Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پریودهای سنگین
سلام خانم دکتر من ۴۰ سالمه به خاطر پریودهای سنگین وسردرد کفتن آمپول ۳ماهه بزنم بعد زدن آمپول فقط یک بار یریود نشدم الان دوماهه خونریزیم قطع نشده هیچ قرص جلوگیری هم نمی تونم استفاده کنم تورو خدا راهنماییم کنید این خونریزی منو از پا در آورده سونو واژینال هم انجام دادم کفتن همه چی نرماله
- توده
سلام خانم دکتر توی جواب سونوی مادرم یه توده هیپو اکو در پستان سمت راستش وجود داشت که مشکوک به سرطان بود دکتر بیوپسی پیشنهاد داد بیوپسی رو انجام دادیم ولی جوابش ۱۰ روز طول میکشه حالا با گذشت یه هفته اندازه ی توده بنظرم کوچیک تر شده آیا این ممکنه خبر از خوش خیمی بودنش باشه؟
- چوشیدن سینه
- دارو
سلام خانوم دکتر مهربون به من گفته بودید از ترکیبات ضدقارچ و ضد التهاب استفاده کنم؟ اینها چه دارویی هستن؟ هم برای داخل و هم بیرونی. من خارش و التهاب دارم که فکر میکنم قارچ چه داروی خوراکی در کنارش باید مصرف کنم؟ ممنون
- بقایا سقط
سلام خسته نباشید میخواستم جکاب این سونو رو برام تفسیر کنید ممنون چون به دکتر زنان نشون دادم چیز خواصی نگفت در بررسی اولتراسونیک رحم با ابعاد ۱۰۰*۴۸ میلی متر مشاهده شد .تصویر بقایای بارداری به حجم تقریبی ۳ سی سی در قسمت فوندال کاویته اندومتر رویت شد که دارای واسکولاریته در قسمت فوندال قدامی می باشد تخمدان ها با حدود وابعاد نرمال بدون ضایعه فضاگیر مشاهده شدند .مایع ازاد در کلدوساک مشاهده نشد .ممنون میشم جواب کاملی بدید ببینم مشکلی هست یا نه با تشکر از شما
- بیماری اندومتریوز
سلام من بخاطر آندومتر یوز آمپول بیست هشت ایرانی زدم خیلی خونریزی دارم بخاطر آندومتریوز خیلی اذیتم همیشه شکم درد دارم دکترم فقط بهم دارو میدن میگه عمل ات خطرناکه عوارض داره چون دوتا متخصص باید عمل ات کنم
- کیست مولتی لوکولار
با سلام من پریودم ۲ هفته عقب افتاد سونو دادم یه ضایعه مولتی لکولار به ابعاد 63*96 در ادنکس راست نشون داده که نیاز به ام آر آی داره، و هنوزم پریودم نشدم گفتن جراحی، ولی نمیخوام جراحی کنم راه دیگه داره؟
- فیبروم
رحم با ابعاد ۵/۲×۷/۴×۹/۶ ضخامت آندومتر ۴/۱ و فیبروم انترمورال به قطر ۴/۹ در فونداسیون رحم میباشد. آیا نیاز به جراحی دارد ؟
- عکس رنگی بعد از سرکلاژ شکمی
سلام خانم دكتر عزيز، من ٨ ماهي ميشه كه به دليل زايمانهاي زودرسم، سركلاژ شكمي كردم. چند ماهي گذشت و باردار نشدم، براي چك كردن لوله هاي فالوپ ديروز عكس رنگي گرفتم ، مسيول عكس رنگي از كاتتر استفاده نكرد، با وسايل فلزي عكس رنگي گرفت، شديدا خونريزي و درد برام ايجاد شد. خانم دكتر نگران بخيه هاي سركلاژ هستم، امكانش هست بخيه ها باز شده باشن؟ يا آسيب ديده باشن؟
- برسی سونوگرافی از نظر عفونت لگنی و اندومتریت
باسلام و احترام بنده 14 فروردین عمل سزارین شدم، چند روز بعد پوست شکمم خیلی نسبت به لمس حساس بود وسمت چپ بخیه ها به شدت سوزش داشتم. سونو انجام دادم تشخیص اندومتریت و عفونت بیمارستانی دادن سه روز بستری بودم و جنتامایسین و کلیندامایسین گرفتم بعد اونم کلیندا 150 دادن و قرص سفکسیم 400،بعد اتمام کمی بهتر شدم مجدد سونو دادم ایندفعه نوشته، اندومتر مختصر هتروژن به ضخامت 5میلی که بین دولایه ان خالی است. مایع ازاد کم پاکه5 میلی در اطراف تخمدان چپ و لگن رویت شد. لطفا بگید چه دارویی استفاده کنم خوب بشم از بس قرص خوردم خسته شدم
- عفونت
سلام. اگه عفونت وارد رحم و لوله های رحم شده باشد با چه ازمایشی معلوم میشود؟ ایا ترشح سبز کمرنگ در پریودی نشانه ی عفونت لوله هاس؟نشانه چیست؟
- لگد به شکم
سلام من ۸سال پیش ازشوهرم لگد بالای ناف خوردم ورم داره درد هم دارم دکتر رفتم دارو داده وقتی میخورم خوبه اما چرا کنم که خوب بشم شوهرم ۷سال پیش مرده میشه راهنماییم کنید ممنونم
- سوال مهم
سلام بالای مثانه انگار که یه لولس که التهاب داره و خارش داره و حس خیسی دارم. علت چیست؟ ترشحاتم مشکلی نداره ایا عفونت لوله رحم است؟
- درموییدکیست
باعرض سلام وادب،کسیفیته باشک درموییدکیست چه درمانی دارد؟
- به نظرتون رحمم رو بردارم
سلام خسته نباشید مو ضخامت اندومتر داشتم ۴۹ سالمه کرتاژ تشخیصی انجام دادم مشکلی نبود امپول لوپرومر هفت ونیم استفاده کردم امپول استرادیول والرت استفاده کردم جستیران ۴۰استفاده کردم قرص ضد بارداری هم استفاده کردم ولی هنوزم خونریزی دارم الان یک ونیم سال هستش ممنون میشم جوابمو بدید چند دکترها رفتم بهم گفتن رحمتوبردار
- راکی تانسکی؟
من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده و رحم و تخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند وپرید وعادت ماهانه هم میشوم. سوال من این هست من الان جز افرادی هستم که سندرم راکی تانسکی دارند درسته ؟
- درد جای بخیه
سلام وقتتون بخیر ۷ سال پیش زایمان سزارین داشتم و الان دوهفته ست قسمت چپ جای عملم میسوزه و موقع نشست و برخاست خیلی درد میگیره لطفا راهنماییم کنید که به خاطر چیه
- کیست تخمدان
سلام دکتر جان.من مجردم توده هیپراکو ب قطر 32درجدار رحم دارم باید چیکار کنم خطرناکه؟و قابل درمانه؟
- سقط جنین
سلام خانم دکتر لطفا تفسیر این سونو رو بهم بگید آیا این بقایای سقط بارداری خودبخود دفع میشه یا نه خطرناکه تصویر ناحیه هایپرهترواکو به ابعاد تقریبیmm 15*15*16 و حجم تقریبی ۲ccدرون کاویته رویت شد که مطرح کننده بقایای بارداری / colt میباشد ، چکار باید بکنم من سه روز تو بیمارستان بستری بودم قرص میزوپزوستول در ۶ دوز دریافت کرده بودم تو بیمارستان دفع نشد چیزی ، ترخیص که شدم تو خونه یه چیزی شبیه بافت حالا یا شاید همون ساک بارداری دفع کردم لطفا بگید نیازی به جراحی دارم یا خودش دفع میشه
- یائسگی
سلام وقت بخیر.خانمی ۴۵ ساله هستم.از یکسال پیش دچار قطع پریود شدم آزمایش دادم fsh:20 و lh:11 ماما تشخیص یائسگی داد اما فقط برای دو ماه هورمون دادن فقط با اونا پریود میشم.هفته پیش آز دادم fsh:39 و lh:26 دکتر استروژن و پروژسترون دادن برای ۶ ماه اما نحوه مصرفش رو خوب متوجه نشدم دسترسی به دکترم ندارم .لطفا راهنمایی بفرمائید چطوری بایستی مصرف کنم ممنون و متشکرم از لطفتون


