سلام،در صورتی که پریود مرتب بدون پرمویی و چاقی دارید، لازم به اقدام خاصی نیست. درغیراینصورت نیاز به اقدامات تشخیصی درمانی دارید.
توضیحات بیشتری در رابطه با اکوژن را میتوانید در این نوشته ببینید:
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- من دو سل از سزارینم میگذره ولی هنوز هم سمت راست سزارینم دقیقا کنار جای بخیه درد وحالت خارش دارم وحس میکنم چیزی شبیه سوزن داخل جایه بخیه دارم سونو انجام دادم گفت چیزی نیست وفقط جای بخیه سفت شده نمی دونم لان چکارکنم
سلام خانم دکتر من ۶ سال از سزارین میگیره چند روزه جاش شروع به خارش واز داخل میسوزه .چند ماه هم هست که بعد از سوزن زدن سه ماهه پریود نشدم
- Nt بالا
- مشکل در شیردهی و سینه فیبروکیستیک
سلام خانم دکتر خسته نباشید من امسال بهار سونوگرافی سینه انجام دادم که نوشته بود تغییرات فیبروکیستیک گرید ۳ مشاهده شد البته یکروز قبل از پریود انجام دادم سال قبلش که انجام دادم کیست ساده داشتم چراح سینه رفتم معاینه کردند گفتند توده ای وجود نداره قرص ویتامین ای و مگنیفورت دادند و گفتند بچه دار بشم برام خوبه یک ماه قرصا رو مصرف کردم باردار شدم هفته قبل سزارین انجام دادم ولی به خاطر نداشتن نوک سینه نمیتونم به بچه شیر بدم از طرفی هم میگن سینه های فیبروکیستیک نباید تحریک بشن من از شیردوش دستی استفاده می کنم که باعث درد و تورم میشه از رابط سینه هم استفاده کردم که اصلا خوب نمیمونه و نمیدونم باعث حساسیت میشه یا نه به نظر شما چه جوری میتونم شیردهی داشته باشم الان بیشتر به بچه شیر خشک میدم و کمی هم با شیردوش دستی از شیر خودم بهش میدم که این موضوع خیلی باعث ناراحتیم میشه شیردهی از هاله سینه رو هم امتحان کردم ولی اصلا بچه نمیتونه شیر بخوره زردی هم داره من هر چقدر خنکی میخورم شیر خیلی کمی با شیردوش میتونم بهش بدم ممنون میشم راهنمایی کنید
- سلام بعد ازمصرف ۶عدد آممول واریوپپتیل ۳ن که از آخرین آمپول ۳ماه می گذرد لکه بینی پیدا کردم دکتربهم قرص
- سلام خسته نباشی من نزدیک دوماه ازپریودم گذشته ازقرص مدروکسی پروژسترون استفاده میکردم امکان داره حامله باشم یانه نزدیکی که میکردم منی راداخل نمی ریختیم حالاامکان داره حامله باشم
- آمپول بتامتازون
سلام من چن روز پیش امپول بتامتازون زدم ولی پریود نشدم علائم پریودی رو دارم ممکنه از عوارض امپول باشع؟
- ضخامت اندومتر
باسلام .بنده۳۱ ساله متاهل ونازاهستم شش ماه پیش کورتاژ تشخیصی شدم چون اندومترضخیم بودباسلول اتی پی ولی بامصرف مجسترول جواب کورتاژ م خوب بودالانم هرماه برای پریودپروژسترون میخورم سوالم اینه تواین شش ماه نتونستم برم دکتر میخواستم اینماه قبل هراقدامی یک سونوواژینال برای ضخامت اندومترانجام بدم چندروزبعدپریودزمان مناسبی برای این کاراست؟؟؟ وایا باپاپ اسمیر میشه به احتمال عودمشکلم پی برد یابایدپاپیل یاکورتاژتشخیصی دوباره انجام بشه ؟؟؟ممنون میشم به دوسوالم جواب بدهید
- سلام من۳۳هفته بارداریم وبوی بدواژن وترشح دارم پمادکلوتریمازول وشیلف لاکتواژهم استفاده کردم چندروزخوب میشه ولی بازبرمیگرده
- کورپوس لوتئوم
سلام در سونوگرافی تعدادی کیست نبوتین در رحم مشاهده شده و یک کورپوس لوتئوم به قطر 16 میل با متوجه به تاخیر خون ریزی ماهیانه به مدت 5روزو ضخامت اندومتر 9میل و منفی بودن چندبار بیبی چک احتمال بارداری هست؟
- بارداری
سلام خسته نباشيد
سريعترين راه بعد رابطه كه ميتوان فهميد باردار هستيم يا نه چيه به حز بي بي چك آيا با همون آزمايش خون بتا ميتوان زودتر فهميد يا آزمايش خاص ديگرى دارد
اگه بعد رابطه قرص اورژانسي مصرف بشه چقدر احتمال بارداري هست؟ - ریزش شدید مو
سلام خانم دکتر عزیز،خسته نباشید،بنده یکی از بیماران شما هستم که مدت یکسال از زایمانم میگذره ودخترم شیرخودم را میخوره،خانم دکتر ازچندماه بعدزایمان ریزش مو گرفتم طوری که داخل حمام مشت مشت مو میرزه میخواستم بپرسم چه مکملی استفاده کنم تامشکلم حل بشه بعداز زایمان هیچ مکملی استفاده نکردم در ضمن کم کاری تیرویید هم داشتم ولی چندماهی هست که به خاطر کرونا آزمایش ندادم ببینم درچه وضعی هستم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
- نازایی
سلام خانم دکتر چند روز بعد قطع مدروکسی پروژسترون پریود میشویم؟؟؟من تنبلی تخمدان دارم و الان ۱۰ روز از قطع قرص میگذره و پریود نشدم،نهایتا تا چن روز بعد قرص صبر کنم که پریود شم و اگه نشدم به دکتر مراجعه کنم؟؟
- درد مقعدی موقع پریودی و سخت نشتن
سلام،من 7مرداد ای یو دی گذاشتم امروز وقت پریودم بود فقط یکم لک بینی داشتم،از دیروزهم موقع نشستن ودفع کردن مقعدم درد میکنه ممنون میشم کمکم کنید
- ژینوفیلوس و مشکل گوارشی
با سلام و احترام.
آیا کپسول ژینوفیلوس باعث ایجاد مشکل گوارشی می شود؟ - سقط با متروژن
با سلام من سقط شش هفته ای دارم بخاطر کاهش بتا. دکتر قرص متروژن داده دو روز خوردم خونریزیم کم شده اما درد دارم. میخواستم ببینم عملکرد قرص چجوریه و چند روز طول میکشه جنین خارج بشه
- قرص اورژانسی مفنامیک اسید
سلام من قرص اورژانسی مصرف کردم و درد شدید دارم الان یه ۸ ۹ ساعتی میگذره میتونم برا دردم مفنامیک اسید بخورم
- پریودی
سلام ببخشید من تو رابطه هیچ دخولی نداشتم ، حتی شک داشتم پیشاب به به سوراخ واژن خورده باشه اما چون شک داشتم قرص اورژانسی خوردم یکشنبه قرص خوردم و چهارشنبه عصر بی بی چک دادم منفی بود ، بازم نیازه تست بدم؟ الان نزدیک تاریخ پریودیم هست یعنی دوره pms زیر دلم درد میکنه ، طبیعیه؟
- قرص گین آپ
من قرص گین آپ مصرف کردم و الان نزدیک 50روز هست پریود نشدم
- سوزش واژن بعد از فریز
سلام من حدود ۲هفته پیش فریز انجام دادم زخم دهانه رحم داشتم ۱۰ روز بعد دکتر دید گفت خوبه مشکلی نیست دارو هم نیاز نیست الان سوزش دارم خیلی اذیت میشم خارش ندارم خیلی نگرانم علت سوزش چیه ممنون میشم راهنمایی کنید
- پریود نامنظم واختلال درقاعدگی
با سلام می خواستم بدونم چندروز بعد از تزریق آمپول پروژسترون، پریودی اتفاق می افته؟


