Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- َسزارین و جراحی فتق ناف
سلام خانم دکتر مهربون من ۲ سال وهشت ماه پیش توسط شما در بیمارستان آریا سزارین شدم وبسیار راضی بودم حالا قصد دارم در چند ماه آتی باردار بشم اما در بارداری اول دچار فتق ناف شدم حالا میخواستم بدونم این فتق ناف در بارداری دوم برای من مشکلی ایجاد نمیکنه و سوال بعد اینکه میشه در زمان سزارین همزمان فتق ناف راهم عمل کرد؟؟؟؟؟؟
- مقاربتخونریزی مکرروزیادوطولانی بعداز
باسلام خدمت شماپزشک محترم .من ب تازگی ازدواج کرده ام .دررابطه جنسی دچارمشکل جدی شده ام.متاسفانه من ازاولین رابطه جنسیم تا حالا ک چندماهی گذشته مکررابعدازهردخول دردشدید همراه باخونریزی شدید طولانی مدت و سنگین دارم .ب متخصص مراجعه کردم.معاینه شدم ونه هیچگونه عفونت داخلی وخارجی نداشتم و سونوگرافی هم هیچگونه مشکلی نشان نداد.اکلافه شده ام وخسته.میترسم این مشکل مانع بارداری ام شود.درتمام روابط جنسی هم بدلیل دردبسیارزیاد وخونریزی از روان کننده ها وبی حس کننده ها استفاده کرده ام.نه در کاهش درد ونه در خونریزی ام تاثیری نداشته اند.نمیدانم چکاربایدبکنم.سن خودم وشوهرم حدود سی وسه سال است تقریبا
- باسلام من واکسن ۱۸ سالگیم رو یه ساله نزدم والان باردارم
مشکلی ایجادنمیکنه الان بزنم؟توسلامت بچه خدایی نکرده اثربدی نداره اگه نزنم؟
- احتمال بارداری
سلام خانم دکتر دوستم ۳روز قبل موعد پریودش ینی۲۸ سیکل بصورت تجاوز گونه وارد رابطه بدون پیشگیری با مردی شده و چون نزدیک پریودی بوده قرص نخورده و با یک روز تاخیر پریودشده و مثل همیشه۵روز پریود بوده.میگه که حجم خونریزی یکم کمتر از ماه قبل بوده) البته ماه قبلش خونریزیش زیاد بوده .بعد پاکی یک شب درمیان با همسرش اقدام کرده و همون ماه باردار شده .الان میترسه بچه از همسرش نباشه .آیا امکان داره؟؟؟
- بارداری
سلام وقت بخیر .از اتمام آخرین پریود من 3 روز میگذره و من در روز سوم بعد از تمام شدن پریودم رابطه محافظت نشده داشتم. الان سوالم این هستش که اگر احتمال بارداری وجود داره قرص مصرف کنم .وبا توجه به سیکل قاعدگیم (28روزه) در زمان تخمک گذاری نبوده .ممنون راهنمایی کنین
- سرکلاژ
سلام.دوتابارداری داشتم یکی هفته 21که سقط شد بارداری دومم با سرکلاژ مک دونالد که بازهم هفته 23سقط شد من 31سالمه خیلی نگرانم که دوباره بخوام باردار بشم میترسم دوباره سقط بشه چه راهی هست واسه من که دهانه رحمم کوتاه وهفته های 21و23بازمیشه.خواهش میکنم راهنمایی کنید
- جلوگیری بارداری
ببخشید من تقریبا جدیدا شده یه هفته هم من از وقت پریودیم میگذره اینسریم سه روزه فعلا نشدم و قبلا خیلی منظم بودم و درد کمتری داشتم ولی تازگیا اینطور شدم و درد بیشتری هم دارم علتش چیه
- لک بینی ابتدای بارداری
با سلام ۳۴ ساله، سابقه سقط بدون تشکیل قلب، بارداری سالم، بارداری مول ناقص اردبیهشت امسال دارم. ابان ماه اقدام به بارداری مجدد کردم، روز موعد پریود به جای خونریزی لک قهوه ای کثیف مشاهده کردم، تیتر بتا با یک روز تاخیر ۱۲۶ بود، سونو وازینال انجام دادم، ۴ هفته و صفر روز ساک حاملگی منظم در رحم مشاهده شد، شیاف استفاده میکنم و استراحت نسبی دارم ولی کل همچنان هست، نگران مول دوباره هستم، لطفا راهنمایی بفرمایین
- باردای
سلام روز بخیر بنده باردارم و در هفته ۷ هستم با سرکلاژ شکمی. آزمایشFBSنوشته شده نورمالشup to99 برای من۹۷ هست دکترم گفتن آزمایش پودرقند۷۵گرم بدم میخواستم بدونم مگه عدد آزمایشم نرمال نیست؟و این که ازمایش پودر قند در هفته ی بارداری من ضرر نداره؟
- باداری+
سلام. خانم دکتر من باردار هستم. ۴ روز از پرپودم گذشته تست دادم مثبت بود. خانم دکتر من یه چند روز قبل موعد پریودم یه کم وسایل سنگین برداشتم و جابه جا کردم، با توجه به اینکه سابقه ۲ تا سقط دارم، ممکنه اینکارم باعث سقط بشه؟؟؟ خیلی خیلی نگرانم. ممنون
- حاملگی
من شهریور پریود شدم بعدش شروع کردم بع خوردن قرص سیبل ۵روز پریودم طول کشید بعدش قرص همینجوری ادامه دادم هر روز ۲۶باز دوبار پریود شدم اول خیلی کم بود مثل ترشح کشدار خونی اینجوری بود بعد چند روز پریود سنگین شدم و تا الان ادامه داره خیلی طول کشیده قرص اول میخوردم الان چند روز قط کردم میشه بگید دلیلش چیه انقد پریودم آیا امکان داره حامله بودم سقط کردم اینجوری شدم خیلی نگرانم اگه میشه جواب بدیم قرص هم دکتر برام نوشته کع از روز اول پریودی بخورم و ادامه بدم و اینکه من تنبلی تخمدانی هم دارم
- ترشحات بارداری
سلام خانم دکتر در هفته۲۰ بارداری هستم سرکلاژ شکمی هستم از اول بارداری روری یک بار ترشحات ژله ای داشتم بدون بو و سوزش و خارش گاهی شفاف گاهی شیری رنگ الان هر ۲الی۳ روز روی دستمال این ترشحات را میبینم ایا طبیعی است یا نیاز به دارو دارم؟ بعضیا اصلا ترشح ندارن در بارداری کمی نگران شدم
- آیا باردارم یانه؟
۳۱روز ازموعدی که باید پریود میشدم میگذره ولی این ماه پریود نشدم قبلاً پریودم منظم بود وچندتابیبی چک هم استفاده کردم منفی شده آخریش یه هفته پیش بود که منفی شدواین ماه وماه قبل دوروز خونریزی ونصف روز لکه بینی داشتم و گاهی کمردرد ودرد زیرشکم ضعیف دارم به نظر شما مشکلم چیه؟
- بارداری
سلام۲۱مهر پریودشدم ۷ آباننزدیکیمحفظتنشدهداشتم قرش اورزانسی مصرف کردم دوتا باهم ۱۲ پریودشدم حالا۱۴هست هنوز پریود نشدم آیااحتمال بارداری هست؟
- سرکلاژ
با سلام و خسته نباشید به علت وزن بالا و داشتن تخمدان تنبل کلی قرص و آمپول استفاده کردم متفورمین روزی 4 تا بلاخره با iui باردار شدم اما در هفته 24 به علت باز شدن ناگهانی دهانه رحم بچه سقط شد من چند روز قبلش سونوی انومالی داده بودم طول دهانه رحم 30 بود و دکتر گفته بود همه چیز خوب هست؛ حالا می خوام بدونم کم کاری از دکتر بود یا 30 واقعا نرماله ؟ دکتر بهم گفته دفعه بعد حتما باید سرکلاژ کنی آیا واقعا لازمه؟ بعد از سرکلاژ باید استراحت مطلق باشم ؟ من ساعت کارم از 8 صبح تا 6 بعداز ظهره کار اداری یعنی نشسته است، می تونم سر کار برم یا نه؟ آیا بازم نیاز به iui هست؟
- قرص گین اپ
این قرصا برا زن باردار ضرر میرسونه [قرص گین اپ]
- استفاده قرص ال دی و اورژانسی
سلام وقتتون بخیر
ببخشید سوال داشتم من بعد از سقط بقایای کمی حدود یک و نیم سانتی با علائم چسبندگی دارم یک ماهی میگذره پریودم بهم ریخته گفتن با پریود احتمالا رفع میشه شروع کردم قرص ال دی برای خونریزی هر روز بخورم روز دومه قرص رابطه محافظت نشده داشتم از ترسم یه دونه اورژانسی خوردم میتونم ال دی رو بمدت ۲ هفته همچنان ادامه بدم که با قطعش خونریزی داشته باشم؟ و بعد از خونریزی میتونم دوباره مصرف ال دی برای تنظیم ادامه بدم؟ خیلی ممنون میشم راهنمایی بفرمایید - زنان
سلام خانم دکتر. ببخشید ۴ ماهه ازدواج کردم و اوایل موقع نزدیکی خون از بدنم میومد. رفتم دکتر گفت سپتوم انگار داری. بعد مجدد با همسرم رابطه داشتم اما خون نیومد .بنظر شما احتمال سپتوم هست؟ اگر هست چرا دیگر خون نیومد
- سهیلا
سلام من یک ماه پیش دستم با مقدار خیلی خیلی کم مایه منی مرد اغشته شد و نیم ساعت بعدش با همون دستم ناحیه تناسلی خودمو لمس کردم الان پنج روز از پریودیم میگذره و من پریود نشدم خیلی استرس دارم ممکنه حامله باشم؟
- بقایای بارداری بعد از سقط
سلام.تو هفته چهارم سقط کردم و ۱۰ روز میگذره خونریزی و دفع شدید داشتم ک الان خیلی کمتر شده دکتر زنانم قرص یاسمین تجویز کرده برام ک ۲۱ روز بخورم تا هرچی مونده تو پریدی دفع بشه میخواستم بپرسم ایا یاسمین توی این شرایط باعث ناباروری و از کار افتادن تخمدانهام نمیشه؟


