Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- داکسی سیکلین
سلام. به خاطر زخم و قارچی بودن ،دکتر بهم قرص مترونیدازول هر ۸ ساعت و قرص فلوکونازول ۵۰ هر ۱۲ ساعت و داکسی سیکلین ۱۰۰ هر ۱۲ ساعت داده. قرص واژینال کلوتریمازول ۱۰۰و الان به خاطر ماه رمضان و روزه داری ،میتونم بجای داکسی سیکلین از واژینال پویدون آیداین و تریپل سولفا استفاده کنم و قرصهای دیگرخوراکی رو بین سحر و افطار مصرف کنم؟ لطفا بهم جواب بدید.
- پیگیری سوال
سلام وقت بخیر دیروز این سوال رو از شما پرسیدم میخواستم بپرسم حالا باید منتظر بمونم پریود بشم یا اقدام خاصی کنم؟ " دوماهه که نزدیکی نداشتم .ماه قبل پریود شدم ولی این ماه ۴ روز از موعدم گذشته پریود نشدم.قبل از این دوماه هم به مدت ۶ ماه قرص مارولین به همراه کاندوم برای پیشگیری استفاده میکردم.علت پریود نشدنم چیه.؟ روز ۲۰ سیکل ترشحات تخمک گذاری داشتم.نزدیکی هم نداشتمبا اینکه مطمئن بودم ولی باز هم .بی بی چک هم دوبار گذاشتم منفی بود .علت چیه؟،"
- راهنمایی در مورد ای وی اف
سلام ببخشید دکتر من دوتا فرزنددختر دارم که دومی دوسال ودوماهش هست...قصدای وی اف دارم خواستم بدونم چندوقت از سزارین دومم بگذره خوبه که برم واسه اقدام؟؟ممنون میشم پاسخ بدید🙏
- کیست تخمدان
سلام دختران ۲۱سالشه توی تخمدان راست یه کیست ۶سانتی داره دکتروروژست داده باتوجه به اینکه الان پریودهست قرص رودخونه یابزاره پریود تموم بشه بعد بخوره ممنون ازشما
- سلام من قصد بارداری دارم وقرص کلوفین میخورم همسرم ناتوانی جنسی داره یا دیر آرزه میشه یا اصلا انزل نمیشه اگه قرص سیلدنافیل سویا مصرف کنه مشکلی نداره برای بارداری
- علت علایم بعد از مصرف دارو
وقتی از کرم فلوکونازول ۱ درصد داخلی میزنم انگار تو قلبم ویبره گذاشتن و سرگیجه میگیرم آیا ارتباطی دارد؟
- شیاف پروژسترون
سلام وقت بخیر من روز ۵انتقال هستم شیاف پروژسترون را هر ۸ساعت استفاده میکردم و یک نوبت را یادم شده مشکلی ایجاد میکنه؟الان که یادم افتاد شیاف را گذاشتم دوز بعدی را باید مثل هرروز سه ساعت بعد بزارم یا ۸ساعت بعد؟
- نازک شدن هلیم در غدد لنفاوی خطرناک است؟
من غدد لنفاوی ریاکتیو در هر دو طرف گردن دارم که ۲۲در ۹ حداکثر هست با هلیم نازک و کورتکس ضخیم در هر دو طرف این اندازه هست آیا باید نمونه برداری بشه؟
- بارداری…
با سلام من در ۱۶ هفته و یک روز آزمایش غربالگری مرحله دوم را انجام دادم که گفتن جواب آزمایش مشکل نقص لوله عصبی رو نشان میدهد و دوباره برام آزمایش رو به طور کامل تکرار کردن در صورتی که سنو ان تی و آزمایش مرحله اول همه چیز نرمال بود . من در طول بارداری آمپول انوکساپارین و قرص آ اس آ مصرف میکنم آیا احتمال داره این داروها روی جواب تاثیر بذاره ؟؟؟
- سرطان دهانه رحم؟
سلام من یک سال دچار زگیل تناسلی هستم یک سال پیش پاپ دادم مختل بود بعدش کلپو شدم گفت چیزی نیست و یک سال دیگه مراجعه کن جهت کلپو یک ماه دیگه باید کلپو بشم و تو این یک سال زخم دهانه رحمم خوب نشده حدود دو ماه باسن سمت راستم درد میکنه ولی شدید نیست چند روز بعد پریود هم پا درد و کمر درد دارم میخواستم بدونم ممکنه توی این یک سال خدای نکرده تبدیل به سرطان شده باشه؟
- سلام من ۲۸ روز است عادت ماهوار نشدم اما از داروی چاقی استفاده کردم این علت اش چیست
- خونریزی بعد ای وی اف بعد روز دهم
با سلام و عض خسته نباشی من ده روز پیش ای وی اف کردم الان دچار لکه های خونریزی شدم شیاف پروستژون از مقعد استفاده کردم نگران ایا این علایم پریودی است خسته شدم خواهش میکنم راهنماییم کنید
- ماموگرافی پستان
سلام مادرم مامو گرافی پستان انجام داده Bilateral mamography:
اپاسیته ای با حدودlll-definedدر ربع فوقانی خارجی پستان راست نزدیک نیپل دیده میشود که با توجه به نمای ماموگرافیک بیوبسی توصیه می شود به چه معناست؟ - ضربه به تخمدان
سلام و خسته نباشید .چند روز پیش خواهرم اتفاقی نسبتا محکم به ناحیه زیر شکمم ضربه زد ،و در دوران پریود بودم دردش تا چند ساعت موند من خیلی میترسم ممکنه به این علت نازا بشم؟ مرسی از وقتی که میگذارید.
- فیبروم رحمی
سلام من سی و نه ساله هستم فیبروم رحمی به ابعاد 23میلی دارم دکتریه من قرص پروژسترون داده که ا زروز پانزدهم پریودی روزی دو تا بخورم آیا ممکنه با این قرص ها فیبروم من رفع بشه
- عکس رنگی بعد از سرکلاژ شکمی
سلام خانم دكتر عزيز، من ٨ ماهي ميشه كه به دليل زايمانهاي زودرسم، سركلاژ شكمي كردم. چند ماهي گذشت و باردار نشدم، براي چك كردن لوله هاي فالوپ ديروز عكس رنگي گرفتم ، مسيول عكس رنگي از كاتتر استفاده نكرد، با وسايل فلزي عكس رنگي گرفت، شديدا خونريزي و درد برام ايجاد شد. خانم دكتر نگران بخيه هاي سركلاژ هستم، امكانش هست بخيه ها باز شده باشن؟ يا آسيب ديده باشن؟
- غربالگری اول ادامه سوال قبل
FBHCG 2.61 mom PAPP-A 0.53 mom
- جواب ازمایش
سلام ،میخواستم بگم باردارم و در ازمایش ادرارم کریستال بمقدار کم یا few دیده شده،و موکوس به مقدار manyو پی اچ ادرارم ۵ ثبت شده ایا مشکلی هست و از ۱۹ سیکل بعد اقدام ترشح زرد و بدون بو و لیز داشتم که الانم دارم ایا مشکلی است
- کورک
سلام . من مدتیه ران پاهام جوش میزنه که یبار رفتم دکتر گفت کورک هستش زیر آب گرم ماساژ بده.(ورم زیر پوستی هستش که بعد سیاه میشه خوب میشه ولی لکش میمونه) بنظرتون دلیل زدن این جوشها چیه ؟ ممکنه خطرناک باشه؟ باید به دکتر پوست مراجعه کنم یا زنان؟
- جوش
سلام ،من چند وقتی هست در کشاله رانم جوش های چرکی به شدت دردناک میزنم بهداشت و رعایت میکنم،از ژیلت هم استفاده نمیکنم میشه بفرمایید برای پیشگیری و درمان چکار میتونم کنم؟


