Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
من نزدیک دو ساله اقدام میکنم برا جنسیت وبارداری ولی باردار نمیشم هیچ مشکلی هم ندارم چیکار کنم
- سندروم راکی تانسی
سلام خدمت خانم دکتر من یه بیمار دارم که از اول نوجوانی تا کنون پریود نشده و سالها پیش به دکتر زنان زایمان مراجعه کرد گفت رحم رشد نکرده اندازه دختر هفت هشت ساله هست و لوله واژن ندارن و نمیتواند ازدواج کند بعد از چند سال دوباره به دکتر مراجعه کردیم و دکتر جدید معاینه کردند و آزمایش ژنتیک و ام آر آی و سونو گرافی را بررسی کرد و با توجه به همه ی اینها کوچک بودن رحم را تایید کردند و اما گفتند تخمدان سالم و فقط لوله واژن ندارن یا کوتاه و بیمار را به یک دکتر دیگر در شیراز برای جراحی ارجاع دادند و اون دکتر گفتند باید کمیسیون بگیریم من و پزشک های دیگه مثلا پزشک کلیه و مجاری ادرار و... و به دلیل اینکه نوبت گیری سخت بود به یه دکتر دیگه که این کار را انجام میداد مراجعه کرد و معاینه و حتی دستور مراجعه به دکتر قلب و انجام نوارقلب و اکو قلب هم داد و انجام شد و نوبت عمل داد روز عمل دکتر منصرف شد و گفت نیازی به عمل نیست و یه وسیله که فکر کنم آلت مصنوعی بود از بیمار خواست قبل ازدواج کم کم راه رو باز کند و اگر دچار خونریزی یا عفونت شد به همین دکتر مراجعه کند یعنی گفتند زیر نظر خودم این کار را انجام بده و البته قبلش مسأله را به همسرت بگو تا انتظار پرده بکارت نداشته باشد ودر جریان باش و روز خواستگاری این مسأله عنوان شد و اینکه زیر نظر دکتر باشد این خانم و پذیرفت اما بعد ازدواج سر از خود رابطه برقرار کرد و این خانم دچار خونریزی شدید شدند و آقای داماد هم ناراضی و میگه وقتی رابطه برقرار میکند دخول کامل انجام نمیشود و یه مانع سفت و سخت جلوش هست آیا این رحم هست یا چیز دیگری و آیا سندروم راکی تانسی محسوب میشود؟وآیا نیاز به گذاشتن لوله واژن دارد؟و اگر جواب بله هست شما این عمل جراحی را انجام میدهید؟و اگر جواب بله نحوه نوبت گیری و هزینه عمل را بفرمایید لطفا
- …
سلام من یه ماه دوبار پریود شدم رفتم دکتر بهم امپول زد و قرص فولیک اسید و پروژسترون داد گفت تا یه ماه بخورم تا پریود بعدیم شروع شه.. ولی الان ۱۳ روز گذشته از اون یه ماه ک مصرف کردم اما پریود نشدم، چیکار باید کنم؟
- قرص دزوسپتیو
سلام از روز پنجم قاعدگی تا الان ۴عدد قرص دزوسپتیو مصرف کردم و دارم ادامه میدم و اولین دوره ای است در طول ۶سال ازدواجم استفاده میکنم به خاطر پولیپ داخل رحم دکتر تجویز کرده که استفاده میکنم. آیا به تنهایی برای جلوگیری از بارداری کافی است ؟ تشکر از شما دکتر دلسوز و مهربان که سوالات ما را جواب میدهید.
- پایین امدن بتا
با سلام،من بتا دادم ۲۲۰۰ بود وگفتن حامله ام،رفتم سونو گفتن ساک هست جنین نیس دوباره رفتم چن روز بعد بتا شد ۱۷۰۰ وگفتن کیسه زرده تشکیل شده قطب جنینی واضح دیده نمیشه ،استرس دارم ،دکتر بهم اسپرین وفرتیژست داد هرروز استفاده میکنم،دکتر نظرتون چیه؟؟؟؟
- دکاپیتیل
بنده توده ای در پستان عمل کردم البته خوش خیم بود و پستان دیگرم توده ای حس می کنم با سونو و ماموگرافی تشخیص غده چربی دادند.تزریق آمپول دکاپیتیل مشکلی نداره؟ آمپول دکاپیتیل ببه سرطان پستان ربطی داره؟ ممنون از پاسخگویی شما
- ترشح در بارداری
سلام هفته ۱۹بارداری هستم امروز ترشح نارنجی و زرد رنگ دارم دلیلش چیه ممنون
- لتروزول و کلومیفن شبی ۲عدد!
باسلام خدمت شما بنده سال ۹۶ با لتروزول بدون آمپول باردارشدم. تنبلی تخمدان دارم و الان هم شرایط تخمدانها تفاوتی نکرده. برای اقدام به بارداری مجدد روز سوم پریودی به پزشک مراجعه کردم. ایشون قرص لتروزول و کلومیفن رو با هم تجویز کردند که ازهمون شب، شبی ۲عدد ازهرکدوم بخورم. الان روز ۹ دوره هستم و ۷ روزه دارم قرصهارو میخورم و ۳ روز دیگه هم باید ادامه بدم. ولی چیزی که هست، سمت راستم بصورت مُقَطع احساس تیرکشیدن و درد دارم. من همیشه شنیدم بودم ۵روز مصرف قرص. ولی برای من ۱۰ روز، روزی ۲عدد لتروزول و ۲عدد کلومیفن! راستش نگذان شدم مشکلی پیش نیاد یا خطری برای تخمدان نداشته باشه. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید🙏
- بارداری
۴ روز از پریودم میگذره اما پریود نشدم و حالت تهوه دارم و سر درد
- پریود نشدن
سلام خسته نباشید، ببخشید من تو این ماه 4.5 بار رابطه جنسی داشتم با همسرم که همشون از کاندوم استفاده شده بود و حتی پیشگیری طبیعی ام انجام دادیم، الان سه روزه که پریودم عقب افتاده اما از یک هفته قبل دردهای کم زیرشکمی و متورم و درد پستان داشتم، ایا اینا نشونه بارداریه؟
- جلوگیری از پریود
- تاخیر در قاعدگی
سلام خانم دکتر. خسته نباشید. ببخشید من آزمایش دادم و پرولاکتینم بالا بود دکتر برام قرص باکرلین رو تجویز کردن که هفته ای نصف قرص مصرف کنم و الان یک نوبت خوردم. اما پریودم دو روزه عقب افتاده. البته برای بارداری اقدام کرده بودم ولی شنیدم این قرص باعث عقب افتادن پریود میشه. من پرودم تقریبا 28 یا 29 روزه بود و سابقه نداشت عق بیافته. آیا این قرص باعث این مشکل شده؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمائید
- خونریزی بعدازسقط
با سلام ۸شهریور با مصرف قرص سقط رو انجام دادم همون روز لخته خون همراه با به لخته سفید خارج شد همون روز خونریزی داشتم ولی کم بود روز به روز بیشتر شد تا به امروز که ۱۷شهریور هست هم خونریزی دارم هم لخته خون ازم خارج میشه تا جایی که حتی با توجه به استفاده از نوار خونریزی خیلی شدیده و از لباس زیر و شلوار هم بیرون میریزه بهم گفتن بعداز اتمام خونریزی یه سونو انجام بدم میخواستم ببینم این مدت خونریزی که بصورت لخته وآبکی هست خطرناک نیست وچه زمانی تموم میشه اکثرا شبا این حالت رو دارم ممنون میشم راهنماییم کنید
- ای وی اف
باسلام من۲۷سالمه وتنبلی تخمدان دارم و شوهرمم اسپرمش کمی ضعیف هستش ب ای وی اف شدم انتقال دادن ۳تا جنین بلاست ماه پیش واسم که منفی شدآزمایشم..من روزی ۴تا استرادیول میخوردم قبل انتقالم روز۱۳ سیکلم سونو شدم ضخامت اندومترم ۱۱/۵بودش گفتن بهم یکم ضخیم تر ازحد نرماله اما دوز استرادیول رو واسم کم نکردن وبنده گفتم اگرضخیمه خب کنسل کنین چون دوبسته بیشترجنین نداشتم اماگفتن ن نمیشه..بااین وجودضخامت زیادروز۲۱سیکلم برام انتقال دادن من روز۱۵ سونوشدم۱۳/۵بودش.دیگه روز ۲۱سیکل سونو نشدم.بنظرتون بااون ضخامت زیاد بهتر نبود همون مثلاروز۱۴سیکلم انتقال میدادن ویا کنسل میکردن انتقالمو؟؟الان یک بسته جنین بلاستو چرامن ازدست بدم؟گفتن بقیه شرایطت خوبه فقط ب ضخامتت ک نیست!بخاطرضخامت زیاد بوده که منفی شدم؟😔
- دلتیژل
سلام خسته نباشید.من میخواهم اقدام کنم برای بارداری .برای هموروییدم پزشک برایم پماد دلتیژل ۲درصد(دلتیازوم هیدروکلراید ۲ درصد) نوشته آیا مصرف این پماد برای بارداری مشکلی ایجاد نمیکند؟
- جواب آزمایش پاتولوژی هیستروسکوپی
سلام خانم دکتر جواب آزمایش این اومده یعنی چی؟ endometrial tissue is seen with tortuous glands lined by columnar cell with subnuclear vacuolation. stroma is edematous.
tiny endometrial polyp is seen no evidence of malignancy is seen this specimen. - اقدام به بارداری
سلام خسته نباشید. من تنبلی تخمدان دارم فولیکولام خیلی کوچیک بودن دکتر قرص کلومیفن بهم داد از روز 3 تا 7 عادت بعد روز 13 رفتم سونو بهم گفتن که یه فولیکول 18 دارم یه 20 یه 23 بهم قرص hcg 5000 دادن 2 تا همزمان همون شب زدم بعدشم که مدروفم 5 میلی از شب 15 بعد میخواستم بدونم که مدروکسی پروژسترون قرص ضد بارداری نیست باعث نمیشه باردار نشم؟
- طولانی شدن پریودی
باسلام وخسته نباشید.من خانمی ۴۰ ساله هستم حدود دوماه پیش نزدیکی مشکوک داشتم و بعداز تقریبا ۱۲ ساعت قرص اورژانسی مصرف کردم به فاصله ۱۲ ساعت الان دوماه پریود نشدم چندباربی بی چک زدم منفی شده الان دوهفته پیش لکه بینی وافتادن لخته داشتم الان سمت چپ زیر شکمم حالت نبض و حباب میزنه به نظر شما باردار هستم یا مشکل دیگه دارم البته من هفته پیش دوتا امپول پروژسترون هم زدم
- علت مراجعه به مطب سوزش ولژن
سوزش واژن بعداز ادرار کردن ...هفته ای پیش مراجعه کردم مطب خدمتون....اما بهبودی حاصل نشد...راهنمایی کنین لطفا..ممنونم
- نارسایی رحم
ایا سونوگرافی یا ازمایش خاصی برای اثبات نارسایی رحم وجود دارد و خانوم دکتر شما نارسایی رحم تشخیص میدید و من ی زایمان زودرس داشتم و دلیلش باز شدن دهانه رحم و کوناه شدن سرویکس بود


