه باروری چنده


