Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سرکلاژشکمی
سلام من باید سرکلاژ شکمی پیش از بارداری انجام بدم بعد از چه مدت میتونم انتقال جنین انجام بدم
- غربالگری مرحله دوم
سلام خانوم دکتر .ن امروز نتیجه سونوی مرحله دوم گرفتم همه چی خوب بود آزمایش غربالگری کواد مارکر دادم نوشته اسکرین مثبت. دارم دق می کنم هفته 19 بارداری هستمو 37 سال سن دارم نتایج براتون می فرستم لطفا راهنمایی کنید.jv, rvHk vhiklhddl ;kdn risk of down:1in3300(at term) risk of trisomy 18:1in1100(at term) risk of trisomy13:1 in11000(at term) risk of ntd:1 in 490 risk of pre-eclampsia: greater than1 in 5 comment: downs risk due to maternal age alone ia 1in 180
- جلوگیری ۱
سلام وقت بخیرسه ماه است که قرص جلوگیری مارولین مصرف میکنم.همیشه هم سر ساعت مصرف میکنم.آیا بطور کامل از بارداری جلوگیری میکند.؟ البته نزدیکی محافظت شده انجام می دهم.و اینکه درد معده و قفسه سینه از عوارض این قرصه؟
- بارداری
سلام من سونوگرافی رفتم بعد داخل سونوگرافی زده طول سرویکس چهل و هیپواکو میباشد من نوزده هفته باردارم آیا خطر سقط زیاد هست
- بارداری
با سلام طبق تاریخ آخرین دوره از پریودم با گذشت یک هفته از پریودم عدد بتا ۳۵۰۰ شد . اما گاهی اوقات درد در انتهای کتف چپ احساس میکنم که گاهی هست و گاهی نیست . البته دلدرد و کمردرد هم در حد چند ثانیه گاهی به سراغم میاد و رفع میشه . خواستم بپرسم این درد در انتهای کتف چپم جای نگرانی داره ؟؟
- خونریزی
سلام خانوم دکور خواهش میکنم جواب بدید خیلی نگرانم ۱۳ روز از پریودم گزشته و دیشب رابطه دخول داشتم صبح بلند شدم رفتم دسشویی بعد از ادرار دیدم سه چکه خون ریخت ازم خیلی نگرانم چیکار کنم دکور برم؟ این مشکل میتونه چی باشه از نظر تودم بشکل پریودی نیس
- لکه بینی
سلام دوماه از زایمانم گذشته و همچنان لک بینی دارم و عفونت ادراری و فرزندم از شیر خودم تغذیه میکنه چه آنتی بیوتیکی میتونم مصرف کنم
- ماستیت گرانولوماتوز
سلام من ماستیت پستان داشتم و خوب شدم هر چند ماه یک بار هم سونو میدم. این سری توی سونوی من نوشته بود یک توده هیپواکوی لوبونی به اندازه ۷۵ میلی متر که اکنون امتیاز ۳ تا ۴ الاستوگرام دارد. و جای دیگه نوشته ضخیم شدن دو طرفه پری داکتال دیده میشود لطفا راهنمایی کنید منظورش چیه خطرناکه یا نه.
- کیست
با سلام.. من یک ساله که کیست اندومتروز دارم و به همراه ان یبوست هم همیشه دارم... البته پارسال هم عمل همروویید شدم.. ایا میتونه یبوست من به خاطر همین کیست باشه یا خیر
- سونو گرافی رحم وضمائم
سلام. تصویرکانونهای اکوفری ریز متعدد منطبق بر پریفرال زون هر دو تخمدان همراه با افزایش استرومای تخمدانی دیده میشود. یعنی چی؟
- جواب ازمایش سونوگرافی
Both ovaries are enlarged in size with multiple tiny peripheral follicles without dominant follicle suggestive for P.C.0.D 1:YAArrr میخواستم بدونم این بده یا خوب
- توی سونوگرافی 18 هفتگی nb دیده نشده…
سلام،
توی سونوگرافی 18 هفتگی nb دیده نشده کلا، ما بخاطر آزمایش غربالگری آمینوسنتز انجام داده بودیم قبلش وجواب آمینو خوب بود. اما بخاطر همین که توی 18 هفتگی nb نداشت دکتر گفت سونوی کالرداپلر و سه بعدی انجام بدین و این سونوهم گفت تیغه ی بینی استخوانی تشکیل نشده هنوز و فقط بصورت غضروفیه و بهتره که آزمایش نمونه ازبندناف انجام بدین.
واقعا الان تاآخرهفته میشه بیست هفته کامل و الان میشه سقط کرد، ولی مجوز نمیدن و میگن چون آمینوسنتزش خوب بوده و سندروم داوون نداره اجازه سقط ندارین، ولی خود دکتر میگه احتمال اینکه سندروم نوع دیگه ای باشه هست! الان کاوه خاکی بریزیم روسرمون، توی پنج ماهگی بفهمیم که بچه مشکل داره و دیگه مجوز سقط نمیدن، اصلا چرا باید آزمایش بند ناف انجام بدیم، بفهمیم مناقصه که چی بشه؟ وقتی بچه الان که بیست هفته سه هنوز nb نداره، حتما یه مشکلی داره دیگه، ماالان میفهمیم مشکل داره، امابه هیچ دکتری نمیتونیم بفهمانیم ومیگه باید جواب آزمایش بیاد و تابیاد هم هرمشکلی داشته باشه دیگه اجازه سقط ندارین. - سلام خانم دکتر خسته نباشید من ۲۲ سالمه دوتا بچه دارم و از کوچیکی سینه هام خیلی ناراحتم میتونین قرصی پشنهاد کنید لطفآ ممنون میشم جواب بدین
- Chronic servisitچیست
توجواب آخرین نمونه برداریم که دکترگفتن همه چی خوبه جوابم chronic servisit بود گفت دارونیازنیست ولی بعدازرابطه لکه بینی قهوه ای دارم احساس سوزش کمی هم دارم.چکاربایدبکنم
- قرص ضد بارداری
با سلام و وقت بخیر من چندین ماهه که قرص سیپروترون کامپاند و به موقع و سر ساعت مشخص برای پیشگیری از بارداری استفاده میکنم. وقتی قرص ۲۱ تموم میشه معمولا ۴ تا ۵ روز بعد خونریزی پریودم شروع میشه. پس از پایان قرص ۲۱ تا ۵ روز بعد که قراره پریود بشم، هیچ قرصی ندارم که مصرف کنم. حالا سوالم اینه که توی اون ۵ روز اگر نزدیکی داشته باشم، باید چیکار کنم؟ نیاز به استفاده از روش های دیگر ضد بارداری هست و یا چون ۲۱ روز مداوم قرص مصرف کردم هیچ روش دیگری نیاز نیست و میتوانم نزدیکی با خیال راحت داشته باشم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید. با تشکر فراوان
- رحم من کدام یک از رحم های آنومالی مولرین هست ؟
سلام . میشه برای نوع رحم راهنمایی کنید در هر سونوگرافی من نوع رحم من را متفاوت میزنه. سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲ سپتوم آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم و کیست آندومتریوما داشتم وجراحی شده ام وسال ۱۴۰۰ و۱۴۰۱نیزسپتوم واژن داشتم وجراحی شده ام جز آنومالی مولرین هستم اولین عمل که شکمم باز شد نوشته شده رحم دیدلفیس هست و من چندبار سونوگرافی واژینال انجام دادم هر دفعه در سونوگرافی های من نوع رحم من رامتفاوت زده شده . دو بار رفتم سونوگرافی واژینال زده شده رحم با نمای partialbicornate وسپتوم بلند و دو بار دیگه هم رفتم سونوگرافی زده شده رحم نمای bicorn و دوشاخ دارد و یک بار هم پارسال سونوگرافی انجام دادم گفته شده رحم نمای bicorn ندارد و سپتوم بلند هست . و یک بار هم ام آر ای پارسال انجام دادم زده شده رحم نمای long.septate هست و ماه پیش هم رفتم سونوگرافی زده رحم نمای سپتوم دار . واقعیت خانم دکتر من سر رحمم گیج شده ام هر دفعه سونوگرافی و ام آرآی رحم من رامتفاوت نشان میدهد. البته دکترم در اتاق عمل گفته من و دو دهانه رحم دارم . میشه راهنمایی کنید و نوع رحم من رابگید . من شنیدم اون هایی که دو دهانه رحم دارند رحم آن ها دیدلفیس هست . یعنی ممکنه رحم من دیدلفیس باشه ؟ .ممنونم میشم نوع رحم من رابگید.چون در هرسونوگرافی وام آر آی متفاوت گفته میشه من به دکترم دسترسی ندارم و در شهرستان زندگی میکنم. ممنون میشم جواب بدید.باتشکر
- بچه دارشدن
من ۱۸جلسه شیمی درمانی کردم و سال ۹۳وپیوندمغزواستخوان زدم وطی این مدت پریودنشدم خواستم بدونم امکان بچه دار شدن دارم
- دفع پروتئین
سلام خانوم دکتر نازنين در آزمايش ادرار 24ساعته مقدار دفع پروتئينم 250 هست اين مقدار از دفع تا چه حد خطر ناک است و اينکه در اين دو هفته باقي مانده تا زايمان چه عوامل يا غذاهايي ممکن است اين مقدار از دفع را تشديد کند؟
- دردپا
باسلام من هفته 12 بارداری هستم چند روزی که درد پای شدید مثل کوفتگی دارم آیا تو دوران بارداری طبیعی ممنون میشم جواب بدید
- بارداریی
سلام من یکسال هست قرص نورم اسکن استعفاده میکنم الان از پارسال برج 5 قطع کردم و تا الان که تو ماه اردیبهشت هستیم حدودا ده ماه هست نمیخورم میتونم باردارشم


