Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بزرگ شدن سینه
سلام دختری 20 هستم سینه هام کوچک و رشد نکرده هستن تا الان فقط ماساژ با روغن خراطین امتحان جواب نگرفتم میخاستم بدونم شما چه راهی پیشنهاد میدن میدین و اینکه با قرص این مشکل حل میشه وبا چه قرصی که عوارض نداشته باشه
- جلوگیری بارداری
سلام من با نامزدم رابطه از پشت داشتم و مایع منی ریخت داخلم بعد از چند دیقه رفتم شستمش ولی کامل خالی نشده بود و مقداریش موند و دیر تر خالی شد به فاصله دو ساعت میخواستم بدونم ممکنه باردار بشم ؟ من هنوز دخترم و هیچگونه رابطه ای از جلو نداشتم
- باسلام خانمی هستم که از طریق سونو گرافی ضایعه هتروژن هایپواکو نامنظم معروف که مطرح کننده آدنومیوز جراحی سزارین است به چه معناست وآیا خطرناک است
سلام سونو خط سزارین انجام دادم محل اسکار جلدی سزارین ضایعه هایپواکو ۱۸*۸م م با حدود نامشخص در لترال راست اسکار جلدی بافت نرم عمقی لایه سطحی رویت شد.تشخیص شامل اندمتریوز جلدی با احتمال کمتر بافت گرانولاسیون است .درد اصلا ندارم میشه راهنمایی کنید
- پستان..
سلام خسته نباشید من چند وقته روی هاله ی سینه ام برآمدگی های ریز مثل جوش میبینم البته وقتی پوست سینه ام کشیده میشه دیده میشن وقتی فشارشون دادم چرک میاد بیرون (خیلی خیلی کم یک جورایی اندازه سر سوزن ) این موضوع خطرناکه ؟ و علتش چیه؟
- تعیین جنسیت
سلام خانم دکتر خسته نباشید ممنون از جواب سوال قبل ببخشید اگربخواهم برای تعیین جنسیت آی وی اف کنم با اینکه مشکل برای باردارشدن ندارم وبه طور طبیعی سه تا فرزنددارم آیا امکان دارد با آی وی اف بارداری موفقیت آمیز نباشه و هزینه زیادی که میشود ازدست برودممنون
- ویتامین ها در بارداری
آیا مصرف فولیک اسید و دی۳ همزمان با مولتی ویتامین مینرال در بارداری خطر ناک است؟
- تاخیر در پریودی
من دوماه قبلبی دوبسته نیم قرص ال دی خوردم که پریود نشم تمومروزه ام رو بگیرم بعد قطع پریود شدم ولی زیاد نبود الان دو روز از زمانروز از تاریخ پریودم گزشت امکان دارد از خوردن زیاد ال دی باشه
- سلام میشه لطفاً این قسمت از جواب پاتولوژی رو ترجمه کنین
زگیل تناسلی دارم برام ازم کلپوسکوپی گرفتن received specimen in formalin formalin consists of multipletansoft tissuefragments totally M:0.5cm.SOS=M/1,TE
- زنان
سلام دختر من ۱۸ سالشه ،زودبه زود پریود میشه ،تقریبا ۱۷ یا ۱۸ روز یکبار مریض میشه ولی سر ۷ روز پاک میشه فقط یه دفعه همین یکماه پیش ۲۱ روز شد ،حدود ۶ سال عادت میشه میخواسم ببینم مشکلی داره یا نه؟؟
- لاپاراسکوپی
سلام خسته نباشید آیا دختر باکره با فیبروم بزرگ میتونه کاندید عمل لاپاراسکوپی باشه؟ و اینکه فیبرم سایز 10 رو هم میشه با لاپاراسکوپی انجام داد بدون اینکه دختر باکره آسیبی ببینه؟ تشکر
- لقاح
باسلام وخسته نباشید،خانوم دکترمن ازجانب یکی ازاقوام ازخدمتتون سوال میکنم،ممنون میشم راهنمایی کنید،39ساله هستم و15ساله ازدواج کردم وفرزندندارم،20خردادلقاح انجام دادم جواب نداد،10خردادپریودشدم ودیگه پریودنداشتم الان 2ماه ونیم هست،علایم پریوددارم ولی پریودنمیشم،آیاممکنه باردارباشم،مشکل چی میتونه باشه لطفاراهنمایی کنید،ممنونم
- بارداری
سلام خسته نباشید چجوری بفهمم که برای باردار شدن بعد دو یا سه سال بعد مشکلی وجود نداره باید چه ازمایشاتی انجام بدم
- قرص دوفاستون
با سلام من دو ماه پیش قرص دوفاستون را برای تنظیم قاعدگی ک باید 30عدد را در سه ماه هر ماه از روز 14قاعدگی ب مدت 10روز بخورم ب اشتباه هر 30عدد را پشت سر هم خوردم.الان این ماه پریودم 5روز جلو افتاده ک معمولا هیچ وقت جلو نمی افتاد..ایا قرص تاثیر خود را گذاشته و پریودم منظم شده و دیگر از روز 14این پریودم نباید ب روش صحیح بخورم؟یا 30عدد بگیرم سه ماه هرماه 10عدد مصرف کنم؟
- باردار ی
سلام در عکس رنگی من نشان داده Filling Defect ثابت ۲۰ میلیمتری در جدار چپ رحم دیده شده ...می خواستم بدونم من که قصد بارداری دارم آیا وجود این تاثیری بربارداری دارد یا نه ممنون میشم جواب بدید
- سوال مهم
سلام. ایا سیگار روی پرولاکتین تاثیر داره؟ من پرولاکتینم بالاس و غده ی ادنوم دارم و هیپوفیزم بزرگ. تو سرم گرفتگی دارم که گفتن احتمالا از اعصاب. میخواستم بدونم مصرف سیگار روی پرولاکتین و غده ی ادنوم تاثیر دارد؟
- پریود
با سلام و خسته نباشید بیستم مرداد جراحی برداشت فیبروم داشتم ده روز بعد از عمل دیفرلین تزریق کردم ۲۲ روز بعد از عمل پریود شدم دیگه پریود نشدم تا سه ماه بعد از عمل یعنی ۲۲ ابان پریود شدم خونریزی کم بود ولی مشکلی نداشتم حالا بعد از دو هفته مجددا پریود شدم بخاطره پریود زود هنگام نگرانم بیستم مهر اومدم خدمت شما سونو انجام دادین فرمودین مشکلی نداری راهنمایی بفرمایید خانم دکتر که علت پریود زود هنگام چیست؟ با تشکر
- بکارت
سلام ببخشید من مدتی پیش ی رابطه داشتم ک فقط ی بار دخول انجام شد ولی ب شدت بود ک دودقیقه خونریزی داشتم وقتی دقت کردم متوجه شدم پایین واژنم یکم پاره شده میخاستم بدونم ممکنه اون فشار فقط ب پایین واژن اسیب رسونده باشه و پردم سالم باشه یان
- قرص ناباروری
با سلام، من pco هستم سابقه هیپرپلازی آندومتر کمپلکس آتی پی داشتم و هر ماه با مدروکسی پروژسترون پریود میشم دو بار هم میکروم منفی شد تا حالا متفورمین مصرف نکردم. آیا میتونم بجای پروژسترون برای منظم شدن سیکلم متفورمین بخورم طریقه مصرفش چگونه است؟
- تست بارداری
سلام آیا ممکنه هورمون hcg دیر نشون بده خط تستو آخه تست گرفتم سه روز از موعد سیکلم گذشته.و منفی شد در روز ۳۱ حالا چه روزی دوباره تستو بگیرم یا چسکارکنم اصلا اخه پریود نشدم نکنه مشکلیه نگرانم
- مصرف قرص های ضد بارداری
۵سلام وقت بخیر ۵سال است قرص مارولین مصرف میکنم.چون دکتر گفتن اگه مشکلی ندارم فقط پنج سال میتونم از این روش برای جلوگیری استفاده کنم.اگه بخواهم ادتمه بدم مصرفش رو آیا مشکلی پیش میاد.درصورت وقفه یکساله میتونم مجدد شروع کنم مصرفش رو؟ روشهای جایگزین به جز کاندوم چه مواروی رو پیشنهاد می دهید؟ ممنونم


