Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام خسته نباشید من نوزاد هشت ماهه دارم تاچهارماه شیر خودمودادم ولی الان شیر خشک میدم هنوزپریود نشدم نگرانم
نخ
- سلام وقت بخیر میشه لطفا جواب پاتولوژی مادرمو بخونید🙏
: RIF Received in two bottles. A/ Labeled as endometrial. Consist of multiple gray soft fragments of tissue in diameter of 1 cc in aggregate. B/ Labeled as endometrial. Consist of multiple gray soft fragments of tissue in diameter of 4x1.5x1 cm in aggregate. Microscopic: A/ Sections show a tumor composed of villeglandular structures lined by malignant epithelial cells. The cells show low of polarity and have cytologic atypia and large round nuclei with high N/C ratio, hyperchromatic. B/ Fragments of endometrial tissue with irregular glands surrounded in stroma with abundant extra cellular connective tissue and thick wall artieis. Diagnosis: A/ Endometrial curettage: - Compatible with endometrial carcinoma, with villoglandular structures. B/ Designated as endometrial polyp: - Endometrial polyp confirmed.
- سلام خسته نباشید ببخشید من دوماه هست که در زمان پریودی هام از تو دشیتشویی که هستم از مقعدم هم خون میاد
- گرگرفتگی وتعریق زیاد
سلام خسته نباشین من از وقتی به بچم دارم شیرمیدم احساس گرمای شدید وبیش از حد عرق میکنم کلافه شدم آنقدر که دیگه دوس ندارم به بچم شیربدم توروخدا بگین چیکارکنم
- امنوره اولیه
اندازره رحم 25,27 تخمدان سالم
- هایمن
با سلام
(سوالم فوریه و باعث استرس زیاد در من شده ممنون میشم اگه با دقت بهم جواب بدید.)من جهت معاینه هایمن به یک ماما و یک متخصص زنان مراجعه کردم. ماما گفتن پرده ت حلقوی و دارای ساییدگی جزئی است ولی این پرده سالم محسوب میشه و هم من و هم سایز پزشکان گواهی سلامت صادر میکنن برای این پرده و نیازی نیست در گواهی راجب ساییدگی مطلبی ذکر بشه. علت ساییدگی رو هم گفتن هرچیزی میتونه باشه حتی خشک کردن غیر اصولی بعد از شستشوی الت تناسلی.
متخصص زنان هم گفتن پرده حلقوی غیر ارتجاعی داری که در اولین نزدیکی خونریزی خواهی داشت. یک خراش جزئی داره ولی پرده سالمه و گواهی سلامت میدم بهت. علت خراش هم رابطه جنسی سطحی یا حتی ژنتیک میتونه باشه یعنی از ابتدا اینطور بوده باشه.
سوالم اینه که آیا واقعا با وجود خراش یا ساییدگی جزئی گواهی سلامت صادر میشه؟ اگه سالمه پس خراش یا ساییدگی چیه؟تفاوت خراش و ساییدگی چیه؟ وعلت ساییدگی میتونه خشک کردن غیراصولی الت تناسلی باشه؟ - قرص وروژست
سلام دو ماه کامل بخاطر اندومتریوزم قرص وروژست مصرف کردم که علائم افسردگی شدید پیدا کردم تصمیم گرفتم قطعش کنم الان ۶ روز که دیگه نمیخورم ولی طی سه روز اخیر درد بسیار شدیدی توی رحمم و کمردرد شدید دارم دلیلش چیه
- عدم رشد جنین
با سلام من ای وی اف نا موفق داشتم بدلیل متوقف شدن رشد سقط کردن حالا میخوام بدونم مشکلش چی میتونه باشه لطفا راهنمایی کنین ؟؟؟
- تشخیص بکارت
سلام خسته تباشید.ایا تشخیص پرده بکارت متخصص زنان با ماما در یک سطح است؟؟؟؟یعنی میتوان روی تشخیص ماما حساب کرد؟؟؟
- کیست اکوفری
با عرض سلام و احترام بنده قصد بارداری دارم و در سونوگرافی من یک کیست اکوفری با ابعاد ۶۵در۴۲ میلیمتر تشخیص داده شده است. ۱- آیا ممکن است من باردار بوده باشم و بجای ساک حاملگی اشتباهی کیست اکوفری تشخیص داده شده باشد یا اصلا هیچگونه شباهتی بین اینها وجود ندارد؟ ۲- اگر آن توده کیست باشد، آیا با وجود این کیست من میتوانم قبل از درمان آن، مجدداً نسبت به بارداری اقدام کنم؟ یا این امر خطرناک میباشد و بهتر است چند ماه بعد از رفع کیست و بهبود کامل اقدام کنم؟ خیلی ممنون از شما بابت امکان ایجاد ارتباط و پرسش و پاسخ راحت🌹❤️
- نتیجه سونوگرافی به علت تاخیر پریود
سلام من 21 اسفند 95 آخرین دورم شروع شد و بعد از 5 روز(مثل همیشه) تموم شد. روز 26 اسفند رابطه سطحی بدون دخول داشتم اما به علت استرس بارداری از لوونورژسترول (به صورت صحیح) استفاده کردم. اما تا الان که 12 اردیبهشته پریود نشدم. 2 بار هم آزمایش بتا دادم که دفعه اول 1.5 بود و دفعه بعد (2هفته بعد) 2 بود. به همین دلیل یه سونوگرافی و آزمایش هورمونی دادم که تو آزمایش همه هورمون هام نرمال اما هورمون prolactin 31.3 بود.جواب سونوگرافی هم به شرح زیر است: رحم با ابعاد 76*45 میلیمتر مشاهده شد. اکوپترن و موقعیت رحم نرمال است. اندومتر دارای ضخامت 10.5 میلیمتر میباشد. یک کانون هیپر اکو به دیامتر 11 میلیمتر در کانال اندوسرویکال رویت شد. جهت بررسی بیشتر سونوگرافی ترانس رکتال وفالواپ پس از اتمام قاعدگی توصیه میگردد. یک کیست بایلوکوله در تخمدان چپ به ابعاد 33(19.5 میلیمتر رویت شد. کیست های کوچک متعدد دیگر با حداکثر اندازه 5 میلیمتر در هر دو تخمدان رویت شد. RO=27*19mm مایع آزاد در کلدوساک خلفی مشاهده نشد. میشه بگین با توجه به سونوگرافی و آزمایش مشکلم دقیقا چیه؟ در ضمن من مجردم اما باکره نیستم 3 سال پیش یک یا دوبار رابطه داشتم اما بعد از اون کاملا قطع شد تا همین اسفند ماه سال 95. ممنون
- احتمال بارداری با متفورمین
سلام و خسته نباشید من حدود شش ماه متفورمین مصرف میکنم تنبلی تخمدان داشتم و پری منظم بیست هر ماه پری میشدم و الان دوازده روز عقب انداختم و ازمایش دادم منفی بود ایا امکانش هست چون قرص خواب خوردم منفی نشون داده یا زودتر رفتم ازمایش دادم اخه نه روز ک عقب انداختم رفتم ازمایش در ضمن حالت تهوع و سرگیجه و درد زیر شکم گاهی وقتا دارم. میشه از نشانه های بارداری باشه؟
- خونریزی شدید و طولانی
سلام مدت ۵۵روز است خونریزی شدید دارم تشخیص دکترم در آوردن رحم است سنم ۴۵ سال است دارای میوم های زیادی هستم که یکی از آنها۶سانت است.آیا باخوردن قرصترنسید خونریزیم قطع میشه تا بتونم بادکترم تماس بگیرم
- پریود
سلام خسته نباشید من دختر دوازده ساله دارم دو ماه پریود شد ولی الان دو ماه نشده علتش چیه
- بقایای بارداری
سلام. من حدود دوهفته از سقطم میگذره سونو دادم بقایای ۱۶ سیسی داشتم دارو مصرف کردم لی هنوز سونو ندادم تو این ده روز که دارو مصرف میکردم چندتا تیکه کوچیک دفع کردم آیا نیاز به کورتاژ هست یا بقایای دیگه با پریود خارج میشه؟؟
- پرده بکارت
سلام من آب با فشارر زیاد وقتی ک تو دسشویی بودم مثل اینکه هوا تویه شلنگ بوده برخورد کرد با داخل واژنم و خون اومد ایا پرده بکارتم پاره شده
- فیبرم اینترامورال
سلام
آیا با داشتن فیبرم اینترامورال سابسروز به ابعاد ۵۵ در ۵۱ در خلف فوندوس رحم میتونم باردار شوم؟
با تشکر
- درمورد پولیپ رحم
ضخامت اندومتر ۲میلیمتره به ابعاد۶ و۴نیاز به جراحی دارد
- سقط
سلام خانم دکتر آیا با وجود سرکلاژشکمی احتمال داره کیسه آب بیاد در واژن یعنی ساک در واژن بشیم م
- بارداری
سلام.دکترمن توهفته ۳۲ بارداری هستم سونو دادم.گرید جفتم ۳ بود چیکاربایدبکنم؟گرید۳ برااین هفته بالانیست؟


