Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام خسته نباشید ببخشید من دوماه هست که در زمان پریودی هام از تو دشیتشویی که هستم از مقعدم هم خون میاد
- هماتوم
با سلام، من چهار ماه از داروهای کمک باروری استفاده کردم الان نه هفته باردارم و تشخیص هماتوم سه سانتی دادن، دکتر برام آمپول فرتیژست 50 که عصر میزنم و شبی یک عدد شیاف 400استفاده میکنم آیا این میزان زیاد نیست و مشکلی ایجاد نمیکنه؟
- سرکلاژشکمی
سلام هزینه سرکلاژشکمی چند میلیونه
- درد ناحیه کلیتوریس
سلام خسته نباشید من 15سالمه مدتی پیش قبل از قاعدگی با لمس کلیتوریس دردی حس میکردم و در دوران قاعدگی رفع شد اما بلافاصله بعد از تموم شدن قاعدگی دوباره اغاز شد اما شدت درد هنگام لمس کردن کمتره و خونریزی نداره چک هم کردم چیز غیر طبیعی به چشمم نخورد تا الان رابطه ای نداشتم علتش چیه؟دردش همیشگی نیست میره و میاد فقط هم در صورت لمس کردن حس میشه.سوزش و خارش هم ندارم
- کیفیت جنین
سلام خانم دکتر،من pcoهستم،ماه پیش با جنین های فریز آی وی اف کردم.جنین ها 5روزه بودن اما کیفیتشون پایین بود،یعنی اصلا به مرحله بلاست نرسیده بودن و 6_8سلولی بودن با گریدهایBوBC.میخواستم بدونم اصلا انتقال همچین جنینهایی منطقی بود و احتمال بارداری اصلا وجود داشت؟؟
- چهکارکنیم درماه رمضان پریودی ۴روز عقب بیفتد
- مصرف آسپرین در بارداری
سلام وقت بخیر. ببخشید من هفته ی ۱۳ بارداری هستم و توی آزمایشم هموگلوبین خون ۱۴و نیم بود. برام روزی ۱ آسپرین 80 تجویز شده اما من میترسم مصرف کنم خواستم نظر شما رو بدونم ممنونم🙏
- قاعدگی
سلام خانم دکتر من ۲۴ سالم هست متاهلم پریودیم ۳ روز خوب میاد روز۴هم یک کمی خون میاد بعد دیگه تاروز ۶ لکه های قهوه ی میادروز هفتم دیگه پاک میشم مشکلی نیست خانم دکتر
- بقایای سقط
سلام.من ۱۵ روزه سقط کردم دیواره رحم رو زده ۱۳ میلی متر و هتروژن هم هست.میخاستم ببین باقرص رفع میشه.
- بارذاری
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر درهفته 12 بارداری nt انجام دادم itوnbنرمال است ولی عدد nt 2/8 میباشد ایا نگران کننده است؟
- فیبروم رحمی
سلام.بنده یک فیبروم ساب سروز خلفی با قطر ۳۲میلیمتر و یک فیبروم ۷۹میلمیتری اینترامورال در مرکز رحم دارم و۵فیبروم کوچک تر که اندازه آ ن در سو نو مشخص نشده است.فیبرومها در مرکز رحم ودر مجاورت همدیگر هستند.آ یا امکان برداشتن فیبروم با حفظ رحم وجود دارد؟؟ابعاد رحم ۱۵۰در۹۲در۱۳۸است.۴۰ساله ومجرد
- سونوی وزن گیری جنین
سلام من ۲۹ هفته بارداری هستم دکتر سونوگرافی وزن جنین نوشته برم این سونو را چند هفتگی برم الان که هفته ۲۹ هستم وزن جنین اهمیت دارد برم
- بارداری
سلام. مایع مختصر در کاویته ی آندومتر رویت شد . یعنی چی؟
- اعلایم بارداری
- بازگشت خارش واژن
با سلام. خانم دکتر من هربار خارش واژن میگیرم دکتر میرم کلتریمازول ۱درصد تجویز میکنن و خوب میشم تا مدتی مثلا یه ماه یا دو ماه و بعد دوباره همان خارش را میگیرم باز استفاده میکنم خوب میشم. من چیکار کنم که دیگه خارش نگیرم ؟ آیا هر دو ماه این مشکل را پیدا کردم میتوانم از همین درمان اسنفاده کنم؟ مشکلی پیش نمیاد ؟خیلی دارم اذیت میشم موقع خارش وقتی نزدیکی دارم هم ترشح سفید دارم و خشکی داخل واژن .۳۳سال دارم و ۶ ساله ازدواج کردم بچه دارم
- مایع اکولوسنت در داخل کاویته اندومتر
من زن۶۸ ساله درسونوگرافی قبلی مقدارمایع اکولوسنت در داخل کاویته اندومتربه حجم نزدیک به ۱ سی سی دیده شد ضخامت آندومتر ۶ میلیمتربود ودرضمن من کرم واژینال استروژن استفاده میکردم.بعد ازسونوگرافی از کرم استروزن استفاده نمیکنم.بعداز ۲۷ روزسونوگرافی رفتم و ضخامت اندومتر۵/۵ بود ومایع اندک درکاویته اندومتر دیده شد.ایا من دوباره باید به سونوگرافی بروم؟ من احتیاچ به کورتاژ تشخیصی دارم؟ باتشکر فراوان ازخانم دکتر عزیزوتبریک سال نو.
- لکه بینی
با سلام و عرض ادب من باردار نیستم و جهت تنظیم قاعدگی از شب شانزدهم به مدت ده شب قرص دوفاستون میخورم الان هشت شبه که دارم قرص رو میخورم ولی لکه بینی پیدا کردم میخواستم بدونم آیا پریود شده ام و باید قرص را قطع کنم یا باید ده عدد قرص را کامل بخورم بدون توجه به لکه بینی؟
- خود ارضایی
سلام من چندبار خود ارضایی انجام دادم و حس مکنم خیلی سینه هام بزرگ شدع ایا خود ارضایی باعث بزرگ شدن سینه میشه یانه؟
- عوارض دارویی
باسلام بدلیل متاستاز کانسرسینه ام به استخوانها دکتر برایم زومتا تجویزکرده. ولی تاکیدکرد یک دندانم که پوسیده است را قبلا ترمیم کنم منهم بدلیل کرونا میترسم دندانپزشک بروم. آیا صلاح میدانید با وجود یک دندان پوسیده زومتا رامصرف کنم؟
- جلوگیری$
سلام وقت بخیر میخواستم سوال کنم که تا چند ماه یا چند سال میتوان از قرص ضدبارداری استفاده کرد؟ و اگر بخواهیم بصورت طولانی مدت استفاده کنیم هر چند ماه یکبار بار و چه مدت باید وقفه بین مصرف وجود داشته باشه؟ ممنونم


