Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- راجبه پرید
من چند روزه پیش پریود شودم دو روزه مقدم خیلی درد داره داخله مدفوم التهاب میبینم خیلی درد دارم و درد بالاتر میاد باید چکار بکنم تشکر اگر جواب بدید
- دو ماسک در بارداری ضرر دارد؟
سلام خانم دکتر خسته نباشید من در تمام مدت بارداری به خاطر ترس از کرونا وقتی میرفتم بیرون دو تا ماسک زدم بعضی اوقات حالم بد میشد نفسم کم میومد یک ماسک رو برمیداشتم امکانش هست به خاطر ماسک زدن جنین دچار مشکل بشه و اکسیژن بهش نرسه؟
- توده هیپواکو
سلام من سونوی سینه انجام دادم..نوشته شده توده هیپواکو در سینه چپ مشاهده شده. آیا خطرناکه؟؟
- سلام خسته نباشید ببخشید توی سونوی غربالگری اولیه من نوشته nt2/1mm ک باتوجه ب crlدرپرسنتایل۸۷درصد(زیر پرسنتایل۹۵درصد)قراردارد یعنی چی؟
- دانه های قرمز
سلام وقت بخیر من داخل واژنم(کاملا داخل)وقتی اینه میذارم یه دونه های قرمزی میبینم ولی درد و اینا ندارم اصلا. ترشحاتم معمولین ولی مثلا بعد 3-4 ساعت که میرم دستشویی و خودمو میشورم کنار لابیا مینورم ک دست میکشم یه حالت پیل شدن میشه که سفیدن(یه چیزی مثل وقتی که کیسه میکشه آدم). گااااهیم خارش کم دارم و بعضی وقتا موقع رابطه درد دارم. مشکلم چیه؟؟
- بارداری
با سلام و خسته نباشید من 43 سال دارم و در هفته پنجم بارداری هستم و ترشح بارداری ندارم ایا این در بارداری نشانه بدی است
- بارداری
سلام خانم دکتر ببخشید من در هفته 16 بارداری هستم چند روزه مداوم لرزش و ویبره در واژن احساس میکنم.دلیلش چیه ؟ ایا خطر دارد؟
- سزارین بعد از طبیعی
سلام خانم دکتر من ۲تا زایمان طبیعی داشتم و بخاطر زایمانهام مشکل هموروئید پیدا کردم که مجبور شدم عمل کنم و هنوزم مشکل دارم برای بچه سومم میشه با گرفتن نامه از جراح هموروئید سزارین بشم؟
- بارداری
من ۳روز دیگه تخمکگذاری دارم،ولی ضخامتم ۶ هست و از امروز استرادیول شروع کردم به نظرتون بالا میره؟؟؟
- پنجمین سزارین
آیامیشودبعددوسال ازچهارمین سزارین بازباردارشدوعمل سزارین انجام داد،وخطرهست یانه؟
- زنان زایمان
سلام وقت بخیر من تنبلی تخمدان دارم پریودهام نامنظمه و قصد باردارشدن دارم رفتم دکتر قرص مدروفم 5داد از 14امین روز پریود روزی 2تا به مدت 10روز مصرف کردم جلوگیری هم نکردم شش روزه که قرص رو قطع کردم پریود نشدم دو روزه فقط لکه بینی خفیف درحد یکی دو قطره دارم تست برداشتم منفی شده بنظرتون علت اینکه پریود نمیشم چیه واحتمال بارداری هست؟
- فیبرم
سلام وقت بخیر ببخشید من ۳۱ سالمه و مجردم سونو دادم سونو نشون داد ک فیبرم دارم دقیقا اینو نوشته تصویر توده هیپو اکو هتروژن به ابعاد تقریبی ۲۸* ۴۰.mm با احتمال میکنم ساب سروزال در دیواره خلفی بادی رحم مشاهده گردید اندو مترmm۵ ضخامت دارد سوالم از شما اینکه با این اوصاف بد ازواج امکان بارداری هست یا نه ودیگه اینکه همیشه ۳ یا ۵ روز هم زودتر پریود میشم البته دکتر زنان و زایمان رفتم گفت مشکلی نیست و قرص آهن داد نیاز ب عمل داره یا نه ممنون از شما
- دررحم اندول اکوژن مشاهده شده به اندازه۱۸.۹ میلی متر
از شما عزیز میخواستم بدانم خیلی خطرناک است و دختر هستم ایا سرطان است کی جواب به دستم میرسد با تشکرقربانت
- شیردهی
سلام حانم دكتر عزيز مصرف فهوه و نسكافه وانواع آن در شيردهي ممنوع هست اگه روزي ١فنجان باشه يا يك روز در ميان چون خيلي علاقه مند هستم و در كل بارداري نخوردم الان تو ٤ماه ٣بار خوردم
- سلام یک سال ونیم پیش سزارین شدم حدود ۳ ماهه جای بخیه ام درد میکنه و حس میکنم بخیه ام فرو میره انگار دارن گوشتمو سوراخدمیکنن پیش دکترم رفتم گفت اگه خیلی اذیتت کرد باید جراحی کنی درش بیاری لطفا راهنماییم کنید چیکار کنم
- سقط ناقص
سلام من دو هفته پیش زمانی که شش هفته حامله بودم با قرص سایتوتک سقط کردم الان بعد دو هفته خونریزی رفتم سونوگرافی واژنال گفتن که سقط کامل انجام نشده جنین دیده نشد اما ساک بارداری هست باید کورتاژ بشم اگر ورتاژ انجام ندم چه اتفاقی می افته و می تونم به جای کورتاژ یکبار دیگه قرص سایتوتک بخورم
- ژل مرطوب کننده واژینال واژیهیل باریچ
با سلام وخسته نباشید من هشت ساله که رحم وتخمدانم را در آوردم وبه خاطر خشکی از ژل مرطوب کننده واژینال واژیهیل باریچ استفاده می کنم با توجه به این که دارای گیاه رازک و ویتامین ای هست ومن رحم وتخمدان را درآوردم این برای من ضرری نداره؟
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیز وقت بخیر سال ۹۰ دخترم را شما در بیمارستان گیل بدنیا آوردید .و حالا بعد ۱۲ سال به صورت ناخواسته مجدد باردار شدم ۳۲ ساله هستم و هفته ۸ بارداری هستم .در حال حاضر در شهر دیگری زندگی میکنم . آیا امکانش هست تمام معاینات دوران بارداری را در شهری که هستم انجام بدم و فقط برای زایمان، مجدد پیش شما بیام ؟ و سوال دیگه که خیلی باعث استرس من شده اینه که من موقع بارداری اول توسط شما سرکلاژ شدم آیا بارداری دومم هم احتمال سرکلاژ هست ؟چون تو این شهر تنها هستم و بالاخره دختر بزرگ دارم و باید به مدرسه و کلاس های متفرقه ببرمش ممنون میشم به همه سوالات پاسخ بدین
- بارداری بدون دخول
سلام من ۱۷ سالمه و مجرد هستم و باکره اما دیروز یعنی ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ با دوستپسرم رابطه داشتم اما دخولی انجام نشده ولی هر دوتامون ارضا شدیم و ابش رو روی باسنم ریخت و چند قطره از پشتم لیز خورد و ریخت رو واژنم و ۱۰ دقیقه بعد با اب و صابون شستمش. میخواستم بدونماحتمال حاملگی وجود داره !! ممنون میشم جوابمو بدین
- توده سفت در نوک سینه
با سلام دختری ۳۷ ساله و مجرد هستم. از ۱۳ سالگی دچار رفلکس معده شده و به مدت۱۲ الی ۱۵ سال بطور مداوم داروی متوکلوپرامید و رانیتیدین مصرف میکردم. از ۲۰ سالگی متوجه شدم ترشحات شیری از هر دو سینه دارم که ناشی از مصرف مداوم داروهای معده بود. پس از ۵ سال مصرف دارو را به کلی قطع کردم و هر ۶ ماه یکبار سینه ها را از نظر ترشحات و وجود توده بررسی میکنم که متاسفانه کماکان ترشحات ادامه دارند. ولی هیچکدام از علائم مربوط به هایپرپرولاکتینمی را ندارم.چرخه قاعدگی تقریبا منظم ۲۴ الی ۲۵ روزه - تاری دید ، ترشح غیرمعمول واژینال و موهای زائد ندارم - حدود یک سال است که دچار ریزش موی شدید شده ام . و از ۶ ماه پیش توده سفت و سفید رنگی تقریبا به قطر ۲ میلیمتر در نوک سینه سمت چپم پیدا شد که بعضی از روزها(حوالی روزهای تخمک گذاری) باعث سوزش و خارش نوک سینه ام میشود . گاهی اوقات هم درد به هاله و عمق سینه میرسد. لطفا راهنمایی بفرمایید از نظر شیوع و خطرات احتمالی این نوع توده نیاز به چه اقداماتی دارد؟ پیشاپیش از راهنمایی و لطف شما سپاسگزارم.


