Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- فیبرم
سلام خانم دکتر،وقت بخیر،آیا فیبرم بزرگ باشه نیاز به جراحی داره؟
- کیست تخمدان
باسلام من۳ماهه پریودنشدم سونوگرافی خونریزی کیست سمت چپ نشون دادوخیلی درددارم ولی گفتن بایدسریع قرص دزوسپتیومصرف کنم تا۱ماه چیکارکنم اول پریودشم یاالان استفاده کنم
- دکاپپتیل برای ای وی اف
سلام وقت بخیر امپول دکاپپتیل عوارضی داره و این که بعد از تزریق باید پیشگیری صورت بگیره ؟ تشکر
- سلام میشه سونو بهم بگید چی هست ممنون
سنو رحم ضمائم رحم با ابعاد 86*36*47mmبا اکوی نرمال رویت شد ضخامت دولایه آندومتر 7mmمی باشد اکوی اندمترطبیعیjunctionمیوترواندمترمنظم است تخمدان ها سایز بزرگتر از حد نرمال داشته ابعادتخمدان راست 41*23*35mmوحجم 17cc و تخمدان چپ 49*26*34mmوحجم23ccاندازه گیری شداسترومای تخمدان افزایش یافته و فولیکولهای ریز حاشیه ای ۲_۱۰mmدرتخمدان ها رویت گردید
- زایمان طبیعی
خانم دکتر سلام راهی هست که زایمان طبیعیه بی درد و بی خطر باشد همسر من علاقه زیادی به زایمان طبیعی داره چون همه به همسرم می گویند که زایمان طبیعی برای مادر کم خطر و برای نوزاد پر خطر میباشد
- تفسیر آزمایش
سلام دکتر یه پولیپ از دهانه رحم خارج کرد و فرستاد ازمایشگاه این جواب ازمایش میشه لطفا تفسیرش کنید ممنونم
ANATOMICAL PATHOLOGY REPORT
FINAL PATHOLOGY DIAGNOSIS Endocervix (biopsy):
Mucus and stripped endocervical epithelium
GROSS DESCRIPTION
The specimen is received in formalin labeled with the patient's information and designated as "endocervix", consists of an up to 0.8 cm loose aggregate of soft tan tissue pieces; totally submitted in one block. MICROSCOPIC DESCRIPTION
See final diagnosis - عمل هیستروسکوپی
با سلام ...میخواستم جراحی هیستروسکوپی انجام بدم چطور نوبت بگیرم و هزینه عمل چقدر میشه با دفترچه نیروهای مسلح....با تشکر از شما
- سقط زود هنگام
سلام من 26 سالمه 23 اردیبهشت سقط داشتم با بتای 117 سنو دادم هیچ بقایا ای دیده نشد بعد گذشت 4 هفته و چند روز من هنوز لک قهوه ای دارم و بیبی چکم همچنان مثبته با توجه به بتای پاینم در هنگامه سقط ایا این طبیعی هست؟
- علت خونریزی خفیف بعد از تزریق آمپول سوم واریوپپتیل چیست
سلام .من چند سالی هست که فیبروم دارم اول سایزشون از کوچیک تا نهایتا ۳۰ میلی بود ولی الان برام سونو زده بزرگترین ۱۸ میلی.ضخامت آندومترم هم ۱۳بود.تقریبا ۴۹ سالمه و خونریزی شدید دارم .که خرداد طولانی شد و دکتر ۳ آمپول واریوپپتیل برام تجویز کرد،۱۴ روز پس از تزریق دوز اول پریود شدم بسیار سنگین و ۹ روز طول کشید.۴ روز بعد از تزریق دوز دوم به مدت ۹ روز خونریری خیلیییی خفیف داشتم و دوباره ۴ روز بعد از تزریق دوز سوم خونریزی خفیف دارم ولی به نظرم از بلر قبل بیشتره.ولی اذیتم نمیکنه.این مشکلی نداره؟
- بارداری
سلام خسته نباشید 4سال هست قرص ال دی 21عددی میخورم دوروز مونده بودتا قرصم تموم بشه رابطه بدون دخول داشتم ولی منی روی واژن ریخت فرداش قرص رو خوردم ولی بعدش دیگه قطع کردم الان سه روز هست پریود نشدم احتمال بارداری هست لطفا زود جواب بدین ممنون
- خونریزی قاعدگی
سلام وقتتون بخیر بنده۲۱سالمه و بخاطر کیست که دارم دکتر زنان برام قرص سیپروترون کامپاند تجویز کردن که از روز دوم قاعدگی مصرف کنم ولی الان۱۴روزه که قاعده شدم و هنوز خونریزیم قطع نشده چکارکنم لطفا راهنماییم کنید
- صاف بودن رحم
با سلام
آیا صاف بودن حدود رحم طبیعی است؟
- بارداری
سلام خسته نباشید من الان چندماه اقدام به بارداری کردم ولی نشده وموقعه انجام دادن مایعه میاد بیرون چرا؟؟؟
- ترشحات خونی در بارداری
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر، تو هفته دوازده بارداری هستم، دیشب رفتم دستشویی ترشحات خفیف خونی داشتم آیا مشکلی برای بچه پیش اومده؟ هفته قبل سونو آن تی دادم سونو نرمال بود و بچه سالم بود، باید الان چه کار کنم؟
- واکسن کووید
سلام.من قصد بارداری دارم میتونم واکسن کرونا بزنم ودر ضمن اگه بزنم واسه بارداری مشکلی نداره و بعداً برا جنین مشکل ژنتیکی به وجود نمیاد
- بیماری زنان
سلام خانوم دکتر من یه سونودادم نوشته یک کیست بااکوی داخلی به ابعا۳۵.۳۴میل درتخمدان چپ دیده شدکه میتوا ندبنفع اندومتریومایاشدلیگامان یورتروساکرال ضخیم میباشد لطفن راهنماییم کنید دلشوره دارم ممنون وسپاس
- جلوگیری
سلام وقت بخیر۸ ماهه مارولین میخورم و همزمان کاندوم هم استفاده میکنم.همه قرص هامو سر وقت خوردم اصلا یادم نرفته.همیشه روز پنجم بعداز قطع پریود میشدم الان نشدم.بی بی چک هم منفی بوده.می تونم بهش اطمینان کنم؟ احتمال بارداری نیست؟ اگه پریود نشدم چکار کنم؟
- دفع بقایای جفت
سقط کردم. رفتم سونو گفتن یه ذره از جفت مونده آیا دفع میشه یا نیاز به کورتاژ داره. رحم به ابعاد75*43با اکوی میومتر coarseمشهود است. اندومتر در ناحیه ای به ابعاد21*13*18درقسمت فوندال متمایل به راست اکوی هتروژن نامنظم دارای واسکولاریتی مشهود است(رزیدو)
- مهم خیلییییی
سلام من بچه ۹ ماهه شیر میدم بعد ۹ ماه دومین بار چند روز پیش پریود شدم ک دو روز بیشتر نبود و کم بود و الان بعد سه روز سوزش ادرار و تکرار ادرار و اخر ادرارم چکه های هون کمرنگ دارم توروخدا کمک کنبد مشکلم چی؟؟؟ کرم داخل واژینال بزنم خوبع؟؟؟
- قرص استرادیول در بارداری
سلام من باردار هستم .ای وی اف انجام دادم قرص استرادیول دکتر داده ولی روی قرص زده در حاملگی استفاده نشه الان نمیدونم باید استفاده کنم یانه؟؟


