سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست تخمدان
سلام من 18ستلمه و مجرد هستم.دکتر بهم قرص سیبل داد و گف ک از امروز به طور منظم روزی یدونه تا هفتمین قرص بعد صبر کن پریود بشی الان یازدهمین روزه و نشدم میخاستم بپرسم این طبیعیه یا طریقه مصرف من اشتباه بود؟
- مشکلات زنانه
باسلام من ۱۸ بهمن تزریق وایروپپتیل به خاطر فیبروم و اندومتریوز ۱۶داشتم بعد از چند روز پریود شدم که به مدت دو هفته طول کشید تقریبا ۵ روز پاک شده بودم که تزریق تتراکوزاید ال آ به علت دیسک گردن داشتم چند ساعت بعد از تزریق تا به امروز سه روز که لکه بینی دارم در صورتی که قرار بود به مدت سه ماه یائسه موقت شوم به علت فیبرومی که دارم ایا امپولی که مربوط به دیسک هستش میتونه علت لکه بینی باشه؟
- نزدیکی
سلام
من موقع نزدیکی، با آنکه بیشتر از یک ساعت طول میکشه، از شوهرم دیرتر ارضا میشم. مشکل دارم؟ باید به پزشک مراجعه بکنم؟ - سونوگرافی
سلام خسته نباشید CBD دیامتر 4میلیمتر وپورت 8میلیمتر دارد ینی چی.
- خونریزی
سلام من یک هفته بعد از اتمام پریودی دوباره خونریزی شروع شدهمراه با کمردرد شدید و کمی هم دلدرد بعد ده روز رفتم دکتر زنان برام ترنسید و مفنامیک اسید تجویز کردن با مصرف ترنسید حجم خونریزی خیلی شدید شد دوروز خوردم دیدم شدیدتر میشه دیگه نخوردم الآنم هنوز خونریزی رو دارم ممنون میشم راهنمایی کنید سونو هم انجام دادم مشکلی نداشتم ولی دکتری که سونو رو انجام میداد گفت تنبلی تخمدان داری ولی دکتر که رفتم سونو رو نشون دادم گفت مشکلی نداری ممنون میشم راهنمایی کنید
- مصرف قرص نورم اسکین
سلام ببخشید من دخترم و ۱۷ سالمه و حدود ۱ ساله که دارم داروی نورم اسکین مصرف میکنم الان حدود یه دو هفته ای هست که خارش شدید در ناحیه دارم و بوی بدی هم داره ممنون میشم راهنمایی م کنید
- آمپول سینال اف
سلام من دکتر بهم گفته بود ک از روز سوم پریود روزی ۷۵ واحد سینال اف ۴۵۰ بزنم ولی امروز ک روز اولم بود تزریقاتی درمانگاه همه ی ۴۵۰ واحد امپول رو تزریق کرد بهم...حالا چی میشه دوباره باید برم امپول بخرم؟؟؟ خطرناک نیس؟؟؟
- سلام من چندرزپیش انتقال جنین فریزشده داشتم درحالا حاظرالآن سرماخورده شدم مصرف داروسرماخوردگی وچرک خشک کن همزمان بااسترادیول تداخلی پیدانمیکنه مصرف کنم درصورتی ک یه سقط هم پشت سرگذاشتم ک اون یکی سقط هم سرماخورده شدم دکتراستامینوفن دادبعدک سرماخوردگیم خوب شدمتوجه شدم ازهمون زمان قلب جنین هم نمیزده
با سلام من ی هفته سقط جنین داشتم با قرص میخواستم بپرسم کی باید سونو بقایا انجام بدم الان خون ریزی دارم
- سندروم راکی تانسی
سلام خدمت خانم دکتر من یه بیمار دارم که از اول نوجوانی تا کنون پریود نشده و سالها پیش به دکتر زنان زایمان مراجعه کرد گفت رحم رشد نکرده اندازه دختر هفت هشت ساله هست و لوله واژن ندارن و نمیتواند ازدواج کند بعد از چند سال دوباره به دکتر مراجعه کردیم و دکتر جدید معاینه کردند و آزمایش ژنتیک و ام آر آی و سونو گرافی را بررسی کرد و با توجه به همه ی اینها کوچک بودن رحم را تایید کردند و اما گفتند تخمدان سالم و فقط لوله واژن ندارن یا کوتاه و بیمار را به یک دکتر دیگر در شیراز برای جراحی ارجاع دادند و اون دکتر گفتند باید کمیسیون بگیریم من و پزشک های دیگه مثلا پزشک کلیه و مجاری ادرار و... و به دلیل اینکه نوبت گیری سخت بود به یه دکتر دیگه که این کار را انجام میداد مراجعه کرد و معاینه و حتی دستور مراجعه به دکتر قلب و انجام نوارقلب و اکو قلب هم داد و انجام شد و نوبت عمل داد روز عمل دکتر منصرف شد و گفت نیازی به عمل نیست و یه وسیله که فکر کنم آلت مصنوعی بود از بیمار خواست قبل ازدواج کم کم راه رو باز کند و اگر دچار خونریزی یا عفونت شد به همین دکتر مراجعه کند یعنی گفتند زیر نظر خودم این کار را انجام بده و البته قبلش مسأله را به همسرت بگو تا انتظار پرده بکارت نداشته باشد ودر جریان باش و روز خواستگاری این مسأله عنوان شد و اینکه زیر نظر دکتر باشد این خانم و پذیرفت اما بعد ازدواج سر از خود رابطه برقرار کرد و این خانم دچار خونریزی شدید شدند و آقای داماد هم ناراضی و میگه وقتی رابطه برقرار میکند دخول کامل انجام نمیشود و یه مانع سفت و سخت جلوش هست آیا این رحم هست یا چیز دیگری و آیا سندروم راکی تانسی محسوب میشود؟وآیا نیاز به گذاشتن لوله واژن دارد؟و اگر جواب بله هست شما این عمل جراحی را انجام میدهید؟و اگر جواب بله نحوه نوبت گیری و هزینه عمل را بفرمایید لطفا
- پریودی
با سلام و خداقوت خدمت شما دکتر عزیز..ببخشید من ۲۲ابان رفتم دکتربرای عفونت..گفتن عفونت شدید و التهاب و حس میکنم گفتن زخم دارین..پاپ اسمیر برام نسخه و مترو ۵۰۰دو ورق.داکسی سایکلین..فلوکلونازل ۵عدد..یه آمپول متاستاز ن.. دو عدد هم جنتا..با پماد واژنی..بعد همراه با معاینه من دجار خون ریزی شدم.که مهر ماه ۲۵پریو شده بودم.حالا این ماه ۹روز عقب افتادم بی بی دوبار زدم منفی شد..آیا مصرف داروها باعث تاخیر پریودی شد؟؟راستی دکتر پریودی منظمی داشتم ۲۸روز بود..پاپسمیر هم که بردم گفت مشکلی نداری فقط برام زده بود التهاب..
- سوال در مورد بارداری
سلام دوماه پیش سقط با قرص سایتوتک داشتم توی ۶ هفتگی،قرص ها رو واژینال مصرف کردم،امروز دکتر سونو محوطه شکم و لگن داده واسه یه مسئله کاملا متفاوت(اصلا سابقه سقط و…ذکر نشده تو ویزیت)میخواستم ببینم توی سونوگرافی مشخص میشه که سابقه بارداری یا سقط داشته فرد؟
- پاپ اسمیر
بیمار بخاطر کنسر روده در حال شیمی درمانیه ضخامت اندومتر در طی سه ماه درشیمی درمانی افزایش داشته ضخامت اندومتر۶ شده۸ به دکتر زنان مراجعه کردیم دکتر زنان برای بیمار پاپ اسمیر انجام داده اینکار در روند شیمی درمانی اختلال ایجاد نمیکنه؟ و ایا این نتیجه این تست پاپ اسمیر با توجه به اینکه بیمار در حال شیمی درمانیه قابله اعتماده؟ دکتر زنان اینکارو انجام دادن من هم الان به انکلوژ خود بیمار دسترسی ندارم لطفا راهنماییم کنید ممنونم
- ایا جفت سیکولار خطرناک است
- قرص اسپیرونولاکتون و لکه بینی
سلام خانم دکتر من ۲۲ سالمه و برای ریزش مو آندروژنیک قرص اسپرونولاکتون ۱۰۰میخورم البته این قرص رو دکتر بدون آزمایش برای من نوشت و تشخیص اولیه شون ریزش مو آندروژنیک بود من این قرص رو یک ماه خوردم هیچ عوارضی نداشتم بعد از یک ماه لکه بینی دارم و نگرانم کرده آیا خوردن قرص رو ادامه بدم یا متوقف کنم؟
- سونوگرافی
سلام وقت بخیر من خانومی ۳۱ ساله هستم.منظور از فوکوس کلسیفیه ساب اندومتریال به دیامتر تقریبی ۳میل در پروگزیمال کاویته رحمی در زمینه پروسه های التهابی عفونی مزمن مشاهده شد ،در سونوگرافی واژینالی چیست؟ممنونم
- عمومی
سلام چرا من پریود نا منظم دارم؟
- عفونت
سلام خانم دکتر من زایمان سزارین داشتم تقریبا 50 روزه خونریزی اینام تموم شده ولی الان ترشح زرد رنگ خیلی دارم بوی بدی هم میده حالم از خودم بهم میخوره چیکار کنم
- جنین کامپکت
سلام وقت شما به خیر جنین کامپکت روی سه شنبه هفته گذشته انتقال دادم درد خفیف در ناحیه کشاله ران دارم روز جمعه درد پریودی داشتم ترشح سفید همون روز داشتم اما خستگی و کمی درد در ناحیه کشاله ران دارم منتظر لانه گزینی بودم اما لکه ندیدم نظرتون چیه؟!
- پریود
سلام خانم دکتر عزیز وقت شما بخیر ببخشید آیا رقصیدن زیاد در دوران پریودی روز اول و دوم به پرده بکارت دختر مجرد آسیب میزند؟؟ و اینکه اگر در دوران پریودی رقص زیاد انجام دهیم و بعد از رقص ترشح کرم شکل سفت مانند استخوان از واژن خارج شود علتش چیست ؟این ترشح استخوان مانند به پرده بکارت آسیب میزند؟ خیلی خیلی ممنونم
- جنین یک ماه دارم میخوام با قرص اورژانسی سقط کنم


