Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- درمان اختلال هورمونی
من با شکایت پریود نامنظم طی یک سال اخیر و اخیرا خونریزی طولانی رحم به دکتر مراجعه کردم. دکتر عمل هیستروسکوپی را تجویز کردند و نتیجه پاتولوژی بنده : پولیپ اندومتر و Disordered proliferative endometrium بوده. سوالم این است که جهت این اختلال آیا نیاز به پروژسترون درمانی دارم یا عمل هیستروسکوپی و لایه برداری رحم برایم کافی بوده؟ (با توجه به اینکه پریودم دچار بی نظمی بسیار شده) سن46 وزن 55
- باسلام. من آنزیم کبد ام بالاست کبد ام چرب هستش مشکلات بیضه وکمرد دارم خیلی پایین کمرم. اسپرم هم غلظت داره . مربوط به کبد چرب میشه؟؟؟؟؟
باسلام. من آنزیم کبد ام بالاست کبد ام چرب هستش مشکلات بیضه وکمرد دارم خیلی پایین کمرم. اسپرم هم غلظت داره . مربوط به کبد چرب میشه؟؟؟؟؟
- افزایش وزن در بارداری
سلام خسته نباشيد خانم دكتر من هفته ٢٤ بارداري هستم از اول بارداري تا الان سه كيلو وزنم اضافه شده از ٦٣به ٦٦ رسيدم من ديابت بارداري دارم و٨واحد لومير هر شب استفاده ميكنم ماه دوم هم يك كيلو وزنم كم شد ايا اين نرماله؟ افزايش وزنم كم نيست؟
- بارداری
سلام خانم دکتر من بد از معاینه دهانه رحم توسط پزشک لکه بینی دارم چکار کنم
- خونریزی کم
سلام وقت شما بخیر . من دوماه هست که دکتر برای هورمون برام قرص سیپرترون کامپاند تجویز کردن . ماه پیش رابطه بدون پیشگیری داشتم . قرص رو مصرف کردم .بعد از قطع قرص پریود شدم .اما خونریزیم خیلی خیلی کمه .اصلا خونریزی نیست . احتمال داره دلیلش بارداری باشه؟؟؟؟؟
- هموراژی سابکرونیک
سلام خانم دکتر عزیز هفته ۶ بارداری پیش شما سونو شدم.هموراژی سابکرونیک به ابعاد ۱۹*۸ در کنار ساک بارداری مشاهده شد.روزی دو تا شیاف پروژسترون استفاده میکنم و هفته ای یکی امپول femolife و روزی یک عدد قرص پردنیزولول ۵. و بیشتر وقت ها لکه بینی قهوه ای و یا به صورت بافت رشته ای تیره ولی کم مشاهده میکنم.بسیار نگرانم.این لکه بینی ها خطری برای جنینم داره؟
- سلام عزیزم من به خاطره نازایی داروی هورمونی دکتر بهم قرص لتروزول وکلومیفن داد آمپول سینال اف چهار تا داد ولی الان پریودم نامنظم شده چه درمانی لازم وچیکار باید کرد یا چه چیزی برای نامنظم شدن پریودی خوبه
- کیست اکوفری
سلام خانم دکتر وقت بخیر سونوگرافی دادم گفتن تو تخمدان سمت راست کیست اکوفری۶۰میلی متری دارم کیست اکوفری چیه؟از بین میره؟خطرناک نیست؟
- ایا عمل سفید کردن با لیزر باید بعد لیزر کامل موهای زاید تناسلی باشه یا بعد سفید کردن میشه ازاون لیزر رفع موهای زاید استفاده کرد؟
- شیردهی
قرص کابرگولین نیم میل نصفشو خوردم برا قطع شیردهی سرگیجه دارم ادامه بدم یا قطعش کنم
- عفونت
سلام خانم دکتر من یه هفته عفونت واژن داشتم ودکتر انتی بیوتیک وپماد واژینال بهم دادن مصرف کردم ودورش ۳روزه تموم شده اما هنوز ورمی که اطراف واژن بوده برطرف نشده چندروز طول میکشه تاخوب بشه؟ممنون
- شش ماه اقدام به بارداری داشتیم نشده سونو رفتم از لحاظ تنبلی تخمدان واز مایش های قبل بارداری مشکلی ندارم ایا برای مراجعه به پزشک زود هست چون سن همسرم هم داره بالا میره میخوام زودتر باردارشم
سلام من۲۱سالمه وهمسرم۳۳شش ماه اقدام به بارداری کردیم امنشده سون از لحاظ تنبلی تخمدان مشکل نداشتم ازمایشات قبل بارداریمم خوب بود چپن سن همسرمم داره بالا میره میخوام زودتر باردارشم ایا برای مراجعه به پزشک نازایی زود است
- کرورتاژ یا دارو
سلام خسته نباشین
ببخشید من دوماه سقط کردم تواویل ۵ ماهگی مشکل غربالگری داشت با امپول و دارو سقط کردم امروز رفتم سونو گفت ۹cc بقایا مونده نیازه کرورتاژ بشم یا نه بادارو دفع میشه - کیست سرجنین
تو بیست هفته یه کیست 6میلی تو سر پسرم بود که تو بیستو چهارهفته برطرف شده بود ایا بعداز تولد دوباره برمیگرده وممکنه پسرم عقب مونده به دنیا بیادبقیه ازمایشاتم سالمه چون برادر زادم مشکل مغزی داره میترسم
- پریود
سلام من با کسی دعوا داشتم یه لگد زد به شکمم بعد از یک روز پریود شدم و درد شدیدی دارم بخاطر ضربه به شکم ایا؟؟
- اقدام
سلام .آیا در زمان اقدام میشه با ماشین مسافرت رفت؟
- مصرف قرص فولیک اسید در بارداری؟
با سلام ببخشین من وقتی فهمیدم باردارم که 6 هفتم بود و از قبل از تاریخ تولد دخترم که سال 1400 بود قرص فولیک اسید تو یخچال داشتیم منم فک کنم 15 یا 20 تا ازش خوردم یعنی حدود یک سال و نیم پیش قرصا تو یخچال بود آیا تاریخ انقضاش گذشته خیلی نگران شدم بعد اون بهداشت داد مصرف کردم خدای نکرده برای جنین مشکلی هست؟
- نازایی
سلام و عرض ادب بین اینوفولیک و اووبوست کدومش رو پیشنهاد میکنید. ممنون
- سونو رحم
سلام در رحم من اکوی میو متر یکنواخت پیدا شدش این یعنی چه
- آسپرین در طول بارداری
سلام خانم دکتر خسته نباشید من که به علت حاملگی پوچ کورتاژ شدم ،شما برای قبل بارداری اسپرین تجویز کردین وطبق ازمایش پی تی خون ۱۲ ثانیه شد،آیا باز در طول بارداری بعدی باید آسپرین مصرف کنم یا خیر؟تاثیری بر جنین ندارد؟


