Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سوال در مورد زنان
سلام من قرص (سیپروترون کامپاند ) مصرف میکنم هفته اول و درست کامل خوردم ولی توهفته دوم یه روزو جا گذاشتم باید ازاین به بعد چجوری مصرف کنم ؟؟
- منجمد کردن زخم واژن
سلام تقریبا ۳ روز هست زخم دهانه رحم رو فریز کردم الان سوزش واژن دارم آیا علت سوزش طبیعیه ?
- نحوه مصرف دوفاستون
سلام بعد از کورتاژ خونریزی داشتم رفتم دکتر قرص دوفاستون تجویز کردن که از روز یازدهم قاعدگی به مدت ده شب شبی دوتا بخورم.حالا اگه روز اخر هم بخورم و قطع بکنم چند روز بعد پریود میشم؟
- واریس
با سلام و خسته نباشید خدمت شما،برادرزاده ام شانزده ساله و مجرد هستن مدتی پیش متوجه ی توده در ابتدای واژن خود شد به متخصص زنان مراجعه کرد که بهد از معاینه گفتن واریس هست و دارویی ندارد فقط اگه باعث ناراحتی شد بوسیله جراح باید جراحی شود و مربوط به متخصص زنان نمیشود، خانم دکتر نظره شما چیست مگه در ناحیه تناسلی اونم ابتدای واژن واریس ایجاد میشود؟
- سلام از پماد کلوتریمازول چطوری استفاده کنم میشه راهنمایی کنید
- سقط بدون خونریزی
سلام من دو ماه پیش سقط با بقایا داشتم بدونه خونریزی الان دوماه پریود نشدم بقایا هم دارم حدود 4سیسی میشه راهنمایی کنید مشکلم چیه راهش چیه
- سرماخورگی
با عرض سلام و خسته نباشيد خدمت شما من تو ماه ششم بارداري هستم و به شدت سرما خوردگي ( گلو درد،آبريزش، سردرد) دارم از چه دارويي مي تونم استفاده كنم كه خوب بشم؟
- سلام باعرض تبریک سال نو۲سال بعد از یاسگی چند روز که لک بینی دارم
دوسال که یائسه شدم الان چند روز که لک بینی دارم یک روز قطع میشه یک روز دوباره شروع میشه مریض خودتون هستم همکار بازنشسته بیمارستان گلسار
- تخمدان
حجم تخمدان ۵/۲ نرمال هست ؟
- مصرف قرص ال دی
سلام میخواستم بدونم برای جلوگیری از بارداری از قرص ال دی چجوری استفاده کنم؟ تا حالا نخوردم
- ازمایش
با سلام من دختری۲۷ساله مجرد که آزمایش دادم lh:11.3ونیزfsh:1.5هست این ها برحسبmlu/mlهستن ودر روز غیر پریودی آزمایش دادم می خواستم بدونم فواصل زیاده این دوعدد مشکل داره؟ونیز آیا lhنرمال هست؟باتشکر
- کیست بارتولن
سلام من کیست بارتولن دارم و خیلی سفت و درد شدید دارم چیکار کنم دکتر رفتم دارو داده ولی خوب نشده
- پریودنامنظم
سلام ببخشید من الان ۲ماهه پریودم بعد دکترم بهم قرص ریپاون داده چون جراحی بینی دارم گفته قرص هورمونی بهت نمیدم ولی از اون موقع خونریزی من خیلی شدید تر شده چیکار کنم
- خونریزی پس از زایمان
سلام من ۲ماه و۱۶روزه زایمان کردم همچنان خونریزی خفیف دارم البته هیچ دردو مشکل دیگه ای ندارم چه کارکنم
- تقویت سیستم ایمنی
سلام خسته نباشید من ۱۸ سالمه و به زگیل تناسلی مبتلا شدم دکتر منو معاینه کردند و گفتن خطرناک نیست ولی نیاز هست با لیزر برداشته بشه و حتی من پرسیدم حتما باید لیزر کنم گفتن فعلا میتونی لیزر نکنی ولی خب اگه لیزر کنی بهترع و بیشتر نمیشه ....خاتم دکتر از این مراجعه بنده حدود ۵ یا ۶ ماه میگذره و خب من مراجعه ای نکردم و روی لبه های واژن وقتی با دست لمس میکنم برآمدگی های ریزی رو حس میکنم و من شنیدم با تقویت سیستم ایمنی میشه تا حدودی ویروس رو کنترل کرد میخواستم بدونم خوردن چه ویتامین ها یا قرص هایی میتونه به تقویت سیستم ایمنی بدنم کمک کنه( و البته من شنیدم خوردن سیر و فلفل دلمه و سبزیجات هم کمک کننده هست و خب این موارد رو میخورم ) و خانم دکتر سوال دوم بنده اینه که خوردن فولیک اسید هم موثر در این قضیه هست یا نه و آیا من میتونم بخورم و برام مشکلی نداره؟؟ لطفا کمکم کنید آخه به شدت استرس دارم میترسم در آینده برام مشکلی ایجاد بشه و حتی باعث نازایی بشه 🥺
- قاعدگی نامنظم
سلام و عرض ادب خدمت سرکار خانم دکتر شرف الدین من از 6 ماه پیش پریود نامنظم داشتم به این صورت که یک ماه 3 روز خون میدیدم و یک ماه دیگر 10روز حتی یک ماه هم میشد که دوبار خونریزی داشتم.و یا بعضا بعد از نزدیکی هم لکه بینی داشتم.با انجام سونوگرافی مشخص شد که پولیپی به ابعاد6×7 میلیمتر در کاویته رحم وجود دارد با مراجعه به یکی از همکاران شما قرص دوفاستون تجویز کردند.در طول مدتی که این دارو را مصرف میکردم اصلا لکه بینی نداشتم و پریود منظمی داشتم فقط بعضی مواقع یک روز بعدنزدیکی خون میدیدم. بعد از 6 ماه مصرف دارو دوباره سونوگرافی دادم که این بار پولیپ دیده نشده بلکه متن سونوگرافی اینگونه است: در محل انسزیون جراحی در قدام سگمان تحتانی رحم کانون لوسنتی با ابعاد 7×11 میلیمتر دیده میشود که احتمال ادنومیوزیس را باید درنظر داشت. در کول دوساک مایع آزاد دیده نمیشود. رحم و تخمدان ها ابعاد و اکوپاترن نرمال دارند. میخواستم نظر شما را راجع به این سونوگرافی بدانم با توجه به اینکه بعد از قطع مصرف دوفاستون دوباره همان علائم قبلی به سراغم آمده اند آیا مصرف دوفاستون را ادامه بدهم یا داروی دیگری پیشنهاد میدهید و یا جراحی؟ بسیار سپاسگزارم
- عقب افتادن پریود
سلام 18 ساله و مجرد هستم سابقه کیست درموئید دارم الان 3 روز از تاریخ پریودی گذشته و نشدم گاهي اوقات درد دارم خوراکی های قاعده آور هم مصرف کردم ولی فایده نداشته چیکار کنم؟
- تنبلی تخمدان
سلام،خسته نباشید
من ۱۸ سالم هست،من خیلی دیر به دیر پریود میشودم برای همین پیش پزشک رفتم،چند بار هم سونوگرافی و یه سری ازمایش انجام دادم و فقط گفتن تنبلی تخمدان دارم و مشکل خاص دیکه ای ندارم،و بیشتر عوارض این بیماری رو هم داشتم ،که یکدفعه توی یک ماه بیست و پنج کیلو اضافه وزن پیدا کردم،و رشد زیاد از حد موهای زاءد هم توی همون یک ماه از زیر سینه تا زانو هام و دور هاله سینه ام به شدت زیاد شد،البته کل بدنم موها بیشتر شد ولی این مناطق خیلی خیلی بیشتر،و همچنین جوش های متعدد روی صورت وسینه که شاید تا چندین هفته هم نمیرفتن،ریزش مو شدید،استرس،داغ شدن بدن و.. کلا بیشتر عوارض رو به صورت شدید داشتم.پزشکم برای تنظیم قاعدگی قرص ال دی،اسپرولاکتون،اتیسترون وتجویز کردن و یه صابون انتی باکتری ،وپماد ضد التهاب هم برای جوش های روی صورت ام تجویز کردن وبرای مو های زاعد گفتن باید به صورت مداوم لیزر انجام بدم فقط،بعد از مصرف جوش هام خیلی بدتر شد،وگفتن قرصا کمکم میکنه به لاغریم برعکس خیلی چاق تر شدم،واسه همین قرص هارو قطع کردم،پریودیم ام فقط دوماه اول شدم،بعد دیگه نشدم واسه همین قطع کردم بعد یه مدت،دو دوره قرص های راکوتان رو برای درمان جوش مصرف کردم، جوش هام کاملا رفتن،الان فکر کنم دو سال گذشته از وقتی که قرص های دکترم و قطع کردم،عوارض ام چند تاشون خوب شدن،ولی هنوز مشکل شدید موزاعد ،چاقی واختلال در قاعدگی رو دارم،خودم چند دوره هم ال دی مصرف کردم و یه مدتم طب سنتی واسه لاغری و قاعدگی رفتم ویه مدت هم بادکش انجام دادم و چندبار دیگه ام به پزشک مراجعه کردم،ولی هیچ تاثیری نداشته واقعا،واسه لاغریم قرص خریدم ودارم مصرف میکنم،تا الان خوب بوده،ولی نمیدونم میمونه یا نه چون چند بار هم رژیم گرفتم خیلی ام لاغر شدم ولی خیلی سریع برمیگشت.عوارض موقتا کم تر شده ولی مو ها با لیزر هم اگه چند روز عقب بیوفته مثل اولش میشه،میخواستم بپرسم با این شرایط من چه کاری باید انجام بدم،که عوارض ای نداشته باشم،واقعا باید تا اخر عمرم لیزر کنم؟شما واسه لاغری وبقیه.. چه چیزی پیشنهاد میدین که موقت نباشه؟ممنون میشم راهنمایی ام کنید،باتشکر - بارداری
سلام من ۲۵ روز از اقدام بارداریم میگذره ایا بی بی چک نشان میدهد .؟؟ به نظر شما چه موقع از بی بی چک استفادع کنیم ؟
- پرده بکارت
سلام من ۱۲ سالمه وخب عاشق رابطه ام و با پسرای مختلف سکس کردم یه روز که هیچکی خونه نبود پسر هامسایه اومد خونمون و باهم رابطه برقرار کردیم و برای اولین بار از جلو رابطه داشتم خیلی درد داشتم وبعد از اون هیچ خونی ندیدم ولی پسره میگفت دو سه قطره اومد بنظرتون پردم سالمه یا نه جوابببببببب


