Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام خوب هستین؟ خانم دکتر اگه به طور منظم دوره پریود تا پریود بعدی من 30 روزه باشه و من دختر بخوام میتونید بمن بگید که دقیقا چه روزی از دوران پریودی من تخمگ گذاری اتفاق می افته؟ چه روزهایی رابطه داشته باشم برای باردار شدم ترجیحا دختر. ممنونم
- بارداری
دوقلو باردارم ۲۲ هفته بند ناف یکی از قل ها تک شرییانه یبوست دارم چه شربتی بخورم که ضرر نداشته باشه ؟
- امکان سقط جنین در 2 ماهگی
سلام
من 8 هفته باردارم، خونریزی و لکه بینی داشتم، دکترم سونوگرافی نوشت. خونریزی اطراف جفت بود. دکتر سونو گفت فقط از شیاف فرتیژست استفاده کن ولی دکترم utrogestan200 داد. یک ساعت بعد مصرف سرگیجه گرفتم تا صبح مثل اینکه بیهوش شدم. یک قرص A.s.a80 هم داده. چیکار کنم؟ مصرف کنم یا با دکترم مشورت کنم؟ دیگه لکه بینی هم ندارم. - بارداری
با سلام و خسته نباشید من مدت 6 ساله که ازدواج کردم جلوگیری طبیعی داشتم و الان هفت ماهه که میخوام بچه دار شم اما نمیشه دکترای زیادی رفتم اما جواب درست و حسابی نگرفتم فقط هر بار آزمایش و سونو دادن.یعنی ممکنه باردار نشم. ضمناً من همیشه پریودم فقط دو تا سه روز طول میکشه و بعد تموم میشه .
- پنجمین سزارین
من ناخواسته برا بار پنجم باردار شدم هر چهار فرزند قبلیم سزارین بودن والان اخر بچه ام شش سالشه ایا میتونم زایمان کنم البته قند بار داری سر فرزند اخرم کرفتم متفورمین میخورم
- زایمان زودرس
سلام خانوم دکتر. ۳۲ هفته باردارم. به خاطر انقباضات رحمی به دکتر مراجعه کردم برا تشکیل ریه ی جنین بتامتازون داد. برای انقباضاتم پروتولون داد سه تا هفته ای یه عدد. دیشب پروتولون رو تزریق کردم امروز نسبت به دیروز که هر ساعت چهار بار یا سه بار انقباض داشتم کمتر شده مثلا یکی دوبار ساعت و یکی هم وقتی سرپا می ایستم غذا درست میکنم انقباضاتم زیاد میشه . سوال من اینه چقدر این امپول پروتولون میتونه کمک کنه و جلوی انقباضات منوبگیره وچقدر شانس به تعویق افتادن زایمان زودرسم هست؟داروی دیگه ای لازمه به نظرتون؟
- ###بارداری
سلام وقت بخیر خانم دکتر من سه ماهه که بع بارداری اقدام میکنم اما باردار نمیشم رفتم دکتر گفته هیچ مشکلی نداری سه ماهه که اقدام میکنم اما پریود میشم حامله نمیشم از چی میتونه باشه چرا اینطوری میشه ۳ ساله ازدواج کردم ۲۱ سالمه خیلی نگرانم تو رو خدا راهنماییم کنین
- باسلام لطفا جواب بدین خیلی استرس دارم ممنونم
با سلام در غربالگری اول nt=3:5(99th percentile) IT=1.9mm FHR=162bpm CRL=73.1mmحدود 13w3d
- بارداری
با سلام ببخشید من در ماه دوم بارداری هستم چند روزی هست قسمت چپ بالای سینم به شدت درد میکنه احساس میکنم قلبم داره وای میسته لطفا بگید چیکار کنم حالم بده
- لک بینی به جای پریود
با سلام . خسته نباشید من خانمی 26 ساله هستم و پنج ساله ازدواج کردم. از ابتدای سن بلوغ نامنظمی پریود داشتم. پیش دکتر رفتم برای معاینات اقدام به بارداری.دکتر غدد پس از دوسال درمان گفت میتونی اقدام کنی و ویتامین دی تری1000 برای کم کاری تیروییدم داد. دکتر زنان فولیک اسید داد و یه سری آزمایش و سونو. بعد یک ماه که این قرصا رو خوردم الان به جای شانزهم شهریور، نوزدهم پریود شدم اما فقط دو روز لکه قهوه ای خیلی کم دیدم و تموم شد، توی این ماه جلوگیری طبیعی داشتم. روز 22 شهریور بی بی چک گذاشتم منفی بود. من هیچ زمانی قبل از این اینجوری نشده بودم که فقط لک ببینم. آیا بخاطر قرص های جدیدمه؟ تازه دو روزه هم دکتر زنان بهم متفورمین 500 داده میخورم. آیا حامله ام؟
- اپلیکاتور
سلام خانم دکتر سوالی که پرسیدم و شما پاسخ دادین در خصوص شک در وجود جسم خارجی در رحم منظورم این بود که امکانش هست مثلا اپلیکاتور در رحم گیر کنه و فرد هیچ احساس ناراحتی نداشته باشه؟هیچ احساس ناراحتی ندارم فقط چون میخوام برای بارداری اقدام کنم این فکرهارو دارم چون قبلا یادم نیست بعد استفاده از اپلیکاتور آیا اپلیکاتور رو خارج کردم یا نه چون اونرو عمیقا استفاده کردم نگران شدم؟
- سرکلاژ شکمی
سلام بنده قبل از بارداری سرکلاژ شکمی انجام دادم و در اقدام هستم بعضی از دکتر ها به خاطر احتمال عفونت پنهان به بیمارانی که مثل من زایمان زودرس داشتند قبل از بارداری انتی بیوتیک های مختلف میدهند به نظرتون نیاز هست بنده هم قبل از بارداری استفاده کنم و در کیفیت تخمک تاثیر بدی نمیذارد؟
- آزمایشهای غربالگری بارداری
با سلام من در سونو اول nt 2.3 بود و آزمايش غربالگري اولم سندروم داون رو ريسك متوسط زده بود ولي تريزوني منفي بود آزمايش تكميلي بعدي كه دكتر كواد برام نوشت هم سندروم داون و هم تريزومي منفي بود ١٨هفته رفتم سونو آنومالي دادم همه چيز نرمال بود فقط يه كيست كوروييد سافت ماركر به اندازه ٧ ميليمتر در بطن لترال راست مشاهده شد خيلي خيلي نگرانم ممكنه بچه م مشكلي داشته باشه من الان نوزده هفته هستم و براي آمينوسنتز هم فك كنم دير شده ممكنه راهنماييم كنيد خيلي نگرانم ممنون🙏🙏
- بارداری
سلام خسته نباشید من در دوران بارداری زود زود سرما میخوردم اواخر تقریبا ماهی یه بار سرما میخوردم بینیم همیشه کیپ بود الان پسرم هشت ماهشه اوایل شیر دهی نوک سینم رخم میشد مجبور بودم به بچم شیر بدم فکر کنم پسرم از شیرم میخورد سینم رخم بود خون از نوک سینم می اومد الان استرس دارم میگم ضرری واسه بچم نداشته؟ بچم بعد از واکسن 4 ماهگی سرما خورد اذیت شد الان چند تا لنف ریز پشت سر داره استرس دارم میگم مال نوک سینم نبوده ؟یا مال سرما خوردگیه؟لطفا راهنمایی کنید ممنون
- تنبلی تخمدان در بارداری
سلام من سه ماهه باردارم تنبلی تخمدان دارم البته شدید نیس زیاد و قرص گلای وانس مصرف میکنم خواستم ببینم تا چه وقت باید مصرف کنم
- پوسیدگی دندانها در بارداری
سلام خانم دکتر وقت بخیر، ببخشید در مورد پوسیدگی دندان در بارداری سوال داشتم الان ۲۶ هفته و چند روز باردار هستم و از اوایل بارداری ی دندونم درد داشت و سوراخ شد در فک بالا سمت چپ بعد چند هفته ی دندون دیگه ام سوراخ شد اونم فک بالا کنار دندون نیش و ریخت و در حدود ۲۴ هفتگی وسط دو تا دندونم در قسمت جلو فک بالا هم سوراخ شد و ریخت در واقع پوسیده شدن و سوراخ دیده میشه، میخواستم بدونم در این تایم بارداری میتونم برم دندونپزشکی یا خیر؟ اگه دندون پزشکی نرفتم و اگه تا بعد زایمان صبر کنم واسه جنینم مشکلی نداره؟ مطالبی در خصوص فلج مغزی جنین شنیدم نگران شدم توروخدا راهنمایی بفرمایید.
- نتیجه سونوگرافی
سلام خوبی خانم دکتر من ۲۶ روزه زایمان کردم دوقلو رفتم سونو گفتن اکوژن ب قطر ۱۱در۱۳ مشاهده شد نگرانم چیه اکوژن ممنونم کمکم کنید
- بارداری
سلام خسته نباشید دوقلو باردارم ...آمپول بتامتازون رو در ۲۶ هفتگی در دو روز.. روزی ۳ تا یعنی ۶ تا زدم .... و الان ۲۸ هفته هستم و مجدد باید در ۲۹ هفتگی ۶ عدد در دو روز استفاده کنم ؟ کلاَ یعنی ۱۲ تا ... خواستم بدونم این همه آمپول ضرر نداره ؟
- بارداری
سلام ایا اگر در رابطه اسپرم روی واژن بریزد امکان بارداری هست؟؟؟؟
- پرده بکارت و بارداری
سلام دکتر زنان به من گفت پردم از نوع حلقوی هست و در سایت هم خوندنم که از طریق پیشاب هم احتمال بارداری وجود داره میخواستم ببینم این احتمال در نوع پرده حلقوی بیشتر میشه؟ اگر مرد به ارگاسم نرسه و منی خارج نشه، مایع شفاف خارج شده به هنگام ملاعبه باز ممکن است حاوی اسپرم باشد ؟


