Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مربوط به زنان
سلام خسته نباشید من یک ماهی است ک سقط داشتم الان ترشح چسپناک قهوای رنگ داشتم به اندازی یه سر ناخن زاج سفید مصرف کردم الان عفونت مثل دستمال کاغذی ازم میاد نمی دونم و کرم واژینال استرومارین هفته دوبار و فلوکونازول هم مصرف میکنم آیا عفونت کامل دفع می شود و تا کی پریود نمی شوم بعد از سقط
- عکس رنگی رحم
سلام وقت بخیر.من عکس رنگی انجام دادم ودکترم گفت چسبندگی رحم خفیف دارم که بیشترش تو عکس بافشاربازشده وگفت احتیاجی به درمان نیست،لوله ها مم بازبود من الان میخوام اقدام به بارداری کنم امانگرانم که این چسبندگی تو بارداری واسم مشکلی ایجادکنه ایاباوجود این میتونم بارداربشم؟ممنون میشم جواب بدید.
- قارچ
سلام خانم دکتر، من سه شنبه اومدم پیشتون قارچ داشتم شما دوتا کپسول واژینال دادین بهم یکی کپسول کلوتریمازول یکی ژینوفیلوس یادم نبس گفتین چطور باید استفادش کنم؟!هردو هفته ای یکبار؟!
- ivf
باسلام و عرض ادب لطف میکنید بگید هزینه کامل ivf بهمراه تخمک اهدایی چقدر میشه درحال حاضر واگر بدلبل سن بالا مجبور به استفاده از رحم اجارهای چطور ممنونتون میشم جواب بدین یکدنیا سپاس
- میخام بارداربشم
سلام من ۱۶روزازبرنامه پریودیم میگذره احتمالایکی ازروزای تخمک گذاری حساب میشه این روزبرای باردارشدن موثره ساعت الان14:24
- تخمدان پلی کیستیک
باسلام خسته نباشیدازاینکه به سوالاتمون جواب میدین من درروزششم پریودسونوانجام دادم بشرح زیر,ابعادرحم33×69م م ودرحدطبیعی ورتروورسه واکوی میومتریکنواخت است ضخامت اندومتر6ودرحدنرمال,اکوی اندومترغیریکنواخت ولی پولیث واضحدیده نمیشود,تخمدانها حاوی فولیکول ریزمتعدد4تا6م م بانمای pco,خانم دکتربنظرتون من بااین وضعیت بصورت طبیعی بامصرف دارومیتونم باردارشم چون بامصرف یکدوره گونال اف جواب نگرفتم خیلی افسرده شدم درضمن سی سالمه دوساله که جلوگیری ندارم ببخشیدطولانی شدبازم متشکرم
- بارداری
با سلام و خسته نياشيد،مصرف متفورين براي تقويت تخمدان به چه صورت مصرف ميشود و با چه دوزي؟روزانه چند عدد؟
- عدم قطع خونریزی بعد از مصرف قرص اورژانسی
سلام من سه ماه پشت سر هم قرص اورژانسی مصرف کردم، مرتبه آخر، بعد از یک هفته خونریزیم شروع شد و تا یک هفته تمام نشد، بعد از این یک هفته هم تایم پریود خودم بوده و من الان لک بینی دارم، و از زمانی که قرص رو مصرف کردم برای سری آخر، وقتی سینه راستم رو محکم فشار میدم، در حد یک قطره یا حتی کمتر، ترشح زرد رقیق خارج میشه. میخواستم پیشنهاد شما رو داشته باشم. ممنون
- سونوگرافی.رحم.وضماعم
رحم به ابعاد۴۸mm و۹۳mmوبااکوی میومتر هتروژن رویت شد. آندومتر به ضخامت ۴mmرویت شد.مختصر مایع در کانال آندومتر رویت شد.تصویر ناحیه هیپرهتروژن فاقد واسکولاریته به ابعاد ۲۶ mmو۲۹ mmو۳۵mmو به حجم تقریبی ۱۴ ccدر میوفته محل برش جراحی در سگمان تحتانی رحم وبا گسترش مختار کانال سرویکس رویت شد که می تواند مطرح کننده هماتوم در محل برش جراحی ثانویه به تغییرات postop باشد
- قرص بهتر است یا امپول
سلام خانم ۳۵ ساله هستم دو تا بچه دارم و دو سال پیش دیسک کمر عمل کردم و داخل کمرم پلاتین گذاشته ام،برای جلوگیری چند بار دستگاه گذاشتم که نشد واین ماه به طور ناخواسته باردار شدم که سقط شد حالا می خواهم ببینم که با توجه به شرایط من آمپول مناسب است یا قرص که استفاده کنم
- کیست تخمدان
باسلام خدمت شما دکترعزیزو گرامی خانم دکترمن به علت طولانی شدن پریودیم درتیرماه به دکترکه مراجعه کردم طی سونوگرافی که انجام دادم گفتن اندومیوز دارم وگفتن باید قصد بارداری کنم وچون سنمم بالاست ۳۶سالمه وتازه ازدواج کردم باید حتما بارداربشم وازماه ۴تیرتا۲۱ مرداد پریودنشده بودم فکر کردم باردارم ولی متاسفانه نبودم، رفتم دکتر ایشون منو فرستادن سونو که گفتن کیست دارم وقرص مارلین دادن که بخورم چون گفتن بازم پریودی طولانی خواهی داشت فولیک اسیدهم دادن که بخورم خانم دکترعزیز اگه قرص مارلین روبخورم اجازه میده بارداربشم خواهش خواهش میکنم راهنماییم کنید که چه کنم خیلی مضطرب ونگرانم که آیا باردارمیشم باتشکر ازشما دکترعزیز
- سقط جنین
سلام خانم دکتر من ۲۱ شهریور سقط جنین داشتم و ۳۱ شهریور سونوگرافی رفتم و نتیجه اش این بود که رحم دارای ابعاد طبیعی ۸۰*۳۸ میباشد.اکوی میومتر هموژن است.آندومتریال لاین۸,۵م.م هتروژن میباشد.شواهدی از وجود رزیدوی واسکولار بارداری داخل اندومتر دیده نشد.تخمدان ها دارای سایز و اکوی نرمال میباشد در ادنکس ها ضایعه ی فضاگیر سالید کیستیک رویت نشد.مایع ازاد دیده نشد ممنون میشم برام توضیح بدید این ننیجه رو و ایا اینکه نیاز به کورتاژ یا مصرف قرص هست؟
- ا
سلام خانم دکتر من ۶ماه پیش سزارین شدم بچه اولم بود و مرد الان میخوام اقدام کنم خواهش میکنم راهنماییم بفرمایین حالم خوب نمیشه تاوقتی که باردارشم
- کیست بارتولن
من یک بار عمل کردم دوبار برگشت نمیدونم چیکار کنم خیلی اذیت میکنه دنبال یه دکتر خوبم تو رشت که
- IVF
سلام خانم دکتر شما آی وی اف انجام می دین من می تونم مزاحمتون بشم تا حالا تجربش رو ندارم من ۴۵ سالمه پارسال بهمن خود به خود باردار شدم تو دوازده هفته رشد جنین متوقف شد سقط بدون قرص و کورتاژ داشتم الان بخاطر سنم می خوام آی وی اف کنم
- عفونت
باسلام خانم دکترمی خواستم بدونم ژل بانوان استفاده کنم خوبه یانه عوارض داره ممنونم
- بازگشت به شرایط قبل از زایمان
با سلام و خسته نباشيد خدمت خانم دكتر شرف الدين مشكل رايجي كه معمولا خانوم ها پس از شيردهي پيدا مي كنند كه همون افتادگي و كوچك شدن پستان هاست گريبانگير من هم شده و متاسفانه از اونجا كه كمبود وزن هم دارم اين مشكل خيلي حاد تر شده. قبل از بارداري و زايمان در زمان عادت ماهانه احساس درد و ورم در سينه ها داشتم اما الان با اين كه يك سال و نيم از زايمانم گذشته و از نه ماهگي ديگه شير خودم رو به دخترم ندادم اما اون حالات برنگشته و احساس ميكنم حسم رو روي سينه ها از دست دادم. نميدونم راهي هست براي بازگشت به قبل و مصرف قرص ضدبارداري ميتونه به برگشت اين امركمك كنه يا خير. قبلا از پاسخگويي شما كمال تشكر رو دارم.
- خونریزی شدیدو لکه بینی
سلام من ۱۵ روز پریود بودم الان روز ۱۶ ام هست خونریزی قطع شده ولی لکه بینی ادامه داره دکتر فقط قرص مفنامیک و کپسول تدیسو برای کاهش خونریزی تجویز کردن چیکار کنم لکه بینی قطع بشه
- غده های در زیر بغل
سلام دکتر بنده حدود دو ماهه که درد بسیار وحشناکی در زیر بغل دارم به حدی که به دستم میرسه و دستم از درد نمیتونم تکون بدم چند تا غده زیر بغلم هست میخواستم بپرسم آیا این غده ها سرطانی هستن یا نه چی هستن سه بار مراجعه کردم به جراح عمومی ایشان نظرش لنفاویه و فقط بهم ویتامین ای و گل مغربی داده که هیچ اثری نکرد به دکتر غدد مراجعه کردم آنتی بیوتیک داده و من حتی دست به سینم میزنم به شدت درد میگیره در سنوی که یکماه و نیم پیش دادم فیبروکیستک سینه و دارای دو لنف نود بودم میخواستم ببینم الان من چه مرضی گرفتم از استرس چکار کنم دارم دیونه میشم
- توده آکوفری
سلام دخترم ۶سالشه و تکرر ادرار و تا حدودی بی اختیاری ادرار داره سونو بردم مرحله اول گفت توده آکوفری به قطر ۲*۴داره ولی در مرحله بعد گفت توده رو مشاهده نکرده ممکنه این توده کلا وجود نداشته باشه و صرفا اشتباه دیداری پزشک باشه؟


