Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مصرف اسید فولیک قبل از بارداری
سلام خانم دکتر۰من برای قبل از بارداری اسید فولیک یک میلی گرم استفاده میکنم روزی یک عدد ۰آیا همین میزان کافیه؟
- قرص لایسترنول
سلام.ببخشیدقرص لایسترنول رو وقتی یک بسته ۲۸تایی تموم شدبایدصبرکنیم تاپریودبشیم بعدش دوباره مصرف کنیم؟یا اینکه بلافاصله بعدازتموم شدن بسته اول بسته بعدی رو شروع کنیم؟
- طول سرویکس کوتاه
باسلام و وقت بخیر،من ۳۲ هفته به دلیل انقباضهایی که داشتم سونو طول سرویکس واژینال دادم ۲۲ میلیمتر بود،الان هر۱۲ساعت شیاف پروژسترون میزارم انقباضهام کنترل شده،میخاستم بدونم احتمال زایمان وجود داره؟؟یا ممکنه بچه بمونه تا حداقل ۳۶ هفته باتشکر
- غربالگری مرحله دوم
با سلام واحترام اگه کسی آزمایش NIPT داده باشه نیاز به آزمایش خون غربالگری دوم داره؟ با تشکر
- زایمان زودرس
سلام خانوم دکتر.پیرو سوال قبلیم در مورد انقباضات رحم در هفته س وسه بارداری: بعد از تزریق امپول پروتولون دوروزی انقباضاتم کم شده بود ولی رفع نشده بود و موقع راه رفتن و ایستادن حتی به مدت یک دقیقه هم انقباضات شروع میشد. تا اینکه امروز هم انقباضاتم دوباره منظم شد هر ده دقیقه یه بار، هم کل شکمم سفت شده و اصلا نرم نمیشه .دکتر قرص ایزوپروکسین داد بازم شکمم سفت هست . اصلا شل نمیشه.این سفت موندن شکم برا جنین خطرناک هست؟ خیلی نگرانم
- سلام من برای تخمک گذاری قرص کلوفین خوردم حالا روز ۱۲دورهم هست برای آزاد سازی تخمک گذاری وسایز مولکل سونوگرافی داخلی واژنال انجام دادم این جوابش هست میشه بگید سایز مولکول چند Uterus is nOrmal in size )45×25 mm( with nOrmal echogenicity and nO SOL. Endometrial thickness is 6mm with nOrmal lining and echogenicity. Multiple small Peripheral fOllicles are seen in both enlarged ovaries, associated with increased echogenicity of stroma: Findings are suggestive of P.c. o however clinical correlation is suggested. A dominant fOllicles measuring 17 mm is seen in left Ovary. No free fluid is seen in pOsteriOr culture – de- sac.این جوابش هست میشه بگید سایز مولکول چند هست برای آزاد سازی تخمک گذاری
- بارداری،،،،،
سلام همسرم واریکوسل نداره فقط کم تحرکی اسپرم داره که اونم گفتن تو بارداری تاثیر نمیزاره بازم همسرم رفت دکتر بهش داروهای ویتامین و آمپول داد آمپولشو هر ۱۵ روز میزنه منم رفتم دکتر تمام آزمایشاتو انجام دادم مشکلی نداشتم ولی دکتر بهم آمپول آزاد سازی تخمک داد بار اول نتیجه نگرفتم البته موقعی بود که همسرم قرص و آمپول استفاده نکرده بود الان بار دوم آمپول دور ناف زدم واسه آزاد سازی تخمک بعد سونو گرفتم دکتر گفت فقط یک فولیکول ۱۹ سمت راستت داری ،با امروز ۹ روزه که از زمان آمپولم میگذره و همسرمم دومیم آمپول ۱۵ روزشو پری شب زد من تقریبا دو سه روز پیش ترشح بی رنگ آبکی داشتم الان ترشحم سفید مثل سفیده تخم مرغ هستش همراه با ترشح بیرنگ چسبناک و شفاف...نه روز دیگه به پریودیم مونده به نظرتون باردارم یا نه ؟و اگه نیستم احتمال داره تا ۹ روز دیگه باردار بشم؟
- قرص اوژانسی
خانم دکتر من دو هفته پیش رابطه مشکوک به بارداری داشتم.. بعدش قرص اورژانسی خوردم.. شش روز بعد پریود شدم.. و چهار خونریزی داشتم.. و تمام شد.. آیا بازم احتمال بارداری وجود دارد؟
- مولتی ویتامین
سلام . در دوران بارداری مصرف قرص پریناتال بهتر است یا مینرال ایرانی؟
- اکوژن
سلام وقت به خیر. توسونوگرافی من نوشته شده کانون اکوژن۱۳×۵میلیمتردرناحیه فوقانی_میانی کاویته آن وجودداشته سعنی چی؟
- دکلره موی صورت و رنگ ابرو
با سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر آیا استفاده از رنگ مو فقط در حد رنگ کردن ابرو و همچنین کرم های دکلره برای صورت، در 3 ماهه اول بارداری مجاز است؟
- پره اکلامپسی
سلام خانم دکتر، من در هفته 39 بارداری هستم. می خ.استم بدونم در مسمومیت باداری ( پره اکلامپسی ) امکان داره یک سری از علایم ( مثلا سردرد، آب ریزش یا ورم صورت )را داشته باشیم ولی فشار نرمال ( 10.5 یا 11 بر روی 8 )باشه؟ چون تا جایی که می دونم در این بیماری فشار باید بالا باشه. اگرامکان داره سردرد یا آبریزش باید شدید باشه یا خفیف هم میشه؟ میشه یه مقدار کامل توضیح بدید؟ ممنون ازراهنمایی شما.
- پریود دوم بعد قرص اورژانسی
سلام وقتتون بخیر عذرمیخوام من روز آخر پریودم یه رابطه بدون دخول داشتم برخوردی آن با منی نبود ولی شک کردم دو سه ساعت بعد۴تا ال دی خوردم۱۲ ساعت دیگه هم ۴تای دیگه خوردم مجدد یه هفته بعد پریود شدم اما مدتش۳روز بود سه روز خونریزی کامل و لخته روزای دیگه تاروزهفتم لکه و اینا بود خواستم بدونم احتمال بارداری هست یا نه چون واقعا مضطربم خواستم بدونم پریود بعدیم کی میشه تاریخ خودم یا از تاریخ این خونریزی دوم ممنون میشم جواب بدید
- بار
سلام در سونوگرافی اول غربالگری nt2میلی بود ایا خطرناک است
- عمل روده
آیا کسانیکه عمل انسداد روده انجام داده اند میتوانند باردار شوند مشکلی برای خود و جنین پیش نمی آید
- بارداری
سلام خسته نباشیدمن۱۲روزه جنین انتقال دادم ودیشب ۴ساعت لک قهواه ای وصورتی دیدم وامروزک روز۱۲هست بازم لک قهوه ای روشن دیدم ممنون میشم راهنماییم کنید
- بارداری
سلام دقیقا بعد از تاخیر پریودی میتوان ازمایش خون داد
- بارداری
باسلام. خانم دکتر من از مریضاتون هستم و هفته پیش پیشتون ویزیت شدم ولی فراموش کردم اینو بپرسم...میخواستم بپرسم که ایا میتوان با داشتن کیست اندومتریوز حامله شد و در حین زایمان کیست را برداشت یا خیر... کیست من به اندازه 50 در 40 میلیمتره در سمت راست و در چپ خیلی کوچکتره
- ذرات اکوژن معلق فراوانی در مایع آمینوتیک دیده میشود
سلام من 19هفته باردارم 15هفته خونریزی شدید لخته کردم رفتم سونو گفتن بچه سالمه یه بارم 18هفته خونریزی کردم فقط یه تکه لخته به اندازه توت فرنگی بود و 19هفته رفتم سونو گفتن در مایع آمینوتیک ذرات اکوژن فراوان هست باعث خونریزی میشه میخواستم بدونم این ذرات چیه و آیا برای جنین خطر ناک است یعنی بچه سالم نیست
- بارداری با خوردن قرص سیبل امکان دارد
من ر وز اخر پریود رابطه داشتن و انزال داخل واژن رخ داد قرص سیبل ۷ ماهه که دارم مصرف میکنم برای جلوگیری احتمال بارداری میخاستم ببینم وجود داره یا خیر؟


