Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- باز شدن بخیه سزارین
با سلام خدمت خانم دکتر من یک ماه هست که زایمان سزارین کردم و از و سط بخیه هام اندازه ی یه نقطه یا کمی بزرکتر خون اومده جای نگرانی هست کو یعنی عفونت کرده ؟
- درد در تخمدان ها و مقعد
برای پریودی نامنظم و درد در تخمدان ها به دکتر زنان مراجعه کردم،در سنوگرافی لگن و تخمدان گفتن تنبلی تخمدان دارم،دارو برام تجویز شد و هنوز دارم مصرف میکنم،ولی هنوز تخمدان هام درد میکنه و درزمان پریودی و گاهی خارج از اون مقعدم درد میگیره
- خونریزی واژن بعد از پماد واژینال
- قیمت فریز کردن رحم
دکتر گفته بخاطر اینکه است شما مثبت شده باید رحم رو فریز کنه
- سوزش بخیه زایمان
سلام من حدود ۵سال از زایمانم میگذره و تازگی یه یک ماه هستش یه گوشه از بخیه به شدت میسوزه توری که احساس میکنم داره باز میشه
- سقط جنین با قرص ۶ هفته سه روز
سلام خسته نباشید ۱۲ اسفند سونو رفتم گفت ۶ هفته وسه روز با قلب و ساک حاملگی و همه چی بود ۱۴ ام قرص مصرف کردم خونرزی داشتم روز اول زیاد با لخته بعد از دو سه روز تبدیل به لکه بینی شد بعد ۱۹ اسفند دوباره خونریزی زیاد شد همراه لخته که یه لخته خاکسترز رنگ حفره دار ازم افتاد چون خونریزی زیاد شد رفتم دکتر اورژانسی برام سونو نوشت قبل سونو معاینه کرد گفت دهانه رحمت باز نشده لخته و خون پشتش مثل اینکه زیاده بعد دکتر سونو رفتم گفت دفعه قبل بهت چی گفتن گفتم ۶ و ۳ روز بوده قلب داشته وساک حاملگی همه چی گفت من الان هیچی نمیبینم وحالت رگ خونی وریشه ای چیزی اینا ولی باتوجه به خونریزی هفته بعد بیا شاید داری چیزی دفع میکنی ولی ضخامت یکم انگار زیاده برو دکتر زنان نشون بده سونو تو نوشته شده بود ابعاد رحم میومتریال وپست پارتوم میباشد واندومتر هتروژن به حداکثرضخامت ۱۳ م.م میباشد خون ولخته های بدون وسکولاریته واضح مطرح کننده rpocتایپ 0باشد که تطابق با بتا وسونوگرافی فالواپ توصیه میشود در تخمدان ها soildوsysticو ضایعه فضاگیر دیده نشد ومایع ازاد در حفره لگن دیده نشد بردم دکتر زنان سرش شلوغ بود دوتا زایمان دیر وقت داشت چون من هم شب دیروقت رفته بودم گفت اگه خونریزی کم شد فردا باید بستری شی گفتم الان خونریزی دارم خوبه بده گفت اگه تا الان میخواستی دفع کنی حتما دفع میکردی در صورتیکه تو سونو گفت هیچی نیست فقط ضخامت یه مقدار بالاست بعد دکتر سونو گفت یه هفته دیگه بیا برای سونو من موقعی که اومدم منزل با سونو های سالهای قبلم که نه پریود بودم نه باردار مقایسه کردم ضخامت اندومتر اون موقع هم ۱۰ م.م.بود الان یعنی سه میلی بیشتره با توجه به اینکه میگن زیر دوسانت دفع میشه دکتر هم اصلا جواب درست نداد بقایا دارم یا ضخامت زیاده من متوجه نشدم باز دکتر دیگه نمیتونم تو این ایام برم دوتا بچه هم دارم یکیش کوچیکه ممنون میشم پاسخ کامل وکلی بهم بدید ۳۳ ساله هستم با دوفرزند با تشکر
- گذاشتن دستگاه آیودی و خویزری بعد شش ماه
سلام من ۳۱ سالمه و سال گذشته عمل افتادگی مثانه و رحم و کیست دمورید انجام دادم وبعد از گذشت ۸ ماه دستگاه ایودی گذاشتم و الان شش ماه از گذاشتن دستگاه می گذره هر وقت پرید میشم ۱۵تا ۱۸ روز خونریزی و لکه بینی دارم میشه راهنمایی کنید که چیکار کنم آیا به عملی که انجام دادم مربوط هست یا نه
- اکوژن
باسلام ۳۷سال دارم.دوسال پیش به علت پولیپ های زیادی که در رحم داشتم کورتاژ تشخیصی شدم وکلاً رحمم رو تراشیدن و پاک کردن الان بعدازدوسال سونوی واژینال دادم وباز دوتا کانون اکوژن دیده شد.۵و۷ میلی متر.میخواستم بدونم پولیپ مدام عود میکنه؟ومن مدام باید باهاش درگیر باشم؟
- خ ریزی زیاد ولخته
سلام از فروردین امسال خونریزی های طولانی همراه لخته های بزرگ همراه خونریزی زیاد وبعد تمام شدن دوران پریودم لکه بینی مداوم تا پریودی بعدی پارسال اسفند یه سقط ۸ هفته داشتم که باید کورتاژ میشدم ولی انجام ندادم تا خودش باقی بقایا دفع شه سه تا دکر زنان در طول این مدت رفتم اولی آزمایش پاپ اسمیر نوشت دادم مشکلی نبود جز یه عفونت خیلی کم که گفتن طبیعیه بعد دکتر دوم سونو نوشت تو سونو گفتن مشکلی نیست دکتر سوم برام مفنامیک اسید ویتامین کا واهن نوشت گفت اگه باز خوب نشوی بیا برای معاینه واونو ترانس واژینال میخواستم بدونم مشکل چیه آزمایش خون هم دفعه اول پیش دکتر رفتم دادم برای بارداری فکر کردم باردارم منفی بود ولی همش لکه بینی دارم در طول ماه در پریودم هم خونریزی شدید ولخته که از کار زندگی میفتم دوتا بچه دارم یکی ۳ یکی ۱۰ ۳۲ سال سن دارم خونریزی غیر طبیعی تو خانوادمون مادرم مثل من بوده
- ورم کردن جای بخیه بعداززایمان دوم ودردکشیدن آن
سلام خانوم دکترخسته نباشی. بعداززایمان دومم چندماه بعد بخیه زایمان از داخل ورم کردودردشدیدی داشتم جوری که موقع نزدیکی دردوکمی سوزش دارم به پزشک مراجعه کردم سونوگرافی کردم ولی به نتیجه نرسید گفت باید ام آ رآی بشی خواستم بدونم به چه پزشکی بایدمراجعه کنم برای نوشتن ام آ رآی؟
- درباره کیس مولتی لوکولار
سلام باعرض ادب احترام من 30 سالم است یک کیس مولتی لومه لوکولاردرتحتانی کلیه راست به قدر 76m6چکارکنم ممنون میشم رهنمایی کنید
- کیست
سلام خسته نباشید رفتم پیش ماما گفتن کیست چرکی چند تا داری و آزمایش اسمیر باید بدی عفونت داشتم و نزدیک پریودی ام بود وانتی بیوتیک برای عفونت دادن میترسم آیا این کیست ها خطرناکه یا با دارو رفع میشه کمکم کنید در ضمن مگه با معاینه کیست دیده میشه
- در مورد پریودی
سلام من از پودر گین اپ استفاده میکنم اما زمان پریودیم زیاد شده ایا بخاطر مصرف پودر گین اپ هست یا مسئله ای دیگر هست
- niche
- سنوگرافی
رحم دارای ابعادنرمال واکوی میومتریال هموژن رویت گردید تصویر ضایعه هایپواکو هتروژن به ابعاد 24 *17 م م درمیومتردیواره قدامیبادی رحم مطرح کننده میوم ساب سروزالمشهود است. ضخامت دولایه آندومترحاکثر 5.5 م م می باشد. تصویر ندول های اکوژن کوچک به صورت پراکنده در میومتررویت گردید مارژین آندومتریالilldefined می باشد این یافته ها به همراه نمای گلبولار رحم مطرح کننده آدنومیوزیس می باشد
- سلام خانم دکتر۴۳سال دارم پریودم همیشه ۵تا۶ روزبودالان بعدازپریودی همش لک دارم ده روزشدماه گذشته سونوگرافی واژن انجام دادم سالم بودم هیچ مشکلی نداشتم فقط خانم دکترگفت تخمدانهات داره کوچک میشه شایدیائسه بشی الان چی بخورم تاقطع بشه تشکر
- بیماری اچ پی وی
سلام با عرض خسته نباشید خدمت خانم دکتر من اچ پی وی تیپ ۴۴ و ۵۵ دارم که بهم گفتند جزو کم خطراس ولی خودم خیلی میترسم دکترمم گفته احتمالا اگه بهش نرسی سرطانی میشه و واقعن حال روحیمو بهم ریخته اگ۶ میشه بهم راهنمایی بدهید چون واققعن حال روحیه خوبی ندارم با تشکر از شما که وقت میزارید برای مردم کم بضاعت خیلی ممنونم
- مشکلات زنانه
سلام من پریودی هام 7روزس دو دوره 3روزس ولی بعد گذشت دوره2پریوم 12 روز گذشت دوباره پری اومد و3 روزه بود متاهلم وجلو گیری طعبیعی دارم
- آندومتریوز
سلام حدودا پارسال فهمیدم روی جدار شمکم یه آندومتر دارم اندازه گردوتصمیم گرفتم هم لیپو ابدو کنم هم آندومترو در بیارم لاپاراسکوپی هم فرستادم جوابش خوب بود اما بعد از گذشت ۷الی۸ماه همون علائم که قبلا آندومتر داشتم پیدا کردم رفتم سونوگرافی و ام آرآی آزمایشهای زیادی همدادم که گفتن سرطانی نیست ولی اندازه یا لپه هست اونم دوتا الان دوهای هست که قرص وروژست میخورم ولی یک هفته مونده قرصم تموم بشه لکه بینی و کمی درد پرسودی دارم نمیدونم قرص و ادامه بدم یا نه اینم بگم من قرص رو سر تایم مشخص نمیخورم عز ساعت ۹شب تا ۱۲تو این چند ساعت ولی حتما میخورم دلیل لکه بینیم برای این نیست تروخدا درمانش چیه ویش هر دکتری میرم یه چیزی میگه من قصد بارداری دارم آیا امکانش هست درمان بشم وباردار؟ من مشکل زخم معده وشقاق هم دارم معدم خیلی نفخ میکنه آیا به آندومترم ربط دار این مشکل؟
- زیبایی
سلام
خسته نباشید. شما تزریق چربی به واژن انجام میدید؟ هزینه اش رو میفرمایید؟


