Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- HPV
سلام و خسته نباشید روزتون به خیر خانم دکتر من یک دختر ۲۲ ساله هستم و هیچ گونه رابطه جنسی نداشته ام. اخیرا ۶ ماه هست که عمه ام با ما زندگی میکند، و من متوجه شدم که سالها پیش زگیل تناسلی داشته و تحت درمان بوده.البته الان حدود ۱۰ سال است که با همسرش رابطه جنسی ندارند و صرفا با هم زندگی میکنند.هم چنین به علت فیبروم حدود ۲۰ سال است هیسترکتومی کرده است.من و عمه ام هر دو از توالت فرنگی استفاده میکنیم.میخواستم ببینم امکانش هست HPV به طور نهفته در او باقی مانده باشد و از طریق توالت فرنگی به من منتقل شده باشد؟ عمه ام زائده ندارد و من هم علائمی ندارم ولی به شدت نگران هستم.خیلی ممنونم از لطفتون
- علت لکه بینی بعد از سه روز پاک شدن پریودی چیه ؟
من 18سالمه وهردوماه پریودمیشم این ماه که پریودشدم وبعد هفت روزپاک شدم دوباره سه روزبعدلکه بینی شروع شد درحدی که اگر نواربهداشتی نزارم لباسم کثیف میشه
- بقایای جنین
سلام خسته نباشید من دوهفته پیش سقط خود بخودی داشتم الان اندازه ۲ سانت بقایا دارم دکتر آمپول متین داده هنوز نزدم و فعلا خونریزی ندارم در حد لک خیلی خیلی کم آیا اگر با آمپول هم دفع نشه میتونم تا دریای صبر کنم؟؟؟
- مصرف قرص سیبل
سلام وقتتون بخیر.. من برای تنبلی تخمدان هشت روزه ک قرص سیبل مصرف میکنم.. متاسفانه من طبق دستور استفاده نکردم و از روز پنجم قاعدگی قرص رو شروع نکردم و چند روز بعد از پریود شروع ب استفاده کردم.. الان باید چیکار کنم مشکلی نداره؟
- تغییر جواب پاتولوژی
received specimen in formalin consists of multiple fragments of creamy rubbery tissue m: 2X 1.5X 1 cm, labeled as right vocal cord.
- عقب افتادن پریودی
سلام الان ۳ ماهه پریود نشدم باردار هم نیستم ۳۷ ساله هستم عفونت هم ندارم باید چی کار کنم؟
- قرص گین آپ خطریه یانه خانم دکتر
منم گین آپ دوماه خوردم 20 روز پریودم شدید شد لخته های بزرگ ازم میاند رفتم سونوگرافی گفتن یک کیست کوچک داری ورحم ات شل شده درکل گین آپ گلکسی فت خیلی خطرناکه مراقب باشید دوستان
- تغییر ناگهانی بوی بدن
سلام.من نزدیک یک ماه است ک متوجه تغییر بوی بدن خود شده ام.ب صورتی ک حتی یک ساعت بعد از دوش گرفتن هم حس میکنم بدنم بوی شیرینی دارد.و کلا بوی بدنم تغییر کرده.عایا ممکن است این تغییر ب خاطر وجود کیست تخمدان باشد؟چ دلیلی برای این تغییر بو وجود دارد.و باید ب کدام پزشک مراجعه کرد؟ممنون میشم کامل راهنماییم کنید.(تغییرات غذایی و رفتاری طی این یک ماه نداشته ام)
- بارداری
سلام ۴۴ سالمه ۸ بارآی وی اف کردم دفعه دوم باردارشدم واز ۳ جنین ۲ تاش خارج ازرحم شد و یکیش داخل رحم، خارج رحمی رو ep کردن و بعدش کورتاژ و داخل رحیم تا ۴ ماهگی موند بعدش آمینوسنتز کردن و سندروم دان تایید شد و ختم بارداری، سال۱۴۰۰ دوباره آی وی اف کردم پنکچرشدم اصلا تخمک جنین نشدتا سال ۱۴۰۲ عکس رنگی گرفتم گفتن که لوله هات عفونی هستن هردولوله رو برداشتن، دکترگفت که به خاطرعفونی بودن و سم تولیدکردن لوله ها آی وی اف منفی میشده، به نظرتون الان آی وی اف کنم درصدمثبت بودن میره بالا؟ ایندفعه نتیجه میگیرم
- عمومی
سلام خانم دکتر من ۱۸ سالمه و یک مسئله ای ذهنم و در گیر کرده من ۱۲ سالگی پریود شدم کو یک الی دو ماه قبل از شروع اولین پریود دو بار یکی دو قطره خون در لباس زیرم دیدم و بعد از گذشت یک ماه پریودام شروع شد آیا این قطره خون ها طبیعی بود و مرتبط با پریود بود یا چیز دیگری ؟ خیلی نگرانم ممنونم از شما
- پرده بکارت
سلام من با یه پسر رابطه مقعدی داشتم بعد این اآلتش بیرون اومد و یکم سرش به داخل رفت و دو سه قطره کوچیک خون اومد دیگه نیومد پردم رو از دست دادم؟؟
- سلام من نبض زیر شکم دارم و پریود هام هم تقریبا ده روز طول میکشه و بیشتر لکه بینی دارم و ای یودی هم دارم علت نبض زیر شکم من چیه؟؟؟
- امینوره اولیه
سلام من امینوره اولیه دارم متخصص غدد رفتم و قرض تحریک غدد نوشت وبعد متخصص زنان با سونو گرافی گفتن رحمت کوچیکه من 19سالمه اصلا تاالان پرید نشدم میشه لطفا بفرمایید درمان دارهاین بیماری ؟؟؟ راه درمانش چیه ؟؟؟ باید به چه دکتر یا متخصصی مراجعه کنم ؟؟؟ یا این که اونایی که این بیماری رو دارن باردار میشن یا نه ؟؟ می شه لطفا منو راهنمایی کنید برای این مشکل چندوقت هست افسردگی گرفتم
- نوبت
سلام خانوم دکتر خسته نباشید میخواستم نوبت بگیرم بیام پیشتون
- پرده بکارت
سلام من نگاه فیلم کردم تحریک شدم یکمی مالش دادمقشمت بالایی وارضا شدم ایا پرده بکارت اسیب دیده البته از روی شلوار ونواربهداشتی طرف ناحیه واژن هم دست نزدم؟
- درباره پریود نشدن
سلام خانم دکتر من نزدیک دوماه هست پریود نشدم نمیدونم چرا ۴۰سالمه مجردم هستم کمک کنید چیکار کنم منتظر پاسخ شما هستیم
- قرص دوفامد
سلام وقتتون بخیر.دکتر بخاطر لکه بینی که داشتم دو دوره دوفامداز۱۴قاعدگی شبی دوتا تا۱۰شب تجویز کردن دوره اول خداروشکردرست مصرف کردم اما این دوره رو فراموش کردم یه روز دیرترشروع کردم ایا مشکلی پیش میاد؟
- سلام من 20سالمه و قرص سیپروترون کامپاند با دستور پزشک مصرف میکنم سونوگرافی دادم و مشکل تنبلی تخمدان دارین بعدش به من اینا قرصا رو دادن الانم پنج روزه که مصرف میکنم و خارش واژن شدید دارم باید چیکار کنم لطفاً راهنمایی کنید
- آرایش در بارداری
سلام خانم دکتر آرایش کردن در بارداری برای جنین ضرر داره؟ مثلا مطمین نیستم رژ لب که استفاوه میکنم سرب داره یا نه یا سایر لوازم آرایشی که استفاده میکنم سرب داره یا نه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
- پودر کیدی لایکت
با سلام وخسته نباشید کودک من سه ماهشه ودوسه روزه که اسهال داره ایا میتونم پودر کیدی لایکت بهش بدم وطریقه مصرف ان برای نوزاد سه ماهه چگونه است


