Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عمل سزاریان
سلام من یه خانوم ۲۱ سالم بارداری دوم هست اولین سزاریان من ۵۰ روز پیش بود که الان نگاه میکنم جای بخیه هام کبود شدن انگار سیاهه خاستم بپرسم ببینم عادیه؟ و اینکه بوی بدی هم داره جای بخیه هام
- َسزارین
سلام، خانم دکتر عزیز شما برای شکم اولی ها به درخواست خودشان زایمان سزارین انجام میدهید!!!
- خونریزی
سلام من 50سال سن دارم دوهفته پیش پریود شدم باخوردن مفنامیک پاک شدم 3روز پاک بودم رفتم واکسن کرونا زدم برکت.دوباره الان 4روز افتادم خونریزی شدید دکتر هم رفتم قرص ترنسید داده اثربخش نبوده.درضمن ماهها ی قبل سونوگرافی دادم پاپ اسمیر دادم سال قبل هم تکه برداری رحم دادم سالم بوده .در حال حاضر دیگه نمی دانم چه کنم
- لابیاپلاستی
ببخشید خانم دکتر هزینهای که میگید شامل هزینه های بیمارستان هم میشه یا خیر هزینه بیمارستان جداست ؟
- متخصص،زنان
سلام من فیبروم رحمی دارم دکتر امپول واریو پپتیل تجویز کرده میتونم بپرسم برای چیه؟؟
- مصرف قرص ld
من ۲هفته پیش سقط داشتم بعد ۲هفته قرص ldخوردم ولی خونریزی قطع نشده
- عفونت وازینال
من یه سال پیش سقط کردم. اولش با قرص که ساک حاملگیم سقط نشد بعد هم با ساکشن. که ظاهرا جفت حدود یک ماهی داخل رحمم مونده بود و عفونت خیلی زیادی داشتم. شش تا سرم زدم همراه با سفتریاکسون و سرم مترونیدازول. وسط ساکشنم بخاطر درد زیاد تشخیص دادن که زخم دهانه رحم دارم. تست hpv دادم و سالم بود. تا حدود دو ماه درد داشتم ولی دکترم میگفت سالمی و زخمت خودش داره بهبود پیدا میکنه. هر بار سونوگرافی هم کاملا سالم بود. تو این مدت چند باری احساس کردم کمرم و دنبالچم تیر میکشه ولی اهمیت ندادم چون کارمندم و گفتم شاید بخاطر زیاد نشستنه. تا اینکه یک ماه پیش درد شدیدی تو رحم احساس کردم تا جایی که اصلا نمیتونستم خم شم. رفتم دکتر گفت زخمت کاملا درست شده و الان زخمی وجود نداره. ولی عفونت شدید گرفتی. پاپ اسمیر دادم نشون داد علایم قارچ دارم ولی سونو یه فولیکول ۱۵ میلیمتری نشون داد و مایع ازاد مشهود بود. دکتر سونوگرافی گفت تخمدانت پاره شده که اینقدر درد داری. دکتر گفت باید dbd تراپی انجام بدی و سه تا امپول جنتامایسین داد و سری بعدش پریود شدم و نتونستم برم برای تراپی. بهم سه تا سرم داد و انتی بیوتیک تزریقی داخلش. همچنان به شدت درد دارم و دردم میزنه به سمت دنبالچه. تپش قلب میگیرم شب ها و غدد لنفاوی زیر بغلم و زیر گلوم اندکی متورم شدن و درد دارن و تیر میکشن. وزن کم کردم و شبا تب میکنم. به نظرتون چیکار کنم؟
- سقط جنین
سلام جواب سونوگرافی من محتویات هتروژن با افزایش مختصر واسکولاریتهبه حجم ۵.۸ccدرون کانال رحمی دیده شده من ۳هفته هست سقط کردم یعنی چیزی باقی مونده نمیخوام کورتاژ بسم آیا با قرص برمپیش دکتر درمان میشود
- کیست و فیبروم
سلام خانوم دکتر, کسی که کیست تخمدان و میوم داره و ۵۰سالشه میتونه فقط کیست و میوم رو برداره و کلا رحم و تخمدان را برنداره؟؟؟؟ ممنون
- درد جای بخیه
سلام خسته نباشین ببخشین من ۴سال پیش سه زارین شدم الان از سمت چپ جای بخیه خیلی درد دارم
- 😔😔
سلام ببخشید من یک ترنس هستم (MTF)😔😢 آیا آمپول دکاپتیل بزنم مشکلی پیش میاد؟
- آندومتریوز
سلام حدودا پارسال فهمیدم روی جدار شمکم یه آندومتر دارم اندازه گردوتصمیم گرفتم هم لیپو ابدو کنم هم آندومترو در بیارم لاپاراسکوپی هم فرستادم جوابش خوب بود اما بعد از گذشت ۷الی۸ماه همون علائم که قبلا آندومتر داشتم پیدا کردم رفتم سونوگرافی و ام آرآی آزمایشهای زیادی همدادم که گفتن سرطانی نیست ولی اندازه یا لپه هست اونم دوتا الان دوهای هست که قرص وروژست میخورم ولی یک هفته مونده قرصم تموم بشه لکه بینی و کمی درد پرسودی دارم نمیدونم قرص و ادامه بدم یا نه اینم بگم من قرص رو سر تایم مشخص نمیخورم عز ساعت ۹شب تا ۱۲تو این چند ساعت ولی حتما میخورم دلیل لکه بینیم برای این نیست تروخدا درمانش چیه ویش هر دکتری میرم یه چیزی میگه من قصد بارداری دارم آیا امکانش هست درمان بشم وباردار؟ من مشکل زخم معده وشقاق هم دارم معدم خیلی نفخ میکنه آیا به آندومترم ربط دار این مشکل؟
- سوزش جای بخیه سزارین بعداز۶سال
جای بخیم ازداخل فقط سمت راستم میسوزه
- سزارین بعداز زایمان ناموفق
باسلام بنده دوما۶ ونیم سزارین شدم بچم در۴۱ هفتگی درشکمم مرده بدنیا اومد میخواستم بعداز ۳ماه اقدام کنم ایا براتون پیش اومده سزارین بافاصله ۳ماه
- کورتاژ
سلام، وقتتون بخیر... ماجده هستم، ۲۸ ساله؛ اهل مازندران، و از سال ۹۲ که ازدواج کردم به خاطر کار همسرم ساکن رشت شدیم. ۱۹ بهمن بود که با توجه به اینکه باید پریود من شروع میشد و نشد به بارداری مشکوک شدم. بعد از چند روز پیش یکی از همکاران شما رفتم و بعد از سونوگرافی متوجه بارداریم شدم. با توجه به شرایطی که من و همسرم داریم و به هیچ عنوان فعلا قصد بچه دارشدن نداریم، تصمیم به سقط گرفتیم. با توجه به اینکه حدود یک ماه از بارداری من گذشته بود دکتر قرص تجویز کرد که بصورت واژینال و خوراکی مصرف کردم. اما بعد از یک هفته و با توجه به خونریزی نسبی که داشتم و مراجعه به دکتر متوجه شدم هنوز قزص موثر نبود و من هنوز باردارم. که در نهایت دکتر پیشنهاد کورتاژ به من داد. (کورتاژ در مطب یک ماما در خیابان حاجی آباد) با وجود نگرانی بسیار شدید، خوشحال میشم نظر شمارو بدونم و اینکه آیا هنوزهم میشه بدون کورتاژ سقط کنم یا بهترین راه کورتاژه؟ و دیگه اینکه آیا شما این کارو در مطب انجام میدید؟ و اگر انجام نمیدید آیا جای مطمئنی برای کورتاژ سراغ دارید؟ بسیار سپاسگذارم از وقتی که برای پاسخ میذارید...
- علت لکه بینی ده روزقبل ازپریودی
سلام.من تقریبایکسال و نیمه هرماه قبل از قاعدگی چندروزلکه بینی دارم.بعدازمصرف دارد دکتر گفت پولیپه .پولیپ راهم برداشتم الان دکترمیگه جای بخیه ای سزارین ۴سال پیش نازک شده از داخل وعلت آینه.باید دوباره عمل کنی.بنظرتون چکار کنم.
- کورتاژ
سلام خانم دکتر شما در بیمارستان فامیلی عمل کورتاژ انجام میدین؟
- سرطان تخمدان
سلام . آندومتیوز دارم . کیست شکلاتی سمت چپ تخمدان . قرص هم مصرف میکنم . رفتم تست ca125 دادم جواب تست ۳۴۴ بود . میخواستم ببینم بدخیم شده با توجه به اینکه پارسال این موقع نتیجه تست ۳۹ بوده ؟ ۳۶ ساله هستم
- رحم
رحم باابعاد3580م م واکوی میومترهتروژن دیده شده ضخامت آندومتر9 م م میباشد. تخمدان چپ باابعاد 3023م م دارای یک فولیکول به قطر16م م دیده شداین یعنی چی؟
- سرکلاژ شکمی
سلام روز خوش من سرکلاژ شکمی انجام دادم و حدود سه روز بعدش خونریزی داشتم ایا این خونریزی پریود هست؟ ایا ریتم پریود بعد از سرکلاژ شکمی تغییر میکنه؟اخه موعد پریودم یک هفته بعد از سرکلاژ بود ولی الا حدود دوهفته گذشته و هنوز پریود نشدم میخواستم بدونم همون خونریزی بعد سرکلاژ را برای پریودی در نظر بگیرم؟


