Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تاخیر پریود
سلام من به دلیل پلی کستیک بودن تخمدان 3 ماه (3دوره متوالی) ال دي مصرف کردم. ماه 4 که مصرف نکردم به جای 13 ام، 23ام پریود شدم و امروز که 6 ام مجدد پریود شدم. آیا این مشکل ما خوردن قرص ال دي هست؟؟ آخه تازه یک هفته پیش پریود شدم.
- لطفا کمکم کنید آیا دیدن لخته خون در داخل رحم قبل از انتقال جنین با آی وی اف برای بارداری خطرناک است
من سه روز قبل آنتقالم دکترم یک لخته کوچک در داخل رحم من دید مناسفانه جنینها را انتقال داد آیا این لخته خون خطرناک برای حاملگی است
- میشه درهنگام پریودی قرص پروژسترون را مصرف کرد
- سلام و احترام ،دو ماه قبل در هشت هفتگی به علت توقف رشد جنین خود بخود سقط شد چند روز کاملا بافت و کیسه و جنین دفع شد بعد ده روز پاک شدن رفتم سونو گفتن جنین دفع شده فقط نیم سانت بقایا مونده که با پریود بعدی دفع میشود بعد ان سر تایم پریود بعدی پریود شدم منتهی در حد لک بینی و کم سر هفت روز هم پاک شدم مجدد سر پریود بعدی که هنوز وقتم نبود پنج روز زودتر پریود در حد لک بینی بازم داشتم و پاک شدم الان سر پانزده روز فاصله از لون موقع مجدد پریود شدم و بعد چند روز یهو شدید شده و روز هشتم رفتم سونوی واژینال که تشخیص دادن بقایا هنوز خارج نشده و متورم شده الان باید چکار کنم سونو گفتن کورتاژ کنم بهتره ولی من دوست ندارم راهی هست که بقایا دفع بشه و خونریزی من کم بشه
سلام خسته نباشید من پریودم دوره اول ۱۰ روز عقب افتاد و دوره دوم ۳ هفته. سونو رحم و تخمدان و ازمایش،lh , fsh انجام دادم همه خوب بودن مشکلی نداشتم دکتر قرص دوفامد ۱۰ میلی ۱۰ شب تجویز کردن که من روز ۹ پریود شدم. خونریزی تا ۲ روز اول بسیار کم بود الان نزدیک ۶ روزه که خونریزی شدید دارم و دکتر قرص مفنامیک اسید رو تجویز کرد. ۴ تا ۸ ساعته خوردم کم شد ولی الان که اونواد دیشب قطع کردم دوباره شدید شده که مجبور شدم باز بخورم. الان باید همون مفنامیک اسید رو ادامه بدم یا داروی دیگزی پیشنهاد میکنین. ضمن اینکه من ریزش،موی شدید و خارش،وخشکی واژن احساس ضعف و خستگی زیاد بدخلقی دراشتم و احتمال میدم استروژنم پایین باشه ولی متاسفانه دکتر بدون اینکه ازمایش استروژن و پروژسترون از من بگیرن، داروی پروژسنرون برام تججویز کردن ممنون میشم راهنماییم کنید. سپاس
- ترشحات دائمی وازن
سلام.ضمن تشکر از جواب سوال قبلی .که خیال بنده رو راحت کردید.در فاصله دوقاعدگی بدون وقفه ترشحات آ بیک بی رنگ ولی بو بدون سوزش خوارش دارم که زیاد است .وآ زار دهنده.آ یا این ترشحات مربوط به فیبرومها هستند که دارم متاسفانه یا دلیل دیگری دارد؟آ یا می تواند به تجرد مربوط باشد.وآ یا راهی برای کم کردن آ نها وجود دارد تا کنون هرچه سلام کردم گفتند طبیعی است ولی برای بنده آ زار دهند ه است.مجرد و۴۰ساله هستم.
- سپتی سیدین
با سلام و عرض ادب میخواستم بدونم اگر قبل از رابطه زناشویی الت شوهر را با سپتی سیدین که ضدعفونی کننده هست تمیز کنیم اشکال نداره؟
- عمل فیبروم
سلام، من فیبروم ۲۰سانتی دارم.بعضی دکترا میگن لاپاراسکوپی ، بعضیا میگن چون بزرگ هس لاپاروسکوپی نمیشه باید جراحی کرد.نظر شما چیه ؟؟
- سقط مکرر
سلام ببخشید در چه مواردی عمل سرکلاژ شکمی توصیه میشه؟چند درصد موفقیت امیزه؟من دوبار ای وی اف کردم سقط شد.یکبارم طبیعی باردارشدم بیست هفتگی کیسه ابم پاره شد سرکلاژم کردم.ممنون میشم جواب بدید
- بارداری
سلام من 38 هفتم بچه ام بریچ بوده ممکنه بچرخه
- عوارض
سلام ببخشید گفتید در صورتی که زگیل عوارض جدی نداشته باشه باعث نازایی نمی شه. این عوارض شامل چی میشه؟
- بارداری…
سلام خانم دکتر.برای نامنظمی پریود ،برای باردار شدن، یکی درمیان نزدیکی داشتن شانس بیشتری دارد یا باید اول قاعدگی منظم باشه!. یعنی با قاعدگی نامنظم روز تخمک گزاری هرزمان باشه یه روز درمیان نزدیکی داشته باشیم میتوان شانس بیشتری برای بادار شدن داشته باشیم؟
- نازایی
سلام،من اصلا پریود نشده ام،دکتر گفتند تا ۲۵ روز استروژن و پروژسترون مصرف،از روز روز دوم تا۱۴قاعدگی روزی سه تا آمپولhmg,روز۱۴قاعدگیhcgتزریق کردم،روز ۹تا۱۱بعد از تزریقhcgخونریزی قهوه ای و صورتی داشتم،یازده روز بعد از تزریق آزمایش بتا ۱/۲وهفده روز بعد از تزریق ۳/۷ بود.امروز۲۴ روز از تزریق hcgگذشته،پریود نشدم،کمردرد،آروغ زیاد،زیر شکمم درد میکنه،بی بی چک هم منفی بود،من باردارم؟
- بارداری با بتای پایین
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر، من ۲۰ روز پیش انتقال جنین انجام دادم اولین آزمایشم بعد از دو هفته بتا شد ۲ ؛بعد از ۴۸ ساعت دوباره آز دادم بتا شد ۲،۷ ؛ به من گفتن داروهاتو قطع کن ؛هنوز حتی لکه بینی هم ندارم ،فقط یه دریایی شبیه پریودی دارم اونم خفیف، به نظرتون نیازه دوباره آزمایش بدم یا ز طریق سونو میشه فهمید که باردارم یا نه؟ آخه زیر شکمم هم سفت شده
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دكتر عزيز . من ١٨ سالمه و مبتلا به تخمدان پلي كيستيك هستم ، اضافه وزن دارم و پريود هام نامنظم بود كه به دستور شما قرص متفورمين رو ٦ ماهه مصرف ميكنم و خداروشكر پريودهام منظم شده ، ميخوام بپرسم آيا من ميتونم در كنار مصرف متفورمين رژيم كتوژنيك بگيرم ؟!
- سلام . خانم دکتر شما معاینه سینه هم انجام میدین.ماموگرافی
- فیبرومیوم
سلام خانم دکتر بخاطر فیبرومیوم ۲ماه پریود بودم دیفرلین و مژسترول جواب نداد ایا داروی گیاهی موثر هست ؟؟؟ایا امتحانش مضره؟؟
- افزایش سایز سینه
سلام خسته نباشید من 18سالمه میخوام سایز سینه هام افزایشی باشه از چه قرصی استفاده کنم؟
- زنان
سلام وخسته نباشید خدمت شما دکتر عزیز برای سرد مزاجیم چه دارویی میتونم استفاده کنم ؟؟
- قاعدگی
سلام وقت بخیر خروج تکه های بزرگ لخته و گوشت از یک دختر باکره میتونه نشانه ای برای حلقوی بودن پرده باشه ؟
- چیکارکنم
سلام خانوم دکتر من مشکل کیست رحم دارم شما به من متفورمین با دوفاستون تجویز کردین من بعد 4 روز مشکل اسهال گرفتم و به مدت 2روز ایا متفورمین ضرری نداره بعد2روز خوب شدونزدیکی کردم همان روز فقط خون از بدنم خارج شد ایا پریدم بوده چون فقط یک روز بوده الان 2روز میگذره هیچ لکی نیست ممنون میشم کمکم کنید


