Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- امپول سینال اف
سلام و وقت بخیر. من تخمدان پلی کیستیک دارم و بارداری اولم به صورت طبیعی باردارنشدم و فقط قرص لتروزول مصرف کردم.پسرم ۵سالشه. بعد از ۴سال دوباره اقدام کردم. با لتروزول اما باردارنشدم تا یکسال. ماه پیش دکتر بهم قرص لتروزول از شب سوم شبی دوتاو امپول سینال اف روز ۷،۸،۹پریودی داد.و سونو روز ۱۳پریودی که فولی خوب داشتم و امپول ازادسازی زدم ولی باردار نشدم. این ماه هم داروهامو تکرار کرد دکتر ولی روز ۶پریودی پریودم قطع شد. روز ۷ام امپول اول رو زدم روز ۸ام امپول دووم ولی بعدش لک بینی دارم.امروز هم نوبت امپول سوم هست. دلیل چی میتونه باشه؟؟ کمردردهم دارم
- استفاده ازقرص مدروکسی پروژسترون
سلام ببخشیدمن روز۲۵پریودسونودادم دوتاکیست ۲۰میلی درتخمدان راست داشتم روز۶پریودسونودادم درتخمدان راست فولیکول ۱۹میلی درتخمدان راست بااندومترتریپل لاین بودم دکترواسم قرص مدروکسی پروژسترون داده ازامروز روز۱۴به مدت۱۰روز۲عددبخورم امکان داره پریودنشم وبارداربشم امیدی به بارداری هست یانه ممنون میشم جواببدین
- میزان مایع آزاد در کلدوساک
سلام در سونوگرافى من نوشته حجم تقريبى 10 سى سى مايع آزاد رويت شد اين مقدار خطرناكه !؟ با تشكر
- برای نوجوانان
سلام من یه دو هفته پودر گیناپ خوردم یه هفته هست نخوردم کل صورتم جوش زده حتی گردنم پریودیم ۱۰ روزه عقب افتاده زیر چونم یعدفع دوتا مو در آوردم الان تنبلی تخمدان دارم یا از مصرف گیناپه
- نازایی
سلام من 4روزازپریودم گذشته 2روزه آمپول پرژسترون تزریق کردم امروزبی بی چک زدم مثبت شدامکان داره کاذب باشه بخاطرآمپول
- اضافه وزن و حاملگی
سلام،من مشکل کیست نوع ساده تخمدان دارم دکترا میگن واسه اضافه وزنه 15کیلویی که پیدا کردم نمیتونم قرص جلوگیری مصرف کنم چون فشار خونمو میبره بالا از طرفی خودمم فشار خون بالا دارم و قرص مصرف میکنم.میخوام بدونم واقعا کیست واسه اضافه وزنه؟من 2سال در اقدامم ولی بچه دار نمیشم در صورتی که خیلیها رو دیدم با وزن بالاتر هم بچه دار شدن
- سلام من تخمدانم ضعیف معمولا چند سال یا ماه طول میکشه تا باردار شم و کیست ریز تخمدان دارم
سلام خسته نباشی من بعداززدن آمپول اچ سی جی تقریبا۴الی ۵روزبعدش سمت راستم کنارنافم درد شدیدی گرفت سونوی واژینال انجام دادم گفتند یک لکه خون داخل فولیکوله یعنی چه
- سونو گرافی
سلام وقتتون بخير در سونوگرافي من اومده تصوير ناحيه اكوژن به ديامتر9mm در قسمت مياني كاويته اندومتر رويت شد من مجرد هستم ايا مشكلي جدي هست منظورشون رو ميشه شرح بدين؟!
- ضربه ب شکم
سلام من ۱۶ سالمه پدرم یع روانیه امروز صب خواب بودم ب خاطر اینکه زود بیدار نشدم اومد ایستاد روی کمرم و من از شدت درد کمر وزیر شکمم نفسم بالا نمیومد ایا باعث نازایی و پاره شدن بکارت میشه؟ تو رو خدا جواب بدین😭
- پرولاکتین بالا
ببخشیدخانم دکترالان این متنوواستون فرستادم که گفتین عکس رنگی بگیرم یعنی بایدهمه ازمایشاتوکه برج7انجام دادمودوباره انجام بدم؟من عکس رنگی هم انجام دادم وهردولوله کاملابازبودن..مشکل اندازه تخمکم ندارم می خواستم بپرسم میشه ازقرص برموکریپتین استفاده کنم؟ اگرکه میشه ومشکلی نداره طرزاستفادش چه جوریه؟
- پریود نشدن
سلام خسته نباشید خانم دکتر ..من دوماه پریود نشدم تنبلی تخمدان دارم قرص دوفاستون استفاده میکنم پریود نمیشم تست بارداری دادم منفی واین ماه بازقرص دوفاستون خوردم واز زمان قرص ۱۱ روز گذشت ولی پریود نشدم
- سونی سینه
سلام خسته نباشید کیستیک کوچک که مطرح کننده تغییرات فیبرو کیستیک خوش خیم(fcc)با گسترش patchyدرپستانها میباشد یعنی چی؟
- نازایی
سلام،من اصلا پریود نشده ام،دکتر گفتند تا ۲۵ روز استروژن و پروژسترون مصرف،از روز روز دوم تا۱۴قاعدگی روزی سه تا آمپولhmg,روز۱۴قاعدگیhcgتزریق کردم،روز ۹تا۱۱بعد از تزریقhcgخونریزی قهوه ای و صورتی داشتم،یازده روز بعد از تزریق آزمایش بتا ۱/۲وهفده روز بعد از تزریق ۳/۷ بود.امروز۲۴ روز از تزریق hcgگذشته،پریود نشدم،کمردرد،آروغ زیاد،زیر شکمم درد میکنه،بی بی چک هم منفی بود،من باردارم؟
- بارداری
سلام و وقت بخیر خدمت خانم دکتر خانم دکتر من مبتلا به pco هستم بعد از شش ماه که تحت درمان بودم این ماه باردار شدم با این تفاوت که من در روز ۲۴ سیکلم یه فولیکول ۱۵ داشتم یعنی یک هفته قبل از موعد پریودم.بعد از یک هفته از موعد پریودم رفتم آزمایش دادم و بتای من ۱۰ شد که یکی از همکارای شما به من گفت یک هفته دیگه که میشد ۱۱/۲۵ تکرار کنم که بتای من ۲۴۱ شد.توی سونو اول که همون روز بود سونو به من گفت که یه ساک حاملگی خیلی ریز به اندازه ۳میلیمتر دیده و چون من دیروز لک دیدم دوباره مراجعه کردم به پزشک و سونوی مجدد نوشتن برای دیدن قلب جنین که توی سونوی من نوشته ساک حاملگی به اندازه ۶/۵میلیمتر ولی بدون جنین.میخواستم بدونم آیا امکان داره بارداری پوچ باشه یا زوده براساس اینکه من تنبلی تخمدان دارم
- نازایی
سلام.من چند ماه پیش لاپاراسکوپی لوله فالوپ انجام دادم هردولوله هام باز شدن.با آمپول و لتروزول فولیکول ۲۰داشتم آمپول hcg هم زدم شوهرم هم مشکلی نداره .آزمایش هورمونی و ذخیره تخمدان و تیروئید هم دادم مشکلی ندارم نمیدونم چرا باردار نمیشم
- لکه قهوه ای بعدسقط
سلام خانم دکترعزیزخسته نباشیدمن ۲۵سالمه ده ساله عروسی کردم دوتاسقط داشتم وپریودم خیلی نامنظمه وتنبلی تخمدان دارم ازسقط اولم ۴سال گذشته وبعدسقط دومم اول پشتم لکه های قهوهای بزرگ افتادوالان شکم وبازووسینمم ازهمون لکه هاداره میافته چکارکنم خانم دکترممنون میشم راهنماییم کنیدبخداشوهرم کارگره واثلادیگه چیزی برای هزینه دکترندارم خیلی خرج کردم وجواب نگرفتم دعاتون میکنم یه دارویی برای لکه های قهوهای دارویی معرفی کنیدهزینه دکتررفتن ندارم خداخیرتون بده راهنماییم کنید
- ناباروری
Mitra.A: سلام تقریبا 4 ساله با مشکل FSH که 56 هست و LH که 18 هست مواجهم که با استفاده از قرص استروژن و پروژسترون به 15 و 4 رسوندمش البته با رازیانه هم پریود میشم ولی بدون استفاده اصلا پریود نمیشم و الان یک ساله ازدواج کردم و مشکل بارداری دارم و تو سونوگرافیم هیچ مشکلی نبوده بهم تخمک اهدایی پیشنهاد شده البته هنوز مراکز نازایی نرفتم راهنماییم کنید خیلی استرس دارم
- رحم
خیلی خیلی شرمنده ک دوباره میپرسم جدا شرمنده من دیروز ازتون پزسیدم
خیلییی ببخشید
گفتم ک با فک کردن ب صحنه جنسی خوابم میبرد دو س بار کردم تو پریودی عنوانمم دختر ۱۵ سالس
اون موقع ک خوابم برد دچار نبض نشدم
ولی تو روز پنجم دچار نبض شدم فقط با فک کردن و اصلا ب خودم دس نزدم
بعد خیلی طولانی نبود
ی خانومی لز شما پرسبده بود ک این کلر تو دوره قاعدگی موجب چسبندگی رحم میشه و با استفاده از کلورتیس کرده بود اون خانوم از طریق ناحیه خارجی
و شما گفته بودید ممکنه فقط خون بیشتری ب داخل لگن برگرده بنظرتون برای من پیش اومده باعث اندومتریوز میشه؟ و بگم الان یک روز از هف روز پریریودیم گذشته ولی تموم نشده چرا؟
و اگ اره خطرناکه؟ - کیست یونی لوکولر
باکیست 47میل حامله میشم اقدام ب بارداری کردم ولی نتیجه نگرفتم عایا از کیست هست یانه
- لطفا بفرمایید مشکل دارد و آیا درمان میشود
Sperm concentration =105 Total sperm count=357 Total motility =78 Perogrees motility =18 Non perogrees motility=60 Normal morphology =3 Abnormal morphology=97


