Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- یارداری
سلام هفته هشتم بارداریم دوبسته شیاف پروژسترون بخاطر خونریزی تجویزشده ،ولی هنوزلکه بینی دارم دارم،،کی قطع میشه این خونریزی چکارکنم...استرس هم دارم دلیلش چیه..؟
- لکه بینی قبل از پریودی
شلام خانم دکتر وقتتون بخیر،من مشکل تخمدان پلی کیستیک دارم و دکتر قرص مدروکسی پروژسترون تجویز کردم ،الان برگه دوم هست مصرف میکنم ،اما هنوز ۲ تا از قرص ها مونده و لکه بینی شروع شده،البته دیروز لکه های سیاه تار مانند بود اما امروز بیشتر شده ،ایا این طبیعی است،رابطه جنسی هم ندارم
- سلام من خانم ۳۲ ساله هستم وقتی رابطه جنسی بر قرار میکنم معقدم درد میگیرد و گهکاهی از طرف واژن خونریزی دارم ممنون میشم جواب بدید
- امپول روگام
سلام خسته نباشید. آمپول روگام را میتوانم در ۲۸ هفته و ۴ روز بزنم یا زوده ؟
- سقط جنین
سلام خانم دکتر لطفا تفسیر این سونو رو بهم بگید آیا این بقایای سقط بارداری خودبخود دفع میشه یا نه خطرناکه تصویر ناحیه هایپرهترواکو به ابعاد تقریبیmm 15*15*16 و حجم تقریبی ۲ccدرون کاویته رویت شد که مطرح کننده بقایای بارداری / colt میباشد ، چکار باید بکنم من سه روز تو بیمارستان بستری بودم قرص میزوپزوستول در ۶ دوز دریافت کرده بودم تو بیمارستان دفع نشد چیزی ، ترخیص که شدم تو خونه یه چیزی شبیه بافت حالا یا شاید همون ساک بارداری دفع کردم لطفا بگید نیازی به جراحی دارم یا خودش دفع میشه
- زگیل تناسلی
سلام وخسته نباشید .ببخشید من نزدیک یکساله ک لب فرعی واژنم برجستگی های خیلی ریزی بوجوداومده ولی نه درد داره نه خارش فقط میترسم چیزبدی باشه ممنون میشم راهنماییم کنید
- چند روز بعد از خوردن مجسترول پریود میشویم
جند روز بعد از خوردن مجسترول پریود میشویم
- خ ریزی زیاد ولخته
سلام از فروردین امسال خونریزی های طولانی همراه لخته های بزرگ همراه خونریزی زیاد وبعد تمام شدن دوران پریودم لکه بینی مداوم تا پریودی بعدی پارسال اسفند یه سقط ۸ هفته داشتم که باید کورتاژ میشدم ولی انجام ندادم تا خودش باقی بقایا دفع شه سه تا دکر زنان در طول این مدت رفتم اولی آزمایش پاپ اسمیر نوشت دادم مشکلی نبود جز یه عفونت خیلی کم که گفتن طبیعیه بعد دکتر دوم سونو نوشت تو سونو گفتن مشکلی نیست دکتر سوم برام مفنامیک اسید ویتامین کا واهن نوشت گفت اگه باز خوب نشوی بیا برای معاینه واونو ترانس واژینال میخواستم بدونم مشکل چیه آزمایش خون هم دفعه اول پیش دکتر رفتم دادم برای بارداری فکر کردم باردارم منفی بود ولی همش لکه بینی دارم در طول ماه در پریودم هم خونریزی شدید ولخته که از کار زندگی میفتم دوتا بچه دارم یکی ۳ یکی ۱۰ ۳۲ سال سن دارم خونریزی غیر طبیعی تو خانوادمون مادرم مثل من بوده
- عوارض قرص ایزوپوکسین
سلام هفته ۳۳بارداری هست دخترم از ۲۷با انقباضات رحمی این دارو شروع شده ایا در وزن جنین نقش داره؟واینکه الان که مصرف میکنه تنگی نفس داره خانم دکتر احتیاج هست اسا مصرف کنه که خون رقیق بشه؟ تشکر
- سونوگرافی
سلام من تنبلی تخمدان دارم که در جواب سونو گرافی قبلی من اندازه ی تخمدان راست من ۱۴*۵وابعاد تخمدان چپم ۱۲*۶ بوده که این هفته درسونوگرافی من ابعاد تخمدان راستم ۲۷*۲۷ شده و تخمدان چپم با ابعاد ۲۵*۲۴شده و فولیکول رسیده هم دیده نمی شود ممنون میشم جواب بدهید
- 💜💜💜اقدام برای حاملگی
سلام من34سالمه یه پسر8ساله دارم1سال ونیم اقدام به بارداری دارم امابی فایده بوده سونوداخلی شدم متخصص زنان گفت ضخامت رحمت خیلی بالاهست قرص لتراکس داده گفته روزی یکی تا12روز بخورم.ایاتأثیرداره دربارداری وجنسیت؟ دخترمیخوام. نگفته توی پریودی بخورم الان1هفته اززمان پاکیم میگذره
- کیست تخمدان
سلام خسته نباشید.ببخشیدمن سوالمو پرسیده بودم ازتون و پاسخ دادید گفته بودم ک کیستای ریز داشتم وازسینموشیرمیومد سرخود حدود س ماه دوفاستون مصرف کردم ازروز۱۶تا ۲۵ ام پریود ولی بعدش ک قطع کردم ازسینه سمت چپم شیرمیادوماه بعدیشم پریودنشدم لک بینی داشتم چندروز و گفتید ک دوفاستون روادامه بدم و واسه کم کاری تیروئید و پرولاکتین ب دکتر مراجعه کنم راستش من سال پیشم این اتفاق واسم پیش اومدتقریباهرسال این ازمایشو انجام میدم و مشکلی نیست الان چیکارکنم؟ میشه ی دارویی مصرف کنم واسه قطع شیر سینم؟
- واژن
دکتـریابـــــیاسمن کشاورزقبل از ثبت سوال، می توانید در بین پرسش و پاسخ ها جستجو نماییدپرسش شما با موفقیت ثبت شد. کد پیگیری شما : qVlf آدرس کوتاه شده سوال شما : doctor-yab.ir/q/qVlf
لطفا آن را یادداشت فرمایید کاربر گرامی
به علت مشغله کاری پزشکان، ممکن است پاسخ دهی به سوال شما تا 72 ساعت و یا بیشتر طول بکشد لذا خواهشا از تکرار سوال و ایجاد تاپیک های تکراری و بدون محتوا و با عناوین چرا به من پاسخ نمی دهید، چشمانم به مانیتور خشک شد و ... جدا خودداری فرمایید که این کار تنها باعث ایجاد بی نظمی و کاهش سرعت روند پاسخ دهی خواهد شد. در صورت مشاهده برای متوقف کردن بی نظمی متاسفانه مجبور هستیم دسترسی فرد را مسدود کرده و همچنین تمامی سوالات ایشون نیز از سامانه حذف خواهد شد.
پس لطفا به خودمان احترام بگذاریم و باعث بی نظمی نشویمسن : 21 وزن : 65 جنسیت : خانــمداخلی؟سلام وقت بخیر خیلی نگران هستم دو هفته پیش رفتم دکتر زنان بخاطر علائم سوزش و موقعی رابطه ی چیزایی سفیدی میومدن بیرون معانیم کردن گفتن عفونت قارچی دارین دارو داد استفاده کردم دیروز رفتم اپلاسیون یدفعه ی چیزی کنار رونم زده بود خیلی کوچیک با موم انداختن کنده شده یدفعه دوستم برگشت گفت زگیل زدی گفتم اگر زگیل زدم چرا هیچ علائمی ندارم و رفتم پیش دکتر زنان معانم کرد چرا اون چیزی نگفته بود خودش زگیل زده بود خیلی زیاد میگفت طوری شده بود پر شده بود الان نگرانم میشه راهنماییم کنید - درمان زگیل تناسلی
باسلام و تسته نباشید . بنده دچار زگیل خفیف تناسلی شدم . شما درمانش رو انجام میدید ؟؟
- جایگزین قرص استرادیول
سلام دکترخسته نباشید.دکترم استرادیول تجویزکردن هرچی گشتم گیرم نیومد.گفتین بهم که استروژن کونژوگه بگیرم اونم گیرم نیومد.خواستم بگم به نظرتون چیکار کنم داروی مشابه ای دیگه نیست؟؟اینجافقط آمپول استرادیول گفتن هست؟؟؟چکارکنم دکترلطفاراهنمایی کنید.ممنونم
- یائسگی زودرس
سلام. من 35 ساله هستم. متاهل،فرزند ندارم.قبلا تشخیص pco داده بودن و در 10 سال گذشته، داروهایی مثل اسپرینولاکتون، سیپروترون،فیناستراید مصرف کردم. اما از 5 سال پیش بخاطر ازدواج فیناستراید و داروهای دیگر رو قطع کردم و فقط اسپرینولاکتون ۱۰۰ روزی نصف میخوردم. از همان زمان قطع فیناستراید حجم پریودم ناگهان کم شد. البته در اون دوران استرس فوق العاده زبادی هم داشتم. نمیدونم کدوم باعث تاثیر بر پریودم شد. و دیگر هم برنگشت به حالت قبل. نگران یائسگی بودم و هر سال ازمایش هورمونی دادم که بعد از هر ازمایش پزشک گفتند در معرض یائسگی نیستی. از ماه بهمن ریزش موی شدید گرفتم و فروردین که ازمایش دادم دکتر گفتند در استانه ی یائسگی هستی. این ازمایش رو روز 4 پریود انجام دادم. ایا این ازمایش نشان دهنده ی استانه ی یائسگی هست؟ و اینکه من از 4 ماه قبل این ازمایش، قرص اگنوگل و اووسوی مصرف کردم که دارای فیتواستروژن هستند. ایا امکان دارد مصرف اون داروها در ازمایش تاثیر گذاشته باشد؟ 🙏 Fsh 9.8 miu/ml folicular phase: 3.5_9.2 ) <(estradiol 23.6 pg/ml follicular phase 30_100) ( LH 9.3 miu/ml follicular phase 2.4_12.6) (free testosterone 2.3 premenopause 0.45_2.15) (AMH 3.6 ng/ml 0.9_9.5) (Prolactine 7.1 ng/ml 1.9_25)
- پلی کیستیک و hcg
سلام من این ماه لتروزول و hmgزدم و روز ۱۳فولیکول ۳۴داشتم و ده تا زیر ده.۱۴هم hcgزدم.این ماه احتمال بارداری هست؟
- بارداری ناخواسته
من دارای یک فرزند سه ساله و یک فرزند دو ماهه هستم که خانم در دوران شیردهی فرزند دوم هست و فقط از شیر مادر استفاده می شود. پس از گذشت دو ماه از شیردهی خانم پریود شدن (جای تعجب داره) و بعد از سه روز از پاک شدن نزدیکی داشتیم و متاسفانه پیشگیری نداشتیم و کار از کار گذشت! نیم ساعت بعدش از دو قرص اورژانسی هفتاد و پنج درصد استفاده شد و در ادامه برای اطمینان دو قرص دیگه هم مصرف شد. یعنی از چهار قرص اورژانسی هفتاد و پنج درصد در فواصل دوازده ساعت استفاده شد. به متخصص زنان مراجعه کردیم صراحتا میگفت شما باردار شدین و برای سه هفته بعد آزمایش دادن. ما دو تا بچه داریم و الان خانم در دوران شیردهی هست و اصلا بچه نمیخواهیم خواهش میکنم راهنمایی کنید سوال اول : در شرایط بالا اصولا بارداری رخ می دهد یا خیرسوال دوم : فرض کنید همین الان باردار شدن آیا تا زمان آزمایش (سه هفته بعد) میشه با غذاهای طبیعی مثل زعفران و دارچین و زرشک و . . . یا با خوردن قرص های خاص بارداری اتفاق نیفته سوال سوم : فرض کنید بعد سه هفته آزمایش دادیم و باردار باشه آیا با خوردن قرص های خاص میشه بارداری تموم بشه یا نیاز به جراحی هست
- درد واژن
سلام در هفته ٣٦بارداري درد زياد واژن همراه با درد در كشاله سمت راست طبيعي است؟ صبحها كف پاهام هم درد دارد احساس ميكنم كمي ورم كرده ايا نياز به مراجعه حضوري مي باشد؟ متشكر
- من ۳۸ سالمه و خانم ۴۲ ساله ؟ اختلال نعوظ دارم و قرص سیلنافیل مصرف میکنم و میخوابیم برا بارداری اقدام کنیم آیا رو بارداری تاثیر داره مصرفش


