Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سوند
سلام خانم دکتر،آیا به نظر شما برای زایمان سزارین با بی حسی نخایی وصل کردن سوند ضروری است؟و گذاشتن ان طبق دستور پزشک انجام میشود یا بیمارستان؟
- معنی جواب پاتولوژی
Specimen consist of a fragment of cream color soft tissue M: 2*2.5*3.5cm in cut section show lymph node
- زنان وزایمان
سلام من ۴/۵مهرپریود شدم وتاریخ۲۲تا۳۰مهررابطه محافظت نشده داشتم با همسرم الان هم باردارهستم میخواستم بدونم دقیقا چند هفته هستم ؟دکترم میگه ۶هفته مگه میشه همون هفته که نزدیکی داشتم فوراباردارشده باشم !؟ممنون میشم پاسخ بدید
- اندومتریوز
سلام وقتتون بخیر مشکل اندومتریوز دارم و از نفخ شکم خیلی اذیت میشم،راهکاری هست که انجام بدم؟
- زولادکس بارداری
سلام ۳۴سالمه بچه دوم در ۱۹هفته مجبور به سقط با قرص شدم دوماه بعد از سقط جنین آمپول زولادکس۱۰/۸ تجویز شد برای قطع خونریزی و بعد انجام کورتاژ اما دفع شد و کورتاژ نشدم چند مدت بعد میتونم اقدام کنم برای بارداری؟ باید تو این مدت که پریود نمیشم جلوگیری داشته باشم احتمال بارداری هست؟؟
- مصرف قرص استروژن
در صورت مصرف استروژن وپریود شدن مصرف ان را قطع یا ادامه دهیم
- نازایی
سلام امروز روز دوم پریودی هست خیلی درد داشتم موقع درد یکم خمیازه کشیدم بعد به رحمم( یک پایین تر) فشار زیادی آمد ودرد زیادی داشت ولی بعد چند دقیقه دردش خوب شده ودردی احساس نمی کنم ممکنه برام اتفاقی بیفته ونازا بشم؟ توروخداجواب بدید خیلی نگرانم
- عمومی
سلام وعرض ادب خدمت شما...درخصوص سوزش واژن بعداز ادار ۱۴ماه قبل خدمت رسیدم...دارو تجویز کردین ...اما خوب نشدم...ازهمین طریق خدمتون پیام فرستادم شمافرمودین ازمایش کشت ادار برم...رفتم وکاملا سالم بود ...به پزشک عمومی نشون دادم...ممنون میشم راهتمایی کنین ....
- سوزش واژن
سلام دکتر جان من چندوقته سوزش واژن دارم از داخل خیلی اذیتم و اچ پی وی هم دارم و۱ماه قبل هم کلونوسکوپی انجام دادم .بنظر شمادلیلش چیه وچیکار کنم واقعااذیتم
- منظمی پریود
سلام خانم دکتر من دوماه پریود نامنظم داشتم، این ماه ۲۴ باید میشدم که امروز ۲۳پریود شدم آیا طبیعیه منظمی پریودم بهتر شده ؟
- سلام خانم دکترجان من ۴۷سالمه خونریزی شدیدداشتم سه ماه آمپول واریوپپتیل روزدم خیلی خیلی عرق میکنم مخصوصا”سرم عرق میکنه وسردردشدیددارم باهیچ مسکنی خوب نمیشه سوالم این بودآیاازعوارض این آمپولاست؟
سلام دکترجان من ۴۷ سالمه به علت خونریزی شدیدسه ماه آمپول واریوپپتیل روزدم خیلی خیلی عرق میکنم مخصوصا"سرم خیلی عرق میکنه وسردردشدیددارم باهیچ مسکنی خوب نمیشه چکارکنم"؟
- تخمدان راست با ابعاد بزرگتر از طبیعی به ابعاد ۵۸.۵۳به همراهافزایش اکوژنیسیتهfatاطراف ان رویت گردید یعنی چی
- یخ کردن بدن
سلام خسته نباشید ببخشید من روز سوم انتقالمه و بدنم یهو یخ کرد و انگشتا پاهام هم خیلی یخ شدن ، نشانه چیه ؟
- راه چاره
سلام خسته نباشین من دختری 26ساله هستم که از سن 6سالگی مورد تجاوز برادرم قرار گرفتم و الان بعد 20سال رازداری میخام از شما کمک بگیرم شمارو بخدا قسم بمن یه راه چاره بگین من دختریمو از دس دادم و توسط همین برادر بی ناموسم به یه پزشک مراجعه و ترمیم پرده اانجام دادن هنوزم ازین شک خلاص نشدم و روز برو مریض تر میشم و هیچکس خبر نداره. میخاستم بدونم اگه من ازدواج کنم میفهمن؟ چیکار کنم؟ ممنون میشم کمکم کنین به فاطمه زهرا قسم من بی گناهم
- زمان تخمک گذاری پریود نامنظم
سلام.. شبتون بخیر.. دورهای من 45 روزه هستش.. چ روزی روز تخمک گذاری من هستش؟که اقدام کنم برای بارداری..؟با تشکر فراوان
- مولتی ویتامین
سلام . در دوران بارداری مصرف قرص پریناتال بهتر است یا مینرال ایرانی؟
- سلام من تا نه روز دیگر قرص ال دی دارم و از روز دوم عادت ماهانه آمپول های پانکچر،ایا قرص اووبوست و ال دی تداخل دارند که شروع کنم برخوردم.بعلت آندومتریوز شدید ذخیره تخمدان زیر یک دارم و سه سال ناباروری
- کم شدن خونریزی در قاعدگی
سلام خانم دکتر من فیبرون دارم که رحم وتخمدانمو گرفته پزشکم میخواهد عملم کنه وهمه رو دربیاره قرار بود این ماه عمل بشم که تست کرونا دادم متبت بود وگفتن ۱ماه دیگه عمل میشید از اونجای که خیلی خیلی خونریزی شدید دارم چه داروی مصرف کنم که این ماه پریود نشم تقریبا ۱۰روز دیگه پریود میشم خواهشا راهنمای کنید سنم ۴۴هست فقر آهن شدیدم دارم
- سونوگرافی آنومالی دیررس جنین
سلام برای بررسی دقیق و کامل مغز جنین از لحاظ ناهنجاریهای مغزی و کلا برای بررسی های جنین و بررسی دقیق اعضای بدن جنین از لحاظ آنومالی های دیررس سونوگرافی دو بعدی کافی است؟ یا نیاز به سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی است؟ با توجه به اینکه سابقه ناهنجاری در جنین قبلی داشتم و بعد جواب آمنیوسنتز قانونی سقط کردم، ولی در جنینی که فعلا باردار هستم در این بارداری نتیجه سونوگرافی NTوNB نرمال بود و آزمایشهای غربالگری اول و دوم نرمال بودند و اکوی قلب نرمال بوده و آمنیوسنتز هم نرمال بوده وآنومالی مرحله اول که در ۱۸ هفته و ۵ روز انجام گرفته هم نرمال بوده با توجه به اینکه سونوگرافی آنومالی اسکن سه بعدی چهار بعدی درخواست شد ولی بیشتر تصاویر سونوگرافی به صورت دو بعدی بود و فقط چهره جنین به صورت رنگی مشخص شد که زیاد واضح نبود.الان ۲۸ هفته و چند روز هستم طبق توضیحاتی که عرض کردم،برای بررسی آنومالی های، دیررس سونوگرافی دو بعدی برم کافیه یا نیاز به سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی است؟ خواهش میکنم سوالمو پاسخ بدین با تشکر
- روشن سازی واژن
سلام میخاستم هزینه تقریبی روشن سازی واژن پوست تیررو سوال کنم چند جلسه نیاز داره و اینکه دستگاهتون چیه


