Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بیماری زنانه
سلام من یه دختر پونزده ساله هستم دو ساله قاعده میشم معمولا سیکلام 23روزه هستن از روز 23 سیکلم خونریزی تا الان که 26 روز هست به جای اینکه خونریزی با جریان شدید داشته باشم لکه بینی قهوه ای و گاهی قرمز دارم پارسالم پنج روز اینطوری شد نمیدونم تو این چن روز چرا تخمدان سمت چپمم گاهی اوقات تیر میکشه شایدم کلیه مه مطمئن نیستم درضمن بگم خونریزی من کاملا با لکه بینی فرق داره از نظر شدت و رنگ میشه بگید مشکلم از چیه و خطرناکه یا نه و لازمه دکتر برم؟
- درد مقعد زمان پریود
سلام من ۳۰ سالمه مدتی است ک پریود میشم زیر شکمم ک درد میگیره تیر میکشه به مقعدم طوری ک حتی نمیتونم مقعدمو جمع با ول کنم دردش بدتر میشه حتی اگه با دست زیر شکمم فشار بدم مقعدم درد میگیره
- آزمایش بارداری
سلام خانم دکتر.شب بخیر.. راستش من بار آخر ک با شوهرم رابطه داشتیم.. رابطه محافظت نشده بود. و خیلی نگرانیم ک نکنه باردار باشم. و خیلی استرس داشتم ک نکنه باردارم چون اصن از هیچ لحاظ شرایط بچه داری نداریم.. من نتونستم تا زمان پریود بعدی صبر کنم.. از رابطه آخرم 16 روز دقیق بعدش رفتم آزمایش خون بارداری در جامعه سلامت.. و میزان هورمون بارداری یا همونhcg در خونم منفی بود یعنی اصن تو آزمایش نوشته بود منفی یعنی میزان نداشت.. نشان دکتر دادم کفت این آزمایش میگ تو باردار نیستی.. حالا سؤالم اینه آیا با توجه به اون 16 روز و این ک آزمایش در مرکزجامعه سلامت دادم. آیا میتونم به نتیجه اش مطمئن باشم. خیلی استرس و اضطراب دارم..
- چندماهه اقدام به بارداری کردم اما نمیشم باید چیکار کنم؟
- تاثیر سونوی NTو NB بر غربالگری ها و تاثیر غربالگری ها بر نتیجه آزمایش آمنیوسنتز
سلام خانم دکتر من سوال پرسیدم ولی شما در جواب فقط . گذاشتین در صورتی که سوالم تکراری نبود لطفا سوالمو پاسخ بدین ممنون میشم سوالم این بود:سلام ببخشید من به جواب سونوگرافی NTو NBشک دارم میخوام بدونم اگه این سونوی NTو NB که در ۱۲ هفته و ۴ روز انجام دادم غلط بوده باشه ممکنه به خاطر اون نتیجه آزمایشهای غربالگری مرحله اول و مرحله دوم بارداری غلط بشه؟ و اگه غربالگری مرحله اول و مرحله دوم بارداری و سونو NTو NBغلط بشه ممکنه باعث بشن جواب آمنیوسنتز هم غلط بشه؟ توروخدا راهنمایی بفرمایید.
- کیست تخمدان سمت راست
کیست بدون سپتا و اینترنال اکو با ابعاد ۳۰ در ۲۹ چیست و درمانش چگونه است
- فراموشی قرص رکین
انتهای بسته بودم ۴تا مونده بود تموم بشه ک ۲ شب فراموش کردم و دیشب ۲تا با هم خوردم مونده ۲ تای دیگه تا پایان بسته و امروز لک دیدم نمیدونم امشبم ۲تا رو بخورم یا بیخیال بشم اجازه بدم پرید بشم
- در مورد ای وی اف
سلام خانن دکتر خسته نباشید. من الان ۱۲ هفته هست که باردارم میتونم آمپول های پروژسترون رو قطع کنم. ضمنا ای وی اف کردم
- سلام خانم دکترعزیزمن میتونم باوجودفتق زایمان طبیعی داشته باشم؟؟بعدزایمانم بایدنافم راحتما جراحی کنم؟؟خیلی ازتون ممنونم ک جواب سوالهامون رامیدید
- بارداری
سلام جسارتا ترشحات بعد از انتقال جنین چه نشانه ای دارد البته بعد از یک هفته انتقال و ترشحات کشدار میباشد و ادرار زیاد و زیر دل درد میکند
- سلام خسته نباشید ببخشید توی سونوی غربالگری اولیه من نوشته nt2/1mm ک باتوجه ب crlدرپرسنتایل۸۷درصد(زیر پرسنتایل۹۵درصد)قراردارد یعنی چی؟
- بدن سازی و بارداری
با سلام وخسته نباشید خانم دکتر ایا ورزش بدن سازی( استفاده از تردمیل و دوچرخه و۰۰۰) دراویل بارداری ضرر دارد؟من یکبار سقط خودبخودی به علت حاملگی پوچ داشتم میخواستم بدونم بدن سازی برام مشکلی ایجادمی کند یا خیر با تشکر
- سزکلاژ
سلام خانم دکتر من چند مورد سقط ۱۶ هفته به دلیل نارسایی دهانه رحم داشتم و دوبارم سرکلاژ کردم ولی دفعه اخر سرکلاژ شکمی کردم و دکتر گفت استراحت لازم نیست و منم زندگی عادی داشتم که هفته ۱۷ کیسه یذره زد بیرون و پاره شد وبعد پارگی کیسه معاینه و سونو کردن و گفتن دهانه بسته است و مجلور به سزارین شدم یعنی دهانه به سرکلاژ شکمی جواب نداده ممنون میشم راهنمایی کنید
- بارداری دیررس
سلام. شب بخیر. زایمان دیررس چه نوع زایمانی هست؟..و به چه علت رخ می دهد؟ خسته نباشید
- دکتر زنان
سلام لطفا جواب بدید
من ۱۹ سالمه رفتم سونوگرافی نوشته فولیکول های متعدد به قطر ۷ الی ۸ در پریفرال تخمدان دیده شد یعنی چ برای درمانش چیکار کنم - وزن گیری جنین
با سلام، در سونوگرافی 30 هفته به من گفته شد که وزن جنین کم هست می تونم برای افزایش وزن آن دلستر و بستنی استفاده کنم؟ یا خود شما چه پیشنهادی برای این چند هفته آخر دارید، باتشکر
- سقط جنین
ابعاد رحم بنده 45*85 تصویر یک کانون اکوژن و هتروژن به ابعاد 4*11*11 و به حجم ۰/۲ سی سی در کاویته اندومتریال مشاهده شده که نشانه بقایای حاملگی هست الان دارم قرص اچ دی شبی یک عدد میخورم آیا بعد دوره ۲۱ روز و پریود شدنم این بقایا دفع میشود لطفا پاسخ دهید
- بارداری
سلام دکتر خسته نباشید . ۳۴ هفته و ۴ روز هستم . هفته ۲۰ با طول سرویکس ۲۲ سرکلاژ شدم . در ۲۹ هفته سرویکسم ۳۰ شد واژینال. یعنی واقعا استراحت سرویکس رو افزایش داده ؟ تا کی باید استراحت مطلق باشم؟
- زگیل تناسلی
سلام وقت بخیر من از مدتی پیش یه جوشی زدم رو کشاله ی ران خودم احساس کردم یه جوش غیر عادیه چون مدت زیادی رو کشاله ی رانم موند حس کردم جوش چرکیه به خاطر همین خواستم فشارش بدم اینکارو کردم یه چیز سفید رنگی وصل بود به بدنم که به راحتی درنمیومد اما درش اوردم و اون لحظه احسای درد کمی اومد سراغم یه جوش کوجیک دیگه نزدیک این جوش هست و همین باعث شد احساس کنم شاید زگیل تناسلیه من باید چیکار کنم به مطب بیام یا قبل از اومدن به مطب آزمایش بدم اگر باید آزمایش بدم چه آزمایشی؟ ممنون میشم راهنماییم کنید خیلی ممنون میشم 😔❤
- سلام خانوم دکتر دارو واسه پلی کیست و تنبلی تخمدان چی خوبه. من کیست های ریز بخاطر پریود نشدن دراوردم یعنی روزی که باید پریود میشدم درد داشتم ولی نمیشدم. فکر میکنم بخاطر اینکه پریود نشدم کیست دراوردم چه دارویی باید بخورم. نمیتونم متخصص زنان یا داخلی برم لطفا بگید چی دارویی خوبه


