Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عفونت
من مجردم و ترشحات چرکی سبز دارم و بوی واژنم خیلی شدیده وآزاردهنده،وسمت چپ زیر شکمم خیلی وقته دردمیکنه علتش چیه؟وچه بامصرف چه دارویی درمان میشه
- سونو ان تی دوازده هفته
سلام وقت بخیر خسته نباشید در سونو ان تی نوشته شدهUmbilical cord در Three vessels دیده شده این یعنی چی ؟
- تشکیل نشدن جمجه جنین
سلام ببخشید خواهرم تو سنوی ان تی فهمیدن ک جمجمعه جنین تشکلیل نشده و دستور سقط دادن، خواستم دلیلش رو بدونم و اینکه ممکن تو بارداری های بعدی هم تکرار بشه این مشکل جنین، وچکار لازم انجام بدن برا بارداری بعدیشون
- سقط جنین
من میخوام سقط جنین انجام مجبور این کاربکن جنین ۱۱هفته و۲روز میتونم انجام بدن
- نزدیکی در بارداری
سلام خانم دكتر
من در هفته ١١ بارداری هستم. ماما در هفته ٦ ام بودم فرمودن نزديكي فعلا انجام نده، ولی تا كي؟ الان هفته ١١ ميتونم نزديكي كنم ديگه؟
با تشکر
- درباره پریود نشدن
سلام خانم دکتر من نزدیک دوماه هست پریود نشدم نمیدونم چرا ۴۰سالمه مجردم هستم کمک کنید چیکار کنم منتظر پاسخ شما هستیم
- هایمن
سلام خانم دکتر پوشیدن لگ های ورزشی تنگ کش دار یا شرت لامبادا باعث پارگی هایمن میشه؟اخه خیلی وقتا شلوار واژنمو درد میاره خاستم بدونم باعث اسیب نمیشه؟
- سلام وقت بخیر من امروز ۲۷ روز پریود سوم خونریزم قطع نشده وقرص مفنامیک اسید وترانگزامیک اسید ودوفاستون خوردم ولی بازم قطع نشده
- قرص های ضد بارداری
سلام وقت بخیر میخواستم سوال کنم آیا این مورد درسته که میگن هر سه ماه یکبار(یک ماه) یا شش ماه (۲ماه )باید بین مصرف قرص های ضد بارداری فاصله بیفته تا بدن استراحت کنه و مجدد شروع به مصرف بشه؟ ممنونم
- پریود
سلام من روز ۵از پریودیم دو تکه سفید گوشتی مشاهده کردم و این اولین باره این اتفاق می افته خیلی نگرانم لطفا پاسخگو باشید
- خارش واژن بچه
دختری 5 ساله دارم که درگیر خارش واژن و مدتهاست در ناحیه مثانه درد دارد . به چه پزشکی مراجعه کنم ؟ متخصص اطفال یا متخصص زنان و زایمان ؟
- افزایش خونریزی به خاطرآی یودی
سلام خانم دکتر.الان سه ماهه دستگاه آی یودی گذاشتم کل این سه ماه فقط ده روزپاک بودم همش لکه بینی خونریزی شدید.درضمن تخمدون پلی کیستیکم دارم چه کنم
- مصرف قرص اورژانسی
سلام ببخشیدتاریخ انقضای قرص لونژیل۰.۷۵بااعداد ۰۰۸۹۱۱۲۲ آیاتاریخش گذشته؟
- تاخیر پریود
سلام، خانم دکتر. خدا قوت. من همیشه سر وقت پریود میشدم اما از دو سه سال پیش که فشار روحی و استرس زیادی بهم وارد شد. پریودم کمی نامنظم شد و در نهایت طی یکسال گذشته، نا منظم شدنش شدت گرفت و حتی در سال گذشته گاهی پیش اومده که 2 یا 3 ماه پریودم به تاخیر افتاده. سال قبل شرایط خاصی از نطر روحی داشتم و در طی سال گذشته مقداری هم حالت افسردگی گرفته بودم که نمیدونم ناشی از این بود یا خیر. میخواستم بپرسم باید به متخصص زنان مراجعه کنم یا انکولوژی؟ آیا ممکنه خطرناک باشه؟ حتی بعصی بهم میگن شاید مربوط به قلبم باشه و باید به دکتر قلب مراجعه کنم چون مخصوصا زمانی که به طرف چپ میخوابم، قلبم به شدت درد میگیره و مجبور میشم جهت خواییدنمو سریع عوض کنم. میخواستم بدونم به نظر شما چکار باید بکنم و به چه دکتری مراجعه کنم؟ متشکرم
- لکه بینی
سلام وقتتون بخیر من 30 سالمه دوران قاعدگی بین 23 تا 26 روزه دارم نزدیک به 4 سال هستش که 2 تا 3 روز قبل از پریودی لکه بینی دارم دوره قبل چهارم پریود شدم و دهم پاک مثل دوره های قبل ، که بعد از این دوره اقدام به بارداری کردم الان 9 روز قبل از دوره قبل یعنی بیست و ششم لکه بینی دارم در واقع امروز 3 روز هستش که لکه بینی دارم لطفا راهنمایی کنید
- فیبرم
سلام وقت بخیر ببخشید من ۳۱ سالمه و مجردم سونو دادم سونو نشون داد ک فیبرم دارم دقیقا اینو نوشته تصویر توده هیپو اکو هتروژن به ابعاد تقریبی ۲۸* ۴۰.mm با احتمال میکنم ساب سروزال در دیواره خلفی بادی رحم مشاهده گردید اندو مترmm۵ ضخامت دارد سوالم از شما اینکه با این اوصاف بد ازواج امکان بارداری هست یا نه ودیگه اینکه همیشه ۳ یا ۵ روز هم زودتر پریود میشم البته دکتر زنان و زایمان رفتم گفت مشکلی نیست و قرص آهن داد نیاز ب عمل داره یا نه ممنون از شما
- زنان
سلام خسته نباشید من سه روز لکه بینی داشتم وبعدش پریود شدم یه تکه لخته روز 4 اومد وبعدهم تکه های مثل گوشت ولخته لخته امروز روز دهم پریودی هست دل درد وکمرد درد داشتم ولی دو روزه بهترم به دکتر مراجعه کردم قرص مفنامیک اسید وفولیک اسید وترنسید وقرص ای وامپول ویتامین کا بهم دادند الان دارممصرف میکنم دیشب چند ساعتی سرگیجه شدیدی داشتم حتی چشم هام را که میبستم بدتر میشد الان هم دارمولی کمتر شدهویکم سردرد دارم شقیقهام درد میکنه علتش چیه تو راخدا راهنمایی کنید ممنون میشم
- بقابای سقط
با سلام حدود ا23 روز هست ک سقط 5 هفنگی داشتم بعد 15 روز رفتم سونوگرافی بقایای بارداری به اندازه 3 سی سی مونده گفتن باید کورتاژ بشم بنظرتون نیاز هست یا خودش دفع میشه لکه بینی هم دارما
- سونوگرافی غربالگری اول
در سونوگرافی ان تی چه عددی ملاک نرمال و طبیعی بودن جنین قرار میگیرد و عدد نرمال چند هست؟اگر ضخامت nuchal Translucency حدود ۶/۱ باشه،خطرناک هست و نشان دهنده اختلالات کروموزومی و سندرم هست؟
- هابپرپلازی ساده وبارداری
سلام من ۴۰ سالمه هایپرپلازی ساده انکولوژیست ۳ماه مجسترول ۴۰ داد مجدد نمونه درمطب یمقدار رشد سریع سلولها زده بودضخامتم ۶ بود.پاپ هم دادم التهاب شدیدبود سوزش دارم کلپسکوپی دادم یزخم کوچک که جوابش خوش خیم بود الان بعداز کلپسکوپ افتادم به خونریزی که خودم حس میکنم پریود شدم شدید بوداولین پریودی بعداز اتمام حدود یک ماه ونیم مجسترولها.الان پریودی تمام شده امامجددلکه بینی دارم نگرانم.لکه بینی اولش خارش هس بعد لک میاد.ایا بخاطرعود هایپرپلازی هس؟یازخم دهانه رحم؟من میخام فقط یه بچه داشته باشم بعد رحم بردارم آیا امکان بچه دارشدن تو این شرایط هس؟عفونت قارچی هم داشتم.ایالیزر برای زخم دهانه رحم بهتره یافریز؟


