Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پریود دردناک
سلام خسته نباشید من این ماه لتروزول فولیک اسید و پودر فرتی بیوتیک مصرف کردم روز ۹ سیکل دو فولیکول ۱۵و۱۹ داشتم اندومترم نازک بود چند ماهه نازک شده ۳ میلی بود از همون روز استرادیول و آسپرین داد بهم سیکلام ۳۲ روزه است روز ۲۵ سیکلم خیلی کم لک خون دیدم همون روز تموم شد تا روزی که پری شدم خونریزی چند ماهه کم شده ولی دو روز اول وحشتناک درد داشتم تا حالا اینجوری نبودم خون میبینم ولی بیشتر ترشحات سیاه رنگه خون نیست امروز روز سوممه خیلی کم شده خیلی نگران میشه راهنماییم کنید چرا یه لک دیدم نکنه کیست دارم
- ناباروری
سلام همسرم عمل فتق دوطرفه و واریکوسل دو طرفه انجام داده قبل عمل تعداد اسپرم ۱۳ میلیون بود بعد از عمل شده دو میلیون الان یک سال میشه عملش گذشته باردار نشدم چرا بدتر شده ویتامین ای استفاده میکنه
- کاذب بودن بیبی چک دریائسگی زودرس
سلام.خانم دکترمن ۳۳سالمه.از۲۰سالگی دچاریائسگی زودرس شدم.چندروزپیش دچارترشح شدم کیت تخمک گذاری گرفتم مثبت شدچندروزمتوالی مثبت شد.بیبی چک تست کردم ۳بارهاله خیلی کم رنگ مثبت بودآیادریائسگی زودرس مثبت کیت وبی بی چک کاذب هست؟سپاسگزارم
- ضرب به تخمدان
دیشب تو مهمونی پسر عموم ضربه نسبتا شدیدی ب شکمم الان درد خفیفی دارم در اطراف زیر شکمم الان خیلی میترسم
- بارداری
سلام دو فرزند دختر دارم برای بارداری سوم در حال اقدامم و دوست دارم پسر باشه کپسول اوابوست میخورم به نظر شما با این کپسول نتیجه میگیرم
- یائسگی زودرس و قطع پریود
با سلام . من 40 سال سن دارم و حدود یکساله که متوجه شدم دارم یائسه میشم . تا سال قبل همیشه پریودهای منظم و کاملا دقیقی داشتم بدون حتی یکروز تاخیر . و هیچگونه سابقه یائسگی زودرس هم نداشتم . الان در استانه ازدواج بودم که متوجه مشکلمم شدم و باعث شده مردد بشم چون شنیدم با توجه به شرایط من و بعد یائسگی هم امکان بارداری صفر هست و هم میل جنسی از بین میره و نمیخوام زندگی فرد دیگه ای خراب کنم پارسال amh 0.08 lh 7 fsh 12 بود . به چندین پزشک مراجعه کردم هیچ دارویی جز ویتامین c به من ندادند . الان سه ماهه پریود نشدم . دو ماه قبل 2 امپول پروژسترون هم زدم اما فایده نداشت .سونو کردم هیچ مشکلی جز کوچک شدن سایز تخمدانم وجود نداشت . ازمایش دادم و fsh 30 lh 29 amh 0.02 بود . دکتر برای من قرص استرومارین دادند که 15 شب بخورم و از شب شانزدهم هم دوفاستون را هم اضاف کنم . حالا چند سوال دارم :
- آیا باید با اتمام استرومارین و قبل شروع دوفاستون پریود شوم ؟
- ایا قطع ناگهانی پریودم یعنی من یائسه شدم ؟
- یکی از پزشکان گفتند با توجه به وضعیتم اگر بخواهم تخمک فریز کنم احتمال اینکه موقع تخمک کشی هیچ تخمکی نداشته باشم خیلی زیاد است و ارزش امتحان کردنش را ندارد . این درست هست ؟
- ایا راهی برای کاهش fsh و lh وجود داره ؟
- شما چه درمانی را برای من پیشنهاد میکنید ؟
- بارداری
سلام خانم دکتر عید شما مبارک من یه پسر سه ساله دارم یه سال بعد زایمانم از آمپول ضد بارداری استفاده کردم بعد ۵ماه دچار لکه بینی وخون ریزی شدم رفتم دکتر بهم دارو داد وخون ریزیم بند اومد حدود ۶ماه اصلا پریود نشدم و بعد اون تقریبا یه سال وچند ماهه که پریودم منظم شده ولی باردار نمی شم دکتر رفتم ازمایش وسونو هم دادم ومشکل نیس خواهش میکنم کمکم کنید ۴ماه پیش دکتر برام عکس رنگی نوشته که هنوز نرفتم نمیدونم چرا با این که مشکلی نیس باردار نمیشم کلی بگم یه سال که آمپول زدم دوساله که بدون جلو گیری هستم نمیشم
- مدروکسی پروژسترون
باسلام قرص پروژسترون که برای پریودشدن هرماه ازروزچهاردهم به مدت ده روزخورده شودازبارداری جلوگیری میکندودرصورت بارداری سبب سقط میشه
- سلام دخترم 9سالو9ماهشه پریود شده قدش 140وزنش حدود32قدمادر 166قدپدر170ایاقدش رشد میکنه ایاسوزن جلوگیری ازبلوغ ضرری براش نداره
- درمان شکست DNA اسپرم
بنده مردی 36 ساله هستم سه بار میکرو ناموفق داشتیم اردیبهشت 95 جراحی واریکوسل سمت چپ انجام دادم و بعد از آن داروی فرتیل اید و ولمن روزی یکی مصرف کردم از لحاظ تعداد اسپرم به بیش از 60 میلیون در هر میلی لیتر رسید, و کیفیت ان نیز, بهتر, شد که آخرین آزمایش کیفیت a صفر و کیفیت b 36 درصد و جنبش به 75 درصد رسید و مورفولوژی مطلوب به 7 درصد که همه در رنج بودند. ولی برای اولین بار اسفند سال 96 آزمایش شکست DNA اسپرم انجام دادم که 41 درصد دارای شکست DNA بود و خارج از رنج بود ولی کروماتین 15 درصد نامطلوب و در رنج بود. می خواستم بدونم دلیل میکرو ناموفق همین شکست DNA هست و باید از جنین اهدایی استفاده کنم؟ همچنین من کارم دو هفته کارم و یک هفته در کنار همسرم هستم آیا عدم نزدیکی دوهفته تاثیری بر DNA اسپرم دارد؟
- تنبلی تخمدان
سلام.خانم دکتر 33سالمه.در چند سال اخیر هر سال 4ماه دفاستن مصرف کردم تا پریودم تنظیم بشه و ماه های بعد هم در 30تا 37 روزگی پریود شدم.چون میخوام برای بارداری اقدام کنم ایا راه حلی نداره این تنظیم پریود.چاق نیستم و وزن معمولی دارم.
- تنبلی تخمدان
سلام و خسته نباشید ببخشید یک سوال داشتم ، من نزدیک ۸ ماه هست اقدام به بارداری میکنم و نتیجه نگرفتم ،این ماه هم با وجود خوردن قرص کلومیفن ، آمپول hmg ، و آمپول دور ناف فوستیمون باز هم فولیکولم ۸ بود ، تو سونوگرافی گفتن تنبلی تخمدان شدید دارم ، گفتن به این طریق جواب نمیگیریم باید لاپاروسکوپی بشم که کیست های ریز و از بین ببرند و ivf ،به نظرتون طریقه درمان درست است؟ و اینکه تو بیمارستان خصوصی هزینه تقریبی این دو عمل چقدر می شود؟ با تشکر
- آیا حقیقت داره
راستش من یک مطلب خواندم کسانی که آژنزی واژن دارند بعدازاصلاح و نقص آن باردار نمیشوند خواستم بپرسم که آیا این موضوع حقیقت و صحت داره ؟
- تنبلی تخمدان
سلام خانوم دكتر يه سوال داشتم من تو سه دوره كه دوفاستون مصرف كردم ماه چهارم بدون قرص پريود شدم ولي الان دوم بايد پريود ميشدم ابان چهارم هنوز نشدم خيلي عصبي ام و نگران يعني من تا اخر عمر بايد دوفاستون مصرف كنم براي اينكه پريود شم خيلي نگرانم ميشه راهنماييم كنين؟
- ضربه ب شکم
سلام من ۱۶ سالمه پدرم یع روانیه امروز صب خواب بودم ب خاطر اینکه زود بیدار نشدم اومد ایستاد روی کمرم و من از شدت درد کمر وزیر شکمم نفسم بالا نمیومد ایا باعث نازایی و پاره شدن بکارت میشه؟ تو رو خدا جواب بدین😭
- آیا با وجود فیبرم رحم میتونم باردار بشم
- آژنزی مولرین؟
سلام خانم دکتر عزیز. خواستم بپرسم که آیا آژنزی واژن و آژنزی سرویکس جز آژنزی مولرین محسوب میشود یا خیر ؟
- عوارض ال دی
سلام خانم دکتر خسته نباشید. من ماه بعد قراره میکرو کنم. ۵ روزه ال دی میخودم و درد شدید تخمدان مخصوصا چپ رو دارم. دقیقا مثل درد تخمکگذاری! ضمنا قرص ضدتشنج میخورم و بابت خوردن ال دی و عمل میکرو از متخصص مغز و اعصاب اجازه نامه دارم. خواستم بدونم درد تخمدان از عوارض ال دی میتونه باشه یا اینکه ممکنه بخاطر مصرف قرص ضدتشنج، اثر ال دی خنثی شده باشه و تخمکگذاری اتفاق بیفته؟؟؟ چون دوره هام کوتاهه و همیشه تخمکگذاریم تو همین روزای ۹ و ۱۰ هست.
- نازایی
سلام من خودم تنبلی تخمدان دارم م همسرم اسپرش حرکت نداره میخواهم بدونم با این مشکلات من باردار میشوم یانه
- تنبلی
سلام خانم دکتر خسته نباشید من 3 سال ازدواج کردم بدون جلو گیری هنوز باردار نشدم دکتر میرم میگن تنبلی تخمدان داری چیکار کنم دیگه انقد دکتر رفتم خسته شدم دلمم خیلی نی نی میخواد تو رو خدا کمکم کنید 18 سال هم دارم و اضافه وزن دارم به نظرتون از اضافه و نیمه 80 کیلو هستم ممنو ن اگه پاسخ بدیم


