Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام و خسته نباشید.من ۲ماهه پریودم نامنظم شده و ۴ماه برای بارداری اقدام کردم ولی فعلا نتیجه نگرفتم .دکتر قرص مدروکسی پروژسترون داد بهم از روز ۱۶قاعدگیب مدت ۱۰شب شبی ۲عدد مصرف کنم ایا در این مدت مشولی نیست ک برای بارداری اقدام کنم.
- هاییو اکو هتروژنم
سلام من ۳۸ سال دارم میخوام بدونم که اینی که تو سنو گرافی انجام دادم خطر داره نیاز به عمل داره یا با دارو رفع میشه و چه دارو باید بخورم اینی که تو سنو نوشته اینه دو سه ناحیه هاییو اکو هتروژن به دیامتر بزرگی ۱۱ مم در بادی رحم جواب بگین ممنون
- ژل بهداشتی
سلام شما برای شستشوی قسمت بیرونی واژن چی رو پیشنهاد میکنین آیا استفاده از ژل بهداشتی بانوان رو توصیه میکنین اگه آره چه مارکی باشه.ممنون
- عمومی
سلام خانم دکتر همیشه یبوست دارم چکار کنم؟؟؟
- قرص مدروکسی پروژسترون
سلام خسته نباشید تنبلی تخمدان دارم و در حال اقدام برای بارداری و دو دوره قرص مدروکسی پروژسترون مصرف کردم تو دوره دوم بعد از خوردن آخرین قرص پریود شدم در حالیکه یک هفته تا پریودم مونده بود الان هم بعد از ۸روز همچنان خونریزی خفیف دارم این موضوع طبیعی هست؟
- اختلال در عادت ماهیانه
سلام خسته نباشین خانم دکتر من یه چن باری هست که پریود ماهیانم خیلی طولانی میشه البته تقریبا یک سالی هست بخاطر مریضی کلیوی از قرص پردنیزلون و کوگرافت استفاده میکنم این داروها میتونه رو چرخه ی قاعدگی تاثیر بزاره؟ممنون میشم راهنمایی کنین که مال استفاده از این قرصاس یا نه دلیل دیگه ایی داره
- فوکوس کلسیفیه 3میلی در تخمدان راست یعنی چه
- دلیل وجود مایع در کلدوساک خلفی چیست؟
سلام، وقت بخیر.
من دختری ۲۸ ساله و مجرد هستم. پریودی منظم دارم و هیچ مشکل و یا علایم خاصی ندارم. برای چکاپ سونوگرافی کلی شکم و لگن انجام دادم. در سونو همه چیز کاملا نرمال است ولی قید شده که مختصر مایع در کلدوساک خلفی مشهود است. این مشکل چیست و چرا به وجود آمده؟ باید چه اقدام درمانی انجام داد؟ - هاله سینه
باسلام من ۳۱ سالمه پسرمم ۳ سالشه یک ساله از شیر گرفتمش ولی هاله درو سینه چپم چند ساله بزرگتر از سینه راستم هست بچمم بیشتر از این سینه ام شیر میخورد به نظر شما هاله های دوسینه شبیه هم نباشه مسکلی داره؟
- مشکل رحم
برای ضخامت آندومتر ۱۲۷ میلی متر چیکار باید کرد در ضمن مدت پریودم ۲ روز بوده به جای ۷ روز
- لابیاپلاستی
سلام خانم دکتر . دختر 20 ساله هستم . متاسفانه اخیرا متوجه حالت بد لب های خارجی آلت تناسلیم شده ام . هم بزرگ هستند هم کبود . وموقع ورزش یا پوشیدن لباس های تنگ باعث درد میشه . و چند سال پیش در همین ناحیه نزدیک کلیتوریس یه جوش بزرگی زده بود که باعث شده بود نتونم راه برم اما بعد از خوابیدن جوش الان تبدیل به گوشت اضافه در اون ناحیه شده . و تحقیقاتی که برای ترمیم این ناحیه انجام دادم با جراحی لابیا پلاستی روبه رو شدم . و فهمیدم خیلی ها همین مشکل رو دارن . میخواستم بدونم میتونم پیش شما این عمل رو انجام بدم ؟ من با مامانم اصلا راحت نیستم روم نمیشه بهش نشون بدم . تو رو خدا جوابم رو بدید . میخوام سریعتر مراجعه کنم :-(
- نازایی
سلام خانم دکتر توروخدا جوابمو بدید،من تو اقدامم و تنبلی تخمدان دارم و بادارو پریود میشم،این ماه دکترموعوض کردم،دکترم اول واسه یه ماه بهم قرص اووژن داد گفت اینو مصرف کن و ماه بعد که پریود شدی بیا پیشم،منم پیش دکتر قبلیم گلو کو فاژ مصرف میکردم،منم واسه اینکه سر وقت پریود بشم سر خود روزی دوتا لتروزول از سه پریودی به مدت ۵ روز و گلو کوفاژ رو تا ۱۵ سیکل مصرف کردم همراه اووژن،،تو ۲۰ سیکل به مدت سه روز لکه خونی کم داشتم ،،به نظرتون این لکه خونی به خاطر قطع گلوکوفاژ بوده؟؟؟الان ۴ روز از سیکلم میگذره اووژن هم تموم شده ولی پریود نشدم،،خانم دکتر اینجوری سر خود این داروها رو خوردم مشکل نداره واسم،یعنی پریود میشم اگه باردار نباشم؟؟؟البته اینم بگم وسط سیکل سینه هام حساس و سنگین شده بودن بعد قطع گلو کوفاژ شل شدن،این لکه ها ممکنه پریودیم باشن؟؟لطفا جوابمو بدید خیلی نگرانم
- شیردهی
باسلام خدمت خانم دکتر محترم،بنده به کودک ده ماهه شیر میدهم ولی از دوماهگی به بعد فقط ازیک سینه شیر دادم درحال حاضر سینه دیگر شیر دارد البته کمتر ایا میتوانم ازاین سینه که چندماه شیر نداده ام بچه را تغذیه کنم برای بچه ضرر ندارد؟متشکرم سلامت باشید
- مصرف قرص واژینال مترونیدازول در شیردهی
سلام خانم دکتر.من بعد از زایمان دچار سوزش موقع ادرار و رابطه شدم.بعد معاینه پزشک زنان گفت عفونت شدید داری پماد واژینال کلوتریمازول و قرص واژینال مترونیدازول و قرص افلوکساسین تجویز کرده.من یه نوزاد پنج ماهه دارم و از شیر خودم تغذیه میکنه.اما من مرددم مترونیدازول رو مصرف کنم یا نه؟اخه وقتی بعد از شکل خوراکی خوراکی تا ۴۸ ساعت نباید به نوزاد شیر دهیم پس داروی مطمئنی زیاد نیست.چه داروهای جایگزینی میتونم مصرف کنم که تو دوران شیردهی ممنوع نباشه و عفونت من ظاهرا هم قارچی و هم باکتریایی بوده.ممنون.
- دکتر
سلام چرا وقتی پریودم پشتم دردمیگیره
- ضخامت اندومتر ۱۱
با سلام من ۴۵ سالمه و موعد پریودم فقط،دوروز لکه بینی داشتم پس از سونو و آزمایش یه کیست ۳سانتی با جدار نازک درتخمدان چپ داشتم و ضخامت اندومتر دوهفته بعد از پریود که فقط،لکه بینی بود ۱۱ بود دوتا پروژسترون تزریق،کردم الان ۱۰ روز گذشته و هیچ خونریزی،نداشتم آخر هفته موعد پریودمه که قراره بعدش مجدد سونو بدم این ضخامت چه مشکلی میتونه ایجاد کنه؟
- لکه بینی
سلام وقتتون بخیر
بنده چند ماهه پریودام نامنظم شده از 5 روزه تبدیل شده به ده روزه 7 روز خونریزی 3 روز لکه بینی
سونوگرافی و آزمایشاتم خوب بوده دکتر به مدت دوماه قرص روکین برام تجویز کرده بودن دوماه پیش قرص روکین خوردن و این ماه که کلا قرص قطع شده الان روز 12 ام پریود هستم و همچنان لکه بینی دارم ایا امکانشه بخاطر قرص روکین باشه ؟
پریودم 7 روزه تموم شد ولی الان هنوز لکه بینی دارم کمی
قبلا فقط تا روز 10 ام لکه بینی داشتم ولی این ماه هنوز روز 12لکه بینی دارم ولی کمه
امکانشه بخاطر قرص روکین باشه ؟ - عفونت و زخم رحم و اقدام به بارداری
سلام من پریودم تمام شد دیروز امروز رفتم دکتر که معاینه بشم اگه مشکلی نداشته باشم زمان تخمک گذاریم اقدام کنم ولی دکترم گفت که یه زخم کوچولو و عفونت دارم بهم پماد واژینال و شیاف داد آیا مشکلی نیست که هم پماد استفاده کنم هم نزدیکی داشته باشم؟ داروها تاثیر میذارن و اینکه اسپرم کش نیستن؟؟
- پریودی
سلام من یک ماه از قرص گین آپ استفاده کردم الان ۸.۹ روزع از زمانی ک باید پریود بشم گذشته چیکارکنم
- آمپول دیفرلین
با سلام من سال ۹۶ کورتاژ تشخیصی به خاطر پریود طولانی و لکه بینی داشتم مدتی بهتر شدم مجددا بازهم پریود طولانی داشتم طی سونو ضخامت اندومتر بالا بود یه دوره مجسترول مصرف کردم بعد از مصرف مشکل قطع نشدن پریود وجودداشت یه دوره اچ دی و سه دوره مارولین مصرف کردم که به خاطر سردردهای شدید طبق نظر دکتر قطع کردم منتهی دکترم گفت باید آمپول دیفرلین تزریق بشه چند جا خوندم که عوارض زیاد داره من جمله لکه بینی و خونریزی شدید خواستم بدونم آمپول تزریق بشه یا نه ؟تشکر


