Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- آی یو آی
سلام
من خانومی ۲۶ ساله هستم که ۵ سال اقدام دارم اما باردار نشدم
این ماه در سیکل آی یو آی هستم اما استثنائا این ماه پریودی من ۶ روزه تمام شد در حالی که همیشه حداقل ۸ روز طول میکشید
دکتر به من ۳تا ۷ ام کلومیفن دادن و ۶تا۸ ام سینال اف و پودر فرتی بیوتیک
و برای ۱۰ ام بهم سونوگرافی دادن برای بررسی فولیکول
می خواستم ببینم با توجه به اینکه امروز ۸ امم هست و من ترشحات زیادی میبینم ممکنه تخمک گذاریم خیلی جلو بیفته و روز ۱۰ ام توی سونوگرافی فولیکولی دیده نشه چون قبلا آزاد شده؟!
خیلی نگرانم لطفا راهنماییم کنین
ممنونم - عوارض
سلام گفتید زگیل تناسلی اگه عوارض جدی نداشته باشه باعث نازایی نمیشه این عوارض شامل چیه؟
- خارش و سوزش ناشی از زخم داانه رحم
سلام خانم دکتر خسته نباشید من پاپ اسمیر دادم عفونت نشان نداد ولی زخم داشتم . دکترم شیاف دالازان ۱۰۰ و مترانیدازول داد . الان خارش و سوزش شدید دارم . چه داروی استفاده کنم ؟ خارش من می تونه به دلیل شیاف باشه؟
- درمان واسه بازشدن پریود
سلام برای بازشدن پریود چه قرصی باید مصرف کرد الان در حال حاضر دچارلکه بینی هستم...آیا قرص پروژسترون مناسب هست
- فیبروم رحمی
سلام.بنده یک فیروزه سال سرور خلفی با قطر ۳۲میلیمتر و یک فیبروم ۷۹میلمیتری اینترامورال در مرکز حرم دارم و۵فیبروم کوچک تر که اندازه آ ن در سو نو مشخص نشده است.فیبرومها در مرکز حرم ودر مجاورت همدیگر هستند.آ یا امکان برداشتن فیبروم با حفظ حرم وجود دارد؟؟ابعاد حرم ۱۵۰در۹۲در۱۳۸است.۴۰ساله ومجرد
- تپش قلب در بارداری
سلام خانم دکتر میخواستم بدونم آیا داشتن تپش قلب در ماههای اول بارداری طبیعیه؟
- زگیل.
آیا زگیل تناسلی باعث نازایی میشه ؟ و حتما باید برای درمان اون اقدام گرد (دکتر منو معاینه کردند و گفت خبر ناک نیست و باید لیزر بشه )
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دکتر خسته نباشید من ۲۵ سالمه و شش ساله ازدواج کردم و یه پسر سه و نیم ساله دارم. قبل از حاملگی اولم تنبلی تخمدان داشتم و با مصرف دارو و آمپول شش ماهه باردار شدمو بعد از زایمان تا دوماه پیش سیکلم کاملا منظم بود ولی دوماهه که هرماه چندروزی عقب میفته پریودم. ممکنه دوباره تنبلیه برگشته باشه؟ باید چیکار کنم؟
- سقط وبقایاجنین
سلام من سقط داستم با قرص تو بیمارستان ب من گفتن بقایا داری برو بقیش تو پریودیت میفته الان من یک ماه از زمان سقطم گذشته رفتم سونو دادم میگه بقایا در ناحیه هیتروژن به ابعاد13×21میلیمتر با واسکولاریتی بیشتر ازمیومیر مجاورمطرح کننده بقایای هاپیرواسکولاررویت شده .اندومتر با ضخامت 10 میلیمتر دیده شد .کیست تخمدان چپ ب ابعاد 10×18×20میلیمتر در تخمدانراست دیده شد .مایع ازاد خفیف درلگن رویت شد . الان ب دکتر بیمارستان گفتم ب من داروی قرصی چیزی بگید که رفع شه اینا هیچی ب من ندادن گفتن خودش ب مرور میفته من از روزی که سقط کردم هنوز خون ریزیم بند نیومده من میخوام تموم شه زودتر که بتونم اقدام کنم برای بچه .تو رو خدا کمکم کنید ممنون میشم بگید چکار کنم
- .
سلام مجرد هستم و ۱۸ سالمه در دوران مصرف قرص سیبل هستم و قرص سفید رنگ ورق اول رو مصرف میکنم اما هنوز پریود نشدم ممکنه نشم؟ و ایا بعد اتمام سفید رنگ بلافاصله ورق بعدی رو شروع کنم؟ و اینکه خیلی عصبی میشم بخاطر این قرصه؟
- تخمک گذاری برای باردارشدن
سلام خانم دکتر..راستش من تصمیم به بارداری دارم وخدارو شکر سالم هستم..فقط سیکل نامنظمی دارم..سیکل من۳۱تا۳۳هستش ومن ۱۰اردیبهشت ۱۳۹۴عادت شدم .. راستش پزشکم بهم گفته بود که توی روزای۱۰_۱۲_۱۴_۱۶_۱۸مقاربت داشته باش ..ولی من چون روش محاسبم بر اساس کوتا هترین وبلندترین سیکل هست یه جورایی سردرگمم..چون میگن که تخمک گذاری فقط درماه یک بار اتفاق می افته .. میشه شما کمکم کنین ..به نظره شما من چیکار کنم البته اینم بگم که من این ماه فقط در۲۵و۲۷تونستم مقاربت داشته باشم یعنی همون ۱۶و۱۸قاعدگیم..میشه شماهم کمکم کنید..ممنون
- ایااکوژن رحم بادارورفع میشود وایاباعث نازایی هم میشود
- به نظرتون رحمم رو بردارم
سلام خسته نباشید مو ضخامت اندومتر داشتم ۴۹ سالمه کرتاژ تشخیصی انجام دادم مشکلی نبود امپول لوپرومر هفت ونیم استفاده کردم امپول استرادیول والرت استفاده کردم جستیران ۴۰استفاده کردم قرص ضد بارداری هم استفاده کردم ولی هنوزم خونریزی دارم الان یک ونیم سال هستش ممنون میشم جوابمو بدید چند دکترها رفتم بهم گفتن رحمتوبردار
- سقط جنین سلام من ۳۰ سالم تو شش هفته سقط کردم دکتر بهم مترژن باداکسی سایکلین تجویز کرد ولی هیچ خونریزی نکردم میشه بگین کی دفع میشه الان یه هفته است دارن قرص میخو رم
- لکه بینی بعد از انتقال جنین
سلام من روز 11 انتقال جنین هستم از دیروز لکه های قهوه ای دارم به نظر شما علامن پریود شدنم هست 4 روز دیگه ازمایش hcG دارم لطفا سریع جواب بدین خیلی نگرانم
- قرص وروژست
سلام من کیست تخمدان دارم دکتر قرص وروژست و آتورواستاتین۱۰ تجویز کردند اگر یک شب یادم نیاد قرص خوردم یا نه اگر دوبار بخورم مشکلی پیش نمیاد؟
- کلیه چپ
سلام دکتر جان خسته نباشید من یه خانم ۳۳ ساله هستم در سونوگرافی من نوشته شده کانون اکوژن ۷ میلی متری در پارانشیم کلیه چپ دیده میشود انژیومیولیپوم در درجه اول مطرح است منظور از این متن چیست ممنون از شما
- با سلام من تازه باردار شدم میتونم از قرص گین آپ استفاده کنم لطفا کمکم کنید ممنون میشم
- IVF
همسرم ازمايش شكستDNA داده و ٧٢ درصد معيوب هست اسپرم دوبار انتقال جنين داشتم. ناموفق ايا دليلش ميتونه اسپرم معيوب باشه
- کیست
سلام خسته نباشین من ۲۱ سالمه سمت چپم یک کسیت یونی لوکولار به ابعاد ۴۱×۳۲ در تخمدان چپ دارم آیا وجود این کیست مانع بارداری من میشود؟


