Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سرکلاژ شکمی
سلام طاعات قبول تا حالا بیماری بوده که از سرکلاژ شکمی جواب نگرفته باشه؟علتش چی بوده و چه داروهایی باید استفاده کنیم تا جواب بگیریم؟
- مشکلات رحم و تخمدان
سلام وقتتان بخیر. من ۳۶ ساله و مجرد هستم. سابقه ازدواج و رابطه جنسی دخولی ندارم. چند ماه است که قبل و بعد از پریودی لکه های قهوه ای رنگ دارم و درد زیر دل که قبلا هم درد داشتم ولی فقط روز اول پریودی درد داشتم اما الان روزهای دیگر هم درد دارد مخصوصا پایین دل مایل به چپ. سونوگرافی رفتم بمن گفتن کیست تخمدان دارم و مایع آزاد در رحم که ممکن است در اثر التهاب رحم یا در اثر پارگی کیستها یا در اثر فعالیت نادرست تخمدانها در اثر ترشح هورمونهایم باشد. به متخصص زنان مراجعه کردم. گفتم که تقرییا هر روز درد خفیف زیر دل دارم و پریودم چند ماه است که هر ماه یک هفته جلو می افتد. یعنی سیکل من که قبلا ۲۸ روزه بود الان شده ۲۰ روز. هر ۲۰ روز یکبار پریود میشم و درد دارم و بشدت حالات کم خونی و سرگیجه و سیاهی چشم دارم. و همچنین مقدار پریودم بسیار کم شده که گاهی حتی یک پد بطور کامل مصرف نمیشود. این علائم ۴ الی ۵ ماه است بوجود آمده. گفتند ممکنه آندومتریوز باشد و برایم آزمایش خون نوشتند که هنوز جوابش نیامده. گفتند اگر رابطه دخول کامل داشتم خیلی چیزها در بدنم تنظیم میشد و خیلی از این مشکلات بوجود نمی آمد. این هم اضافه کنم بنده خودارضایی نمیکنم، فقط گاهی در خواب اون حالت بطور غیر ارادی در من صورت میگیرد. قبل از نوروز ۱۴۰۰ من با کسی نامزد بودم و قرار بود ازدواج کنم و ما صیغه محرمیت خواندیم ولی دخول انجام ندادیم و تنها از طریق معاشقه و غیره تجربه جنسی داشتم. و متاسفانه ازدواج بهم خورد و من الان رابطه ای ندارم. آخرین باری که رابطه داشتم تقریبا مصادف بود با شروع این حالتهای عجیب در من. آیا میتونه به دلیل به هم خوردن هورمونهای بدنم باشه؟ یا اینکه بدنم به روابط جنسی عادت کرده و بعد که متوقف شده برای بدنم مشکلاتی بوجود اومده؟ حالا من هم نگران هستم که اگر آندومتریوز باشه ممکنه نازایی بگیرم. و هم سوالم اینه میدونیم که نداشتن رابطه جنسی دخولی تا سنین بالا مشکلاتی برای رحم و تخمدان ایجاد میکنه اما در این حد میتونه مشکل و بیماری ایجاد کنه؟ چون قبلا هم دکتر متخصص به خواهرم گفته بود باید زودتر ازدواج کنه و بچه دار بشه. متاسفانه خاطرم نیست مشکل خواهرم چه بود. یعنی عدم رابطه جنسی میتونه برای رحم و تخمدان من مضر باشه؟ واقعا ممنون میشم به این سوالم پاسخ بدید چون کسی جواب درستی ارائه نمیدهد. سپاس
- بارداری
دوسال بچم سقط شد کورتاژ شدم حامله نشدم امپول سه تا دادن ایا باردار میشم
- سلام دخترم هیپلازی خوش خیم داره دکتربراش قرص دوفاستون تجویزکرده تاچه مدت بایدبخوره
- تقدیرو تشکر
صمیمانه از شما تشکر میکنم انشاالله هرچی از خدا میخوایم بهتون بده خواهرم مراجعه کرد بهتون امروز شنبه فرمودید فردا صبح آزمایش بده و بعداز ظهر عمل کنید. نمیدونم چی بگم.اما شما رو دعا میکنم
- اینترنال اکو مختصر خطرناکه
۴۶سالمه سونوگرافی دادم همه چی سالم بود فقط نوشته بود اینترنال اکو مختصر در مثانه مشهود است.می تونه خطرناک باشه
- سلام و احترام ،دو ماه قبل در هشت هفتگی به علت توقف رشد جنین خود بخود سقط شد چند روز کاملا بافت و کیسه و جنین دفع شد بعد ده روز پاک شدن رفتم سونو گفتن جنین دفع شده فقط نیم سانت بقایا مونده که با پریود بعدی دفع میشود بعد ان سر تایم پریود بعدی پریود شدم منتهی در حد لک بینی و کم سر هفت روز هم پاک شدم مجدد سر پریود بعدی که هنوز وقتم نبود پنج روز زودتر پریود در حد لک بینی بازم داشتم و پاک شدم الان سر پانزده روز فاصله از لون موقع مجدد پریود شدم و بعد چند روز یهو شدید شده و روز هشتم رفتم سونوی واژینال که تشخیص دادن بقایا هنوز خارج نشده و متورم شده الان باید چکار کنم سونو گفتن کورتاژ کنم بهتره ولی من دوست ندارم راهی هست که بقایا دفع بشه و خونریزی من کم بشه
سلام خانم دکتر خسته نباشید من ۱۸ روز پیش سقط جنین ۱۸ هفته داشتم که ۷ روز بیمارستان بستری بودم و میگفتن که شرایطم بابویه بیمارها فرق داره و باید با حوصله جنین دفع بشه در غیر این صورت امکان پارگی رحم و در آوردن رحم هست بخاطر سزارین قبلی و چسبندگی رحم و جفت سر راهی که داشتم ۶ روز قرص زیر زبونی دادن و روز هفتم سرم اینداکشن وصل کردن که هر سری دو سی سی دارو اضافه تر میریختن داخل سرم جدید تا اینکه بچه دفع شد و جفت هم دفع شد همونجا سونوگرافی کردن گفتن بقایا داری و کورتاژ هم کردن بعد از ۱۸ روز از کورتاژ سونوگرافی از رحم و تخمدان رفتم که اینو نوشته ابعاد رحم ۵۰×۴۷×۸۹ میباشد ..اکوی میومتر رحم هتروژن است...ضخامت آندومتر ۲/۵میباشد توده فراگیر رویت نشد...در سرویکس تعدادی کیست نابوت با حداکثر قطر ۷ میلی متر دیده میشود...ابعاد تخمدان راست ۲۱×۴۲و تخمدان چپ ۲۵×۴۰میباشد....هر دو تخمدان بزرگتر از حد طبیعی و حاوی تعدادی فولیکول با حداکثر قطر ۱۰ میلی متر هستند ..در آدنکسها توده فضاگیر دیده نشد مایع آزاد در لگن دیده نمیشود....حالا سوال من این است که بعد ۱۸ روز از کورتاژ اکوی میومتر رحم هتروژن طبیعی است؟چون در سونوگرافی های سال پیش و سالهای پیشتر همیشه اکوی میومتر رحم من هموژن بود و هیچ وقت هتروژن نبود آیا این هتروژن خطری دارد ؟
- فیبروم رحم
مادرم 49سالشه ورحمش بزرگ و حاوی فیبرومهای متعدد با ابعاد حدود 5سانت آیا با یائسه شدنشون فیبروم ها آتروفی میشه واز بین میره یا بهتره هیسترکتومی بشن آمپول دکاپپتیل چقد درازبین بردن فیبرومهاش موثره
- گن بعداز زایمان
سلام بعداز زایمان چه طبیعی چه سزارین میشه گن بست؟ شما چه مارک و مدلیو پیشنهاد میکنید؟
- قرص استرادیول در بارداری
سلام من باردار هستم .ای وی اف انجام دادم قرص استرادیول دکتر داده ولی روی قرص زده در حاملگی استفاده نشه الان نمیدونم باید استفاده کنم یانه؟؟
- کم خونی
سلام میشه عکس ازمایشم رو بفرستم خانم دکتر طبق اون برام قرص آهن تحویز کنن بیمار خودشون هستم از راه دور میام
- درمورد ریه جنین
سلام خسته نباشید...من دیروز آنومالی هجده هفته انجام دادم ودکتر گفت که هردو ریه های جنین برجسته شده و اکوپترن زیاد شده و باید سقط کنم ایا دیگه هیچ راهی وجود نداره چون همه چیز جنین سالم هست(مغز.قلب.دستها.پا.کلیه و....)میخواستم نظر شمارو بدونم چون خیلی ناراحتم لطفا کمکم کنید مرسی.
- سرکلاژشکمی
سلام خسته نباشیدمن۱۵سال ازدواج کردم ۱۰سال نازایی داشتم بعداز۱۰سال خودبه خودباردارشدم بدون مصرف هیچ دارویی ۴تابارداری داشتم که منجربه سقط شدندآیامیتونم سرکلاژشکمی انجام بدم طول سرویکس من توی باردای زیر۲۰میشه
- سوزش جای بخیه سزارین بعداز۶سال
جای بخیم ازداخل فقط سمت راستم میسوزه
- پرده بکارت
ببخشید یه سوال دارم هنگامی مدفوع زور زیاد بزنی آسیبی به پرده بکارت نمیرسه ؟ بعد من هنگام مدفوع زور زیادی زدم یه سوراخی دیدم که داره باز میشه ممکنه به پرده بکارتم آسیب رسیده باشه ؟
- پریودم چراتموم نمیشه
سلام خسته نباشید من دوماه پریود نشدم. این ماه میخک و کاکوتی خوردم الان دوهفته هس پریودم. میشه راهنماییم کنین. ۴۰ سالمه.
- پریود نشدن
برای تنظیم قاعدگی چیکار کنم حتی قرص سیبل هم خوردم و باز هم با ان مریض میشم
- لکه قلب جنین
در سونو سلامت گفتن لکه به اندازه 1.2 میلیمتر روی قلب جنین.اکو لازم داره البته در هفته 20 جای نگرانی هست.دکتر گفت رفع میشه.غربالگریمم نرمال بوده
- کیست یونی لوکولر
باکیست 47میل حامله میشم اقدام ب بارداری کردم ولی نتیجه نگرفتم عایا از کیست هست یانه
- درهفته۱۵میشهکورتاژکردچونمن۲تاسزارینداشتم
۲تاسزارینداشتموازسقططبیعیمیترسموجنینفوتکردهلطفاکمکمکنید


