Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عمومی
سلام خانم دکتر وقت بخیر من ۲۱ سالمه و مجردم سوالی ذهنم و درگیر کرده آیا طبیعی هستش که من وقتی سرپا وایسادم و با آیینه واژنم و میبینم لبه های کوچک واژنم به هم چسبیدن و با کمک دست از هم جدا میشن ؟ و اینکه هنگامی که در توالت میشینم عذر می خوام در دوطرف انتهای واژنم نزدیک مقعد انگاری دوتا چیز دایره شکل مشخص و برآمده میشه که وقتی بلند میشم اونا هم دیگه دیده نمیشن دوسال پیش این شکلی نبود یک ساله که متوجه شدم آیا این توصیفات واژنم طبیعی هستش؟ خیلی نگرانم . ممنون
- مصرف قرص ال دی بعدکورتاژ
سلام خسته نباشیدمن اوایل بارداری فهمیدم باردارم قرص گرفتم بچه وسقط کردم بعدسقط خونریزی ادامه داشت تارفتم گفتن جفت مونده بایدکورتاژبشی والان سه روزه کورتاژکردم وخونریزی ندارم درحدخیلی کم میبینم میخواستم بدونم ایاقرص ال دی میتونم بخورم خودم تاهمین لک هم دیگه نبینم.ممنون
- سندروم راکی تانسی
سلام خدمت خانم دکتر من یه بیمار دارم که از اول نوجوانی تا کنون پریود نشده و سالها پیش به دکتر زنان زایمان مراجعه کرد گفت رحم رشد نکرده اندازه دختر هفت هشت ساله هست و لوله واژن ندارن و نمیتواند ازدواج کند بعد از چند سال دوباره به دکتر مراجعه کردیم و دکتر جدید معاینه کردند و آزمایش ژنتیک و ام آر آی و سونو گرافی را بررسی کرد و با توجه به همه ی اینها کوچک بودن رحم را تایید کردند و اما گفتند تخمدان سالم و فقط لوله واژن ندارن یا کوتاه و بیمار را به یک دکتر دیگر در شیراز برای جراحی ارجاع دادند و اون دکتر گفتند باید کمیسیون بگیریم من و پزشک های دیگه مثلا پزشک کلیه و مجاری ادرار و... و به دلیل اینکه نوبت گیری سخت بود به یه دکتر دیگه که این کار را انجام میداد مراجعه کرد و معاینه و حتی دستور مراجعه به دکتر قلب و انجام نوارقلب و اکو قلب هم داد و انجام شد و نوبت عمل داد روز عمل دکتر منصرف شد و گفت نیازی به عمل نیست و یه وسیله که فکر کنم آلت مصنوعی بود از بیمار خواست قبل ازدواج کم کم راه رو باز کند و اگر دچار خونریزی یا عفونت شد به همین دکتر مراجعه کند یعنی گفتند زیر نظر خودم این کار را انجام بده و البته قبلش مسأله را به همسرت بگو تا انتظار پرده بکارت نداشته باشد ودر جریان باش و روز خواستگاری این مسأله عنوان شد و اینکه زیر نظر دکتر باشد این خانم و پذیرفت اما بعد ازدواج سر از خود رابطه برقرار کرد و این خانم دچار خونریزی شدید شدند و آقای داماد هم ناراضی و میگه وقتی رابطه برقرار میکند دخول کامل انجام نمیشود و یه مانع سفت و سخت جلوش هست آیا این رحم هست یا چیز دیگری و آیا سندروم راکی تانسی محسوب میشود؟وآیا نیاز به گذاشتن لوله واژن دارد؟و اگر جواب بله هست شما این عمل جراحی را انجام میدهید؟و اگر جواب بله نحوه نوبت گیری و هزینه عمل را بفرمایید لطفا
- پریوید نشدم
من ۵ ماه اسفندبا نامزدم رابطه داشتم همون یک ساعت بعد قرص تنسی استفاده کردم بعد ۲ساعت استفراغ نداشتم ولی باز ساعت ۱۲ شب یه قرص دیگه ام خوردم بعد ۱۲ساعت بعدشم خوردم پریویدیم ۷ یا ۸بود نشدم بعدمن پیوندکایه ام هستم میخوام ببینم بادارهستم یانه چکارکنم پریوید بشم
- تعیین جنسیت
باسلام میشه یه دکتر خوب که تعین جنسیت انجام میده بگین؟
- قرص سیبل
سلام من رفتم سونوگرافی برای کنترل آی یو دی واون روز پریود هم بودم.درمحل قرارداشت ولی بهم گفتن اندازه تخمدان هام بزرگ هستن ودکتر قرص سیبل تجویز کردن میخواستم بدونم دلیلش چیه ولازمه قرص هارو مصرف کنم?
- پریودی طولانی
سلام و وقت به خیر دختر سیزده ساله من در ماه مهر برای بار اول پریود شده و این پریودی در حد دوسه لکه خون بود.برای بار دوم در تاریخ ۱۵ آذر باز یک لکه مشاهده کرد و از تاریخ هفده آذر تا امروز که بیست و ششم آذر هست پریودی ادامه داره.این موضوع من را نگران کرده..اگر امکانش هست راهنمایی کنید..سپاس فراوان
- ترشحات سبز رنگ
سلام.ترشحات سبز و در دهانه واژن درد داشتم.تشخیص این بود ک ترشحاتم قارچی هست.۴ عدد فیلوکونازول تجویز شد ک با وجود مصرفشون همچنان نرشحات سبز و دردناکه.مجدد باید ب پزشک مراجعه کنم؟؟
- تیرگی ناحیه تناسلی
من ناحیه تناسلی ام و کشاله رانم خیلی تیره است چه راهی داره با لیزر روشن میشه
- دیفکت 20میلی
سلام من دیفکت 20میلی دارم آیا اون چیه وخطرناکه
- درباره آمپول واریوپپتیل
سلام چندماهی مصرف آمپول واریوپپتیل دارم تواین مدت برای انجام رابطه جنسی باهمسرم جلوگیری داشتم میخوام بدونم درزمان مصرف این دارووقتی که پریودنمیشم اگه جلوگیری نکنم مشکلی داره باردارکه نمیشم؟؟؟ممنون میشم راهنمایم کنید
- میوم
سلام دکتر من 5 سال پیش جراحی فیبروم داشتم پیش شما. هر 6 ماه هم چکاپ میکردم.این سری که رفتم سونوگرافی گف رحمم بزرگ تر از حالت طبیعیه 106 در 36 میلیمتر.کلسیفیکاسیون در ناحیه قدامی چپ بادی بصورت اینترامورال به اندازه ی 4/5 میلیمتر هم دیده شده.میخواستم بدونم بزرگ شدن رحمم مشکلش جدیه؟ بعد فیبروم ب این اندازه قابل درمان هس؟
- .
با عرض سلام من قرص گیناپ خریدم ولی هنوز نخوردم میخوام از تون مشاوره بگیرم که برای قاعدگی مشگل نداره
- زنان
سلام وقتتون بخیر ضخامت اندومتر من دولایه ۱۳/۶هست آیا این خطری دارد،
- جنین
آیا ب دنیا آوردن بچه چهارم راحت تر است ؟
- چکار کنم پریود بشم
- بقایای سقط ۱
سلام وقت بخیر ۱۰ روز پیش سقط داشتم که روز دهم سونو انجام دادم که براتون میفرستم ساختمان هیتروژن به ابعاد۸*۲۳ mm در داخل کاویته آندومتر رحم بدون واسکولاریته واضح دیده شد.(بقایای بارداری)
چون دکترم نبودن و چند روز دیگه میان میشه راهنمایی بفرمایید درصورت امکان. - اکوژن در کیست تخمدان چپ
سلام خسته نباشید من کیست تخمدان چپ رو دارم با ابعاد 54mm با قطر ۴mm باید چیکار کنم؟؟
- بقایابعدسقط
سلام من سقط جنین هفت هفته بدون ضربان قلب داشتم و سونودادم ک بقایا داشت دو نیم. نظر شما چیه برا دفعش
- سوال در مورد بارداری
سلام دوماه پیش سقط با قرص سایتوتک داشتم توی ۶ هفتگی،قرص ها رو واژینال مصرف کردم،امروز دکتر سونو محوطه شکم و لگن داده واسه یه مسئله کاملا متفاوت(اصلا سابقه سقط و…ذکر نشده تو ویزیت)میخواستم ببینم توی سونوگرافی مشخص میشه که سابقه بارداری یا سقط داشته فرد؟


