Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام خانم دکتر شما می تونین انتخاب جنسیت را که مثلا می خوام دختر دار بشم .میشه
انتخاب جنسیت
- بارداری
سلام .من با همسرم رابطه داشتم بعد ارضا شدن ادرار کردم و بعد ۱ ساعت مجدد رابطه داشتم ممکن هست اسپرم از رابطه قبلی مونده باشه باعث بارداری باشه
- ضربه به شکم پسر ۴ ساله
پسرم ۴ سالشه ۱۸ ساعت قبل یه ضربه نسبتا محکم به شکمش خورد الان میدووه بازی میکنه و هیچ علایمی نداره ولی یکم در محل ضربه احساس درد میکنه این درد نگران کنندست یا میگذره
- بقایای سقط
سلام من سقط داشتم الان بقایای جنین مونده ۵ سی سی هنوز پریود نشدم از بعد سقط ۴۰روز میشه ساکشن لازمه برام
- عمل برداشت رحم و کمردرد
سلام ببخشیدمن ۳۸سالمه الان یکسال ونیم رحمم رو برداشتم عمل باز اماالان ۲۰ روزه کمردرد شدید درسمت چپ نزدیک لگنم هستم بخیه هام درد داره چکار کنم
- سرکلاژ شکمی
من چندین بارسابقه زایمان زودرس داشتم.سرکلاژ معمولی جواب نگرفتم .،همه زایمان هایم ۲۲و۲۳هفته بوده .آیا سرکلاژ شکمی جواب میده؟درسونوگرافی ام تا هفته های ۲۱ یکم طول دهانه رحمم ۳۶ است .نمیدانم یک دفعه یی به آب ریزی ودرد می افتم.
- ضایعه اکوژن۱۳×۸mm
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دکتر سرکار خانم بهناز شرف الدین بنده خانومی چهل و نه ساله هستم که دو بار زایمان طبیعی و دو بار زایمان سزارین داشتم وله به مدت شش ماهIUD گذاشتم و خون ریزی های نامنظم و شدید بین دو پریود و حتی در زمان پریود دارم بعد از انجام سنوگرافی متوجه ضایعه اکوژنی به ابعاد۱۳×۸mmشدم به تشخیص پزشکم گفت باید عمل کنی حالا من خیلی استرس دارم ایا ضایعه اکوژنی خطرناکه؟یا سرطانه؟ ممنون از شما دکتر گرامی
- کیست تخمدان
سلام خداقوت من 32سالمه وکیست تخمدان دارم یبار به مدت سه ماه یدوفولیک خوردم رفتم سونو گفتندکه تخمک گذاری میکنی وکیستهات از بین رفته بعد سه ماه که قطع کردم ویک ماه پودر اینوفولیک خوردم پریودنشدم رفتم گفتن کیست ایجاد شده دلیلش چیه؟ بعد الان مولتی ویتامین مینرال میخورم چندماهه درآن ید دارد ولی باز پریود نشدم وکیست دارم خواستم بدانم میزان ید موجود دریدوفولیک بامیزان ید درمولتی وبتامین مینرال یکسان است یاخیر جذبشون چطور؟ بعد دکتر هومیوپات گفته محلول ید لوگول سلوشن داره بخورم خواستم ببینم که این محلول رو استفاده کنم یانه؟برای تیروئید ضرری ندارد؟ بعد قرص یدوفولیک رو بخورم یا این محلول را بعد چه مدت بخورم
- قرص وروژست
سلام من ۴۱ سالمه اندومتریوز داشتم دیماه عمل شدم الان دوباره مثل قبل از عمل تمام علائم بیماریم برگشته بود سونو انجام دادم گفتن دوباره آندو متریوز دارم دکتر قرص وروژست تجویز کردن الان یک هفته قبل از شروع قرص آمپول زدم برای قطع پریودی الان بعد از مصرف پانزده عدد قرص وروژست خونریزی خفیفی دارم می خواستم بدونم ایا این اتفاق طبیعیه یا خیر؟
- احتمال
سلام ماه قبل ۱۷ پریود شدم این ماه حین رابطه لکه خون دیدم تا هفت روز ادامه داشت یعنی میشه ۱۰ خواستم بدونم با پیش آب دوم که میگن اسپرم داره من حامله شدم؟
- لکه بینی موقع تخمکگذاری
سلام وقت بخیر، مجرد و ۲۰ ساله هستم ، دوتا سیکل لکه بینی قبل از قاعدگی داشتم و در سیکل سوم لکه بینی دارم (حدودا ۲روز هست) و البته روز تخمکگذاریم هست،سونوگرافی و آزمایش هورمونی هم ۶ماه پیش انجام دادم و همه چیز نرمال بود برای رفع این موضوع باید چکار کرد؟
- پریودی
با سلام و خداقوت خدمت شما دکتر عزیز..ببخشید من ۲۲ابان رفتم دکتربرای عفونت..گفتن عفونت شدید و التهاب و حس میکنم گفتن زخم دارین..پاپ اسمیر برام نسخه و مترو ۵۰۰دو ورق.داکسی سایکلین..فلوکلونازل ۵عدد..یه آمپول متاستاز ن.. دو عدد هم جنتا..با پماد واژنی..بعد همراه با معاینه من دجار خون ریزی شدم.که مهر ماه ۲۵پریو شده بودم.حالا این ماه ۹روز عقب افتادم بی بی دوبار زدم منفی شد..آیا مصرف داروها باعث تاخیر پریودی شد؟؟راستی دکتر پریودی منظمی داشتم ۲۸روز بود..پاپسمیر هم که بردم گفت مشکلی نداری فقط برام زده بود التهاب..
- مشاوره
باسلام وخسته نباشید خدمت پزشک محترم وگرامی ببخشید، ترشحاتی سفیدرنگ وخمیری شکل وچرب و چسبنده قسمت بیرون ناحیه تناسلی اطراف کلیتوریس و درزها وچین وچروکهای بیرون دستگاه تناسلی هستند که درظاهر خیلی دیده نمیشوند ولابلای چین وچروکها ودرزها هستند .من از پزشک متخصص زنان در رابطه با این ترشحات پرسیدم ولی معاینه نشدم ایشان گفتند که توسط غددسبابه ناحیه تناسلی تولید میشه وطبیعی هستند. این ترشحات باشستشو هم براحتی پاک نمیشن، آیا ایرادی ندارد؟(و اگر کاملا تمیزهم کنیم باز مجدد تولید میشودوشستشوی زیاد خودش باعث خشکی میشود.)من هروقت حمام میروم قسمتهای بیرونی ولابلای درزها وچین وچروکهای ناحیه تناسلی را باشامپو بدن بچه فیروز که ملایم وph آن طبیعی(حدودا ۵/۵) کاملا شستشو میدم(چون ازژلهای شستشو نمیتوانم استفاده کنم ). ولی مقداری ازآنها باقی میمانند . اگر تمیز نشه وهمیشه باشند، مشکلی پیش میاد ؟!(البته من خیلی وقته این ترشحات رادارم وقبلا نمیشستم ولی اخیرا روی آن حساس شدم ووسواس پیداکردم .)ممنون میشم باتوجه به مطالبی که گفتم پاسخ سوال را کامل رابدهید. باتشکروسپاس بسیار فراوان
- بارداری
من همه علایم بارداری رو دارم دوهفته ام به پریودم مونده دلدرد وکمر درد وپادرد تیر کشیدن لثه هام بشدت هم خسته وبیحوصلم حتی نبض شکمی هم دارم بنظرتون باردارم ممنون میشم ج بدید
- درمورد حامله شدن
سلام من 18 سالمه حامله نمیشدم از قرص اوومید و فمارز استفاده کردم الان 15 روز از پریودم میگزره رحمم و تخمدانم خیلی درد میکنه ب نظر شما دارم حامله میشم
- jvu انتقال جنین
سلام خانم دکتر.من هفت روز که انتقال جنین انجام دادم.بعد از انتقال. چون راهمون خیلی دیر بود فقط روز اول.لکه بینی داشتم.. خواستم ببینم مشکلی بوجود آمده
- سقط جنین
سلام من خود به خود سقط صورت گرفته دکتر رفتم دارو داده میخاستم بدونم تا چه زمانی خونریزی ادامه داره ؟
- داروهای موثر در آزمایشهای بارداری
سلام خانم دکتر ببخشید میشه بفرمایید چه دسته از داروها در نتیجه آزمایشهای غربالگری مرحله ی اول و دوم بارداری و آزمایش آمنیوسنتز در بارداری تاثیر دارند؟ درواقع چه داروهایی ممکنه در جواب آزمایشهای غربالگری اول و دوم بارداری و آزمایش آمنیوسنتز اختلال ایجاد کنند وباعث بشن نتیجه درست در نیاد ؟
- اختلال در عادت ماهیانه
سلام من قبلا اینجوری نبودم اگه پریودیم شروع میشد بلافاصله خونریزیم هم شروع میشد اما حدوددوساله وقت پریودیم برسه دوروز قبلش دچارترشح قهوه ای یاخونابه ای میشم بعددوروز پریودیم شروع میشه علتش چیست توروخداجواب بدید
- مصرف استرادیول
سلام دکتر من برای قبل ای وی اف روزی ۸ تا قرص استرادیول با دوز ۱ میلی تجویز کرده بودند یعنی در چهار وعده ۲ تایی مصرف کنم من خارجی گرفتم که هر یه دونه قرص دوزش ۲ میلی بود و من اشتباها روز ۴ وعده ۲ تایی خوردم درواقع روزی دو برابر و بعد روز انتقال جنین متوجه شدم احتمال اینکه عوارض داشته باشه هم برای خودم و هم جنین یا باعث بشه جنین سفط بشه هست؟


