Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام خانم دکتر
سلام خانم دکتر.بنده 22 سالمه.2ساله نامزد کردم و فقط 4بار رابطه داشتیم و هیچ مورد ی هم مثل حاملگی سقط و .. نداشتم.قبل از هرچیز عذرخواهی میکنم که مجبورم زیاد بنویسم چون دلم میخواد در جریان همه چیز باشید.پریودهای نامنظمی دارم.یعنی هیچوقت هیچ روند خاصی نداشته.بطور مثال در 4 دوره ی قبل در تاریخ های 30آذر-25دی-28 بهمن-25 اسفند پریود شدم.حتی نمیدونم الان که فروردینه کی میشم و همیشه طبق دردایی که از یه هفته قبل دارم مثل گهاهی درد شکم یا کمر همیشه به طور حدسی میگم تا 5.6 روز دیگه پریود میشم.روز اول خیلی درد دارم و تا یکی دوروز خونریزی طبیعیه خیلی زیاد نیست اما شب ها از دو تا نوار استفاده میکنم و روزهای بعد تا روز چهارم پنجم به حدیه که ر.زها یدونه نوار نهایتا دوتا کفایت میکنه.حتی خیلی وقتا شب سوم چهارمم میخوابم صبح نوار بهداشتیم کاملا تمیز و سفیده و چون کم کم میاد واقعا اعصابمو بهم میریزه .سال 91 یادمه تو یک ماه دوبار پریود شدم ترسیدم به دکتر مراجعه کردم از همون روز سوم بهم قرص سیپرو ترون کامپاند دادن و سونو که قرصو تا 21 روز مصرف کردم ولی سونو ندادم چون ایام امتحاناتم بود و به دوسه تا مرکز مراجعه کردم یا دکترشون نبود یا تا 3.4 روز نوبت نمیدادن یکیشونم چون آقا بود اصلا نرفتم به هر حال نتیجه ای که گرفتم اینبود که تا سه چهار دوره پریودم نظم داشت یعنی هربار 4روز کم میشد مثلا 24ام.20ام 16ام..ولی بعد باز نامنظم شد.احساس میکنم بدنم زیاد مو داره یعنی از حد طبیعی که یه خانم باید داشته باشه بیشتر.البته تو صورت یا چونم اصلا زیاد نیست و خیلی عادی برخلاف بعضیا که در اصطلاح میگن ریش دارن.دست و ساق پاهامم معمولی مثل بقیه ولی ران و کشاله ی ران قابل توجه طوری که اعتماد به نفسمو خیلی پایین اورده و همیشه درگیر اصلاحش هستم گاهی ژیلت و اکثرا موم.بقیه جاهام مثل شکم و بالاتر هم به نظرم باز غیرطبیعیه.ساکن رامسر هستم.دکتر خوب زنان فقط یکی میشناسم که چون فامیلمه واقعا خجالت میکشم برم پیشش.تنکابنم که میگن پزشک زنان حاذق نداره.فقط رشت واسم میمونه که نسبت به شهرای دیگه بهم نزدیک تره.هیچ پزشکیو نمیشناسم که مراجعه کنم چون دلم میخواد نتیجه ی قطعی بگیرم با شما هم از طریق اینترنت اشنا شدم.اگه راهنماییم کنین واقعا ممنونتون میشم و اینکه بفرمایید با توجه به این شرح حال به هر پزشکی(پزشک خوب)مراجعه کنم چه چیزهایی تجویز میکنن از قبیل سونو ازمایش دارو.آیا این موهای زاید ممکنه به مشکلات زنان اگه داشته باشم مربوط باشه>؟امیدی هست که با داروهایی که برای مهار هرمون های مردانه میدن کمتر بشه که دیگه سمت لیزر نرم؟خانم دکتر من تا چندوقت دیه حتما باید به یه پزشک معتمد مراجعه کنم خواهشا راهنماایین کنید.خیلی اعصابم داغونه.بعضی وقتا از خودم واقعا بدم میاد... (بیشتر…)
- توده هایپواکو
سلام مادرم 48سالش هستش در سینه چپ توده هایپواکو دیده شد اندازه6×4 آیا خطرناک هستش
- عفونت
سلام من حدود یکماه پیش سوزش ادرار و تکرار ادرار داشتم ولی به پزشک نتونستم مراجعه کنم از شما سوال کردم گفتین عفونت ادراری هست و کپسول فلوکونازول ۱۰۰ گفتین مصرف کنم ولی نکردم میخاستم بدونم الان هم متونم شروع کنم به خوردن ؟ باید به دکتر هم مراجعه کنم؟
- کپسول نوافن و مترونیدازول در شیردهی
سلام ۸ دی ماه ۱۴۰۴ سزارین شدم نوزاد دختر دارم شیر خودم میخوره، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۵ دندونم درد میکرد کپسول نوافن دوتا خوردم نمیدونم با فاصله نوافن خوردم یا دوتانوافنو باهم خوردم یا جدا ،چون یادم رفته و نمیدونم بلافاصله به بچه شیر دادم یا با فاصله زمانی، قبل اونم فک کنم قرص مترونیدازول خوردم ی دونه نمیدونم ۲۵۰ بود یا ۵۰۰ چون نوشته اش پاک شده بود،میخواستم بدونم واسه بچه مشکلی نداره؟ سوال ۲:امروز متوجه شدم که به خاطر عفونت دندونم گونه ام ورم داره و همسرم مجبورم کرد مترونیدازول بخورم باز چون نوشته دارو کنده شده بود و پاک شده بود نفهمیدم مترونیدازول ۲۵۰ بود یا ۵۰۰ ی دونه خوردم میخواستم بدونم واسه بچه ضرر داره؟سوال ۳: تو شیردهی واسه عفونت دندان چه دارویی بخورم بهتره؟سوال ۴:اگه بعد خوردن کپسول نوافن بچه شیر بخوره واسش ضرر داره؟ خیلی نگرانم چون بچه ام بی قراری میکنه همیشه مجبور میشم هر لحظه بهش شیر بدم حواس نمونده واسم واسه همون یادم نمونده اون موقع هم که کپسول نوافن خوردم نمیدونم دوتا کپسول نوافنو باهم خوردم یا با فاصله ؟ و یادم نیس بلا فاصله بعد خوردن کپسول نوافن به نوزادم شیر دادم یا با فاصله زمانی؟ امروزم نمیدونم بلافاصله بعد خوردن مترونیدازول به نوزادم شیر دادم یا چند ساعت بعد،ممنون میشم راهنمایی بفرمایید ببخشید اگه طولانی شد.
- پریود
سلام خانم دکتر من ۱۷ سالمه و ازدواج نکردم و من کیست تخمدان داشتم که با قرص در عرض یک ماه رفع شد من قبل از کیست تخمدان قاعدگی منظم داشتم و ۷ روز طول میکشید ولی خب دو روز آخر فقط لکه بینی داشتم و همچین بعد از درمان کیست مجدد قاعدگیم منظم شد و فقط یک یا دو روز با ماه قبل شاید تفاوت داشته باشه ولی خب الان من بعد از ۳ روز قبل از اتمام پریودی لکه بینی دارم و این طبیعی هست یا نه و روز های آخر دیگه من حتی اگه بینی هم ندارم
- مایع در کاویته اندونتر
رحم آتروفیه با طول ۶۵ م. م مشاهده میشود و دارای شکل نرمال و پوزسیون ر تروورسه است. اکوی میومتریال هتروژن است ضخامت آندومتر به شکل منظم م.م میباشد. حدود ۲ سی سی مایع در کاویته اند و متریال مشاهده میشود و آن را متسع نموده است. سرویکس حاوی کیستهای نوبوتین کوچک و شواهد سرویسیت مزمن میباشد. یافته ها پیشنهاد دهنده سرویکال استنوزیس در بیمار است. تخمدانها دارای ابعاد کوچک هستند تخمدان چپ فاقد ضایعه فضاگیر است در تخمدان راست دو کیست ساده با اقطار ۹ م. م و ۱۰ م.م مشاهده میشود (ORADS US 3) کول دوساک خلفی نمای طبیعی دارد مایع آزاد در لگن مشهود نیست سلام خانم دکتر این سونوگرافی مادرمه آیا چیز خطرناکیه میشه راهنمایی کنید ممنون
- پریودی
سلام خانم دکتر دختری ۲۰ ساله هستم هر ماه پریود می شم فقط فاصله ی بین پریو هام ثابت نیست هر ماه دو الی سه روز و بعضا ۴ روز عقب یا جلو می فته مثلا سیکلم بعضی اوقات ۲۷ روزه هستش بعضی اوقات ۲۸ روزه یا ۳۰ روزه آیا طبیعی هست این سیکل و پریود هایم طبیعی هستش آیا تخمک گزاری انجام میشه ؟ خیلی نگرانم ممنون
- خارش باسن
سلام من نزدیک به دو ماه هس که خارش باسن و اطراف مقعد داشتم الان شدید شده و حتی به بیکینی و مقعد هم رسیده چیکار باید بکنم خیلی شدیده
- قرص استرادیول گفتن تا پریودیی بخورم بعدش هم بخورم یا خیر
سلام دکتر گفتن از روز ۱۶ سکیل قرص رو شروع کردم تا گفتن روز اول پریودی .حالا ادامه بدم یا خیر
- اصلیت شما
سلام با تشکر از زحمات شما می خواستم بدونم شما اصلیت ساروی هستید یا رشتی؟ با تشکر
- تشخیص نوع غده
سلام ببخشید در ناحیه کشاله ران سمت راست یک غده دارم که ۶ ماهه از بین نرفته در سونوگرافی انجام شده نوشته شد : تصویر ادنوپاتی دارای هیل اکوژن به : ۱۰.۵ میلی متر sad در اینگوینال سمت راست مشاهده میشود . میشه لطفاً بگید این چیه و خطر آفرینه یا نه؟! خیلی ممنون
- سلام وقت بخیر واژن خیس بشه شامل عفونت میشه
- زنان
سلام من تنبلی تخمدان دارم وروزی دو تا گلوکوفاژ بعد شام و نهار میخورم،ببخشید اگه باردار بشم و متوجه نشم ،گلوکوفاژ برای جنین خطرناک نیست؟؟؟
- انتقال جنین انجام دادم روز یازدهم هست هیچ علایمی ندارم یعنی چی
انتقال جنین انجام دادم روز یازدهم هست هیچ علایمی ندارم یعنی هیچی
- قرص ال دی
سلام خسته نباشید.من برای جلوگیری از بارداری قرص ال دی مصرف میکنم میخواستم بدونم اگر همزمان با قرص ال دی از قرص های لاغری هم مصرف کنم تاثیری روی عملکرد قرص ال دی نداره .میتونم از قرص های لاغری هم استفاده کنم یا نه ممنون.
- در مورد امپولhcg
سلام ببخشید من قصد بارداری دارم.این ماه قرص کلومفین خوردم و دکتر امپول hcgتجویز کرده برام ولی چون الان به دکترم دسترسی ندارم میخواستم ببینم باتوجه به سونوگرافی که روز ۱۱سیکل انجام دادم و سه فولیکول با ابعاد ۲۴ ، ۱۵.۵ و ۱۳.۵داشتم،امپول hcgرو بهتره کی تزریق کنم؟؟روز ۱۳یا۱۴سیکلم؟؟
- کیست سینه
با سلام من چندتای کیست سینه دارم ودکتر گفت باید قرص گل مغربی مصرف کتید چند بار سونو دادم هیچ تغییری نکرده خیلی هم درد دارم نمیدونم چه نوع دارویی مصرف کنن
- قرص
سلام سوال کردم برای هر بار نزدیکی بک عدد قرص کافیه فرمودید خیر این روش درستی برای پیشگیری نیس منظورتون چیه پس چجوری؟
- لکه بینی؟؟
سلام وقتتون بخیر
بنده ۶ ماهه پریودام نامنظم شده از 5 روزه تبدیل شده به ده روزه 7 روز خونریزی 3 روز لکه بینی
سونوگرافی و آزمایشاتم خوب بوده دکتر به مدت دوماه قرص روکین برام تجویز کرده بودن دوماه پیش قرص روکین خوردن و این ماه که کلا قرص قطع شده الان روز 12 ام پریود هستم و همچنان لکه بینی دارم ایا امکانشه بخاطر قرص روکین باشه ؟
پریودم 7 روزه تموم شد ولی الان هنوز لکه بینی دارم کمی
قبلا فقط تا روز 10 ام لکه بینی داشتم ولی این ماه هنوز روز 12لکه بینی دارم ولی کمه
امکانشه بخاطر قرص روکین باشه ؟ - برا وایویاف با تخمک اهدایی گیرنده چه دارویی مصرف کنیم


