Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری»»««
سلام. خانم دکتر من سه ماهه اقدام میکنم برا بارداری ولی باردار نمیشم. همه آزمایشات و سونو قبل بارداری دادم سالم بودم. در ضمن من قبلا دوتا سقط داشتم. آبان سال گذشته سقط کردم. الان چیکارکنم زودتر باردار شم؟ ۳۴سالمه. ممنون از جوابتون
- در تست پاپ اسمیر
در قسمت OTHER NON-NEOPLASTIC FINDINGS: قسمت Atrophy تیک خورده و قسمتOther : Hemorrhagic تیک خورده نشانه جیه
- شیردهی
باسلام بنده ۱۱ماه پیش زایمان کردم و سزارین شدم شیرتا ۳ماه دادم آیا نیازی هست قرص شیر خشک کن مصرف کنم یاخیر
- کیست
سلام من امروزسنوگراغی رفتم یکم نگران شدم.برای قبل بارداری رفتم ک توسنوگرافی نوشته کیست یونی لوکوارجدارنازک محتوای اکوفری به دیامتر۳۰میلیمتردرتخمدان راست رویت شد.میخاستم ببینم ینی چی مشکل مهمیه؟
- درد زیر شکم
سلام هفته پنجم هستم و زیر دلم درد میکنه و داخل رحمم تیر میکشه و کمر درد به نظرتون نیاز هست برم دکتر؟هنوز تحت نظر نرفتم به نظرم زوده نظر شما چیه
- درد پریودی
سلام.۸ ماهه زایمان کردم وسزارین به دلیل خون ریزی زیاد چندساعتی یخ روی شکمم گذاشتن.الان۲ باره بعدزایمان پریود میشم و به طور عجیبی درد زیر شکم و مقعد دارم.موقعه نستن بلند شدن یا حتی دستشویی رفتن انگار که تمام داخلیم داره کنده میشه از درد.میشه بگید دلیلش چیه؟اخه قبلا هیچ وقت درد نداشتم
- خونریزی پس از میکرو
سلام. من ۱۶ روز پس از انتقال میکرو آزمایش بتا دادم ۱۶۵۰۰ بود ،بعد از دو روز هم سونو دادم ساک حاملگی دیده شد،دکتر گفت هماتوم دارم آزمایش پروژسترون دادم ۴۳.۹۰ بود گفت به آمپول یا شیاف پروژسترون نیاز ندارم اما وقتی اومدم خونه خونریزی داشتم،دوتا آمپول پروژسترون زدم بعد از یک روز داره کم میشه. بیشتر به رنگ آبکی قهوهای و چند لخته کوچک بود آیا سقط جنین داشتم یا هماتوم دفع شده؟
- کسیت و اندومتر
ضخامت دو لایه اندومتر ۹mm بوده و اکوی هموژن دارد. یک کیست به قطر ۲۰mm در سرویکس مشهود است.کیست نابوتین . معنیش چیه؟؟ اقدام به بارداری هستم .۳۲ سالمه
- سقط بچه در 4ماهگی
سلام ببخشید میخواستم بدونم تو 4ماهگیمیشه بچه سقط کرد با قرص یا سوزن چون من خاله خودم 6ماهش بود با سوزن انداختن میشه بهم بگین زود
- نزدیکی در بارداری
سلام خانم دكتر
من در هفته ١١ بارداری هستم. ماما در هفته ٦ ام بودم فرمودن نزديكي فعلا انجام نده، ولی تا كي؟ الان هفته ١١ ميتونم نزديكي كنم ديگه؟
با تشکر
- عفونت قارچی
سلام وقتی که عفونت قارچی شدید دارم بعد از اینکه دارو اینا خوردم از کجا بفهمم که عفونتم کاملا خوب شده ؟؟
- نحوه سقط
سلام الان بیست روزهکه سقط کردم ولی خونریزی دارم برای قط خونریزی میتونم از قرص ال دی استفاده کنم
- بوی بد واژن
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من یه دختر مجرد هستم که تاحالا رابطه جنسی نداشتم به علاوه اینکه معمولا اگر عفونتی هم داشته باشم به پزشک مراجعه میکنم و درمان میشم ترشحاتم هم بدون خارش و سوزش هستن ولی ناحیه تناسلیم اکثرا بوی بدی میده حتی اگر عفونت نداشته باشم بنظرتون باید واسه این مشکلم چیکار کنم؟ پیشاپیش بابت پاسخگوییتون متشکرم
- بارداری
سلام خسته نباشید ..واسه بارداری اقدام میکنم بیشتر به صورت پهلو میخوابم از پشت ارتباط برقرار میکنیم احساس میکنم بیشتر آب منی بیرون میریزه ..بهترین پوزینش برای باردار شدن چجوریه؟
- چکاپ زنان
سلام .من از آبان ماه بخاطر کنسر سینه قرص تاموکسیفن می خورم .سوالی که دارم اینه که چند ماه بعد از مصرف قرص باید سونوگرافی واژن انجام بدم برای اندازه گیری اندومتر؟
- عدم رشد جنین
با سلام من ای وی اف نا موفق داشتم بدلیل متوقف شدن رشد سقط کردن حالا میخوام بدونم مشکلش چی میتونه باشه لطفا راهنمایی کنین ؟؟؟
- دفع بقایای جفت
سقط کردم. رفتم سونو گفتن یه ذره از جفت مونده آیا دفع میشه یا نیاز به کورتاژ داره. رحم به ابعاد75*43با اکوی میومتر coarseمشهود است. اندومتر در ناحیه ای به ابعاد21*13*18درقسمت فوندال متمایل به راست اکوی هتروژن نامنظم دارای واسکولاریتی مشهود است(رزیدو)
- اسپرموگرام
سلام ازمایش اسپرموگرام شوهرم،total sprem26/2 نرمال ازمایشگاه۴۰=<،،،،،sement volum0/7 نرمال ازمایشگاه۱/5=<،،،،progressive16/2 نرمال ازمایشگاه۴۰=<،،،،،Nonprogressive3/8،،،،، Imotile79/9 ،،،،motile20% نرمال ازمایشگاه۵۰=<٪،،،،،،vitality20/1 نرمال ازمایشگاه۵۸=<،،،مورفولوژی و بقیه موارد نرمال،خودمم سالم،ایا با این وضع میشه باردار شد،راه حل ودرمان چیه؟؟؟
- پریودی
سلام.ببخشید در ادامه ی سوالی ک ازتون پرسیدم لطف میکنین بگین مصرف رواکوتان اونم هفته ای یه بار ممکنه باعث قاعدگی نامنظم و ریزش شدید مو بشه؟
- تغییر شکل دستگاه تناسلی در دختران
سلام خانوم دکتر.خوشحالم که راهی پیدا کردم با شما حرف بزنم.من ۲۳سالمه و مجرد.وقتی خیلی کوچیک بودم با دستم روی پوست دستگاه تناسلیمو لمس میکردم.اون موقع اصلا لذتی ازش نمیبردم وقتی بعدها بزرگ شدم فهمیدم اسم اینکار خودارضاییه.مدتیه که متوجه شدم که دست زدن روی پوستم و ور رفتن بااون باعث شده که لبه های آلت تناسلیم چروک و ازهم باز شده.احساس میکنم دیگه شبیه بقیه دخترا نیست.حتی الان خجالت میکشم برم دکتر که خودمو معاینه کنم.و سرهرچیزی که به من دکترو پیشنهاد میکنن وحشت میکنم.حتی الان چندروزه بیرون از واژنم ، یکطرفش وقتی دست میزنم احساس میکنم یه چیزی متورمی به اندازه یه نخود زیر پوستمه ولی از دکتر رفتن و معاینه شدن وحشت دارم.احساس میکنم اگر دکتر چروکیده شدن و باز شدن لبه های آلتمو ببینه واکنش بدی بهم نشون میدهتوروخدا یه راهی پیش روم بزارین


