Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام خانم دکتر.خسته نباشید..من چهار روز بعد طلاقم ازدواج کردم. و الآن رفتم آزمایش دادم معلوم شد باردارم.. حالا وقتی تاریخ های رابطه خودم را به یاد میارم شک کردم که بچه از شوهر اولم هست یا دوم. از طرفی نمیتونم اعلام کنم تو بحث آبرو در میان هست. من میتونم برم سونوگرافی و از روی نتیجه سونوگرافی که مثلاً بگه چندوقته باردارم متوجه بشم که بچه میتونه مال کی باشه؟
- پریود بعد از بارداری »»»
سلام من زایمان کردن ،۱ ماه بعد پریود شدم ،الان تو همون ماه دوباره پریود شدم علتش چیه ؟؟
- چسبندگیرحم
ایاچسبندگی.رحمباداروبرطرفمیشهیاخیر
- خارش
سلام خسته نباشید..علت خارش واژن چیه میشه لطف کنیدبهم بگیدچیکارکنم؟ممنون میشم
- پریود
کیستهموراژیک3سانتیواندومتریوزدارمبا مراجعهبهپزشکدانال200روزیدوبارباقرص ترنسیدتجویزکردندولیمشکلپریودطولانی منحلنشد
- سلام من پریودم عقب افتاده ایا از مصرف پودر گین اپه
- سنو گرافی
سلام خسته نباشی من با ده روز تاخیر دوروز به خون ریزی کمی افتادم ولی خونریزیم قهوه ای تیر بود رفتم سنو واژینال گفت به احتما توده اکوژن 7م م هست دوهفته دیگه دوباره باید سنو بدید میشه باردار باشم واشتباه شده باشه
- درد ناحیه شکمدر سمت چپ
سال ۸۴سزارین کردم..وحالا رد بخیه هام سمت چپم خیلی درد میکنه...علتش چیه؟
- غربالگری
با سلام و عرض ادب ..من غربالگری اول و دوم بارداری را انجام دادم سونوی آن تی کاملا سالم و ان تی ۱/۶ بود و سونو آنومالی هم به گفته دکتر همه چیز خوب بود و فقط کمی وزن جنین کم بود ..آزمایشات هردو غربالگری هم low risk بود ولی در آزمایش غربالگری دوم سندروم دان نزدیک مرز بود اما کم خطر و خود آزمایشگاه درخواست تست ترکیبی سکوئنشیال کرد ..که در این تست از من دیگر خون نگرفتند و همون غربالگری اول و دوم را با هم مقایسه کردند و جواب هم سندروم دان پرخطر در آمد ۱به ۶۲ و هم تریزومی ۱۸ پرخطر درآمد ۱به ۱۲۸ به نظر شما به کدام تست اطمینان بیشتری میشه کرد؟تست سکوئنشیال که پرخطر است یا غربالگریها که کم خطر است چند درصد احتمال دارد که جنین مشکل دار باشد ؟ سن بارداری هم از ۱۹ هفته گذشته و آمینوسنتز فقط میتونم انجام بدم که مطمئن بشم لطفا مثل همیشه صادقانه جواب دهید.
- ویتامین دی
با سلام و وقت بخیر از خانم دکتر یک سوال داشتم اینکه من در تاریخ دوم اسفند آزمایش چکاب کلی دادم و سطح ویتامین دی بدنم ۲۵ بود و دکتر آمپول ویتامین دی با دوز ۳۰۰۰۰۰ رو برام نوشت که تا الان سه بار هر ماه یکبار تزریق کردم و وقتی که به پزشک زنان مراجعه کردم ایشون هم قرص ویتامین دی با دوز ۱۰۰۰رو برام نوشت و دو ماه هم از مصرف قرص گذشته که هر روز دارم مصرف می کنم آخرین تزریق آمپول ویتامین دی هم آخر اردیبهشت بود حدود چند روز پیش برای بارداری اقدام کردم الان میترسم برای جنین مشکلی بوجود بیاد ممنون میشم راهنمایی کنید با تشکر
- فیستول
سلام آیا فیستول جزئی واژن با دارو رفع میشه؟چه دارویی مورد نیاز هست؟ از علائم فیستول فقط باد واژن دارم لطفا اسم دارو را بفرمایید تا بیشتر نشه و نیاز به جراحی نباشه
- رحم و تخمدان
سلام خانم دکتر عزیز خداخیرتان بدهد که جواب سوال من را داده اید و در جواب سونوگرافیم گفته آید که سونوگرافی خوب است ولی الان حدود یکسال است که درد شکم وزیر شکم دارم.براهمین دکتر برایم این سونوگرافی را نوشت.متن سونوگرافی را دوباره مینویسم.رحم به ابعاد سی و هفت در هشتادوپنج م م میباشد حدود رحم منظم است.ضخامت آندومتر هفت م.م میباشد.تصویر یک کیست نابوتین به دیتمار پنج م.م در ناحیه سرویکس مشاهده شد.اکوی میومتر هموزن است.تخمدانها دارای ابعاد و اکوی طبیعی میباشند.یک فولیکول غالب به دیامتر جهارده م.م در تخمدان راست رویت شد.یک فولیکول غالب به دیامتر بیست م.م در تخمدان جپ دیده شد که به نظر دارای مختصر اکوی داخلی میباشد که میتواند مطرح کننده فولیکول هموراژیک باشد مایع آزاد در کلدوساک خلقی رویت نمیگردد.خانم جهل و پنج ساله دارای دو بجه هستم.ممنون.
- پولیپ اندومتریال
سلام من سنو انجام دادم نوشته یک ضایعه اکوژن به دیامتر ۸ م م درون کویتی رحم در سگمان فوقانی با احتمال پولیپ آندو متریال رویت میشود میشه این برام توضیح بدید چی هست درمانش چیه
- تخمک گذاری
با سلام و خستع نباشید خدمت خانم دکتر عزیز من در مرداد ماه روز 17م ÷ریود شدم و در شهریور ماه روز 22م. و در مهرماه هم روز 22م. جهت اقدام به بارداری از چه روزی میتوانم از کیت استفاده کنم که درصد بارداری بالا باشد. ممنون
- سونوگرافی
سلام.این باور که الآن میگن در بخاطر پیشرفت علم و سونوگرافی های بروز و پیشرفته... دیگر هیج بارداری دیررس یا بعد 41 هفته طول نمیکشد؟ با تشکر
- هایمن
سلام خانم دکتر لیزر موهای زائد واژن باعث پارگی بکارت میشه؟مشکلی ایجاد میکند؟
- بلوغ دیر رس
سلام خسته نباشید من الان بیس سالمه و علاعم بلوغ ندارم فقط موهای زاعد دارم ازمایش و سنوگرافی کردم ازمایشم ک سطح هورمونام خیلی پایینه سنوگرافی هم ک تخمدان خیلی کوچیکن نه پریود شدم و ن سینه رشد کزده من الان زیر نظر متخصص زنان و متخصص غدد در تهران هستم متخصص غدد بهم قرص یدفولیک کلسی تریول 60 روکین تجویز کردن ک الان دوشب هس ک من مصرف میکنم ولی دکتر زنان بهم قرص استرومارین دادن ک شبی دوتا بخورم ب مدت پونزده روز ولی پریود نشدم اما سینه هام یکم حالت برامدگی شده و دست میزنه درد میکنن و ترشح زیاد میبینم و بعد بهم دکتر زنان ام ار ای نوشتن ک قراره برم انجام بدم راهنماییم کنید لطفا خیلی نگرانم
- عقب انداختن پریودی
سلام خسته نباشید من دختر هستم ۱۹سالمه دوماه پریود نشدم تواین دوماه خیلی مشکلات استرس داشتم الانم کمردرد دارم ولی پریود نمیشم باید چکار کنم یه راهنمایی کنین
- قرص سیبل
سلام ببخشید من برای تنظیم پریودیم دکتر واسم قرص سیبل تجویز کردن میشه طریقه مصرفشو بگید؟ من ۱۰ روزه تقریبا از پریودیم میگذره.
- iui
سلام خسته نباشید من تصمیم به انجام iuiدارم شما بهم گفتین که قرص ال دی رو تموم کردم پریود شدم روز ۱ یا ۲ قاعدگی برای سونو بیام مطب ازتون پرسیدم چه سونویی انجام میدین شما گفتین سونو واژینال میخواستم من وقتی روز ۱ یا ۲ قاعدگیم هستش چجوری سونو واژینال و انجام بدم؟


