Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پرده بکارت
سلام من یک سال میشه نامزاد کردم چنددفعه رابطه از جلو داشتم اولین دفعه وقتی کردتا اخر داخل کرد دردی نداشتم ولی بعد از هفت ساعتی سه قطره خون اومد میگن زده شده یه یه دکتر دیگه هم گفتم گفت زده شده الان باید چیکارکنم آیا ترمیم میشه چقدر هزینه اش میشه توروخدا کمکم کنید اگه خانواده ام بفهمن منو میکشن
- ای وی اف
سلام خسته نباشید، خانم دکتر من تنبلی تخمدان دارم و هرزگاهی با امپول و دوفاستون پریود میشم،الان توسیکل انتقالم دکترم برای روز بیست ویک سیکل امپول دکاپپتیل ۱/۲تجویز کردن میخواستم بدونم عوارض داره یا باعث یائسگی زودرس میشه؟
- ناباروری
باسلام و احترام ما برای مشکل ناباروری به متخصص ناباروری مراجعه کردیم وبا انجام آزمایش اسپرم متوجه دی آف ای بالا ۲۸درصد شدیم ودکتر ای یوای رو پیشنهاد کردن آیا باوجود این مشکل میتوان باردار شد باتشکر ؟
- قرص جلوگیری
سلام من ۵روز پیش توی روز ۱۲ام سیکلم قرص جلوگیری خوردم الان لکه بینی قهوه ای دارم طبیعیه لکه بینیم؟
- کیست تخمدان
با سلام و وقت بخیر
من ۳۲ سالمه و مجرد هستم و چندین سال که بیماری تخمدان پلی کیستیک یا pco رو دارم که باعث پرمویی و پریود های نامنظم شده. چندین دوره تحت درمان قرار گرفتم که آخرین بار دکتر بهم یه بسته قرص سپترون کامپاند و سه بسته سپترون استات و اسپرونولاکتون و متفیدکس ۵۰۰ تجویز کرد که به مدت ۳ ماه مصرف کردم ولی الان لکه بینی دارم و پریود هام بازم نامنظمه و مشکل پرمویی م حل نشده. باید مصرف قرص سپترون کامپاند ادامه بدم؟ اگه بله باید از روز چند قاعدگی بخورم؟ - درد مقعد در دوران پریود
سلام و وقت بخیر خانم دکتر. من مشکل درد در مقعد زمان پریود دارم و هنگام دفع این درد خیلی بیشتر هست ولی در مواقع معمولی قابل تحمله خیلی شدید نیست. یکمم درد زیر شکم دارم که نمیدونم به خاطر پریود هست یا نه. توی گوگل سرچ کردم و در مورد اندومتریوز خوندم و نگران شدم برای همین رفتم دکتر سونویواژینال انجام دادم و دکتر گفت نه من چیزی از اندومتریوز در داخل واژن و لوله ها نمیبینم ولی بیرون رحم و نمیتونم تشخیص بدم و فکر نمیکنم مشکلی داشته باشی.و دو ماه به من داروهای ضد بارداری تجویز کردند . چون ایران نیستم الان نمیدونم باید چیکار کنم. ایا باز از دکترم بخوام بیشتر بررسی کنند ؟ ایشون گفتند میتونی ام ار ای هم انجام بدی ولی الان توصیه نمیکنم . ولی این درده نگرانم کرده. البته من عفونت ادراری گرفته بودم که دارم داروی انتی بایوتیک مصرف میکنم و خون در ادرارم وجود داشت. هفته پیش که تست دادم باکتری ها کم شده بود اما همچنان خون مشاهده میشد به علت پریودم دکتر گفتن نمیتونن مجددا تست بگیرند و دو هفته بعد مراجعه کنم. و دکتر گفتند اگر دو هفته بعد این مشکل حل نشده باشه باید دنبال چیزهای دیگه بگردیم.راستش اون خون در ادرار و این درد مقعد و اینا همه منو نگران کرده. به نظرتون چیکار کنم؟ خیلی ممنون میشم اگر کمک کنید. ممنون از وقتی که میگذارید.
- آمپول دیفرلین
سلام من ۱۵ سالمه شیمی میشم دکتر برای اینکه پریود نشم برام امپول دیفرلین ۳ ماهه نوشت الان ۷ روز از تزریقش گزشته پریود شدم چرا؟
- خونریزی در زمان یائسگی
بعد از دو سال یائسگی خونریزی دارم تست سرطان رحم دادم خدارو شکر مسئله نداشتم دکتر سونوگرافی داخل رحم داده و بعد کورتاژ تشخیصی حالا چیکار کنم
- رتروفلکسن
سلام خانوم دکتر من سونوگرافی انجام دادم و در سونوگرافیم نوشته رحم دروضعیت رتروفلکسن بااندازه رحم ۷۰*۳۵ م م و اکوی میومتر و اندومتر رحم ۶ م م است و اندازه و اکوی تخمدان راست طبیعی و تخمدان چپ کیست فولکولر با اندازه ۱۵*۱۴قرار دارد . رتروفلکسن یعنی چی خانوم دکتر من همیشه ک سونو میدادم رحمم نرمال بوده و اینکه اما همیشه کیست داشتم ک خداروشکر الان کیستام از بین رفته . علت رتروفلکسن شدن چیه و ایا خطرناکه ومشکلی دارم ک باعث بوجود اومدنش شده
- ذرات اکوژن معلق فراوانی در مایع آمینوتیک دیده میشود
سلام من 19هفته باردارم 15هفته خونریزی شدید لخته کردم رفتم سونو گفتن بچه سالمه یه بارم 18هفته خونریزی کردم فقط یه تکه لخته به اندازه توت فرنگی بود و 19هفته رفتم سونو گفتن در مایع آمینوتیک ذرات اکوژن فراوان هست باعث خونریزی میشه میخواستم بدونم این ذرات چیه و آیا برای جنین خطر ناک است یعنی بچه سالم نیست
- پرده
سلام خسته نباشید ببخشید من الان ی هفته ای عروسی کردم ولی درشب اول عروسیم وقتی آلت تناسلی همسرم به داخل واژنم رفت ولی اصلا دردنداشت وخونی ازش نیامد به راحتی داخل رفت آیامن پرده نداشتم چون خون ریزی نداشتم آلت تناسلی همسرم به راحتی داخلش رفت تروخداکمکم کنید
- دردبقیه
سلام من ۳ سال هست سزریان کردم الان جای بقیه هام درد میکنن چیکاربایدکنم
- HPV
سلام من درگیر زگیل تناسلی شدم و اولین رابطه ی جنسیم با همسرم بوده و از همسرمم مطمئنم و اولین رابطه ی جنسی ایشان هم با بنده بوده و با این روند من الان نمی دونم چرا درگیر زگیل شدم ببخشید الان میشه بگید علتش چیه ؟! و اینکه من اصلا استخر نمیرم و از توالت فرنگی و وسایل مشترک با کسی استفاده نکردم تا به امروز
- زنان
درتخمدان سمت راست کیست بابعاد۱۷×۲۳میلی متردارای اینترنال اکوی خفیف وچند سپتا مشاهده شد. ضخامت اندومتر۱۴میلیمتروضخیم میباشدکنترل با BHCGتوصیه شود سلام لطفا برام میشه توضیح بدین اینها چی میگن و درمانش چی هست
- مشکل خارج شدن گوشت ازواژه از واژه
سلام بخشیش باشه من یک دختر مجرد هستم مشکل من این است که هنگام تشناب نمودن از واژن من یک تکه گوشت مانند زبان بدون درد وخون خارج میشود وپس وقت بلند شوم داخل میشود من از خجالت نزد داکتر رفته نتوانستم نمیدانم که چی است بسیار نگران هستم هیچ کدام رابطه هم ندارم لطفا علت این را بگوید وچی کار کنم که خوب شوم ممنون
- تاثیرقرص فنی توئین فنوباربیتال برروی جنین
سلام من 35سالمه دارای سقط جنین های متعدد شدم حتی در9ماهگی.حال باتوجه به اینکه شوهرم دچارصرع میباشد وهمیشه قرص فنی توئین 100میلی مصرف میکند .ایا این میتوتند علل سقط جنین باشد.درضمن اکثربارداری هام در2ماهگی رشد نمیکردن ..باتشکر
- بارداری
سلام خانم دکتر خانم دکتر من بیشتر تمایل به داشتن دختر دارم تمامی روزهای پریودی رویداد داشت کردم من معمولا سیکل ۳۰روزه دارم در روز ۱۴سیکل تا ۱۶من ترشح سفید رنگ شفاف دارم و همچنین در روز ۲۰ام سیکل ترشح سفید رنگ مات تقریبا مثل پنیر میخوام بدونم برای دختر دار شدن تو چه روزی از سیکل اقدام کنم راه جلوگیری من کاندوم البته بگما میدونم ۱۰۰در ۱۰۰نیست ولی به صورت تقریبی میخوام بدونم
- احتمال بارداری
سلام خانوم دکتر عزیز و مهربان و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات .امیدوارم به برکت این روزهای عزیز هر چی از خدا میخواین خدا بهتون عنایت کنه.یه سوال دارم که امیدوارم مثل گذشته جواب بدید همونطور کا قبلا خدمتتون عرض کردم من در روز پنج سیکل خانومم با ایشون رابطه بدون دخول داشتم که فقط هنگام ارضا شدن مقداری منی روی واژن ریخت و مقداری هم وارد واژن شد و بعداز رابطه قرص لونوروژسترول مصرف کرد و 12 ساعت بعد هم یکی دیگه. و بعد از 5 روز از مصرف قرص دوچار لکه بینی مختصری شدند به طوری که در دو روز متوالی سه مرتبه و در هر مرتبه دو سه قطره خونریزی داشتند با این حال ما در حدود 23 روز بعد از رابطه یعنی روزی که قرار بودپریود بشن و نشدن آز بتا دادیم که مقدارش صفر بود.با این حال بعد از 6 روز تاخیر از موعد پریود بالاخره پریود شدند ولی نسبت به دوره های قبل تقریبا مقدار خونریزی کمتر بود و در روز پنجم پریودشون دیگه تقریبا پاک شدند (البته این نکته رو بگم که در سیکل قبل هم در روز پنجم که رابطه داشتیم دیگه تقریبا پاک بودن و خونریزی نداشتند و این نکته رو بگم که ایشون یه کم اضافه وزن دارن )سوالم اینه دیگه با این وصف احتمال بارداری وجود داره یا دیگه احتمال بارداری حتی یک درصد هم نیست؟ و یک سوال دیگه آیا امکان حاملگی خارج رحمی وجود نداره ؟ و آیا اون آز بتا بعد 23 روز از رابطه قابل اعتماد بوده؟ میدونم که وقتتون کمه و ارزشمند ولی لطفا جواب هر سه سوالمو بدید.متشکرم
- سقط جنین
سلام من خانم 31ساله هستم یک هفته از سقط میگذره با همسرم به طور ناخواسته رابطه داشتم هنوز پریود نشدم خونریزی کمی دارم خواستم بدونم آیا امکان بارداری وجود داره برای جلو گیری میتونم قرص ال دی مصرف کنم
- ترشحات
سلام ترشحات سفید رنگ معمولی دارم .حول و حوش تخمک گذاری هستم..این ترشحات قبل از ازاد شدن تخمک هستن؟یا مشخص نیست درحین یابعدش هست؟


