پزشک معالجم به دلیل تنبلی تخمدان قرص سیپروترون کامپاند برام تجویز کرده که از روز پنجم قاعدگی تا 21 روز مصرف کنم و بعد از اون به مدت 7 روز قطع و دوباره تا 21 روز مصرف کنم ، و همین روال تا 6 ماه ، الان 5 روزه لک بینی در حد 4،5 سانت خون قهوه ای که فقط دو برگ دستمال توالت میزارم ، سوالم اینجاست که با این وضعیت میتونم قرص رو شروع کنم یا نه باید منتظر خون ریزی بیشتر و خون قرمز باشم و از روز پنجمش شروع کنم ؟
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تست پاپسمیر
این سوالا تیک خورده Liquid_Based Satisfactory for evaluation Absence of Endocervical/Metaplastic cells Routine follow_up لطفا جواب بدید
- آمپول بتامتازون
سلام من چن روز پیش امپول بتامتازون زدم ولی پریود نشدم علائم پریودی رو دارم ممکنه از عوارض امپول باشع؟
- سلام..اکوژن جداری به قطر ۶ میلیمتر فاقد جز solidداخلی در تخمدان یعنی چی؟
- عفونت
سلام عفونت قارچی دارم رفتم دکتر دارو واژینال وقرص داد الان ۴ روزه مصرف میکنم ولی امروز پریود شدم چکار کنم تو پریودی میشه استفادشون کرد اگر قطعش کنم میترسم درمانم نصفه بمونه نظرتون چیه لطفن راهنمایم کنید یا اینکه بعد پریودی دوباره دوباره پماد واژینال رو جدید بگیرم و۷ روز دوباره شروع کنم
- خونریزی از اثر ضربه به قسمت چپ پایین شکم
ام من سه بار سابقه سزارین دارم و دیشب پسرم ده سالش است بالگد به چپ طرف زیر شکمم زد وچند دقیقه بعد خونریزی کردم وده روز هم به عادت ماهیانه مونده آیا لازم است به دوکتور مراجعه کنم یا خیر
- پریودی نامنظم دارم
سلام دکتر من ۳۵ سالمه الان روز سوم پریودی هست و خروج تکههای کوچک به همراه خون قرمز تجربه دارم طبیعی هست؟؟؟
- پریودی نا منظم و ترشحات تیره رنگ
سلام .وقت به خیر 26 ساله هستم و مجرد. از حدود 12 سالگی که اولین پریودی من بوده تا الآن پریودی منظمی نداشتم . ممکن بوده چند ماه منظم باشه اما بعدش2 ماه یا 3 ماه پریود نشم و پریودی های بعدی هم نامنظم باشه. تقریبا یک سال و نیم پیش حدود یک سال منظم شده بود ولی دوباره بهم ریخت الآنم از زمان پریودیم گذشته اما از روزی که باید پریود می شدم هررروز لک میشم و در حد خیلی کم ترشح تیره رنگ(خون تیره) دارم و این باعث نگرانیم شده . چون در گذشته با وجود منظم نبودن لک هم نداشتم میخواستم بدونم طبیعیه ویا بیماری خاصی ممکنه باشه یا ممکنه در آینده برای بارداری مشکلی به وجود میاد؟ تاحالا رابطه جنسی نداشتم و نمیدونم ربط داره یا نه ولی چندماهی هست که به علت پرخوری نزدیک 10 کیلو اضافه وزن پیدا کردم
- بارداری
سلام خسته نباشید دوقلو باردارم در یک کیسه اب با یک جفت... استراحت نسبی رو به مطلق دارم ۲۴ هفته هستم .بیشتر اوقات به پهلو چپ میخوابم ...تازه متوجه شدم وقتی به پهلوی چپ میخوابم جنین ها میان اون سمت و شکمم رو که میبینم سمت چپ بیشتر باد میکنه و میزان نیست شکمم ...ایا مشکلی پیش میاد؟ چطور بخوابم؟ و استراحت کنم؟
- علت درد جای بخیه سزارین بعد از چند سال
بعد از ۱۵ سال درد شدید جای سزارین دارم از دیشب نمیدونم علتش چیه
- تنبلی تخمدان و تغییر پریود؟؟
سلام وقتتون بخیر خانم دکتر.بنده ۷ ماه هست پریودم نسبت به قبل از ۵ روز شده ۱۰ روز یعنی ۷روز خونریزی و ۳روز لکه بینی دارم و تنبلی تخمدان تو این مدت گرفتم.قرصا روکین دو دوره و سیپروترون کامپاند(فعلا یک دوره)خوردم خوب نشدم دیگه خسته شدم چیکار کنم؟ امکانشه مشکل حادتری باشه؟سونو اردیبهشت دادم تشخیص تنبلی دادن و ازمایشاتمم هر چی دادم خوب بوده و مجرد و ۲۴سالم هست و قد و وزنمم خوبه هیچوقتم مشکل پریود نداشتم جز فقط دل درد میشم که قرص میخوردم خوب میشد فقط این چند ماه تغییر کرده و حتی درد پریودیمم بیشتر شده ولی اوایل این تغییر حتی سونو و ازمایشمم خوب بوده خیلی نگرانم ممکنه مشکل جدیتری باشه؟ممنون میشم راهنماییم کنید چیکار کنم خوب بشم لااقل
- کیست تخمدان
سلام خسته نباشید من کیست تخمدان به ضخامت ۳۳ میلیمتر دارم و دکتر برام داروی دزوسپتیو تجویز کردن و الان نمیدونم چجوری باید مصرف کنم ممنون میشم راهنماییم کنید
- گین آپ
سلام پودر گین آپ رو برای چاقی البته یکم چاقی مصرف بشه مضر هستش برای چه کسانی توصیه نمیشود که استفاده کننن چون تو گوگل سرچ کردم هم فواید داره هم مضره؟
- قاعدگی و مصرف قرص هورمونی
19سالمه و سه ماهه بخاطر جوش هام قرص سیپروترون کامپاند و اسپیرونولاکتون مصرف میکنم و مشکلم برطرف شده میخواستم بدونم آیا خطرناک نیست؟ و روی بارداری تو اینده تاثیر نمیذاره؟
- بررسی سونوواژینال
باسلام من 40 سالمه وقصدلارداری مجدددادم وسونوواژینال انجام دادم ک اینارونوشته رحم باسایز70 63 51 وباکوی پرانشیمال هتروژن همراه باتغییرات ادنومیوزرویت شد توده فضاگیردرپارانشیم رحم دیده نشد ضخامت اندومتر5درحدطبیعی است هردوتخمدان سایزونمای طبیعی دارند. rto25 18.lto26 25 فوایکول بالغ به قطر28س درتخمدان چپ رویت شد... توده فضاگیردرادنکسهادیده نشد.. مایع ازادلگنی دیده نشد... تخمدان هادرقسمت میدلاین درنزدیکی هم قراردارند... sliding signرحم وتخمدانوها کاهش یافته وبنفع چسبندگی رویت شد من ک برج 2 عکس رنگی رحم دادم چسبندگی وهتروژن نداشت و برج 1 هم بازم سونودادم مکردی نبودالانی اینایعنی چه.. میشه منوواصح روشنم کنید
- سرکلاژ شکمی
سلام وقت بخیر خانم دکتر عزیز بنده سرکلاژ شکمی هستم و باردارم اما به خاطر این داروهای مصرفی گاها دچار یبوست میشم ایا زور زدن باعث کوتاه شدن دهانه رحم یا پاره شدن نخ سرکلاژ میشه؟
- امکان سقط جنین در 2 ماهگی
سلام
من 8 هفته باردارم، خونریزی و لکه بینی داشتم، دکترم سونوگرافی نوشت. خونریزی اطراف جفت بود. دکتر سونو گفت فقط از شیاف فرتیژست استفاده کن ولی دکترم utrogestan200 داد. یک ساعت بعد مصرف سرگیجه گرفتم تا صبح مثل اینکه بیهوش شدم. یک قرص A.s.a80 هم داده. چیکار کنم؟ مصرف کنم یا با دکترم مشورت کنم؟ دیگه لکه بینی هم ندارم. - سوال
سلام. اولین رابطم با همسرم دخول کامل نبود. تا یه حدی بود چون من درد داشتم. خونی نیومد. بعد از اون من رفتم بیرون و داشتم پیاده روی میکردم که احساس کردم یه چیزی ازم اومد و زیر شکمم و شکمم یکم درد گرفت. لکه های قهوه ای بود که کم کم با ترشح پاک شد. بعد از اون اتفاق که دخول کامل داشتیم دیگه خونی نیئومد. دردم نداشتم. اون لکه ها بخاطر پارگی بکارت بوده آیا؟ معاینه نشدم از اونموقه تا الان چندسال میگذره اما خودم فکر میکنم بکارتم حلقوی معمولی بوده.
- سلام خانم دکتر من ۴۱ سالمه تازه به این نتیجه رسیدم که بچه دار شم آیا میتونم ، میخوام واسه ویزیت پیش شما بیام و تحت نظر شما باشم
- طب کرونا
سلام مادر:تعریف یک خاطره و تجربه:زمانی که در قسمت زباله سوز بیمارستان در فصل زمستان کار میکردم هنگام کاردچارسوزش وخارش هنجره شدم وهمراه باطبی تازه رسیده که علائم آنفولانزا بوده. آن هنگام دست به کار شدم و باتهیه گاز استریل کمی محلول درموسپت رو بر روی گاز استریل ریختم و بر روی بینی به مدت 4 دقیقه قراردادم وبه آرامی و خوب استشمام کردم،از آنجایی که محلول درموسپت کمی از الکل غلیظ تر است ماندگاری بیشتری رو روی ریه از لحاظ ساختاری داره سبب محو شدن بیماری آنفولانزا شد.برای پیشگیری و مشاهده عوامل آنفولانزا و طب استفاده مکرر از این روش شاید ابتدایی می تواند موثر در پیشگیری از بیماری طب کرونا شود.ممنون از مادر.پدرام.
- ۳ سال پریود
سلام
بعد ۳ سال پریود خونریزی ادمه دارد ولی لحظه ای


