Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- زنان
سلام.من ازمایش hpv مثبت شده ونوع ۷۲ ایا اقدامی باید انجام بدم.واینکه با همسرم رابطه داشته باشم مشکلی نداره.وهمسرم روی بدنش زیگل زد وبعد از کرایو کردن زگیلها میتونیم رابطه داشته باشیم؟
- پریود بعد از قرص اورژانسی
سلام. من بعد از یک رابطه قرص اورژانسی خوردم ده روز بعد پریود شدم به مدت ۶روز ولی بعد از اون در سیکل دوم الان ۴۰روزه پریود نشدم بیبی چک زدم منفی بود. چکار کنم
- سونوگرافی
سلام خانم دکتر اینکه فرمودین ،منظور از استخوان های بلند،بازو،و ساعدو ران وساق است این استخوانهای بلند اندامهای فوقانی و تحتانی جنین در سونوگرافی آنومالی علاوه بر بازو و ساعد و ران و ساق شامل انگشتان دستها و پاهای جنین هم میشه؟ خواهش میکنم سوالمو جواب بدین.
- نامنظم بودن پریود
سلام و خسته نباشید من پریودم منظم بود ولی این دوره سه روز به تاخیر افتاد و من شروع کردم قرص دوفاستون رو مصرف کردم روزی دو عدد،میخوام بدونم ۳روز کافیه که قرص رو قطع کنم یا ادامه بدم، فقط میخوام پریود بشم، چون ۶ ماه پیش هم همینطور شدم و با دوفاستون پریود شدم
- کیست سینه
باسلام بنده سه ساله کیست ساده سینه 6میل درسینه راست داشتم. تازگیاکیست تخمدان 5سانتی هم داشتم 3دوره ال دی مصرف کردم چندروز پیش سونو دادم کیست تخمدان کاملا برطرف شده،کیست سینه راستم 4میل شده ویه کیست جدید درسینه چپم بوجود اومده نوشته ضایعه کیستیکlowlevel داخلی ب ابعاد11/8*6 م م در پریفرال زون ساعت12برست سمت چپ رویت شدB=3 خواهش میکنم کمکم کنید یعنی چی چیکار باید بکنم علتش چیه قبلا وجود نداشت تو سینه چپم لطفا راهنمایی کنید
- آمپول دکاپپتیل آیا عوارضی دارد؟
سلام
بنده خانم ۳۶ ساله هستم که به دلیل داشتن فیبروم زیاد و خونریزی های مکرر به دستور پزشک برای جلوگیری از رشد فیبروم یک عدد آمپول دکاپپتیل دور ۳/۷۵ تزریق کردم که بعد از سه هفته عوارض آن اعم از توسط قلب و گرگرفتگی و تعریق زیاد سراغم اومد و به توصیه پزشک آمپول دوم دکاپپتیل را نزدم. الآن برای خارج شدن از این وضعیت جسمانی دارویی هست که استفاده کنم؟
ممنون میشم که پاسخ بدید - پریودی
خوردن نشاسته باعت تاخیر پریود میشه؟ و ازکی باید خورد
- سونگرافی رحم
سلام خسته نباشید من ۲۱ سالم هستش خیلی سمت راست زیر شکمم درد مکنه معاینه داخلی شدم عفونت نداشتم الان واسم سونو نوشتن در سونو نوشته رحم به ابعاد ۸۷*48م.مباضخامت اندومتر۱۴م.م اندومترهتروژن میباشدIUDجاش مناسب فاصلش از فوندس۱۷م.م باوجود IUDهایپرتراپی اندومتر در کنار شرح لگنی مزمن در نظر داشتن PIDخصوصا با پتوژن اکتینومایکوز وبررسی توصیه میشود یک کانون کیستیک حاوی اکوی IOwIeveIداخلی باابعاد ۳۲*۲۲م.م در اندکس،چپ رویت میشود مایع آزاد مختصر در لگن مشهود است لطفا جوابم سونو گرافی مو بدین دارم از درد میمیرم
- سلام،من یازده هقته باردارم،نبض حس میکنم سمت چپ شکمم،ایاربطی به دختریاپسربودن داره؟
- مصرف قرص پونیکا و لکه بینی
سلام وقت بخیر من سه دوره قرص دوفامد مصرف کردم تاریخ پریودم منظم شده بود ولی این ماه کنار دوفامد دکتر برام کپسول پونیکا هم تجویز کردن از تاریخ پریود 7 روز گذشته و پریود نشدم و فقط لکه بینی دارم مصرف قرص پونیکا رو ادامه بدم یا قطع کنم ؟
- درد جای سزارین
سلام.خسته نباشید خانم دکتر تقریبا چهارده ماه که زایمان سزاریان شدم هنوز جای بخیه هام درد میکنه میترسم بخیه هام باز شده باشن چکارکنم مخصوصا سمت چپ
- زنان وزایمان
سلام ببخشیدمن سقط جنین داشتم رفتم سنوگرافی تو سنواینونوشته بودتصویریک ناحیه هتروژن بعادتغریبی 16.12.15میلیمتردرقسمت میانی اندومترمشاهده شدک مطرح کننده وجودهماتوم وبقایابارداری میباشد میخواستم ببینم بایدچیکارکنم ک بقایای جنین دفع بشه
- تاخیر در پریود
سلام وقت بخیر قرص جلوگیری میخورم و اون ماه ۳۰ فروردین پریود شدم اما الان با وجود اینکه ۳ تا قرص سفید دارونما باقی مونده پریود نشدم آیا مورد خاصی هست؟ تیرویید هم دارم
- پریود
سلام خانم دکتردختری مجردهستم یه مدته پریودام حجمش کمتر شده سونوگرافی و همه ازمایشات رو انجام دادم نرمال بود میشه راهنمایی کنین واینکه بگین برای زیادشدن پریودم چیکارکنم که ضرری نداشته باشه ممنون
- سقط مکرر
سلام خانم دکتر من28ذسال دارم و طب سال اقدام برای بارداری 4 بار سقط بدلیل بارداری پوچ داشتم یه سری آزمایشات مربوط به ایمنی و انعقادی و هورمونی و ژنتیک انجام دادم خداروشکر خوب بودن فقط تو یکی از سونو ها نشون داد که تنبلی تخمدان دارم ولی تو هر بار اقدام ماه اول نهایت دوم باردار میشم الان سوالم اینه که دلیل این بارداری های پوچ چیه چیکار کنم که این اتفاق نیافته؟ از بعضی ها شنیدم تخمک ضعیف دلیل بارداری پوچ؟ برای تقویت تخمک باید چیکار کرد؟
- مشکلات زنان
بعد از تزریق واکسن استرازانکا ۳ماه خونریزی شدید داشتم ما بین این ۳ماه هم دچار خونریزی شدید بودم یعنی ۳ماه ۶بار پریود شدم بعد از ۳ماه ۲ ماه پریود نمیشم لطفاً راهنمایی کنید
- بارداری پوچ
سلام ببخشید من بارداری پوچ ۶ هفته داشتم که با دارو سقط کردم بعد از اینکه خونریزیم تموم سد رفتم سونو گف کانون هتروژن با ابعاد ۱۶ میلی متر حالا باز باید چیکار کنم؟این یعنی چی؟الان نزدیک پریودیمم هست
- بارداری
سلام خسته نباشید ..واسه بارداری اقدام میکنم بیشتر به صورت پهلو میخوابم از پشت ارتباط برقرار میکنیم احساس میکنم بیشتر آب منی بیرون میریزه ..بهترین پوزینش برای باردار شدن چجوریه؟
- دلیل وجود مایع در کلدوساک خلفی چیست؟
سلام، وقت بخیر.
من دختری ۲۸ ساله و مجرد هستم. پریودی منظم دارم و هیچ مشکل و یا علایم خاصی ندارم. برای چکاپ سونوگرافی کلی شکم و لگن انجام دادم. در سونو همه چیز کاملا نرمال است ولی قید شده که مختصر مایع در کلدوساک خلفی مشهود است. این مشکل چیست و چرا به وجود آمده؟ باید چه اقدام درمانی انجام داد؟ - سوزش واژن
سلام دکتر جان من چندوقته سوزش واژن دارم از داخل خیلی اذیتم و اچ پی وی هم دارم و۱ماه قبل هم کلونوسکوپی انجام دادم .بنظر شمادلیلش چیه وچیکار کنم واقعااذیتم


