Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ۱۳۸۴
سلام عزیزم من عمل رحم دوشاخ داشتم و آمپول دکاپپتیل زدم یکی 9/27 دومی 10/25 قاعدگی زدم .وتا الاناسفند ماه هنوزپریود نشدم واین چند روز خیلی ترشح دارم نرمال یا خیر ؟
- عمل هیستروسکوپی
هزینه عمل هیستروسکوپی فقط با بیمه تامین اجتماعی چقدر است؟ در کدام بیمارستان ها ی رشت این جراحی را انجام می دهید؟ بیمار چند شب نیاز است در بیمارستان بستری شود؟
- عکس رنگی
سلام وقت شما بخیر میشه لطفا عکس رنگی من را تفسیر بفرمایید و من را راهنمایی کنید در رادیوگرافی ساده در استخوانها و نسج نرم ناحیه true pelvis ضایعه ای دیده نمیشود. پس از تزریق ماده ی حاجب از راه سرویکس رحم حاجب شده و متمایل به چپ قرار گرفته است. اندازه ی کاویته ی رحم در حد طبیعی است. ضایعه فراگیر در کاویته ی رحم و کانال سرویکس دیده نمیشود. لوله های فالوپ دو طرف حاجب شده اند ، لوله ی فالوپ چپ به سوپرولترال کشیده شده، اتساع Mild در بهش آمپولر آن دیده میشود ، spillage آن به داخل حفره ی لگن صورت کرفته است. لوله ی فالوپ راست حاجب شده ، اتساع Mild در بخش آمپولر آن مشهود است، Spillage آن به داخل حفره ی لگن دیده میشود ، تجمع موضعی ماده حاجب در ناحیه ی پری تیوبال دوطرف احتمال درجاتی از peritubal Adhesion را مطرح می کند.
- عمل هیتروسکوپی
عمل هیتروسکوپی انجام دادام میشه جوابشو تفسیر کنین ممنون
- لکه بینی بعد از هیسترسکوپی
سلام وقتتون بخیر من یک ماه هست که با هیسترسکوپی رحمم رو برداشتم چهل سالم هست هنوز گاهی اوقات لکه قهوه ای دارم خطری نداره؟
- جواب پاتولوژی هیستروسکوپی
با سلام و احترام با توجه به اینکه تا نوبت ویزیت پزشکم دو هفته دیگه فاصله هستش میخواستم اگر امکانش هست نظرتون رو راجع به جواب آزمایش زیر که جواب نمونه برداری هیستروسکوپی بنده هست رو بیان بفرمایید. پیشاپیش از شما ممنون و متشکرم. Endometrial curettage: given clinical information: Infertility Macroscopic description: Specimen received in formalin solution; consist of blood clot and multiple small irregular tissue fragments totally measuring 3x1.5x0.4 cm brown color and fine consistency. SOS:100%. Microscopic details: Sections of all submitted tissue show fragments of secretory endometrium with tubular glands lined by cylindric epithelium by subnuclear vacuolization in cellular edematous stroma. Also fragment of endometrial by subnuclear vacuolization in cellular edematous stroma. Also fragment of endometrial polyp by thick walled vessels in seen. Fragment of nondysplastic cervical mucosae without HPV-related cytopathic effect is seen. Diagnosis: Endomentrial polyp Background progestronic (secretory 16-18th cycle day) endometrium Suggestive of ovulatory cycle Endometrial hyperplasia not seen Fragment of cervical mucosa without dysplasia/without HPV-related cytopathic effect
- هایپرپلازی بدون آتی
سلام عرض ادب و احترام ممنون میشم راهنمایی بفرمایید نتیجه پاتولوژی بعد از برداشتن پولیپ هست قصد بارداری دارم ایا با این شرایطم امکانش هست؟ من میتونم باردار بشم ؟ وضعیتی خطرناکه؟ Macroscopy: Received specimen in formalin in two bottles as below: A) Endometrial curettage & Uterine cavity polypectomy: Consists of multiple brown fragments of soft tissue M: 2.5x2x0.7 cm in aggregates. SOS:M/1 E=T B) Endocervical curettage: Consists of multiple creamy brown fragments of soft tissue M: 1.2x0.6x0.3 cm in aggregates. SOS:M/1 E=T Microscopy: A) The histologic sections show polypoid endometrial structure composed of cystically dilated endometrial glands lined by mitotically active pseudostratified epithelium embedded in spindle cell stroma along with thick-walled blood vessels which show at least focally increased ratio of glandular to stromal portion as well as foci of serrated dilated glands lined by single layer of bland columnar epithelium with extensive subnuclear vacuolization. Other parts show serrated dilated glands lined by single layer of bland columnar epithelium with extensive subnuclear vacuolization and focal tubal metaplasia embedded in edematous stroma. Also fragments of endocervical tissue lined by single layer of bland columnar epithelium along with acute and chronic inflammatory infiltrates are seen. There is no evidence of malignancy in this specimen. B) The histologic sections show endocervical tissue lined by single layer of bland columnar epithelium along with acute and chronic inflammatory infiltrates are seen. There is no evidence of malignancy in this specimen. DX: A) Endometrial curettage & Uterine cavity polypectomy: - Early secretory endometrium. - Fragments of Endometrial polyp superimposed by focal simple endometrial hyperplasia without nuclear atypia. - Chronic endocervicitis.
- خواندن جواب پاتولوژی
Endimetrial and endocervical curtting and polypectomy . Proliferative endometrium Mild cervicitis Lower segment endometrical polyp
- هیستروکتومی
۳۸ ساله هستم ۲ ماه پیش هیستروکتومی کردم تخمدانها دست نخورده دو روزه لک بینی دارم مشکل از کجاست و باید چیکار کنم ممنون میشم جواب بدید خدا خیرتون بده
- سلام من ۳۷ سالم هست پولیپ داشتم هیستروسکوپی کردم جواب پاتولوژی…..Endometrial polyp…nopolypiod endometerium..proliferatuve phse sos m/3. Et. Endometrium polyp polypctomy!
پولیپ رحم هیستروسکوپی داشتم
- علت خونریزی بعداز3بارتزریق لوپرومر
سلام خانم دکترمن به تشخیص پزشک تو3ماه. 3بارآمپول لوپرومرزدم برای یائسه شدن ولی بعدازتزریق سومیش الان 22 روزگذشته ومن دوباره خونریزیم شروع شده آیارحمم بایدبرداشته بشه
- عمل هیستروسکوپی
در کزارش هیستروسکوپی نوشته دو استیوم در یک سطح رویت شد منظوز ر چیه ؟
- سلام وقت بخیر میشه لطفا جواب پاتولوژی مادرمو بخونید🙏
من دوبار عمل کردم برای بر داشتن پولیپ بار اول سال 95با روش کورتاژ بار دوم با هیستروسکوپی سال 97با علائم لکه بینی و الان بعد از 5سال دوباره علائم دارم. و این جواب پاتولوژی سال 97است ک میخواستم نظر شما رو هم بدونم
- سپتوم رحم
سلام خانم دکتر ببخشید من دو سال پیش عمل سپتوم رحم انجام دادم،ولی به خاطر سری مشکلات دیگه نتونستم دکتر برم،ولی از موقع عمل به بعد حجم خونریزی پریودم نسبت به پریودای قبل عمل بیشتره،خاستم ببینم طبیعی یا خیر،این خون زیادی به خاطر قسمت برداشته شده(سپتوم) یا رحمم آسیب دیده؟؟واینکه الان میتونم عکس رنگی رحم بگیرم،واسه رحم عمل شده بد نیست؟؟؟
- پولیپ رحم
سلام مادرم۷۰سال سن .یکسال پیش کنسر سینه شدم درمان شدم خوب شدم خداروشکر الان یونو واژینال دادم پولیپ رحمی دارم ی مقدار بزرگتر از قبل شده سایزش ۱/۸در ۱/۳سانت هست خیلی نگرانیم لطفا جواب مارو بدهید
- هیسترسکوپی
سلام خانم دکتر خسته نباشید لطفا جوابمو بدید،ایا رحمی که عمل سپتوم واسش انجام شده،الان نرمال است،تواناییش واسه بارداری مثل رحم سالم است،سپتوم داخل حفره رحم بوده و عمل شده
- سلام چه کار کنم خونریزیم قطع بشه؟
سلام ۴۴ سالمه پریودی طواانی مدت با خونریزی خیلی زیاد داشتم تشخیص دادن باید هیتروسکوپی بشم بعد از عمل پریود یک هفته ای با خونریزی خیای کم داشتم الان بعد پنج روز دوباره خونریزی افتادم خیلی ناداحتم نمیدونم علنش چیه ک دوباره ب خونریری افتادم لطفا راهنماییم کنید
- هیستروسکوپی
با سلام هیستروسکوپی برای خارج سازی پولیپ، در مطب انجام میشود یا بیمارستان؟ بفرمایید بیمارستانهای طرفرقرارداد شما کدام بیمارستانها هستند؟
- ضخامت اندومتر و پولیپ
من ۴۷ سالم هست خونریزی پریودم زیاده .سونو واژینال رفتم نوشته ضخامت آندومتر بادی ۵ ولی فوندوس ۱۸ میلی متره الان هیستروسکومی نیاز هست؟با تشکر
- جواب آزمایش پاتولوژی هیستروسکوپی
سلام خانم دکتر جواب آزمایش این اومده یعنی چی؟ endometrial tissue is seen with tortuous glands lined by columnar cell with subnuclear vacuolation. stroma is edematous.
tiny endometrial polyp is seen no evidence of malignancy is seen this specimen.


